[Poltext]
Kategoria: Inwestowanie w wartość
Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z
dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest
pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania
długoterm...
Pełen opis produktu 'Wycena przedsiębiorstwa. Od teorii do praktyki' »
Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do
maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie
kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania
długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe
znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez
którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent
jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na
realne przychody, a nie zysk księgowy.
Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w
powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Rozważania
rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć i
rodzajów kategorii wartości - od historyczno-filozoficznych po
ekonomiczne. Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż
wycena jest zarówno teorią (jako jedna z wyjściowych i
najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą
na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak mieć pełną
świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych teorii, metod i
narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać
rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów.
Marek Panfil, Andrzej Szablewski
OPINIE:
"Książka jest zbiorem tekstów, które wszystkie razem i każdy z
osobna są znakomitym przykładem łączenia wysokiej, wnikliwej
fachowości z umiejętnością zaciekawienia odbiorcy. Jest to dzieło
zarówno naukowe, jak i w najlepszym tego słowa znaczeniu popularne.
Przedstawia panoramę zagadnień, których znajomość i zrozumienie
ułatwia odnajdywanie się w coraz bardziej skomplikowanych realiach
globalnej gospodarki. Inwestorzy giełdowi znajdą w tej książce
inspiracje dla własnej refleksji na temat podstaw kształtowania się
wartości przedsiębiorstw i z pewnością bogatą wiedzę pozwalającą im
krytycznie oceniać własne decyzje inwestycyjne."
Dr Ludwik Sobolewski, Prezes Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych
w Warszawie SA
"Książka zawiera w 24 rozdziałach cenne informacje, które
każdemu menedżerowi dają asumpt do poszukiwania wartości w swoim
przedsiębiorstwie. Teoria, a zwłaszcza podane przykłady praktyczne
wzbogacają prezentowane zagadnienia, które przedstawione w
przystępny sposób stanowią doskonałe kompendium wiedzy dla
studentów, pracowników naukowych, a także praktyków. Z chęcią
sięgam do tej publikacji, aby zgłębić swoją wiedzę w zakresie
wyceny oczekiwań inwestorów czy też określenia wpływu wartości
klienta na wartość zarządzanego przedsiębiorstwa. Zwłaszcza podane
modele opcji rzeczywistych mogą być w większym stopniu
wykorzystywane w wycenie przedsiębiorstw w branży
surowcowej."
Dr inż. Herbert Wirth, Prezes Zarządu, KGHM Polska Miedź SA
"Nareszcie mam w ręku książkę, w języku polskim, którą mogę z
pełnym przekonaniem polecać jako kompleksowy podręcznik do wycen ?
od spółek po wartości niematerialne i prawne. Jej zaletą jest
niewątpliwie różnorodność poruszanych tematów i przedstawienie
zastosowania różnych podejść i metod wyceny do specyficznych
sytuacji. Jako ciekawostkę można potraktować przykład wyceny klubu
piłkarskiego. Interesujące są również dwa teksty poświęcone wycenie
przedsiębiorstw działających w branży surowcowej ? KGHM (miedź) i
Exxon Mobil (ropa)."
Jacek Socha, Wiceprezes oraz Partner PwC w Polsce
"Praktyczny przewodnik po tematyce wyceny i wartości. Książka
jest bardzo mocno osadzona w realiach polskich, a wiedza
teoretyczna jest wzbogacona wieloma przykładami oraz studiami
przypadków. Obowiązkowa lektura również dla finansistów i
uczestników rynku kapitałowego."
Dr hab. Michał Wrzesiński, Prof. SGH, Prezes Zarządu, Dom Maklerski
Navigator SA
"Akademia wyceny w pigułce. Wykład o fundamentach wartości i
metodach wyceny przedsiębiorstw. Przykłady wycen: Exxon Mobil,
KGHM, Jutrzenka, Mieszko, Infovide Matrix, K2 Internet, Gino Rossi,
klub piłkarski Juventus Turyn."
z recenzji prof. Dr hab. Ireny Lichniak, Dyrektor Instytutu
Przedsiębiorstwa, SGH