[ebookpoint]
Kategoria: Poradniki. Informatory. SpisyWysyłka: od ręki
, szeregowego pracownika, specjalisty i eksperta. Jeśli jednak uda
Ci się wejść jeszcze wyżej i zostajesz menedżerem, nagle z
jednostki pracującej samodzielnie albo działającej w ramach
zespołu...
Pełen opis produktu 'Poradnik dla menedżerów Na starcie zachowaj spokój i pozostań sobą' »
Ratunku, zostałam szefową! Pomocy, awansowałem na
dyrektora!Wspinanie się po szczeblach kariery to dla zdolnego
pracownika naturalna kolej rzeczy. Wielu z nas przechodzi przez
etap stażysty, szeregowego pracownika, specjalisty i eksperta.
Jeśli jednak uda Ci się wejść jeszcze wyżej i zostajesz menedżerem,
nagle z jednostki pracującej samodzielnie albo działającej w ramach
zespołu stajesz się zwierzchnikiem swoich kolegów. Tylko nieliczni
od razu świetnie odnajdują się w nowej roli. Dla większości awans
na eksponowane i bardzo wymagające stanowisko jest nie tylko
źródłem osobistej satysfakcji, lecz także początkiem kolejnego,
trudnego etapu kariery. Bo menedżer to nie tylko stanowisko.
Menedżer to zawód, którego trzeba się po prostu nauczyć.
Gdy robisz pierwszy krok jako menedżer, musisz uświadomić sobie, że
problemy, jakie napotkasz, są uniwersalne. Większość Twoich kolegów
po fachu zmagała się, zmaga albo będzie zmagać z budowaniem
zespołu, skutecznym delegowaniem obowiązków czy koniecznością
rozwiązywania konfliktów. Wszyscy odczuwają tę samą
odpowiedzialność za sprawiedliwą ocenę podwładnych, za wyniki swego
działu czy szerzej — za rozwój całej firmy. Niestety, nie istnieją
stuprocentowo skuteczne lekarstwa na wszystkie bolączki menedżera.
Opracowano natomiast sporo metod, narzędzi i wzorców, których
zastosowanie może znacznie ułatwić Ci stawianie pierwszych kroków w
tym zawodzie.
Warto z nich korzystać, zwłaszcza że zostały wielokrotnie
pozytywnie zweryfikowane w praktyce.Dorota
Kożusznik-Solarska — trenerka, konsultantka i counsellor z
kilkunastoletnim stażem pracy w organizacjach biznesowych i
społecznych oraz na ich rzecz. Od 2005 roku współpracuje z
krakowską firmą doradczo-szkoleniową Pathways. Wśród jej klientów
są takie firmy jak: Orange, Siemens, IBM, Netia, Play, Mondial
Assistance, BZWBK, Warta KBC, Citi Handlowy, Making Waves i inni. Z
wykształcenia psycholożka i dziennikarka, a także absolwentka
European Graduate School w Szwajcarii. Jest certyfikowaną trenerką
kursu Leadership Development Intensive (LDI), współpracuje z The
Scherer Leadership International. W wolnym czasie śpiewa, gra na
scenie i pisze książki.