[Wczesna Edukacja]
Kategoria: Puzzle. Gry. UkładankiWysyłka: do 3 dni
Pakiet Matematyka 1 zawiera karty z nadrukowanymi
kropkami o średnicy 19 mm. Zestaw kart jest jednakowej
wielkości i na każdej z kart niezależnie od ilości nadrukowanych
kropek...
Pełen opis produktu 'Matematyka 1. Nauka ilości metodą Domana. Kropki' »
Pakiet Matematyka 1 zawiera karty z nadrukowanymi kropkami o
średnicy 19 mm. Zestaw kart jest jednakowej wielkości i na każdej z
kart niezależnie od ilości nadrukowanych kropek pozostawiono
margines zgodny z zaleceniami do metody a na odwrocie kart
nadrukowano liczbę odpowiadającą liczbie kropek danej karty wraz z
20 działaniami o wzrastającej trudności; wynik działań zgodny z
numerem karty i ilością kropek. Rozmieszczenie kropek na kartach
jest przypadkowe. Karty są duże – wymiary kart: 280 x 280 mm. W
skład pakietu Matematyka 1 wchodzi:
102 kart o wymiarach 280 x 280 mm od 1-100 karty z kropkami,
karta 0 oraz czysta karta zapasowa, numeracja kart na odwrocie w
każdym z rogów, stosowna do zaleceń nie sugerująca odpowiedniego
ułożenia karty,
poradnik zawierający instrukcję opisująca używanie zestawu,
zawierający praktyczne wskazówki i przykłady zabaw; (książeczka w
kolorze o wymiarach: 150 mm na 210 mm),
harmonogram plakat o wymiarach 450x300mm,
nietoksyczny czerwony marker do uzupełnienia czystej
karty.
Zgodnie z założeniami Domana sesja naprawdę trwa kilka sekund; po
prostu wyciągasz kartę z pudełka i pokazujesz dziecku – materiały
są gotowe do użycia w każdej chwili. Jak nauczyć małe
dziecko liczyć Metoda Glenna Domana polega na wielokrotnym
pokazywaniu dziecku zestawów kart ze ściśle określoną treścią.
Każdy zestaw prezentujemy dziecku 3 razy dziennie w odstępach
30-sto minutowych. Zestawy są codziennie modyfikowane.
Rozpoczynając zabawę w liczenie jako pierwsze pokazujemy dziecku
karty z najmniejszą ilością kropek (czyli 1, zero pokażemy po
karcie ze 100 kropkami). Harmonogram ułatwia rozplanowanie zabawy.
By kompleksowo wspomóc Państwa w nauce dziecka opracowaliśmy 3
rodzaje harmonogramów różniące się intensywnością nauki:
harmonogram podstawowy, harmonogram rozbudowany oraz harmonogram
nauki według zaleceń Domana. Dołączone harmonogramy ułatwią
dostosowanie tempa nauki do potrzeb dziecka.
Systematyczność jest podstawową zasadą nauczania.
Przed każdą sesją pomieszaj karty, lecz nową kartę pokazuj jako
ostatnią. Jest to dla dziecka nowa zabawa i musi się z nią
oswoić, zaakceptować ją. Również rodzic ma czas, by zorganizować tę
zabawę najwygodniej, wybrać dogodne miejsce, oświetlenie, stworzyć
Wasze własne rytuały. Przykładowa sesja: wyciągasz odpowiednie 5
kart z pudełka (np. według harmonogramu), pokazujesz je bardzo
szybko dziecku, przy każdej wyraźnie wymawiając liczbę kropek np.
17. Dla przyspieszenia pokazywania ta liczba jest nadrukowana na
odwrocie karty. Nic więcej – chowamy karty. Proste, prawda?
Stosując metodę Domana dzieci nie uczą się poprzez liczenie kropek,
ale przez wizualne wrażenie. Istotą sprawy jest zrozumienie pojęcia
ilości. Dopiero później dziecko poznaje odpowiadające konkretnej
wartości symbole (cyfry i liczby). Analogicznie jak w nauce
czytania: alfabet jest poznawany na końcu, gdy dziecko już czyta.
Gdy bawicie się w liczenie, pamiętaj:
Rozpocznij zabawę z dzieckiem wówczas, gdy uwierzysz, że możesz
nauczyć swoje dziecko czytać.
Baw się tak dobrze jak dziecko! Nie udawaj, dzieci to wspaniali
obserwatorzy.
Zabawa w czytanie powinna zajmować kilka sekund, ale odbywać
się często.
Pochwal Maluszka, bijcie brawo, pocałuj i przytul po każdej
wspólnej zabawie!
Kończ zabawę zanim zechce ją skończyć Twoje dziecko
Dostosuj tempo zabawy do potrzeb dziecka i Twoich możliwości.
Zbyt ambitny plan szybko was zniechęci do systematycznej
zabawy.
Nie sprawdzaj dziecka, nie nakłaniaj by prezentowało swoje
zdolności, jeżeli nie ma na to ochoty.
Czas przeznaczony na tę zabawę ma być bardzo krótki. Każda sesja
zabierze tylko kilka sekund – trzeba zawsze skończyć ją zanim
dziecko będzie chciało skończyć. Gdy będziecie trzymać się tej
zasady, to dziecko będzie prosić by bawić się w czytanie, a wy
będziecie podsycać, nie niszczyć jego naturalne pragnienie uczenia
się.