[Wczesna Edukacja]
Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Do nauczania dzieci
Matematyka 1. Nauka ilości - kropki. Glenn Doman
Pakiet Matematyka 1 zawiera karty z nadrukowanymi
kropkami o średnicy 19mm. Zestaw kart jest jednakowej
wielkości i...
Pełen opis produktu 'Matematyka 1. Nauka ilości - kropki. Metoda Domana' »
Matematyka 1. Nauka ilości - kropki. Glenn DomanPakiet
Matematyka 1 zawiera karty z nadrukowanymi kropkami o średnicy
19mm. Zestaw kart jest jednakowej wielkości i na każdej z kart
niezależnie od ilości nadrukowanych kropek pozostawiono margines
zgodny z zaleceniami do metody a na odwrocie kart nadrukowano
liczbę odpowiadającą liczbie kropek danej karty wraz z 20
działaniami o wzrastającej trudności; wynik działań zgodny z
numerem karty i ilością kropek. Rozmieszczenie kropek na kartach
jest przypadkowe.Karty są duże – wymiary kart: 280 x 280W skład
pakietu Matematyka 1 wchodzi:
102 kart o wymiarach 280 x 280 mm od 1-100 karty z
kropkami, karta 0 oraz czysta karta zapasowa, numeracja kart na
odwrocie w każdym z rogów, stosowna do zaleceń nie sugerująca
odpowiedniego ułożenia karty,
poradnik zawierający instrukcję opisująca używanie
zestawu, zawierający praktyczne wskazówki i przykłady zabaw;
(książeczka w kolorze o wymiarach: 150 mm na 210 mm),
harmonogram plakat o wymiarach 450x300mm,
nietoksyczny czerwony marker do uzupełnienia czystej
karty.
Zgodnie z założeniami Domana sesja
naprawdę trwa kilka sekund; po prostu wyciągasz kartę z pudełka i
pokazujesz dziecku – materiały są gotowe do użycia w każdej
chwili.Jak nauczyć małe dziecko liczyćMetoda Glenna Domana polega
na wielokrotnym pokazywaniu dziecku zestawów kart ze ściśle
określoną treścią. Każdy zestaw prezentujemy dziecku 3 razy
dziennie w odstępach 30-sto minutowych. Zestawy są codziennie
modyfikowane.Rozpoczynając zabawę w liczenie jako pierwsze
pokazujemy dziecku karty z najmniejszą ilością kropek (czyli 1,
zero pokażemy po karcie ze 100 kropkami).Harmonogram ułatwia
rozplanowanie zabawy. By kompleksowo wspomóc Państwa w nauce
dziecka opracowaliśmy 3 rodzaje harmonogramów różniące się
intensywnością nauki: harmonogram podstawowy, harmonogram
rozbudowany oraz harmonogram nauki według zaleceń Domana. Dołączone
harmonogramy ułatwią dostosowanie tempa nauki do potrzeb
dziecka.Systematyczność jest podstawową zasadą nauczania.
Przed każdą sesją pomieszaj karty, lecz nową kartę pokazuj jako
ostatnią.Jest to dla dziecka nowa zabawa i musi się z nią oswoić,
zaakceptować ją. Również rodzic ma czas, by zorganizować tę zabawę
najwygodniej, wybrać dogodne miejsce, oświetlenie, stworzyć Wasze
własne rytuały. Przykładowa sesja: wyciągasz odpowiednie 5 kart z
pudełka (np. według harmonogramu), pokazujesz je bardzo szybko
dziecku, przy każdej wyraźnie wymawiając liczbę kropek np. 17. Dla
przyspieszenia pokazywania ta liczba jest nadrukowana na odwrocie
karty.Nic więcej – chowamy karty. Proste, prawda?Stosując metodę
Domana dzieci nie uczą się poprzez liczenie kropek, ale przez
wizualne wrażenie. Istotą sprawy jest zrozumienie pojęcia ilości.
Dopiero później dziecko poznaje odpowiadające konkretnej wartości
symbole (cyfry i liczby). Analogicznie jak w nauce czytania:
alfabet jest poznawany na końcu, gdy dziecko już czyta.Gdy bawicie
się w liczenie, pamiętaj:
Rozpocznij zabawę z dzieckiem wówczas, gdy uwierzysz, że możesz
nauczyć swoje dziecko czytać.
Baw się tak dobrze jak dziecko! Nie udawaj, dzieci to wspaniali
obserwatorzy.
Zabawa w czytanie powinna zajmować kilka sekund, ale odbywać
się często.
Pochwal Maluszka, bijcie brawo, pocałuj i przytul po każdej
wspólnej zabawie!
Kończ zabawę zanim zechce ją skończyć Twoje dziecko
Dostosuj tempo zabawy do potrzeb dziecka i Twoich możliwości.
Zbyt ambitny plan szybko was zniechęci do systematycznej
zabawy.
Nie sprawdzaj dziecka, nie nakłaniaj by prezentowało swoje
zdolności, jeżeli nie ma na to ochoty.
Czas przeznaczony na tę zabawę ma być
bardzo krótki. Każda sesja zabierze tylko kilka sekund – trzeba
zawsze skończyć ją zanim dziecko będzie chciało skończyć. Gdy
będziecie trzymać się tej zasady, to dziecko będzie prosić by bawić
się w czytanie, a wy będziecie podsycać, nie niszczyć jego
naturalne pragnienie uczenia się.