[czarne]
Kategoria: Kryminał, sensacja, thrillerWysyłka: od ręki
Burroughs i Jack Kerouac."A hipopotamy żywcem się
ugotowały" to opowieść o wydarzeniach poprzedzających fatalne
zdarzenie, a jednocześnie wczesna próba talentu artystów, którzy
przeszli do historii...
Pełen opis produktu 'A hipopotamy żywcem się ugotowały' »
Latem 1944 roku Nowym Jorkiem wstrząsa informacja o morderstwie –
młody Lucien Carr śmiertelnie rani o dziesięć lat starszego Davida
Kammerera. Pierwszymi, którzy dowiadują się o zbrodni, są: William
Burroughs i Jack Kerouac."A hipopotamy żywcem się ugotowały" to
opowieść o wydarzeniach poprzedzających fatalne zdarzenie, a
jednocześnie wczesna próba talentu artystów, którzy przeszli do
historii jako czołowi przedstawiciele Beat Generation. Burroughs i
Kerouac bez pruderii portretują siebie i innych bohaterów
amerykańskiej bohemy końca lat czterdziestych, wypełniając scenę
nowojorskich barów miłością, alkoholem, narkotykami, brutalnością,
a także intelektualnymi dyskusjami."A hipopotamy…" to jedyna
książka napisana wspólnie przez obu pisarzy. Czekała ponad
sześćdziesiąt lat na pojawienie się drukiem."To jedna z tych
książek, które poprzedza legenda. Zabójstwo, rękopis odrzucany
przez wydawców, przechowywany – jak opowiadali autorzy – pod
podłogą. Co ciekawe, samo morderstwo w tej młodzieńczej opowieści
Burroughsa i Kerouaca zajmuje niewiele miejsca – to przede
wszystkim opowieść o Nowym Jorku w czasach wojny, o błąkaniu się po
barach, o próbach zaciągnięcia się na statek. I wreszcie o tym, jak
to jest, kiedy świetny temat literacki – morderstwo – przytrafia
się w życiu."Justyna Sobolewska"Publikacja powieści Williama S.
Burroughsa i Jacka Kerouaca to wydarzenie nie tylko dlatego, że
książka jest efektem połączenia sił dwóch z trzech głównych
przedstawicieli Beat Generation, ale także dlatego, że to opowieść
o męskiej przyjaźni, homoseksualnej obsesji i morderstwie, która
zafascynowała wielu amerykańskich pisarzy. To żywy obraz
zapomnianej epoki i jej bohaterów: bezsilni weterani Hemingwaya i
ćmy barowe z „Piekielnego Brooklynu” spotykają tu nieprzytomne
dzieciaki jak z powieści Breta Eastona Ellisa."John Walsh, „The
Independent”"Tajemnica bezwzględnego morderstwa połączona z
lamentem egzystencjalisty – tak jakby Dashiell Hammett spotkał
Alberta Camusa […]. Dokument Beat Generation."Gerald Nicosia, „San
Francisco Chronicle”"Fascynujące spojrzenie się na lata
kształtowania się ruchu bitników."Nick Rennison, „The Sunday
Times”...