[]
Kategoria: Rowerowe części i akcesoria > Dętki > 12"
/4 . Posiada stalowy, zakrzywiony wentyl samochodowy AV (Schrader).
Zastosowanie : rowerki dziecięce, wózki dziecięce,
wózki inwalidzkie, sprzęt rehabilitacyjny. Dętki produkowane
są z ...
Pełen opis produktu 'Dętka 12 cali z zaworkiem kątowym AV/SV do rowerków i wózków dziecięcych (Deli)' »
Oferowana dętka wyprodukowana jest z najwyższej jakości
kauczukubutylowego, który długi czas utrzymuje ciśnienie i ma
bardzo wysokąwytrzymałość na przebicia.Pasuje między innymi do opon
12 1/2x2 1/4 .
Posiada stalowy, zakrzywiony wentyl samochodowy AV
(Schrader). Zastosowanie:
rowerki dziecięce,
wózki dziecięce,
wózki inwalidzkie,
sprzęt rehabilitacyjny.
Dętki produkowane są z dwóch rodzajów surowców:
kauczukubutylowego i
kauczukunaturalnego.
Dętki butylowe mają 8-10 razy mniejszą przepuszczalność
powietrza.Oznacza to, że są dużo szczelniejsze, a tym samym
bardziejniezawodne. Mniejsza szczelność pociąga za sobą spadek
ciśnieniapowietrza, które trzeba stale kontrolować i częściej
uzupełniać.Przy częstych spadkach ciśnienia powietrza opona
bardziej nagrzewasię podczas jazdy. Tym samym następuje wzrost
zużycia krawędzibieżnika, niestabilność podczas jazdy, opóźnienie
reakcji na ruchykierownicą, czy zwiększone kołysanie boczne.
Dętki oparte na kauczuku naturalnym mogą osiągnąć niski
stopieńprzepuszczalności, ale musza być grubsze i cięższe. Różnice
wciężarze są odczuwalne zwłaszcza w dużych dętkach i mogą
wynosićnawet 3 kg. Ma to bezpośrednie przełożenie na opory toczenia
izużycie paliwa. Przy wysokich temperaturach powietrza
jezdnianagrzewa się bardzo szybko. W tych warunkach przy jeździe
nadługich trasach guma opony może osiągnąć temperaturę powyżej
135st.C. Jeśli w oponie jest zamontowana dętka butylowa, odporna
nadziałanie ciepła, jazda jest bardziej bezpieczna.
Właściwościplastyczne dętki sprawiają, że jeszcze dokładniej
dopasowuje się doopony.
Oprócz odporności cieplnej, ważnym elementem wpływającym
nażywotność gumy jest odporność na działanie ozonu. Ozon z
atmosferyprzyspiesza proces kruszenia, czyli starzenia się gumy. Na
dętcepoddanej temu procesowi pojawia się siatka spękań, a guma
tracącswoje właściwości staje się krucha.
Badania odporności na starzenie się gumy wskazują jednoznacznie
nawiększą wytrzymałość dętek butylowych.
Innym ważnym aspektem wyższości dętek butylowych nad
kauczukowymijest aspekt ekologiczny. Dętki butylowe można poddać
procesowirecyklingu, w wyniku którego powstaje regenerat gumowy
ponowniewykorzystywany do
produkcji. INSTRUKCJA
WYMIANYDĘTKI: 1. Odkręć koło.
2. Zdejmij z obręczy jedną z bocznych ścian opony, używającdo
tego celu specjalnych łyżek przeznaczonych do wymiany
oponrowerowych.
3. Wyjmij zużytą dętkę.
4. Sprawdź stan opony, zwracając szczególną uwagę na
jejpowierzchnię wewnętrzną i upewnij się czy nie pozostały w
niejostre przedmioty mogące uszkodzić nową dętkę. Sprawdź stan
opaskiochronnej i jej osadzenie na obręczy.
5. Włóż zawór dętki w otwór obręczy. W przypadku
zastosowaniazaworu typu DV, BV, FV należy lekko dokręcić nakrętkę
zaworu dościanki obręczy. Napełnij dętkę niewielką ilością
powietrza iumieść ją w oponie, zwracając uwagę na właściwe jej
ułożenie.
6. Załóż na obręcz zdjętą wcześniej boczną ścianę
opony,uważając , aby nie uszkodzić dętki. Sprawdź ułożenie opony
naobręczy.
7. Napompuj koło, korygując jednocześnie osadzenie opony
naobręczy.Zwróć uwagę, aby ciśnienie w oponie nie
przekroczyłowartości podanej na bocznej ścianie opony.