[wydawnictwo naukowe pwn]
Kategoria: Nauki humanistyczne >JęzykoznawstwoWysyłka: od ręki
Reklama dysponuje wieloma pozawerbalnymi środkami oddziaływania na
odbiorcę, jednak to język jest najważniejszym nośnikiem treści i
perswazji w przekazie reklamowym, a za pośrednictwem
werbal...
Pełen opis produktu 'Pragmalingwistyczne wyznaczniki skuteczności komunikacyjnej tekstów reklamowych' »
Reklama dysponuje wieloma pozawerbalnymi środkami oddziaływania na
odbiorcę, jednak to język jest najważniejszym nośnikiem treści i
perswazji w przekazie reklamowym, a za pośrednictwem werbalnej
warstwy komunikatu można skutecznie przekazywać informacje i
wpływać na zachowania potencjalnych konsumentów. Wykreowanie
skutecznego pod względem komunikacyjnym tekstu wymaga uwzględnienia
szerokiego spektrum czynników natury pragmalingwistycznej, co
implikuje potrzebę kompleksowej analizy przekazów reklamowych pod
kątem ich językowej warstwy oddziaływania na odbiorcę. Autorka,
która jest doktorem nauk ekonomicznych oraz doktorem nauk
humanistycznych w zakresie językoznawstwa, analizuje teksty
reklamowe w szeroko rozumianej perspektywie społeczno-ekonomicznej,
kulturowej i lingwistycznej, ukazując ogromną złożoność zjawiska,
jakim jest współczesna reklama.Praca Doktor Aleksandry
Radziszewskiej jest cenną próbą systematyzacji dotychczasowego
dorobku naukowegodotyczącego nie tylko lingwistyki pragmatycznej w
reklamie, lecz także w sensie ogólniejszym– językowych aspektów
przenikania się kultur w życiu gospodarczym. (…) Będzie ona miała
wielu adresatów– poczynając od badaczy, lingwistów i
przekładoznawców, lecz także ekonomistów specjalizującychsię w
marketingu, promocji i reklamie, aż po socjologów i kulturoznawców.
Praca ma charakter interdyscyplinarny.Jej lektura dowodzi wysokich
kompetencji badawczych Autorki i Jej rozległej wiedzyzarówno w
dziedzinie lingwistyki, jak i ekonomii. Sama książka może być
sytuowana zarówno w naukach ekonomicznych, jak i w lingwistyce,
psychologii społecznej i szeroko pojętym kulturoznawstwie. Winni ją
koniecznie czytać studenci kierunków lingwistycznych
(ekonolingwistyka, lingwistyka stosowania, lingwistyka dla
biznesu), ale także studenci zarządzania i ekonomii. Wiedząc, że
Autorka jest pracownikiem uczelni politechnicznej prowadzącej
zarówno studia ekonomiczne, jak i lingwistyczne, ufam, że Jej praca
znajdzie szerokie grono czytelników w uczelni macierzystej, gdyż
monografia ta doskonale wpisuje się w program i ramy kwalifikacyjne
obydwu tych kierunków. Sam będę gorąco polecał lekturę monografii
moim studentom i doktorantom. Jestem także przekonany, że praca
Doktor Radziszewskiej spotka się z szerokim odzewem czytelników w
całym kraju.Jeżeli te nadzieje się spełnią będę sprzyjać
inicjatywie przetłumaczenia tej pracyna język angielski, celem
udostępnienia szerszym kręgom czytelniczym. Z pełnymprzekonaniem r
e k o m e n d u j ę publikację monografii w jednym z
najbardziejszacownych wydawnictw naukowych w naszym kraju.Z
recenzji prof. zw. dra hab. Juliana Maliszewskiego...