[WYDAWCA]
Kategoria: Gry > Gry planszoweWysyłka: do 7 dni
LUPO ODYSEJA 4 GRY RODZINNA IMPREZOWA EDUKACYJNA
Rodzinna, imprezowa czy edukacyjna? Z dziećmi czy z
kumplami? A może solo? Zawsze tak trudno wybrać... Na szczęście
jest Odyseja!...
Pełen opis produktu 'LUPO ODYSEJA 4 GRY RODZINNA IMPREZOWA EDUKACYJNA' »
LUPO ODYSEJA 4 GRY RODZINNA IMPREZOWA EDUKACYJNA Rodzinna,
imprezowa czy edukacyjna? Z dziećmi czy z kumplami? A może solo?
Zawsze tak trudno wybrać... Na szczęście jest Odyseja! Graj jak
chcesz i z kim chcesz, w tej tubie czekają na Ciebie aż 4 kosmiczne
gry.
W Odysei gracze pełnią rolę odkrywców przemierzających fantazyjną
kosmiczną przestrzeń w celu poznania i zbadania nowych,
tajemniczych planet. Zasady Odysei nie są skomplikowane i można je
łatwo przyswoić, jednak rozgrywka cały czas jest bardzo angażująca
i wymaga koncentracji.
Co ciekawe, gracze bez względu na wiek mogą rywalizować ze sobą i
mają równe szanse na wygraną. Jest to możliwe dzięki mechanice gry,
która daje możliwość nadrobienia braków strategicznych dobrą
pamięcią, a graczom ze słabszą pamięcią umożliwia bardziej
strategiczne podejście do rozgrywki.
"Misja Badawcza" to przeszukiwanie galaktyk w celu zdobycia próbek
myśli - najcenniejszej materii znanej ludzkości. Żeby tego dokonać,
musicie poznać i zapamiętać zakrytą mapę galaktyki, mądrze
wykorzystywać zdobytą wiedzę oraz przechytrzyć przeciwników.
Cała sztuka w tym, żeby dopiąć swego w jak najmniejszej ilości
ruchów, nie ujawniając innym zbyt wiele. W instrukcji proponujemy
kilka Galaktyk, zachęcamy jednak do tworzenia własnych.
W "Samotnej Misji", pojedynczy gracz musi zebrać wszystkie próbki,
nie dając się przy tym pożreć potworowi czarnej dziurze, który
reaguje coraz szybciej i pochłania coraz więcej Planet. Można grać
w ten tryb kooperacyjnie.
Kosmiczny Wyścig wystawi na próbę wasze opanowanie. To najbardziej
szalony i generujący najwięcej emocji tryb gry, w którym sterujecie
pojazdami przy użyciu kości, własnego refleksu i
spostrzegawczości.
Z kolei Podstawy Nawigacji są załogowym lotem, w którym graczy
czeka interesujące wyzwanie w postaci tworzenia oraz zapamiętywania
historii o kolejno odwiedzanych Planetach.
Malownicze, barwne i pełne szczegółów grafiki ułatwiają, a nawet
niejako wymuszają świadome stosowanie metod pamięciowych. Gra
rozwija myślenie narracyjne wraz z umiejętnością budowania i
artykułowania opowieści, jednocześnie angażując do planowania,
przewidywania konsekwencji swoich działań, a także do analizowania
zmieniającej się sytuacji na planszy. Niewielka doza negatywnej
interakcji nie zniechęca, ale mobilizuje do rozwoju i szukania
lepszych rozwiązań taktycznych.
Założeniem autorów było zilustrowanie gry w taki sposób, by na
planszach (kartach planet) grafiki były kompozycjami posiadającymi
mnogość szczegółów, by opowiadały jakąś historię, nie ograniczając
równocześnie możliwości swobodnej interpretacji ich zawartości.
Planety miały być możliwie różnorodne. Pojedyncze grafiki musiały
być niezależnymi tworami, a jednocześnie miały posiadać pewne
punkty wspólne tak, aby pasowały do całości i jako całość tworzyły
spójny świat. Nie było to łatwe zadanie. Alicja Kocurek tworzyła
planety przez ponad dwa lata, wymagało to wielu godzin pracy i
szlifowania szczegółów. Ostateczny efekt śmiało możemy nazwać
dziełem sztuki.