[MT Biznes]
Kategoria: Literatura / Ekonomia i biznes
Zrozumieć Michaela Portera to
przejrzysty, zwięzły i usiany przykładami przewodnik po koncepcjach
dotyczących konkurowania i strategii. Książka ta, napisana przez
Joan Magrettę,...
Pełen opis produktu 'Zrozumieć Michaela Portera' »
Zrozumieć Michaela Portera to przejrzysty, zwięzły i usiany
przykładami przewodnik po koncepcjach dotyczących konkurowania i
strategii. Książka ta, napisana przez Joan Magrettę, wieloletnią
redaktorkę publikacji Portera i jego współpracownicę, przeznaczona
jest nie dla teoretyków, lecz przede wszystkim dla praktyków.
Znajduje się w niej również wywiad z Porterem. Dowiedz się, co
myśli on obecnie na temat pytań i problemów pojawiających się w
każdej organizacji, od najbardziej powszechnych błędów w dziedzinie
strategii po znajdowanie obszarów efektywnego rozwoju, radzenie
sobie z zakłóceniami na rynku, tworzenie nowych modeli biznesowych
i konkurowanie na skalę globalną. Koncepcje Portera nigdy nie były
tak aktualne jak dziś. Poznaj ich najważniejsze elementy, a
zrozumiesz, jak można zyskać i utrzymać przewagę konkurencyjną
przez całe dziesięciolecia i dlaczego dobra strategia jest w
czasach pełnych zawirowań i niepewności jeszcze ważniejsza.
Przełomowe idee Michaela Portera dotyczące konkurowania i strategii
rozwijają się od prawie trzech dekad i są obecne w olbrzymiej
liczbie publikacji. Każdy menedżer potrafi nazwać poszczególne
obszary swojej pracy, takie jak tworzenie przewagi konkurencyjnej,
łańcuch wartości czy pięć sił, lecz nikt, nawet sam Porter, nie
zebrał tego w jedną całość. Czyni to ta przejrzysta i zwięzła
książka. Została ona napisana w ścisłej współpracy z Porterem przez
Joan Magrettę, redaktorkę ,,Harvard Business Review", i zawiera
streszczenie jego idei przedstawione w przyjazny dla czytelnika
sposób. Ponadto oferuje ona bezcenną syntezę koncepcji Portera,
wyjaśniając, jak są one ze sobą powiązane i, co najważniejsze, jak
mogą być zastosowane w praktyce przez menedżerów. Współczesne
koncepcje dotyczące konkurowania i strategii mają swoje źródło w
pracach Portera. Są one powszechnie wykorzystywane przez menedżerów
na całym świecie. Jednak, jak pisze Magretta, są one również często
mylnie rozumiane i niewłaściwie stosowane. Bogate doświadczenie
biznesowe Magretty pozwoliło jej zidentyfikować najczęściej
występujące błędy, w tym głęboko zakorzeniony i niebezpieczny
pogląd, że w konkurowaniu chodzi o to, by być najlepszym. Zrozum
Portera, a będziesz wiedział, dlaczego konkurowanie, by być
najlepszym, w nieunikniony sposób rozpoczyna drogę do upadku. Joan
Magretta współpracuje z Michaelem Porterem od prawie dwóch dekad.
Obecnie jest starszym partnerem w Institute for Strategy and
Competitiveness w Harvard Business School. Wcześniej była partnerem
w Bain & Co oraz redaktorem ,,Harvard Business Review". Jest
laureatką nagrody McKinseya oraz autorką książki What Management Is
uznanej za nr 1 roku przez ,,The Economist".