[Uniwersytet Jagielloński]
Kategoria: Poradniki i zdrowie>Dzieci i wychowanie>Starsze dzieciWysyłka: do 3 dni
uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy książki Zdolne,
ale rozkojarzone – poradnika pomagającego
rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci – wracają z publikacją
poświęconą...
Pełen opis produktu 'Nastolatki zdolne ale rozkojarzone' »
Dlaczego niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z
codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają się do
szkoły, zapominają o treningu czy nie potra?ą utrzymać porządku w
pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności
wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do
rozwiązywania kon?iktów, planowanie, ocena ryzyka, kontrolowanie
emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych. Autorzy
książki Zdolne, ale rozkojarzone – poradnika pomagającego rozwijać
umiejętności wykonawcze u dzieci – wracają z publikacją poświęconą
nastolatkom. Zaproponowana przez nich i sprawdzona w toku
wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i umacniania
tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na
odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich
słabych i mocnych stron. Książka Nastolatki zdolne, ale
rozkojarzone pomaga również zrozumieć ?zjologię dorastających
dzieci, rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się osobowości, a
także pokazuje, w jaki sposób zrede?niować relacje z dzieckiem oraz
przygotować je do wejścia w dorosłość.Zawarte w publikacji de?nicje
i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte
przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z
wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów
nastolatków.„Zachowanie twojego nastolatka sprawia, że rwiesz sobie
włosy z głowy we frustracji? Przestań prawić mu kazania i
skorzystaj z tej niezwykle wnikliwej i praktycznej książki, która
pomoże ci poprowadzić twojego „zdolnego, ale rozkojarzonego”
nastolatka do osiągnięcia sukcesów osobistych, edukacyjnych i
społecznych. dr William Pfohl były prezes Międzynarodowego
Stowarzyszenia Psychologii Szkolnej (ISPA)„To dokładnie taka
książka, jakiej potrzebują rodzice. Bardzo praktyczny poradnik o
tym, jak poprawić umiejętności wykonawcze nastolatków i zmotywować
ich do korzystania z tych, które już posiadają”. dr Patricia O.
Quinn współautorka książki Włączyć hamulce. Poradnik dla dzieci i
młodzieży z ADHD„Wciągnęła mnie od pierwszego rozdziału! Ta książka
pokazała mi, jak wspierać mocne strony mojego syna, a nie tylko
krytykować jego słabości. (…) Jestem zachwycona, że wreszcie mam
konkretny plan działania na rozwijanie umiejętności, których mój
syn potrzebuje, żeby lepiej sobie radzić w szkole oraz nauczyć się
skupienia i odpowiedzialności”. Kim L.Dr RICHARD GUARE jest
dyrektorem Centrum Leczenia Zaburzeń Uczenia się i Uwagi w
Portsmouth w New Hampshire, gdzie dr PEG DAWSON pracuje jako
psycholog kliniczny. Każde z nich ma ponad 30 lat doświadczenia w
pracy klinicznej. Są autorami bestsellerowej książki Zdolne, ale
rozkojarzone (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012), w
której skupili się na młodszych dzieciach, a także książki The
Smart but Scattered Guide to Success, poświęconej dorosłym.COLIN
GUARE to 25-letni pisarz, który w okresie dorastania zmagał się z
zaburzeniami uwagi. Publikuje w magazynie „ADDitude”i pracuje z
dziećmi z zaburzeniami uczenia się....