[onepress]
Kategoria: Biznes, EkonomiaWysyłka: od ręki
Zarządzanie jest proste pod warunkiem, że się go samemu za
bardzo nie skomplikuje! Książka Kierownik w instytucji
publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania
jest...
Pełen opis produktu 'Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania' »
Zarządzanie jest proste pod warunkiem, że się go samemu za
bardzo nie skomplikuje!
Książka Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój
własny, skuteczny styl zarządzania jest pierwszym w Polsce
praktycznym podręcznikiem, który w szczery, daleki od idealizowania
i naiwności sposób opisuje problemy z zarządzaniem w warunkach
instytucji publicznych w naszym kraju. Książka zawiera ponad 250
porad i podpowiedzi, które mogą poprawić zarządzanie tak, by stało
się efektywne i skuteczne. Można je wykorzystać zarówno w urzędach
administracji samorządowej, urzędach wchodzących w skład Służby
Cywilnej, agencjach rządowych, służbach mundurowych, wymiarze
sprawiedliwości, a nawet w jednostkach ochrony zdrowia czy
jednostkach oświaty.
To książka, w której NIE ma:
bardzo skomplikowanych teorii i narzędzi zarządzania (bo
zazwyczaj najlepsze są proste rozwiązania),
przykładów z sektora biznesowego lub książek zachodnich (bo
zazwyczaj nijak mają się one do naszych realiów).
Z drugiej strony pozycja ta uświadamia, jak niewiele trzeba,
żeby być skutecznym menedżerem. Powinni ją przeczytać wszyscy
szefowie i wszyscy kierownicy z polskich instytucji publicznych.
Dobrze mieć ją stale na biurku i co dzień do niej wracać!
Nic tak bardzo nie stanowi o sukcesie lub porażce w dzisiejszym
świecie, jak ludzie, z którymi przyszło nam pracować. I o ludziach
jest właśnie ta książka. O pracownikach administracji publicznej,
pracujących najczęściej w mniejszych lub większych zespołach, ich
marzeniach, aspiracjach i frustracjach. I o ludziach kierujących
innymi. Ci ostatni wywodzą się z równego szeregu szarych
pracowników, jednak pewnego dnia muszą stanąć przed tym szeregiem i
zacząć dowodzić.
Jak nie dać się złapać w różne pułapki, jak poprowadzić zespół do
bitwy, jak obudzić w innych motywację i jak utrzymać ducha walki -
o tym i o innych elementach zarządzania ludźmi pisze autor, który
od wielu lat pracuje w administracji i posiada doskonałą
umiejętność przystosowywania teorii zarządzania zasobami ludzkimi
do realiów administracji. Tej książki nie można przeczytać jeden
raz - powinna ona stać blisko biurka każdego kierującego
najskromniejszym choćby zespołem i towarzyszyć mu w codziennych
rozterkach oraz pracy nad sobą.
Małgorzata Bywanis-Jodlińska,
Dyrektor Generalny Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w
Krakowie.Bardzo dobra pozycja traktująca o zarządzaniu
organizacją, w tym instytucją publiczną - bez nadmiaru teorii, a
przeciwnie, z dobrymi radami praktycznymi, szczególnie cennymi w
czasach kryzysu w zakresie budowania "kultury narzędzi
motywacyjnych" czy też konieczności rozwijania kompetencji
przywódczych przez kierowników instytucji publicznych. Zarządzanie
dotyczy ludzi, warto więc zapoznać się z tą pozycją i przyjąć
odpowiedzialność za podległych pracowników, którymi kierujemy, gdy
zarządzamy instytucjami publicznymi.
Tomasz Kałużny,
Prezes Sądu Rejonowego w Białymstoku, instytucji publicznej objętej
projektem Modernizacji procesów zarządzania zasobami
ludzkimi.Książka autorstwa Radosława Hancewicza stanowi
bardzo udane kompendium praktycznych wskazówek dla pracowników
zajmujących kierownicze stanowiska w administracji publicznej.
Prosty język przekazu oraz liczne przykłady pozytywnych i
negatywnych zachowań kierowniczych niewątpliwie dodają jej
atrakcyjności. Książkę polecam wszystkim pracownikom administracji
publicznej, zarówno zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych, jak
i planującym taką ścieżkę rozwoju.
Kamil Mroczka, Kierownik Oddziału Zarządzania Kadrami w
Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.
Patroni książki: