Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • [Vizja PressIT]

    Kategoria: /Książki/Nauka/Ekonomia, zarządzanie i finanse/
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

  • [VIZJA PRESS]

    Kategoria: Podręczniki. Ćwiczenia i zadania

    Napisane przez światowej klasy specjalistów z dziedziny zarządzania ludźmi, Zarządzanie zasobami ludzkimi prezentuje idee i techniki, dzięki którym menedżerowie będą mogli odkryć prawdziwy... Pełen opis produktu 'Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie' »

    Napisane przez światowej klasy specjalistów z dziedziny zarządzania ludźmi, Zarządzanie zasobami ludzkimi prezentuje idee i techniki, dzięki którym menedżerowie będą mogli odkryć prawdziwy potencjał tkwiący w ich najcenniejszym majątku ? ludziach.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

  • [Wydawnictwo Naukowe UMK]

    Kategoria: Książki / Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne / Ekonomia

    .

    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Uwarunkowania zarządzania talentami w przedsiębiorstwie w kontekście teorii pozytywnego zarządzania.

  • [Wydawnictwo Naukowe UMK]

    Kategoria: NaukaWysyłka: od ręki

    zarządzania z uwagi na trwającą między przedsiębiorstwami walkę o najlepszych pracowników. Intensyfikacja międzynarodowej konkurencji o utalentowanych pracowników została nazwa „wojną... Pełen opis produktu 'Uwarunkowania zarządzania talentami w przedsiębiorstwie w kontekście teorii pozytywnego zarządzania' »

    Książka poświęcona jest niezwykle ważnemu dla współczesnej teorii i praktyki zarządzania organizacjami problemowi zarządzania talentami. Jest to jeden z najbardziej dyskutowanych tematów w obszarze zarządzania z uwagi na trwającą między przedsiębiorstwami walkę o najlepszych pracowników. Intensyfikacja międzynarodowej konkurencji o utalentowanych pracowników została nazwa „wojną o talenty”. Z uwagi na istotność tego procesu oraz jego niewystarczające zaawansowanie w przedsiębiorstwach poszukuje się charakterystyki środowiska, w którym talenty mogą być identyfikowane, rozwijane i wykorzystywane dla dobra organizacji. Punktem wyjścia do tego stała się teoria pozytywnego zarządzania. W pracy podjęto próbę analizy istoty talentu oraz szczegółowej charakterystyki procesu zarządzania talentami, czyniąc go bardziej klarownym poprzez identyfikację przejawów świadczących o jego stosowaniu przez przedsiębiorstwa. Poza tym w oparciu o założenia teorii pozytywnego zarządzania oraz przeprowadzone badania zostały zidentyfikowane czynniki wewnątrzorganizacyjne, które determinują zarządzanie talentami, jak również czynniki zewnętrzne, które mogą stymulować bądź hamować ten proces. Ze względu na walory poznawcze oraz zaprezentowane w książce eksplanacyjne studia przypadków może ona stanowić interesującą lekturę zarówno dla naukowców, jak i praktykujących menedżerów.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Uwarunkowania zarządzania talentami w przedsiębiorstwie w kontekście teorii pozytywnego zarządzania

  • []

    Kategoria: Książki & Multimedia > KsiążkiWysyłka: do 3 dni

    w obszarze zarządzania z uwagi na trwającą między przedsiębiorstwami walkę o najlepszych pracowników. Intensyfikacja międzynarodowej konkurencji o utalentowanych pracowników została... Pełen opis produktu 'Uwarunkowania zarządzania talentami w przedsiębiorstwie w kontekście teorii pozytywnego zarządzania - Monika Chodorek' »

    Opis - Książka poświęcona jest niezwykle ważnemu dla współczesnej teorii i praktyki zarządzania organizacjami problemowi zarządzania talentami. Jest to jeden z najbardziej dyskutowanych tematów w obszarze zarządzania z uwagi na trwającą między przedsiębiorstwami walkę o najlepszych pracowników. Intensyfikacja międzynarodowej konkurencji o utalentowanych pracowników została nazwa "wojną o talenty". Z uwagi na istotność tego procesu oraz jego niewystarczające zaawansowanie w przedsiębiorstwach poszukuje się charakterystyki środowiska, w którym talenty mogą być identyfikowane, rozwijane i wykorzystywane dla dobra organizacji. Punktem wyjścia do tego stała się teoria pozytywnego zarządzania. W pracy podjęto próbę analizy istoty talentu oraz szczegółowej charakterystyki procesu zarządzania talentami, czyniąc go bardziej klarownym poprzez identyfikację przejawów świadczących o jego stosowaniu przez przedsiębiorstwa. Poza tym w oparciu o założenia teorii pozytywnego zarządzania oraz przeprowadzone badania zostały zidentyfikowane czynniki wewnątrzorganizacyjne, które determinują zarządzanie talentami, jak również czynniki zewnętrzne, które mogą stymulować bądź hamować ten proces. Ze względu na walory poznawcze oraz zaprezentowane w książce eksplanacyjne studia przypadków może ona stanowić interesującą lekturę zarówno dla naukowców, jak i praktykujących menedżerów. Nazwa - Uwarunkowania zarządzania talentami w przedsiębiorstwie w kontekście teorii pozytywnego zarządzania Autor - Monika Chodorek Oprawa - Miękka Wydawca - Wydawnictwo Naukowe UMK Kod ISBN - 9788323135562 Kod EAN - 9788323135562 Rok wydania - 2016 Język - polski Format - 15.5x22.5cm Ilość stron - 358 Podatek VAT - 5%
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Uwarunkowania zarządzania talentami w przedsiębiorstwie w kontekście teorii pozytywnego zarządzania - Monika Chodorek

  • [Wydawnictwo Naukowe UMK]

    Kategoria: / Książki naukowe i popularnonaukowe / Biznes, nauki ekonomiczne

    zarządzania z uwagi na trwającą między przedsiębiorstwami walkę o najlepszych pracowników. Pełen opis produktu 'Uwarunkowania zarządzania talentami w przedsiębiorstwie w kontekście teorii pozytywnego zarządzania' »

    Książka poświęcona jest niezwykle ważnemu dla współczesnej teorii i praktyki zarządzania organizacjami problemowi zarządzania talentami. Jest to jeden z najbardziej dyskutowanych tematów w obszarze zarządzania z uwagi na trwającą między przedsiębiorstwami walkę o najlepszych pracowników.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Uwarunkowania zarządzania talentami w przedsiębiorstwie w kontekście teorii pozytywnego zarządzania

  • [DIFIN]

    Kategoria: ekonomia, marketing i zarządzanie

    Zobacz wiecej informacji o ksiazce Zarządzanie dynamiczne. Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem w specjalistycznym sklepie internetowym Ksiegarnia-Wrzeszcz.pl. Pełen opis produktu 'Zarządzanie dynamiczne. Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem' »

    Zobacz wiecej informacji o ksiazce Zarządzanie dynamiczne. Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem w specjalistycznym sklepie internetowym Ksiegarnia-Wrzeszcz.pl.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Zarządzanie dynamiczne. Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem

  • [DIFIN]

    Kategoria: ekonomia, marketing i zarządzanie

    Zobacz wiecej informacji o ksiazce Zarządzanie dynamiczne. Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem w specjalistycznym sklepie internetowym Ksiegarnia-Wrzeszcz.pl. Pełen opis produktu 'Zarządzanie dynamiczne. Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem' »

    Zobacz wiecej informacji o ksiazce Zarządzanie dynamiczne. Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem w specjalistycznym sklepie internetowym Ksiegarnia-Wrzeszcz.pl.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Zarządzanie dynamiczne. Nowe podejście do zarządzania przedsiębiorstwem

  • []

    Kategoria: Sukces kariera pieniądze / Marketing i zarządzanie
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

  • [Politechnika Warszawska]

    Kategoria: ZARZĄDZANIE

    w przedsiębiorstwach • Czym jest zarządzanie wiedzą? • Struktura pracy Rozdział I   Zarządzanie wiedzą – krótka historia 1. Zarządzanie wiedzą – rys historyczny 2.... Pełen opis produktu 'Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie' »

    Jesteśmy świadkami rodzenia się gospodarki opartej na wiedzy. Wiedza nie jest w niej dodatkiem do czynników wytwórczych - pracy kapitału, środków rzeczowych; wiedza jest środkiem podstawowym o źródłem władzy. Konkurencyjność w dzisiejszym wymiarze to umiejętność ciągłego doskonalenia, wprowadzania nowych pomysłów, nowych produktów i usług, nowoczesnych technologii i rozwiązań organizacyjnych; wymaga zatem kreatywnych ludzi i przekształcenia ich wiedzy i pomysłów w nowatorskie rozwiązania. Takimi pojęciami, jak wiedza, zasoby wiedzy czy kapitał intelektualny, interesuje się wiele dyscyplin. Przechodzimy z epoki postindustrialnej do epoki gospodarki bazującej na wiedzy społeczeństwa informacyjnego i nie jest to slogan ani przejściowa metoda. Spis treści Wstęp do zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach • Czym jest zarządzanie wiedzą? • Struktura pracy Rozdział I   Zarządzanie wiedzą – krótka historia 1. Zarządzanie wiedzą – rys historyczny 2. Historia najnowsza Rozdział II   Zarządzanie wiedzą – pojęcia i definicje 1. Wiedza – dane – informacje – zarządzanie wiedzą 2. Typologia wiedzy 3. Wiedza jako zasób 4. Definicje zarządzania wiedzą Rozdział III   Podejście japońskie w zarządzaniu wiedzą 1. Model zarządzania wiedzą I. Nonaki i H. Takeuchiego • Spirale wiedzy 2. Kontekst organizacyjnego tworzenia wiedzy 3. Model procesu organizacyjnego tworzenia wiedzy 4. Koncepcja „Ba” i aktywa wiedzy Rozdział IV   Podejście procesowe w zarządzaniu wiedzą 1. Sekwencyjne postrzeganie procesów zarządzania wiedzą 2. Interaktywne podejście do zarządzania wiedzą • Tworzenie wiedzy • Nabywanie wiedzy • Zachowywanie i gromadzenie wiedzy • Dzielenie się wiedzą i upowszechnianie wiedzy w przedsiębiorstwie Rozdział V   Podejście zasobowe do zarządzania wiedzą 1. Zasoby przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej 2. Kapitał intelektualny i metody jego pomiaru 3. Kapitał ludzki w zarządzaniu wiedzą • Zarządzanie wiedzą – wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi • Pracownicy wiedzy • Menedżerowie wiedzy Rozdział VI   Metody wspomagania zarządzania wiedzą 1. Technologia informacyjna a zarządzanie wiedzą 2. Metody wspomagania zarządzania wiedzą oparte na technologiach informacyjnych • Internet • Intranet • CRM – systemy zarządzania relacjami z klientami • Mapy wiedzy • E’learning 3. Metody „miękkie” wspomagania zarządzania wiedzy • Wewnętrzne kompendia wiedzy • Wizyty studyjne • Wspólnoty praktyków • Coaching i mentoring • Szkolenia 4. Benchmarking 5. Inne metody wspomagania zarządzania wiedzą Rozdział VII   Zarządzanie wiedzą a strategia i kultura organizacyjna 1. Struktury przedsiębiorstw zarządzanych wiedzą 2. Zarządzanie wiedzą a strategia organizacji • Strategie kodyfikacji i personalizacji • Strategie zarządzania wiedza a charakter pracy • Klisza strategiczna • Strategie wiedzy 3. Kultura organizacyjna a zarządzanie wiedzą • Czym jest kultura organizacyjna? • Cechy i zadania kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie wdrażającym zarządzanie wiedzą • Rodzaje kultur organizacyjnych sprzyjających zarządzaniu wiedzą Bibliografia
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

  • [Politechnika Warszawska]

    Kategoria: ZARZĄDZANIE

    Zarządzania 1.3. Japoński Model Zarządzania 1.4. Chiński Model Zarządzania 1.5. Poprawa jakości wyrobów i usług 2. NAUKA O ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIU 2.1. Specyfika... Pełen opis produktu 'Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie' »

    Książka jest kompendium wiedzy o zarządzaniu organizacją. Podano w niej definicje pojęć z tej dziedziny. Przedstawiono kolejne fazy rozwoju teorii zarządzania. Opisano najnowsze podejście do tych zagadnień, systemy, metody, techniki i narzędzia. Skoncentrowano się zwłaszcza na zarządzaniu przez jakość (Kaizen, Six Sigma, TQM) i zarządzaniu wiedzą. Kompleksowo omówiono problemy zarządzania produkcją – od marketingu po recykling. W książce podano również przykłady różnych procedur, co pozwala na opracowanie systemów zarządzania na potrzeby własne. Tematyka pozostaje w obszarze zainteresowań studentów na kierunkach związanych z zarządzaniem, a także menedżerów w organizacjach różnego typu. Spis treści: Przedmowa 1. ZRÓŻNICOWANE SPOSOBY ZARZĄDZANIA 1.1. Europejski Model Zarządzania 1.2. Amerykański Model Zarządzania 1.3. Japoński Model Zarządzania 1.4. Chiński Model Zarządzania 1.5. Poprawa jakości wyrobów i usług 2. NAUKA O ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIU 2.1. Specyfika rozwoju zarządzania przedsiębiorstwem 2.2. Wynalazki i ewolucyjne podejście do zarządzania 2.3. Twórcy teorii zarządzania 2.4. Osoby, które miały istotny wpływ na teorię zarządzania 2.5. Naukowcy propagujący w Polsce problematykę zarządzania 2.6. Teorie związane z zasobami ludzkimi 3. WYBRANE FORMY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI 4. PRZYKŁADOWA CHARAKTERYSTYKA ZAKŁADU 4.1. Prezentacja struktury organizacyjnej i historia firmy 4.2. Procedury opisujące organizację Systemu Jakości 4.3. Procedury opisujące dokumentację systemu 5. SEKTOR MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW w POLSCE 5.1. Zadania i działalność gospodarcza firm 5.2. Wymagania ogólne systemu 6. NORMALIZACJA I JEJ ROZWÓJ 6.1. Rodzaje norm 6.2. Cele Normalizacji 6.3. Normalizacja na Świecie 6.4. Normalizacja w Europie 6.5. Normalizacja w Polsce 7. ZARZĄDZANIE PRZEZ WIEDZĘ 7.1. Zintegrowane systemy zarządzania 7.2. Ewolucja i rozwój zarządzania wiedzą 7.3. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą 7.4. Zasady, metody i filozofie w zarządzaniu 7.5. Statystyczna kontrola procesów 7.6. Podstawowe narzędzia do sterowania jakością 7.7. Obszary zastosowań praktycznych narzędzi zarządzania 7.8. Integracja systemów zarządzania 7.9. Podstawy tworzenia systemu prewencyjno-zapobiegawczego (HACCP) 8. CHARAKTERYSTYKA ZAKŁADU PRODUKCYJNEGO 8.1. Zadania Zakładu 8.2. Zarządzanie współczesnym zakładem 8.3. Orientacja ukierunkowująca działania na cele strategiczne 8.4. Zastosowanie metody Six Sigma jako Filozofii Zarządzania 9. NAUKA O ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIU 9.1. Dążenie firmy do doskonałości 9.2. Wdrażanie filozofii zarządzania przez jakość 9.3. Orientacja na zmienność warunków działania 9.4. Strategia marketingowa 9.5. System Zarządzania procesami Biznesowymi (BPMS) 9.6. Problemy produkcyjne 9.7. Dążenie przedsiębiorstwa do poziomu doskonałości 9.8. Wyzwania związane z integracją RP z Unią Europejską 10. WPŁYW ZARZĄDZANIA NA JAKOŚĆ WYROBÓW I USŁUG 10.1. Pojęcie jakości 10.2. Polityka jakości 10.3. Ocena polityki jakościowej 11. FILOZOFIA TOTAL QUALITY MANAGEMENT (TQM) 11.1. Zasady zarządzania jakością 11.2. Problematyka Total Quality Management - Totalne zarządzanie jakością 12. BADANIE PROCESU PRODUKCYJNEGO 12.1. Miary zdolności procesu 12.2. Działania innowacyjne 12.3. Analiza rodzajów i skutków błędów (niezdatności) 12.4. Karty kontrolne Shewharta 13. JAKOŚĆ EKSPLOATACYJNA WYROBÓW 13.1. Proces sterowania jakością 13.2. Szacowanie poziomu jakości 13.3. Koszty oceny jakości 13.4. Ciągłe doskonalenie jakości 13.5. Narzędzia uzupełniające w doskonaleniu poziomu jakości 13.6. Współdziałanie Systemu z Dobrą Praktyką Wytwarzania 14. EKONOMICZNE ASPEKTY REALIZACJI CELÓW 14.1. Analiza ekonomiczno-finansowa firmy 14.2. Analiza wskaźnikowa w ocenie przedsiębiorstwa 14.3. Orientacja na zachodzące zmiany w procesach 14.4. Trendy i kierunki zmian w zarządzaniu 14.5. Rozwój potencjału finansowego 14.6. Strategia marketingowa 14.7. Zmiany za pośrednictwem struktury organizacyjnej 15. METODY OCENY OPŁACALNOŚCI PRZEDSIĘWZIĘCIA 15.1. Metody ROI i ROE 15.2. Metoda oceny stopy zyskowności inwestycji 16. BIZNES ELEKTRONICZNY 17. ZATRUDNIANIE PRACOWNIKÓW Bibliografia Wykaz załączników Wykaz rysunków Wykaz tabel
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Podstawy zarządzania w przedsiębiorstwie

  • [Uniwersytet Zielonogórski]

    Kategoria: INNE

    indywidualnej i zespołowej partycypacji ROZDZIAŁ II Proces bezpośredniej partycypacji decyzyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem 2.1 Proces bezpośredniej partycypacji pracowników; uwarunkowania... Pełen opis produktu 'Bezpośrednia partycypacja pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Możliwości, przesłanki, uwarunkowania' »

    Człowiek jest istotą społeczną, a potrzeba przynależności odgrywa ważną rolę od chwili jego narodzin, Małe dziecko potrzebuje do życia rodziny, czyli małej grupy społecznej. Więcej - tylko poprzez interakcje w niej zachodzące może prawidłowo się rozwijać i urzeczywistniać. Już w początkowym okresie życia dziecko umie kontaktować się z otoczeniem, wyrażać swoje potrzeby, czyli potrafi, a w niedługim czasie także chce uczestniczyć w jego kształtowaniu. Spis treści: Wstęp ROZDZIAŁ I Partycypacja pracowników a zarządzanie organizacją1.1 Potrzeba włączania pracowników w funkcjonowanie organizacji 1.2 Od ujęć uczestnictwa do istoty partycypacji pracowników 1.3 Wymiary, kryteria i formy partycypacji pracowników 1.4 Metody i taktyki zarządzania uwzględniające partycypację bezpośrednią a formy współudziału 1.4.1 Partycypacyjne metody i techniki organizowania pracy indywidualnej 1.4.2 Partycypacja zespołowa w metodach i technikach zarządzania 1.4.3 Metody i techniki zarządzania wykorzystujące ideę współudziału indywidualnej i zespołowej partycypacji ROZDZIAŁ II Proces bezpośredniej partycypacji decyzyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem2.1 Proces bezpośredniej partycypacji pracowników; uwarunkowania 2.2. Wyznaczniki włączania pracowników przez menadżerów 2.3 Potrzeby, percepcja i oczekiwania podwładnych jako determinanty współuczestnictwa 2.4 Czynniki o charakterze zewnętrznym wpływające ba partycypację pracowników 2.5 Partycypacja pracowników w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw 2.6 Model partycypacji pracowników w procesie decyzyjnym ROZDZIAŁ III Metodyczne podstawy badawcze3.1 Eksplikacja problematyki badawczej 3.2 Opis badań 3.3 Charakterystyka próby badawczej ROZDZIAŁ IV Powszechność bezpośredniej partycypacji pracowników w badanych przedsiębiorstwach4.1 Formy partycypacji wymiaru jakościowego, stan i ocena 4.2 Bezpośrednia partycypacja wymiaru podmiotowego w praktyce 4.2.1 Indywidualna partycypacja decyzyjna; rozwiązania, preferencje, następstwa 4.2.2 Partycypacja decyzyjna w formie zespołowej; cele, uprawnienia, korzyści 4.3 Etapy procesu partycypacji; teoria a praktyka ROZDZIAŁ V Uwarunkowania bezpośredniej partycypacji pracowników w świetle wyników badań5.1 Empiryczne ujęcia partycypacji 5.2 Uwarunkowania decyzji o współudziale 5.2.1 Przesłanki i determinanty włączania podwładnych w proces decyzyjny 5.2.2 Czynniki warunkujące decyzję pracowników o włączeniu się w proces partycypacji 5.3 Uwarunkowania wspólnego podejmowania decyzji 5.3.1 Dobrowolność i aktywność partycypacji a skuteczność współudziału 5.3.2 Determinanty aktywności podwładnych we współudziale 5.3.3 Intensywność uczestnictwa a osiąganie korzyści partycypacji 5.4 Uwarunkowania osiągania korzyści partycypacji 5.4.1 Czynniki o charakterze wewnętrznym a następstwa współudziału 5.4.2 Czynniki o charakterze zewnętrznym a następstwa partycypacji 5.5  Empiryczny model bezpośredniej partycypacji pracowników w procesie decyzyjnym Zakończenie BibliografiaSpis rysunków Spis wykresów Spis tabel
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Bezpośrednia partycypacja pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Możliwości, przesłanki, uwarunkowania

  • [Uniwersytet Technologiczno - Humanistyczny w Radomiu]

    Kategoria: ZARZĄDZANIE

    beneficjentów oferując zatrudnienie socjalne, chronione, w przedsiębiorstwach społecznych, subsydiowane i wspomagane, staże, praktyki. Miejsca pracy w obszarze lokalnej ekonomii to zakłady produkcyjne... Pełen opis produktu 'Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym' »

    Publikacja ma na celu zachęcenie pracowników socjalnych organizacje pozarządowe do aktywnego włączenia się w tworzenie miejsc pracy odpowiadających możliwościom i potrzebom określonych grup beneficjentów oferując zatrudnienie socjalne, chronione, w przedsiębiorstwach społecznych, subsydiowane i wspomagane, staże, praktyki. Miejsca pracy w obszarze lokalnej ekonomii to zakłady produkcyjne i usługi dla potrzeb miejscowej ludności. Na rzecz zatrudnienia socjalnego konieczne jest prowadzenie szkoleń i poradnictwo zawodowe. Zasadne jest zatem podwyższanie wiedzy kadry zarządzającej w tego typu przedsiębiorstwach, zwłaszcza jeżeli chodzi o rozwiązywanie problemów społeczno- ekonomicznych pracowników o słabszych predyspozycjach motywacji do pracy. Autorki mają nadzieję, że publikacja ta będzie przydatną dla pracowników służb zatrudnienia i pomocy społecznej, którzy w swojej pracy codziennej stykają się z jednostkami defaworyzowanymi na rynku pracy oraz dla działaczy organizacji pozarządowych, którzy zajmują się w ramach swojej działalności statutowej osobami grupami szczególnie zagrożonymi marginalizacją społeczną tj. osobami niepełnosprawnymi, bezrobotnymi, samotnymi rodzicami, osobami, które opuszczają zakłady karne, imigrantami i mniejszościami narodowymi.
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Zarządzanie przedsiębiorstwem społecznym

  • []

    Kategoria: /Książki/Nauka/Ekonomia, zarządzanie i finanse/Zarządzanie i Kierowanie/
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami

  • [Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie]

    Kategoria: MARKETING

    , podstawy nauki o przedsiębiorstwie, metody organizacji i zarządzania oraz pokrewnych) oraz kadry kierowniczej. Ma formę obszernego wykładu, w którym przedstawiono istotny z punktu widzenia... Pełen opis produktu 'Podstawy organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem' »

    Podręcznik jest adresowany do studentów kierunków ekonomicznych izarządzania (przede wszystkim powinien się okazać pomocny wprzyswajaniu wiedzy z takich przedmiotów, jak: podstawy zarządzania,podstawy nauki o przedsiębiorstwie, metody organizacji i zarządzaniaoraz pokrewnych) oraz kadry kierowniczej. Ma formę obszernego wykładu,w którym przedstawiono istotny z punktu widzenia przedsiębiorstwadorobek praktyki, teorii organizacji i zarządzania oraz ekonomii.Pojęcia, które ze względu na swą wieloznaczność są często błędnie lubnieściśle rozumiane, umieszczono w ramkach, natomiast terminy, na którepowinno się zwrócić szczególną uwagę (przede wszystkim w trakcieprzyswajania wiedzy przez studentów kierunków ekonomicznych izarządzania) wyróżniono pogrubioną czcionką. Spis treści: Wstęp Rozdział i. ISTOTA I PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW 1.1. Istota przedsiębiorstwa 1.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw 1.3. Podstawowe zasady działania przedsiębiorstwa 1.4. Atrybuty przedsiębiorstwa 1.5. Misja i cele przedsiębiorstwa Rozdział II. OTOCZENIE PRZEDSĘBIORSTWA 2.1. Elementy otoczenia przedsiębiorstwa 2.2. Analiza otoczenia 2.3. Wpływ globalizacji na rozwój przedsiębiorstwa Rozdział III. STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM 3.1. Istota zarządzania strategicznego 3.2. Metody analizy strategicznej 3.3. Alianse strategiczne Rozdział IV. PRAWNO-ORGANIZACYJNE FORMY PRZEDSIĘBIORSTW 4.1. Kryteria wyboru formy prawno-organizacyjnej działalności przedsiębiorstw 4.2. Indywidualna działalność gospodarcza 4.3. Przedsiębiorstwa spółki 4.3.1. Spółki cywilne 4.3.2. Spółki prawa handlowego 4.4. Przedsiębiorstwo spółdzielcze 4.5. Przedsiębiorstwo państwowe 4.6. Koncernowe i holdingowe formy przedsiębiorstw Rozdział V. PLANOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE 5.1. Istota funkcji planowania 5.2. Rodzaje planów 5.3. Planowanie strategiczne, taktyczne i operacyjne 5.4. Biznesplan jako narzędzie projektowania przedsięwzięć Rozdział VI. ORGANIZOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZADZANIA 6.1. Organizacja i proces organizowania 6.2. Struktura organizacyjna i jej kształtowanie w przedsiębiorstwie 6.3. Podstawowe typy struktur organizacyjnych Rozdział VII. MOTYWOWANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE 7.1. Istota motywowania do pracy 7.2. Teorie motywowania 7.2.1. Teorie treści 7.2.2. Teorie procesu 7.2.3. Teorie wzmocnienia 7.3. Podstawowe modele motywacji 7.4. Zasady skutecznego motywowania 7.5. Narzędzia pobudzania motywacji 7.6. Zasady konstruowania systemu motywacyjnego Rozdział VIII. KONTROLOWANIE I CONTROLLING 8.1. Istota i znaczenie funkcji kontrolowania 8.2. Zakres i rodzaje kontroli 8.3. Controlling w przedsiębiorstwie 8.4. Kontrola wewnętrzna i audyt wewnętrzny 8.5. Zarządzanie procesami kontrolowania Rozdział IX. KONCEPCJE I METODY ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM 9.1. Koncepcje zarządzania 9.1.1. Lean Management 9.1.2. Marketing 9.1.3. Total Quality Management 9.1.4. Humanizacja pracy 9.2. Metody zarządzania 9.2.1. Logistyka 9.2.2. Time Based Management 9.2.3. Outsourcing 9.2.4. Reenginering Rozdział X. FINANSE W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM I OCENA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ 10.1. Pomiar i czynniki kształtujące wynik finansowy 10.2. Pojęcie i rodzaje ocen 10.3. Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa 10.3.1. Proste metody oceny działalności gospodarczej 10.3.2. Dyskontowe metody oceny działalności gospodarczej 10.4. Mierniki oceny działalności przedsiębiorstwa Rozdział XI. KULTURA PRZEDSIĘBIORSTWA 11.1. Źródła pochodzenia kultury organizacyjnej, definicje, poziomy 11.2. Charakterystyka kultury organizacyjnej 11.2.1. Funkcje kultury organizacyjnej 11.2.2. Uwarunkowania kultury organizacyjnej 11.2.3. Przejawy kultury organizacyjnej 11.3. Tworzenie i utrzymywanie kultury przedsiębiorstwa 11.4. Profile kultur organizacyjnych 11.4.1. Kultura silna - kultura słaba 11.4.2. Kultura pozytywna - kultura negatywna 11.4.3. Kultura introwertyczna i ekstrawertyczna 11,4.4. Kultura zachowawcza i innowacyjna 11.4.5. Kultura biurokratyczna i pragmatyczna 11.4.6. Kultura kobieca i męska 11.4.7. Kultura elitarna i egalitarna 11.5. Zmiana kulturowa w przedsiębiorstwie ROZDZIAŁ XII. PRZEDSIĘBIORSTWO PRZYSZŁOŚCI 12.1. Otoczenie przedsiębiorstwa przyszłości 12.2. Organizacja przedsiębiorstwa przyszłości 12.3. Organizacja wirtualna 12.4. Transformacja przedsiębiorstwa w organizację wirtualną 12.5. Cykl życia organizacji wirtualnej 12.6. Rodzaje organizacji wirtualnej - niektóre zastosowania praktyczne 12.7. Zachowania ludzi w organizacji wirtualnej Literatura
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Podstawy organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem

  • [Passat]

    Kategoria: BiznesWysyłka: do 3 dni

    ciekawy zbiór, mogący zainteresować praktyków, teoretyków zarządzania, przedsiębiorstwa rodzinne, a także banki i instytucje wspierające przedsiębiorczość.Prof. dr hab. Kazimierz Zi... Pełen opis produktu 'Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami' »

    Dostrzegając złożoność problematyki funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw, władze i pracownicy naukowi Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu oraz Filii we Wrocławiu zaprojektowali wspólne badania nad uwarunkowaniami skutecznego zarządzania w tych organizacjach gospodarczych. Prowadzone badania odnosiły się do wielu aspektów zarządzania – od poziomu strategicznego i przywódczego poczynając, przez problematykę kwalifikacji i motywowania pracowników, komunikowania się z rynkiem, finansów, modeli biznesowych, Internetu, aż po programy i metody wspierania rozwoju całego sektora MSP. Odwołano się również do szerszej perspektywy programów pomocowych Unii Europejskiej oraz doświadczeń innych krajów, ze szczególnym uwzględnieniem Francji.Ze WstępuPrezentowane opracowania stanowią ciekawy zbiór, mogący zainteresować praktyków, teoretyków zarządzania, przedsiębiorstwa rodzinne, a także banki i instytucje wspierające przedsiębiorczość.Prof. dr hab. Kazimierz Zimniewicz
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami

  • [Politechnika Wrocławska]

    Kategoria: MARKETING

    potrzeb sprawnego i efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem oraz zaproponowano użycie ich jako miary w procesie tworzenia wartości konsumenckiej. Przedstawiono koncepcję pomiaru działań... Pełen opis produktu 'Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem' »

    W konkurencyjnej gospodarce każdy element ma swojeodzwierciedlenie w postaci ceny (kosztu). Instrumentem wspomagającymdecyzje menedżerskie mogą być koszty jakości. Zanalizowano je waspekcie potrzeb sprawnego i efektywnego zarządzania przedsiębiorstwemoraz zaproponowano użycie ich jako miary w procesie tworzenia wartościkonsumenckiej. Przedstawiono koncepcję pomiaru działań jakościowych wprocesie tworzenia wartości konsumenckiej. Problem rozpatrzono z dwóchpunktów widzenia: działań nietworzących i tworzących tę wartość.Uzasadniono, że kosztami jakości należy objąć działania związane zzasadami odpowiedzialności producenta za produkt. Koszty jakości mogąbyć, jako jednostki pieniężne, miarą oceny stopnia realizacji zasadodpowiedzialności za jakość produktu w strategii przedsiębiorstwa, couwzględniono w koncepcji modelu kosztów jakości opartych nadziałaniach. Zaproponowane rozwiązania częściowo zweryfikowano. Napodstawie wyników badań sprecyzowano czynniki utrudniające wdrażanienowych zasad gospodarowania w obszarze jakości. Spis treści: WSTĘP 1. JAKOŚĆ I JEJ ROLA W ZARZĄDZANIU PRZEDSIĘBIORSTWEM 1.1. Efektywność systemu zarządzania przedsiębiorstwem u progu XXI wieku 1.2. Jakość podstawowym wymogiem konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.3. Miejsce kosztów jakości w europejskim modelu rozwiązań projakościowych 1.4. Konieczność uwzględnienia w zarządzaniu przedsiębiorstwem nowych wymagań jakościowych 1.4.1. Przesłanki uwzględniające prawa konsumenta w zarządzaniu przedsiębiorstwem 1.4.2. Prawo do pełnej informacji o produkcie 1.4.3. Prawo do bezpiecznego użytkowania produktu 1.4.4. Prawo do odszkodowania za szkody spowodowane produktem wadliwym 1.5. Ekonomiczno-organizacyjne przesłanki zwiększenia odpowiedzialności przedsiębiorstwa za jakość produktu 1.5.1. Innowacyjne pojęcie producenta 1.5.2. Model produktu wadliwego i kosztów jakości z nim związanych 1.5.3. Koszty, korzyści i ryzyko wad w systemie działań przedsiębiorstwa 1.5.4. Koszty jakości w systemach pomiaru kosztów 1.6. Podsumowanie 2. EWOLUCJA PROBLEMATYKI JAKOŚCI I JEJ KOSZTÓW 2.1. Starożytność i czasy organizacji cechowych 2.2. Rewolucja przemysłowa i skutki produkcji masowej 2.3. Kontrola jakości w przemyśle wojennym USA 2.4. Rewolucja jakości w Japonii 2.5. Zachodnie modele strukturalne kosztów jakości 2.5.1. Model Armanda V. Feigenbauma 2.5.2. Model ASQC 2.5.3. Model BS 6143 2.5.4. Model Johna Banka 2.5.5. Model ISO 9004-1:1994 2.5.6. Model ISO 9004-3:1994 2.6. Podsumowanie 3. KOSZTY W MODELACH ZARZĄDZANIA JAKOŚCIOWEGO 3.1. Modele amerykańskie 3.1.1. Model W. Edwardsa Deminga 3.1.2. Model Josepha M. Jurana 3.1.3. Model Armanda V. Feigenbauma 3.1.4. Model Philipa B. Crosby'ego 3.2. Modele japońskie 3.2.1. Model Kaoru Ishikawy 3.2.2. Model Genichi Taguchiego 3.3. Europejski model Waltera Masinga 3.4. Podsumowanie - próba ustosunkowania się do prezentowanych modeli 4. KONCEPCJA KOSZTÓW JAKOŚCI JAKO ELEMENTU WARTOŚCI KONSUMENCKIEJ 4.1. Wpływ jakości i marketingu na ukształtowanie pojęcia wartości konsumenckiej 4.2. Proces kreowania wartości 4.3. Działania nietworzące wartości 4.4. Kryteria i mierniki przepływu błędów w procesie 4.5. Przepływ błędów w ujęciu macierzowym 4.5.1. Diagramy macierzowe jako instrument kreatywnego rozwiązywania problemów jakości 4.5.2. Model macierzowy przepływu błędów w procesie 4.5.3. Próba weryfikacji proponowanego rozwiązania 4.6. Modelowanie kosztów jakości opartych na działaniach 4.6.1. Tradycyjny model kosztów jakości Josepha M. Jurana 4.6.2. Innowacyjny model kosztów jakości Artura M. Schneidermana 4.6.3. Efektywność działań projakościowych w ujęciu Artura M. Schneidermana i Roberta S. Kaplana 4.6.4. Model kosztów jakości opartych na działaniach 4.7. Podsumowanie 5. WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH 5.1. Wprowadzenie do problematyki badań 5.2. Znormalizowane systemy jakości i modele samooceny przedsiębiorstw oparte na zasadach TQM - ocena sytuacji 5.3. Metodyka badawcza stosowana w badaniach wybranych przedsiębiorstw 5.4. Opis badanych przedsiębiorstw 5.5. Interpretacja wyników badań 5.5.1. Uwzględnienie zasad TQM w systemowych rozwiązaniach projakościowych przedsiębiorstw 5.5.2. Podejście procesowe w przedsiębiorstwach mających znormalizowane systemy jakości 5.5.3. Koszty jakości jako instrument oceny efektywności działań w przedsiębiorstwie 5.5.3.1. Wady i zalety mierzenia kosztów jakości 5.5.3.2. Działania ujęte w dokumentacji kosztowej jakości 5.5.3.3. Analiza kosztów jakości 5.6. Podsumowanie ZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA QUALITY COSTS IN COMPANY MANAGEMENT
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Koszty jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem

  • [Politechnika Białostocka]

    Kategoria: MARKETING

    przedsiębiorstwem przekazuje wiedzę, zarówno podstawową jak i zaawansowaną, z zakresu metod i narzędzi prognozowania gospodarczego. Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów... Pełen opis produktu 'Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Cz. I - Wprowadzenie do metodyki prognozowania' »

    Współczesne, szybko zmieniające się i konkurencyjne warunki funkcjonowania przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej powodują, że decydującego znaczenia w ich efektywnym zarządzaniu nabiera informacja zorientowana na przyszłość. Zgodnie z opinią liderów przemysłu i finansów, jedną z najważniejszych umiejętności współczesnego menedżera powinna być zdolność do wykorzystania dostępnych mu danych do sporządzania prognoz i przewidywania przyszłego kierunku rozwoju zjawisk ekonomicznych. Im menedżerowie bardziej precyzyjnie zrozumieją czego należy oczekiwać w przyszłości, tym bardziej będą wykorzystywać pojawiające się szanse i tym skuteczniej unikać zagrożeń. Zakres wiedzy i umiejętności wymaganych dzisiaj w gospodarce jest znacznie większy niż w przeszłości. Prognozowanie jest umiejętnością, której znaczenie ciągle wzrasta. Wiedza prognostyczna staje się coraz bardziej wartościowa na rynku pracy. Menedżerowie oczekują od siebie i od współpracowników lepszego rozumienia przyszłości. Jednym z podstawowych zadań kształcenia uniwersyteckiego jest identyfikacja umiejętności, których będą potrzebowali absolwenci, aby sprawnie funkcjonować w ich przyszłym środowisku zawodowym. Szkoły wyższe, kształcące w zakresie nauk ekonomicznych, powinny zatem uwzględniać w swoich programach ważne elementy edukacji jakimi są wiedza i umiejętności z zakresu prognozowania. Oddawany do rąk Czytelników podręcznik Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem przekazuje wiedzę, zarówno podstawową jak i zaawansowaną, z zakresu metod i narzędzi prognozowania gospodarczego. Podręcznik przeznaczony jest przede wszystkim dla studentów wydziałów zarządzania. Jego zawartość dostosowana jest zwłaszcza do programu przedmiotu prognozowanie i symulacje nauczanego na kierunku studiów zarządzanie i marketing. Zawarte w nim wiadomości mogą być również przydatne menedżerom, praktykom i politykom gospodarczym, działającym w różnych sferach gospodarki i administracji, oraz innym osobom zainteresowanym tą problematyką. Podręcznik składa się z dziewięciu odrębnych części. Tematyka poszczególnych części stanowi zwartą całość, która uwzględnia zakres materiału odpowiadającego poszczególnym etapom nauczania i zaawansowania Czytelników. Część pierwsza jest wprowadzeniem do metodyki prognozowania. W części drugiej omówiono zasady prognozowania na podstawie szeregów czasowych. Tematem części trzeciej jest prognozowanie szeregów czasowych z zastosowaniem modeli adaptacyjnych, a części czwartej - prognozowanie na podstawie klasycznych modeli tendencji rozwojowej. W części piątej przedstawiono wykorzystanie modeli ARIMA do prognozowania gospodarczego. Część szóstą poświęcono prognozowaniu na podstawie modeli ekonometrycznych. Część siódma dotyczy zastosowania w prognozowaniu metod sztucznej inteligencji. W części ósmej przedstawiono heurystyczne metody prognozowania. Część dziewiąta podręcznika przedstawia wykorzystanie różnych metod prognozowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Na końcu każdej części zamieszczono pytania i zadania, których samodzielne rozwiązanie pomoże Czytelnikowi ugruntować zdobytą wiedzę. Zakres materiału przedstawionego w podręczniku nie wyczerpuje obszernej problematyki prognozowania gospodarczego i jego zastosowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy, dokonując wyboru materiału i jego zakresu merytorycznego, oparli się na swoim kilkuletnim doświadczeniu w nauczaniu prognozowania na studiach magisterskich, podyplomowych i MBA oraz na doświadczeniach zdobytych w uczelniach zagranicznych. Wykorzystali też wiedzę praktyczną zdobytą dzięki stałej współpracy z gospodarką. Autorzy wyrażają nadzieję, że ich podręcznik spotka się z życzliwym przyjęciem Studentów i innych Czytelników a także przyczyni się do wzrostu poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu prognozowania gospodarczego. Autorzy będą wdzięczni za wszelkie sugestie i opinie Czytelników. Spis treści: Wprowadzenie 1. Rola prognoz w działalności i rozwoju przedsiębiorstwa  1.1. Znaczenie prognoz makro-i mikroekonomicznych  1.2. Prognozowanie w działalności nowoczesnej firmy 2. Podstawowe pojęcia prognostyczne  2.1. Rodzaje przewidywań przyszłości  2.2. Podstawowe cechy prognozy 3. Proces i reguły prognozowania  3.1. Struktura procesu i reguły prognozowania  3.2. Etapy prognozowania  3.3. Ocena jakości procesu prognostycznego 4. Klasyfikacja prognoz 5. Przykłady prognoz gospodarczych i społecznych 6. Problemy do samodzielnego rozwiązania Literatura
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Cz. I - Wprowadzenie do metodyki prognozowania

  • [Politechnika Rzeszowska]

    Kategoria: MARKETING

    Niniejszy skrypt przeznaczony jest dla studentów oraz słuchaczy studiów podyplomowych i kursów zainteresowanych problematyką zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, które to zagadnienia ujęte... Pełen opis produktu 'Systemy zarządzania bezpieczeństwem w przedsiębiorstwie' »

    Niniejszy skrypt przeznaczony jest dla studentów oraz słuchaczy studiów podyplomowych i kursów zainteresowanych problematyką zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, które to zagadnienia ujęte są w serii norm PN-N 18001, PN-N 18002 i PN-N 18004 oraz w wielu innych normach i przepisach prawnych. Skrypt ten zamyka sześciopozycyjny cykl podręczników dotyczących "projektowania i wdrażania standardowych systemów zarządzania", z których trzy pierwsze dotyczyły zarządzania jakością, a dwa następne - systemów zarządzania środowiskowego. Ponieważ problemy bezpieczeństwa pracy często zależą od stosowanego wyposażenia, wyrobów, funkcjonowania oprogramowania i systemów informatycznych, więc również zostały omówione w skrypcie. Spis treści: Indeks ważniejszych skrótów Wstęp 1. Zarządzanie bezpieczeństwem pracy (Dorota Stadnicka) 1.1 Rozwój działań na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa pracy 1.2. Podstawy prawne bhp oraz wymagania normy PN-N 18001 1.3. Dokumentacja systemu zarządzania bhp 1.4. Proj ektowanie i wdrażanie systemu zarządzania bezpieczeństwem pracy 1.5. Audity wewnętrzne i certyfikacja systemu   2. Zarządzanie ryzykiem zawodowym (Dorota Stadnicka) 2.1. Ryzyko zawodowe i zagrożenia na stanowisku pracy 2.2. Wymagania i wytyczne do oceny ryzyka zawodowego 2.3. Etapy oceny ryzyka zawodowego 2.4. Metody oceny ryzyka zawodowego 2.5. Metody zmniejszania ryzyka zawodowego 2.6. Badanie wypadków przy pracy   3. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji (Ryszard Perłowski) 3.1. Zagadnienia ogólne związane z bezpieczeństwem informacji 3.2. Rodzaje zagrożeń bezpieczeństwa informacji 3.3. Metody ochrony informacji i kryteria oceny stanu bezpieczeństwa 3.4. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji według norm PN-ISO/IEC 17799 i PN-i-07799-2 3.5. Korzyści z wdrożenia systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji   4. Zarządzanie bezpieczeństwem maszyn i urządzeń technologicznych (Barbara Ciecińska) 4.1. Bezpieczeństwo pracy przy maszynach - wprowadzenie 4.2. Charakterystyka układu człowiek-maszyna 4.3. Typowe zagrożenia podczas pracy przy maszynach 4.4. Utrzymywanie bezpieczeństwa i sprawności maszyn 4.5. Podstawowe wymagania "Dyrektywy maszynowej"   5. Zarządzanie bezpieczeństwem wyrobów (Jerzy Łunarski) 5.1. Zagadnienia ogólne zapewnienia bezpieczeństwa wyrobów 5.2. Ważniejsze rodzaje zagrożeń bezpieczeństwa przez produkty 5.3. Ważniejsze sposoby zapewnienia bezpieczeństwa wyrobów 5.4. Dyrektywy Nowego Podejścia UE w zapewnieniu bezpieczeństwa wyrobów 5.5. Zapewnienie bezpieczeństwa wyrobów   Literatura uzupełniająca  
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Systemy zarządzania bezpieczeństwem w przedsiębiorstwie

  • [Politechnika Białostocka]

    Kategoria: MARKETING

    . Dotychczasowe elementy tych strategii, takie jak: zmiany struktury własnościowej, restrukturyzacja procesów wytwórczych, wprowadzenie nowych metod zarządzania coraz częściej okazują się nie... Pełen opis produktu 'Nowoczesne metody i techniki zarządzania trwałym i zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstwa i gminy' »

    Dynamiczne zmiany warunków rynkowych występujące na początku XXI wieku wymagają od przedsiębiorstw działań związanych z opracowaniem strategii dostosowania do sprawnego funkcjonowania na rynku. Dotychczasowe elementy tych strategii, takie jak: zmiany struktury własnościowej, restrukturyzacja procesów wytwórczych, wprowadzenie nowych metod zarządzania coraz częściej okazują się niewystarczające dla dalszego rozwoju poszczególnych podmiotów gospodarczych. W najbliższej przyszłości decydujące znaczenie dla przedsiębiorstw będzie miało kształtowanie się relacji między popytem a podażą. Technologie i produkty zmieniają się coraz szybciej. Nasilanie konkurencji na większości rynków przyspiesza zachodzące tam zmiany. Skończyła się epoka działania przedsiębiorstwa we względnie przewidywalnym i stabilnym otoczeniu, kiedy mogło ono konkurować na rynkach międzynarodowych, nie zmieniając w znaczący sposób swoich procesów produkcyjnych. Rola strategii konkurowania na podstawie ekonomiki skali oraz masowej, wystandaryzowanej produkcji systematycznie maleje na rynkach światowych. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa ponad granicami zmienia uwarunkowania wyboru czynników produkcji, lokalizacji działalności i rynków zbytu. Globalizacja gospodarki wymaga od przedsiębiorstw nowego podejścia do zaspokajania wymagań klientów oraz prowadzenia walki konkurencyjnej na zacieśniających się rynkach. jednocześnie mamy do czynienia z sytuacjami, w których samo wynalezienie produktu nie daje już praktycznie przewagi konkurencyjnej; ważniejszy staje się rozwój technologii procesu produkcyjnego. Kluczowy aspekt globalizacji, jakim jest rozwój technologii informacyjnych, staje się czynnikiem niszczącym na coraz większą skalę struktury i funkcje w tradycyjnie zorganizowanych przedsiębiorstwach. W związku z tym powstają nowe typy organizacji - wirtualne, inteligentne, fraktalne, sieciowe. Są one produktem konkurencji, w której wygrywają szybkie i bardzo elastyczne przedsiębiorstwa, nie nastawione na masową produkcję, lecz ciągle poszukujące okazji rynkowych. Spis treści: Wstęp (Rafał Miłaszewski) Rozdział I  ZARZĄDZANIE GMINĄ W WARUNKACH ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU  1. Zarządzanie gminą (Henryk Sasinowski)  2. Wskaźniki trwałego i zrównoważonego rozwoju w lokalnych układach terytorialnych (Grzegorz Dobrzański)  3. Długookresowe programowanie zrównoważonego rozwoju jednostek samorządu terytorialnego a przedsiębiorczość lokalna (Joanna Oleńska) Rozdział II  UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA JEDNOSTEK GOSPODARCZYCH  1. Nowoczesne metody zarządzania gospodarką wodno-ściekową (Rafał Miłaszewski)  2. Doskonalenie jakości wyrobów (Czesław Celmerowski, Andrzej Celmerowski)  3. Społeczne i ekonomiczne pojmowanie ryzyka i niepewności (Barbara Mazur) Rozdział III  ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ W DOKUMENTACH STRATEGICZNYCH PAŃSTWA  1. Kierunki zmian polityki ekologicznej państwa (Marek Sobiecki)  2. ``Polska 2025. Długookresowa strategia trwałego i zrównoważonego rozwoju`` (Edyto Sidorczuk)
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Nowoczesne metody i techniki zarządzania trwałym i zrównoważonym rozwojem przedsiębiorstwa i gminy


Albertus.pl

Poradniki oraz encyklopedie i słowniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 28.09.2005
wydawnictwo naukowe pwn, zysk i s-ka, adam marszałek, lonely planet publications, pwn, rebis, wnt, muza, penguin, wydawnictwo literackie
Produkty w ofercie: 30292
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 30292
Opinie pozytywne: 1
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 2

ksiegarnia.edu.pl

Książki naukowo-techniczne oraz podręczniki akademickie.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 20.11.2006
politechnika warszawska, uniwersytet adama mickiewicza w poznaniu, uniwersytet warmińsko-mazurski w olsztynie, politechnika białostocka, politechnika Śląska, wydawnictwa komunikacji i Łączności, politechnika gdańska, uniwersytet zielonogórski
Produkty w ofercie: 2666
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 14
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

InBook.pl

Książki , płyty CD, DVD, multimedia, zegarki, zabawki
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 19.04.2008
Produkty w ofercie: 163450
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 163450
Opinie pozytywne: 9
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 6

iBook.net.pl

Książki popularno-naukowe i podręczniki szkolne oraz albumy i słowniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 29.03.2007
wydawnictwo naukowe pwn, greg, wolters kluwer, wydawnictwo szkolne pwn, w.a.b., wsip, muza, egmont, zysk i s-ka, pzwl
Produkty w ofercie: 79225
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 3
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Selkar.pl

Literatura popluarnonaukowa oraz książki wielogatunkowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 06.03.2007
pwn wydawnictwo naukowe, egmont, helion, Świat książki, wolters kluwer polska, albatros, c.h. beck, bellona, w.a.b., olesiejuk sp. z o.o.
Produkty w ofercie: 74490
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 72862
Opinie pozytywne: 5
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 1

Madbooks.pl

Książki i komiksy oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 15.04.2009
wydawnictwo naukowe pwn, helion, wolters kluwer, olesiejuk, c.h. beck, zielona sowa, prószyński media, egmont, wam, difin
Produkty w ofercie: 83659
Promocje: 48532
Wysyłka do 3 dni: 83659
Opinie pozytywne: 4
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

CzaryMary.pl

Książki z dziedziny ezoteryki i rozwoju duchowego oraz samodoskonalenia.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 21.04.2006
ciszak, sotis, magoiagni, khadi, cosmoveda, victor 11, pphu victor 11, hesh, eco cosmetics, dabur
Produkty w ofercie: 10993
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 1
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 1

Ksiegarnia-wrzeszcz.pl

Książki z dziedziny ekonomiczno-prawniczej.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 04.04.2011
wolters kluwer s.a., c.h. beck, lexisnexis, oddk, difin, sigma, stowarzyszenie księgowych w pols, unimex, forum doradców podatkowych, presscom
Produkty w ofercie: 1500
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Kumiko.pl

Książki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 12.10.2009
wydawnictwo naukowe pwn, cambridge university press, olesiejuk, zielona sowa, helion, egmont, pzwl, clementoni, wydawnictwo uniwersytetu warszawskiego, trefl
Produkty w ofercie: 78500
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

NaszaSzkolna.pl

Książki, podręczniki oraz książki językowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 10.08.2011
wydawnictwo naukowe pwn, -, cambridge university press, egmont, zielona sowa, olesiejuk, wolters kluwer, bellona, helion, zysk i s-ka
Produkty w ofercie: 124304
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 124304
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Gigant.pl

Książki, muzyka oraz filmy.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 18.06.2008
cd baby, universal music, warner music, naxos classical, imports, sony music entertainment, sony music, bis records, chandos, essential media afw
Produkty w ofercie: 2183576
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 163230
Opinie pozytywne: 23
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 4

Prolibri.pl

Książki i audiobooki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 27.05.2011
wydawnictwo naukowe pwn, wolters kluwer, cambridge university press, olesiejuk, helion, zielona sowa, egmont, umcs, zysk i s-ka, pzwl
Produkty w ofercie: 91751
Promocje: 90639
Wysyłka do 3 dni: 91750
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Wieszcz.pl

Książki nowe oraz używane.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 04.05.2011
warszawa, czytelnik warszawa, wydawnictwo naukowe pwn, piw warszawa, cambridge university press, olesiejuk, nasza księgarnia warszawa, wolters kluwer, kiw warszawa, pzwl
Produkty w ofercie: 169735
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 7
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, zielona sowa, bellona, wolters kluwer
Produkty w ofercie: 329777
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 329777
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Godi.pl

Książki dla dzieci oraz naukowe i kulinarne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 14.05.2005
wydawnictwo naukowe pwn, lexisnexis, umcs, harmonia, wydawnictwo szkolne pwn, w.a.b., adam marszałek wydawnictwo, egmont, skrzat, muza
Produkty w ofercie: 50822
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 125
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 2