[poltext]
Kategoria: Podręczniki szkolneWysyłka: od ręki
, wyróżniając sześć sfer zarządzania tymi procesami,
obejmujących: zmianę strategii, realizację projektów
badawczo-rozwojowych, budowanie kompetencji dla innowacji,
poszukiwanie okazji...
Pełen opis produktu 'Zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie' »
Książka prezentuje aktualny stan wiedzy z zakresu szeroko
rozumianej innowacyjności. Nowoczesne przedsiębiorstwo, oparte na
informacji i wiedzy, ukierunkowane na klienta, rozpatrywane jest w
szerokim kontekście technologicznym, ekonomicznym i społecznym, z
uwzględnieniem uwarunkowań, jakie stwarza otoczenie, a także
różnorodnych konsekwencji innowacji oraz przejawów oporu przed ich
wdrażaniem. Podjęta została także tematyka kształtowania
innowacyjnego społeczeństwo oraz oczekiwań wobec innowatorów. Autor
koncentruje się na zagadnieniach poszukiwania, wdrażania i
realizowania innowacyjnych projektów, wyróżniając sześć sfer
zarządzania tymi procesami, obejmujących: zmianę strategii,
realizację projektów badawczo-rozwojowych, budowanie kompetencji
dla innowacji, poszukiwanie okazji do innowacji, bezpieczeństwo
własności intelektualnej oraz wspieranie i finansowanie
działalności innowacyjnej. Omawia także metody i narzędzia
zarządzania innowacjami. W ostatnim rozdziale przedstawiona jest
problematyka diagnozowania i prognozowania funkcjonowania systemu
zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie. Do tego celu został
wykorzystany autorski model siedmiokąta zarządzania innowacjami,
rozpatrywany na przykładzie funkcjonowania sektora
teleinformatycznego, ze względu na wysoki poziom jego
innowacyjności.Treść książki uzupełniona jest o krótkie teksty -
„kapsułki” - które pozwalają praktycznie spojrzeć na zagadnienie
zarządzania innowacjami. Zawierają one przykłady innowacyjnych
przedsiębiorstw oraz znanych innowatorów, mogą stanowić inspirację
dla osób poszukujących nowych pomysłów rozwojowych dla swoich firm.
Załączniki obejmują formularz identyfikacji innowacji, ankietę
umożliwiającą zdiagnozowanie stanu systemu zarządzania innowacjami
oraz przykładową procedurę wdrażania innowacji.Książka adresowana
jest do dwóch grup Czytelników: właścicieli, menedżerów i
specjalistów nastawionych na tworzenie nowatorskich rozwiązań i
kreowanie pomysłów, które wspierałyby rozwój przedsiębiorstwa, oraz
pracowników naukowych uczelni wyższych i ośrodków
badawczo-rozwojowych i studentów poszukujących aktualnej wiedzy z
zakresu szeroko pojętej innowacyjności.Marcin Karlik – doktor nauk
ekonomicznych, absolwent studiów magisterskich i podyplomowych
Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na Wydziale Ekonomii oraz
studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu
Jagiellońskiego w Krakowie. Pracownik Fundacji Rozwoju
Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi w Zabrzu. Specjalista
ds. marketingu i public relation; twórca strategii promocyjnych
tego Ośrodka oraz kreator licznych projektów w zakresie promocji,
marketingu, public relations i fundraisingu; dziennikarz. Autor i
współautor wielu artykułów poświęconych problematyce innowacji w
społeczeństwie informacyjnym, w globalnej przestrzeni, także w
segmencie „network goods”; zastosowaniu technologii
teleinformatycznych, ICT; sektora high-tech, transferu wiedzy i
dobrych praktyk. Książka ukazuje się w serii Biblioteka
Nowoczesnego Menedżera....