Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
Włączyłeś filtrowanie wyników wyszukiwania. Aby znaleźć więcej produktów wyłącz część lub wszystkie filtry.
  • [Politechnika Rzeszowska]

    Kategoria: MARKETING

    Niniejszy podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunku ,;Zarządzanie i inżynieria produkcji" jako pomoc do przedmiotu "Zarządzanie innowacjami" oraz dla kadr kierowniczych... Pełen opis produktu 'Zarządzanie innowacjami. Podstawy zarządzania innowacjami' »

    Niniejszy podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunku ,;Zarządzanie i inżynieria produkcji" jako pomoc do przedmiotu "Zarządzanie innowacjami" oraz dla kadr kierowniczych i pracowników przedsiębiorstw podejmujących wysiłki mające na celu polepszenie konkurencyjności swoich firm. Podręcznik składa się ź dwóch części, przy czym w części 1- Podstawy działalności innowacyjnej - omówiono tradycyjne sposoby podejścia do inicjowania innowacji, wspomagania możliwości twórczych innowatorów, zwłaszcza w doskonaleniu produktów i procesów, natomiast w części 2- System zarządzania innowacjami - przedstawiono aktualne uwarunkowania procesów innowacyjnych, ogólny zarys wymagań o charakterze standardowym, mający pomóc ukierunkować działalność innowacyjną zwłaszcza w małych i średnich przedsiębiorstwach, oraz propozycję samooceny funkcjonowania takiego systemu w przedsiębiorstwie. W części 2 znajdują się następujące rozdziały główne: 1. Infrastruktura systemu innowacyjnego Z. Metody inicjowania innowacji 3. Ocena efektywności i ryzyka innowacji 4. Zarządzanie zmianami w organizacji 5. Ochrona własności intelektualnej 6. System zarządzania innowacjami Podręcznik zawiera kompletne informacje prezentowane słuchaczom studiów podyplomowych pt. ?Zarządzanie innowacjami" (prowadzonych w Politechnice Rzeszowskiej wspólnie przez Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa oraz Wydział Zarządzania i Marketingu). Może on być również pomocnym materiałem uzupełniającym przy nauczaniu takich przedmiotów, jak: ? innowacje techniczne oraz zarządzanie innowacyjne; ? zarządzanie twórcze oraz zarządzanie wiedzą; ? zarządzanie procesowe oraz zarządzanie zmianami; ? przygotowanie produkcji oraz ochrona własności intelektualnej; ? metody rozwiązywania problemów oraz inne podobne. Obecne potrzeby rozwojowe Polski wskazują na konieczność znacznego polepszenia innowacyjności naszej gospodarki, co wymaga nie tylko odpowiednich decyzji i programów ogólnokrajowych, lecz również potrzebnego zasobu wiedzy dla organizatorów i uczestników działań innowacyjnych. Mimo że innowacje stanowią element działalności twórczej, to poprzez świadome i ukierunkowane działania stymulujące można znacznie zwiększyć prawdopodobieństwo generowania innowacji potrzebnych poszczególnym organizacjom. Również potrzeby konkurencyjności oraz ogólnych systemów zarządzania organizacjami mogą być z powodzeniem rozwiązywane z pomocą wielu nowych inicjatyw innowacyjnych. Potrzeby w tym zakresie i zasady ich wspierania zostały już dość dobrze sformułowane. Aby skuteczniej realizować uruchomione programy w skali kraju i jego regionów, konieczna jest wiedza wykonawców w tym zakresie oraz wola wykorzystania możliwości, jakie są w dyspozycji władz i przedsiębiorstw w celu usprawnienia działań innowacyjnych. Zdajemy sobie sprawę, że temat jest bardzo obszerny, a sposoby postępowania bardzo zróżnicowane w zależności od wielkości, historii rozwoju, poziomu technicznego, wiedzy i kompetencji personelu i in. Dlatego, jako autorzy, będziemy wdzięczni uważnym czytelnikom za wszelkie uwagi dotyczące koniecznych uzupełnień lub zmian i sugestie podyktowane indywidualnymi doświadczeniami dotyczącymi treści podręcznika. Spis treści: Wprowadzenie Indeks ważniejszych skrótów 1. O ewolucji świadomości, rozumu i pomysłowości (Jerzy Łunarski) 1.1. Zagadnienia ogólne 1.2. Innowacyjna działalność natury 1.3. Kształtowanie się zdolności poznawczych człowieka 1.4. O mechanizmach powstawania pomysłów innowacyjnychLiteratura 2. Konkurencyjność w dobie globalizacji (Jarosław Sep) 2.1. Znaczenie globalizacji w rozwoju gospodarczym 2.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa i jej ocena 2.3. Strategie konkurowania 2.4. Organizacje oparte na wiedzy 2.5. Innowacyjność w rozwoju przedsiębiorstw Literatura 3. Zarządzanie twórcze w organizacji (Teresa Bal-Woźniak, Teresa Piecuch) 3.1. Twórczość i kreatywność jako podstawy twórczego zarządzania 3.2. Wiedza i jej znaczenie dla rozwoju 3.3. Budowa organizacji uczącej się 3.4. Kapitał intelektualny organizacji i jego struktura 3.5. Organizacja prac zespołowych Literatura 4. Metodologia rozwiązywania problemów (Władysław Zielecki, Teresa Piecuch) 4.1. Problemy i ich identyfikacja 4.2. Sposoby rozwiązywania problemów 4.3. Metody i narzędzia wspomagające rozwiązywanie problemów 4.4. Rozwiązywanie problemów w systemie Six Sigma 4.5. Rozwiązywanie problemów w systemie ACE TM Literatura 5. Przygotowanie produkcji wyrobu jako przedsięwzięcie innowacyjne (Waldemar Koszela) 5.1. Projektowanie produktu 5.2. Techniczne przygotowanie produkcji 5.3. Wybrane metody wspomagające techniczne przygotowanie produkcji 5.4. - Techniki informatyczne wspomagające przygotowanie i wytwarzanie wyrobu Literatura 6. Procesy i technologie w organizacji (Dorota Stadnicka) 6.1. Procesy i ich znaczenie 6.2. Zarządzanie procesami 6.3. Mapowanie strumienia wartości 6.4. Technologie w organizacji i ich rozwój 6.5. Reengineering Literatura 7. Podstawy działalności innowacyjnej (Jerzy Łunarski) 7.1. Potencjał i możliwości innowacyjne organizacji 7.2. Źródła pomysłów innowacyjnych 7.3. Procesy przygotowania i wdrażania innowacji 7.4. Struktura procesowa systemu zarządzania innowacjami 7.5. Strategie działań innowacyjnych 7.6. Cechy organizacji innowacyjnej Literatura
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Zarządzanie innowacjami. Podstawy zarządzania innowacjami

  • [Politechnika Rzeszowska]

    Kategoria: MARKETING

    Niniejszy podręcznik stanowi kontynuację wcześniej wydanego podręcznika pt. Zarządzanie innowacjami. Podstawy zarządzania innowacjami". Celem niniejszego podręcznika... Pełen opis produktu 'Zarządzanie innowacjami. System zarządzania innowacjami' »

    Niniejszy podręcznik stanowi kontynuację wcześniej wydanego podręcznika pt. Zarządzanie innowacjami. Podstawy zarządzania innowacjami". Celem niniejszego podręcznika jest zaprezentowanie zarysu projektu standardu dotyczącego systemu zarządzania innowacjami oraz wskazanie ważnych problemów, których znajomość i umiejętność rozwiązywania są konieczne, jeśli system zarządzania innowacjami ma funkcjonować poprawnie, efektywnie i skutecznie. Należy podkreślić, że praktycznie w każdym przedsiębiorstwie istnieją określone elementy systemu zarządzania innowacjami, przy czym im większe przedsiębiorstwo, tym więcej tych elementów funkcjonuje. Zamiarem autorów niniejszego podręcznika było uświadomienie potrzeby porządkowania i dokumentowania systemu zarządzania innowacjami oraz stworzenie warunków sprzyjających kreowaniu innowacji takich, jak: infrastruktura systemu innowacyjnego, sposoby inicjowania innowacji, określenie ryzyka i efektywności innowacji, sterowanie zmianami w procesach innowacyjnych itp. Opisano również, w miarę obszernie, system ochrony własności intelektualnej, która jest tworzona w procesach innowacyjnych.   Spis treści:    INDEKS OZNACZEŃ  WPROWADZENIE  1. INFRASTRUKTURA SYSTEMU INNOWACYJNEGO ORGANIZACJI (opracowanie: Teresa Bal-Woźniak)  1.1. Istota infrastruktury systemu innowacyjnego organizacji  1.2. Przedsiębiorczość  1.3. Kompetencje i kreatywność załogi  1.4. System prac zespołowych i komunikacji wewnętrznej  1.5. Wsparcie organizacyjne i informatyczne działań innowacyjnych  1.6. Sieci powiązań zewnętrznych  1.7. Wpływ spójności na jakość infrastruktury systemu innowacyjnego  LITERATURA  2. METODY INICJOWANIA INNOWACJI (opracowanie: Krystyna Kmiotek, Dorota Stadnicka)  2.1. Czynnik ludzki w procesie tworzenia innowacji  2.2. Zarządzanie personelem jako instrument kształtowania innowacyjności  2.3. Zarządzanie przez innowacje  2.4. Motywowanie do innowacji  2.5. Finansowe instrumenty inicjowania innowacyjności  2.6. Bariery innowacyjności  LITERATURA  3. OCENA EFEKTYWNOŚCI I RYZYKA INNOWACJI (opracowanie: Mirosław Sołtysiak, Dariusz Wyrwa)  3.1. Zarządzanie projektami innowacyjnymi  3.2. Ryzyko i niepewność jako podstawa studiów teoretycznych  3.3. Istota ryzyka  3.4. Rodzaje ryzyka  3.5. Zarządzanie ryzykiem i jego znaczenie w projektach innowacyjnych  3.6. Ekonomiczna ocena przedsięwzięć innowacyjnych  3.7. Potencjalne korzyści z wdrażania innowacji  LITERATURA  4. ZARZĄDZANIE ZMIANAMI W PROCESACH INNOWACYJNYCH (opracowanie: Mirosław Skalski)  4.1. Zmiany w organizacji i ich rodzaje  4.2. Zmiany w rozwoju przedsiębiorstwa  4.3. Diagnoza potencjału organizacyjnego przedsiębiorstwa  4.4. Pokonywanie oporów przeciwko zmianom  4.5. Przywództwo - wizja i misja w procesie zmian  4.6. Zarządzanie zmianą - etapy wprowadzania zmian  LITERATURA  5. OCHRONA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ (opracowanie: Marta Pomykała)  5.1. Pojęcie i zakres ochrony własności intelektualnej  5.2. Ochrona własności przemysłowej  5.3. Ochrona praw autorskich  5.4. Znaczenie prawnej ochrony własności intelektualnej  LITERATURA  6. SYSTEM ZARZĄDZANIA INNOWACJAMI (opracowanie: Jerzy Łunarski)  6.1. Terminologia i ważniejsze definicje systemu  6.2. Zasady zarządzania innowacjami  6.3. Struktura wymagań w systemie zarządzania innowacjami  6.4. Dokumentacja i zapisy w zarządzaniu innowacjami  6.5. Projektowanie, wdrażanie i nadzorowanie systemu zarządzania innowacjami  LITERATURA
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Zarządzanie innowacjami. System zarządzania innowacjami


Księgarnia Techniczna

Książki naukowo-techniczne oraz podręczniki akademickie jak również literatura fachowa.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 20.11.2006
uniwersytet warmińsko-mazurski w olsztynie, politechnika gdańska, politechnika białostocka, politechnika warszawska, uniwersytet zielonogórski, uniwersytet adama mickiewicza w poznaniu, wydawnictwa komunikacji i Łączności
Produkty w ofercie: 806
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 16
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Być może odnajdziesz szukany produkt wśród: