[MT Biznes]
Kategoria: Poradniki. Informatory. SpisyWysyłka: od ręki
przedsiębiorstwa, krótko mówiąc ? czy można realnie liczyć na zyski
w grze prowadzonej przez przedsiębiorcę. Szósty zmysł w
zarządzaniu firmą pokazuje, jak łączyć myślenie
szerokokontekstowe...
Pełen opis produktu 'Szósty zmysł w zarządzaniu firmą' »
Co różni wielkich liderów od marnych zarządzających?Czym kierować
się w biznesie: intuicją czy liczbami? Oto jeden z największych
dylematów zarządzających. Kto go nie rozstrzygnie, nie pokieruje
dobrze żadną organizacją. Nie stworzy wykonalnego, dobrego modelu
biznesowego. Inaczej jest w przypadku liderów posiadających ?szósty
zmysł biznesowy? ? ci prowadzą swoje organizacje drogą szybkiego
wzrostu prawie niezależnie od czynników zewnętrznych. To książka o
metodach takich liderów jak Robert Nardelli z Home Depot, Jim
McNerney z 3M czy John Chambers z Cisco.Larry Bossidy i Ram Charan,
autorzy bestsellera Realizacja: zasady wprowadzania planów w życie,
wyjaśniają w tej książce:- dlaczego tak wiele biznesplanów mija się
z rzeczywistością,- kiedy porzucić misternie przygotowywany plan
strategiczny i zdać się na zdrowy rozsądek,- czy duża firma może
działać ad hoc i nie robić wieloletnich planów,- dlaczego najlepsze
firmy w branży szybko zwielokrotniają swoją przewagę
konkurencyjną,- czym obecna gospodarka różni się od tej po drugiej
wojnie światowej.Fundamentalna wiedza o tym, jak zarabiać pieniądze
w biznesie, ulega gwałtownej i permanentnej przemianie wynikającej
z następujących zmian strukturalnych: zwiększonej integracji
przedsiębiorstw ponad granicami państw, nadmiernych inwestycji w
skali całego świata, zbyt wysokich zdolności produkcyjnych i
powstania globalnego rynku, na którym rządzą konsumenci i olbrzymie
sieci sprzedaży detalicznej.Autorzy bazując na swoim bogatym
doświadczeniu prezentują pomysły na to, jak w takiej sytuacji
odnieść sukces. Są to porady, z których może skorzystać zarówno
początkujący przedsiębiorca, menedżer średniego szczebla, jak i
dyrektor naczelny dużej korporacji. Swoje rozważania zaczynają od
pokazania, jak należy rozumieć najbardziej podstawowe elementy
dowolnego przedsiębiorstwa, krótko mówiąc ? czy można realnie
liczyć na zyski w grze prowadzonej przez przedsiębiorcę. Szósty
zmysł w zarządzaniu firmą pokazuje, jak łączyć myślenie
szerokokontekstowe ze zdrowym rozsądkiem i intuicją właściwą
największym liderom.To książka zmuszająca do myślenia i prowokująca
do skonfrontowania dotychczasowych praktyk w zarządzaniu firmą.
Jeśli chcesz sprawdzić, jak dobrze prowadzisz swój zespół, dział
czy całą organizację w nowej erze biznesu, to ta książka jest dla
ciebie.Autorzy dokonali śmiałego zabiegu: zdjęli gorset ze
strategii. Jej nowe wcielenie okazuje się wcale elastycznym
instrumentem, wkomponowanym w model biznesu ? atrakcyjną propozycję
Bossidy i Charana. Cele finansowe i uwarunkowania zewnętrzne
zharmonizowane z wewnętrznymi uwarunkowaniami składają się na model
łatwo przekładający się na język praktyki, bliski przedsiębiorcom
wszelkiego kalibru. Z tą książką pod ręką docenimy zalety modelu ?
zarówno myśląc o obronie firmy, jak i wykorzystaniu biznesowej
okazji.- Teresa Mokrysz, właścicielka MOKATE S.A.Wiele firm rozmija
się ze swoimi planami. Nie robią tego ci, którzy obejmują swoim
myśleniem wszystkie aspekty działalności organizacji. Oni rozwijają
w sobie swego rodzaju szósty zmysł w zarządzaniu firmą. Ram Charan
i Larry Bossidy pokazują, jak stać się kimś takim.- Radosław
Polowy, prezes zarządu Collect Consulting