[Fraszka Edukacyjna]
Kategoria: Pedagogika>Ped. osób niepełnosprawnych>Autyzm i Zespół AspergeraWysyłka: do 3 dni
dla rodziców, wspierających dzieci i
młodzież ze spektrum autyzmu.Francine Brower Koordynator
regionalny (Północ) Narodowe Stowarzyszenie AutystyczneSpis
treściPrzedmowaPodziękowaniaWstępRozdział...
Pełen opis produktu 'Strategie wspierania pozytywnych zachowań dzieci i młodzieży z autyzmem' »
W ciągu ostatniej dekady gwałtownie wzrosła liczba dostępnych
publikacji, mających pomóc zainteresowanym czytelnikom w
zrozumieniu spektrum autyzmu. Dla rodziców, rodziny i zawodowych
praktyków sprawą nader istotną jest, aby czas poświęcony czytaniu w
efekcie dostarczył wskazówek, mających zastosowanie praktyczne.
Niniejsza książka zaspokaja tę potrzebę.Pracując z autorem przez
szereg lat i bezpośrednio obserwując jego pracę z dziećmi i młodymi
ludźmi ze spektrum autyzmu, mogę polecić teorię i strategie zawarte
w niniejszej książce jako sprawdzone i przetestowane. Studia
przypadków, tu i ówdzie przedstawionych w tekście, wyraźnie
skupiają się na potrzebie zajęcia się wymaganiami jednostkowymi, z
zastosowaniem podejścia skoncentrowanego na osobie. Zaangażowanie
Martina w poprawę życia ludzi ze spektrum autystycznego poprzez
wspieranie osoby jako całości, rodziny, opiekunów, a także
profesjonalistów wspomagających dziecko, widoczne jest we
wszystkich rozdziałach niniejszej książki.Autor pomaga czytelnikowi
zrozumieć świat, widziany oczami dziecka z autyzmem, podkreślając
złożoność uwarunkowań, w których nie da się zastosować żadnych
szybkich, doraźnych rozwiązań. Tylko dzięki zaangażowaniu i
wytrwałości rodziców i profesjonalistów można pozytywnie posuwać
się do przodu.Rozdział 1. nakreśla tło rozumienia autyzmu oraz
podaje roboczą definicję trudnego zachowania, przypominając, że
zachowanie ma wpływ zarówno na osoby wspierające dziecko, jak i na
samo dziecko. W rozdziale 2. Autor podkreśla, że jedynie dzięki
wspólnej pracy można dzielić się informacjami i dostarczać stałego
wsparcia. Dalsze rozdziały obejmują bilans teoretycznych i
praktycznych strategii, mających na celu zwiększenie możliwości
dziecka. Nakreślony jest także ogólny zarys optymalnego środowiska
uczenia się oraz sposoby jego uzyskania.W całej książce znajdują
się pożyteczne tabele, wykresy i notatki do wykorzystania przez
praktyków. Wszystkie one są podane jako wzory dla lepszego
zrozumienia ich zastosowania. Każdy rozdział kończy lista
kluczowych kwestii, stanowiąca podsumowanie teorii i
praktyki.Ostatni rozdział poświęcony jest zagadnieniu wzajemnego
wspierania się - rodzin przez rodziny, rodzin przez
profesjonalistów, i profesjonalistów przez profesjonalistów. Do
rozdziału tego dodano załącznik, wyjaśniający to zagadnienie za
pomocą materiałów szkoleniowych i wielu innych pożytecznych
informacji. Ma to służyć lepszemu zrozumieniu strategii pozytywnych
zachowań w odniesieniu do osób z autyzmem.Przystępna, łatwa do
zrozumienia, oparta na zdrowych doświadczeniach, niniejsza książka
stanowi cenny element zestawu narzędzi dla wszystkich
profesjonalistów i dla rodziców, wspierających dzieci i młodzież ze
spektrum autyzmu.Francine Brower Koordynator regionalny (Północ)
Narodowe Stowarzyszenie AutystyczneSpis
treściPrzedmowaPodziękowaniaWstępRozdział 1. Autyzm i trudne
zachowaniaAutyzm: aktualne teorieTrudne zachowania: tworzenie
roboczej definicjiTrudne zachowanie a autyzm: asocjacjaRozdział 2.
Jak rozumieć wspieranie zachowaniaWspieranie zachowańRozumienie
zachowania jako ekspresji potrzebKategorie potrzebIdentyfikowanie
potrzebRozdział 3. Rozwijanie strategii proaktywnychStrategie
proaktywneWprowadzanie proaktywnych strategiiOczyszczenie miejsca
do uczenia sięRozdział 4. Rozwijanie naszej roli we wspieraniu
zachowania..Rozumienie siebieTrudne zachowania własne Dalsze
działania, rozwijanie praktykiOrganizacje rozwijające sięRozdział
5. Rozwijanie środowiska uczenia sięŚrodowisko uczenia
sięBezpieczne środowisko uczenia sięZdrowe środowisko uczenia
sięSpokojne środowisko uczenia sięOdpowiednia treść uczenia
sięMotywująca treść uczenia sięRozdział 6. Wspieranie
innychDzielenie się wiedzą, wspieranie innychWspierające
rodzinyWspierający profesjonaliściZałącznik do rozdziału 6.
Materiały szkolenioweSłowniczekDalsza lekturaIndeks...