[Linguae Mundi]
Kategoria: Polski dla obcokrajowcówWysyłka: od ręki
lekcjach, wezwać pogotowie, i in., poznają polski system
edukacji, opieki medycznej, polską obyczajowość, styl
życia, pracują z materiałami bliskimi autentycznym
(ogłoszenia...
Pełen opis produktu 'Moje dziecko w polskiej szkole. Podręcznik studenta z płytą CD. Podręcznik komunikacyjny do nauki języka polskiego jako obcego dla rodziców i opiekunów na poziomie A2/B1 [Agnieszka Wiśniewska' »
Moje dziecko w polskiej szkole to podręcznik komunikacyjny do nauki
języka polskiego jako obcego przeznaczony dla rodziców dzieci w
wieku szkolnym i opiekunów. Uwzględnia on sytuacje komunikacyjne
oraz zadania językowe, sprzyjające kształceniu kompetencji
językowych rodziców niezbędnych do pełnego uczestnictwa w procesie
edukacji dzieci w obszarach związanych z nauką, zdrowiem i
sprawowaniem opieki. Korzystający z podręcznika studenci:
uczą się po polsku zapisać dziecko do szkoły, na zajęcia
sportowe, kupić wyprawkę, opisać postępy w nauce syna czy córki,
usprawiedliwić nieobecność ucznia na lekcjach, wezwać pogotowie, i
in.,
poznają polski system edukacji, opieki medycznej, polską
obyczajowość, styl życia,
pracują z materiałami bliskimi autentycznym (ogłoszenia o
rekrutacji do szkół, notatki z dzienniczka ucznia, fragmenty
audycji radiowych z udziałem psychologa szkolnego, i in.).
Seria Moje dziecko w polskiej szkole obejmuje (każdy komponent do
nabycia oddzielnie):
Podręcznik studenta z płytą CD
Materiały dydaktyczne dla nauczyciela (tabele gramatyczne,
ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, gry i zabawy językowe)
Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i
opiekunów polsko-angielskie
Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i
opiekunów polsko-rosyjskie
Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i
opiekunów polsko-chińskie
Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i
opiekunów polsko-wietnamskie
RECENZJA Otwarcie granic i związane z tym intensywne migracje
ludności spowodowały wiele zmian o charakterze społecznym,
kulturowym. Zmiany te dotykają znacząco językowych procesów
dydaktycznych. Nauczanie języków w XXI wieku to realizacja licznych
i ambitnych celów, których wspólnym mianownikiem jest wyposażenie
uczących się w kompetencje, które zapewnią im lepszy start w życiu,
przyczynią się do sukcesu osobistego i zawodowego, pozwolą
zrealizować marzenia, pragnienia, plany, umożliwią samorealizację.
Jest to szczególnie aktualne w procesie nauczania/uczenia się
języków w środowiskach migrantów. Dlatego z największym
uznaniem należy powitać inicjatywę tworzenia materiałów nauczania
dostosowanych do konkretnych, życiowych potrzeb uczących się.
Recenzowany podręcznik [...] to jedna z części serii materiałów
dydaktycznych, przeznaczonych do kształcenia rodziców dzieci
cudzoziemskich, przebywających w Polsce. [ ... ] Mocną stroną
podręcznika są teksty (pisemne i ustne). Są one w większości
preparowane, ale to co uderza, to autentyczny charakter, widoczny
zarówno w ich strukturze jak i użytych formach językowych. Można
śmiało stwierdzić, że są one "dydaktycznie autentyczne" (M.
Dakowska 2001: 128). Autorki, bazując na szeroko zakrojonej
analizie materiałów edukacyjnych potrafiły stworzyć teksty, które
przenoszą słuchacza/czytelnika w świat polskiej szkoły podstawowej.
Pomaga to oczywiście w osiągnięciu priorytetowego celu nauczania
języka polskiego, jakim jest sprawna komunikacja w konkretnych
sytuacjach i w specyficznym kontekście socjokulturowym. Z recenzji
dr hab. Iwony Janowskiej
Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie
Uniwersytet Jagielloński