[Wydawnictwo Dąbek]
Kategoria: PoradnikiWysyłka: od ręki
O budowaniu PRAWDZIWYCH relacji z dzieckiem. Czy dzieci i ryby
faktycznie głosu nie mają? to know-how relacji, które każdy z nas
od rodzica po pedagoga powinien posiadać w swojej biblioteczce.
Książka...
Pełen opis produktu 'O budowaniu PRAWDZIWYCH relacji z dzieckiem Wydawnictwo Dąbek' »
O budowaniu PRAWDZIWYCH relacji z dzieckiem. Czy
dzieci i ryby faktycznie głosu nie mają? to know-how relacji, które
każdy z nas od rodzica po pedagoga powinien posiadać w swojej
biblioteczce. Książka to zestaw osobistych spostrzeżeń Autora,
pedagoga, a przede wszystkim ojca trójki dzieci na temat
współczesnej szkoły, współczesnych dzieci i współczesnych dorosłych
we współczesnym świecie.
Gorąco zachęcam nie tylko do zapoznania się z tą
lekturą, ale przede wszystkim do osobistych refleksji, dyskusji nad
szeroko pojętą pedagogiką. Dopiero umiejętność wglądu w siebie,
modyfikacja przetartych schematów doprowadzą do zmiany samej
pedagogiki, o czym między innymi pisze Autor w swojej
publikacji.
dr Dagmara Gloc doktor nauk o kulturze fizycznej
Jeśli ktoś lubi czytać książki bazujące na
doświadczeniach praktycznych nauczyciela, to książka p. Piotra
Dąbkowskiego może być ciekawą lekturą. Pisze on o tym, co wydaje mu
się ważne i jak zmieniać rzeczywistość szkolną, głównie w obszarze
komunikacji z uczniami, żeby lepiej zaspokajać potrzeby młodych
ludzi.
prof. dr hab. Jacek Pyżalski Uniwersytet im. A.
Mickiewicza w Poznaniu
Mówi się, że każdy z nas tworzy własną historię.
Historię, która jak wszystkie ma swój początek i koniec. Tworzymy
ją od naszych narodzin, ważne jest zatem, aby zacząć budować i
nadawać jej sens już od najmłodszych lat. Co jest dobre dla
dziecka? Książka Piotra Dąbkowskiego jest autorefleksją zmierzającą
do szukania rozwiązań i odpowiedzi na to pytanie. Zaczyna od tego,
co jest najważniejsze, nie tylko w szkole, ale też między rodzicem
a dzieckiem, od fundamentu, jakim jest relacja. Zbudowanie jej z
dzieckiem wymaga zaledwie empatii, otwartości i szacunku. Jest
podstawą do nauczania w szkole i rozumienia uczniów. Autor kładzie
nacisk na problem u dzieci dotyczący braku akceptacji na wyrażanie
trudnych emocji, niezgody na zdanie dorosłego, co w konsekwencji
uniemożliwia dziecku rozpoznawanie drogi do swojej prawdziwej
tożsamości.
To książka, która może nas prowokować do dialogu z
sobą, głosami rodziców, nauczycieli, które nabyliśmy w trakcie
życia, która próbuje sprawdzić naszą prawdziwość w relacji z
dziećmi. Zawiera twierdzenia zmierzające do niepewności. Ich celem
jest podważenie dotychczasowej pewności siebie, ale po co? Po co
nam dyskusja z własnym zachowaniem? Aby żyć świadomie, czyli tak,
aby wiedzieć, co oznacza, że tworzę historię, która nosi tytuł
,,Życie w zgodzie ze sobą.
Wiktoria Waliczek psycholog, terapeuta
uzależnień
Piotr Dąbkowski
Szczęśliwy mąż i ojciec trójki dzieci: Hanny (2013),
Pawła (2014) i Tymoteusza (2018), nauczyciel wychowania fizycznego
i edukacji dla bezpieczeństwa. Jest pomysłodawcą i założycielem
Akademii Sportu Kuźni Talentu, w której w ciągu roku szkolnego
organizowane są zajęcia dla kilkuset dzieci przedszkolnych na całym
Śląsku, od wielu lat organizuje też kolonie letnie dla dzieci ze
szkół podstawowych. Propaguje relacyjne i nieszablonowe podejście
do dzieci. Zrywa ze stereotypowymi metodami, starając się wyjść
poza schematy w pracy z dzieckiem. Fascynuje się neurodydaktyką,
psychologią dzieci oraz propaguje empatyczną komunikację opartą na
metodach NVC (porozumienie bez przemocy). Jego autorytetami w
edukacji są Janusz Korczak oraz Jesper Juul, a współcześnie prof.
Marek Kaczmarzyk oraz prof. Jacek Pyżalski.
Jak sam mówi: Zawsze staram się stawać w obronie
dzieci, bronię ich perspektywy patrzenia na codzienność, co
niestety czasami nie podoba się niektórym dorosłym.