[LEARNING RESOURCES]
Kategoria: Menu > Zabawki edukacyjne > Zabawki i gry edukacyjne 2-3 lata
Dla kogo? Zestaw aktywności Smart Toss™ to zabawka przeznaczona dla
dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym. Produkt
oddziałuje na dzieci wielostronnie, wpływa na ich ogólny rozwój
oraz...
Pełen opis produktu 'Zestaw aktywności Smart Toss™ - wczesne wspomaganie rozwoju' »
Dla kogo?Zestaw aktywności Smart Toss™ to zabawka
przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku
szkolnym. Produkt oddziałuje na dzieci wielostronnie,
wpływa na ich ogólny rozwój oraz jest pomocny podczas
nauki. Rzucanie woreczków do otworów rozwija motorykę małą
dziecka. Konieczność kontroli wzrokowej rzucanego woreczka i otworu
rozwija także percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową,
koncentrację i skupienie. Woreczki można wykorzystać również do
ćwiczeń motoryki dużej.Zabawka ma 4 plansze, co umożliwia
połączenie ćwiczeń motorycznych z nauką. Dzięki planszom
dziecko uczy się nazywać i rozpoznawać liczby, kolory i
kształty. Na woreczkach znajdują się liczby, które mogą
posłużyć do nauki liczenia oraz dodawania i odejmowania.Zabawka
wpływa na aktywność fizyczną dziecka. Można ją wykorzystać podczas
zajęć ruchowych, muzycznych, a także relaksacyjnych.
Sprawdzi się ona także u dzieci z różnymi zaburzeniami, np.
u dzieci z ADHD. Wewnątrz woreczków znajduje się fasola,
przez co zabawka oddziałuje także na zmysł słuchu i dotyku
dziecka, woreczki będą więc przydatne na zajęciach
integracji sensorycznej.Produkt znajdzie zastosowanie na zajęciach
wychowania fizycznego, na świetlicy oraz podczas konkursów i zabaw
szkolnych. Zabawkę wykorzystać można zarówno do zabawy
samodzielnej, jak i grupowej. Zapewni ona atrakcyjną zabawę w domu,
w której może brać udział cała rodzina. Produkt będzie
ciekawym elementem wyposażenia szkół, przedszkoli, placówek
kształcenia specjalnego oraz placówek terapeutycznych.
Zabawka przeznaczona jest dla dzieci powyżej 3 roku
życia. [ikony-produktu-opisy] Dlaczego
warto?
Rozwój motoryki dużej i małej
Głównym celem zabawki jest wrzucanie woreczków do otworów z
odległości dostosowanej do możliwości dziecka. Dziecko musi więc
wykonać odpowiedni ruch ręką i właściwie pokierować swoim ciałem,
aby woreczek wpadł do otworu. Musi też określić, jak dużej siły
powinno ono użyć, aby woreczek znalazł się w odpowiednim miejscu –
rzut nie może być za słaby ani za mocny. Same woreczki można
wykorzystać także do ćwiczeń palców, nadgarstków i całej dłoni oraz
różnego rodzaju ćwiczeń rozwijających motorykę dużą, np.
podrzucanie woreczków z przysiadem, przenoszenie woreczków na
wskazanej części ciała, przerzucanie woreczków stopami za głowę w
leżeniu na plecach.
Rozwój percepcji wzrokowej i koordynacji
wzrokowo-ruchowej
Rzucanie woreczkiem do celu wymaga kontroli wzrokowej zarówno
rzucanego woreczka, jak i otworu, w którym powinien się on znaleźć.
Plansze wchodzące w skład zestawu mają różne wzory, dzięki czemu
oddziałują dodatkowo na percepcję wzrokową: dziecko może celować
woreczkiem w konkretny miejsce, np. w otwór z trójkątem, otwór w
kolorze zielonym lub otwór z liczbą 5. Zanim dziecko wykona rzut,
musi najpierw odnaleźć na planszy właściwy otwór, a dopiero potem
wykonać rzut.
Nauka rozpoznawania kolorów
Zarówno woreczki, jak i elementy na planszy mają różne kolory.
Dzięki temu dziecko może w przyjemny sposób nauczyć się
rozróżniania barw. Dziecko może nazywać kolory, łączyć w pary
woreczki w tych samych kolorach, wskazywać, w jakim kolorze są
otwory z liczbami lub figurami geometrycznymi oraz podawać kolor
otworu, do którego wrzuciło ono woreczek.
Nauka przeliczania, dodawania i
odejmowania
Zabawka może posłużyć do kształtowania pojęć matematycznych.
Woreczki można podzielić na 2 zbiory, które dziecko przeliczy i
wskaże, w którym jest mniej, a w którym jest więcej elementów.
Woreczki sprawdzą się także podczas nauki dodawania i odejmowania.
Młodsze dziecko może dodawać lub odejmować elementy nie sugerując
się znajdującymi się na woreczkach liczbami, natomiast starsze mogą
wykonywać działania z wykorzystaniem liczb znajdujących się na
woreczkach.
Dla dzieci nadpobudliwych
Zabawka sprawdzi się u dzieci nadaktywnych ruchowo, np. u dzieci z
ADHD. Oprócz samych rzutów do celu można dodatkowo stworzyć tor
ćwiczeń z wykorzystaniem woreczków oraz różnego rodzaju zabawy
ruchowe. Dzięki zabawce dziecko będzie mogło spożytkować nadmiar
energii i nieco się wyciszyć. U dzieci nadaktywnych psychoruchowo
często występują również zaburzenia koncentracji uwagi. Rzucanie do
celu będzie jednocześnie ćwiczeniem terapeutycznym – rozwija ono u
dziecka skupienie i koncentrację uwagi. Pomysły
na zabawę
Matematyka z woreczkami – rozwijanie percepcji
wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej,
spostrzegawczości, koncentracji i skupienia, nauka dodawania i
odejmowania
Woreczki włożone są do torby. Dziecko losuje 2 woreczki. Dodaje do
siebie lub odejmuje znajdujące się na nich liczby, a następnie
wrzuca jeden z woreczków w miejsce na planszy, które przedstawia
wynik działania. Jeśli wynik jest większy, niż liczby na planszy,
dziecko dodaje do siebie cyfry wyniku. Np. jeśli po dodaniu 2 liczb
wyjdzie dziecku liczba 15, to dziecko dodaje do siebie 1 i 5, po
czym wrzuca woreczek w otwór z liczbą 6.
Gra w kolory - rozwijanie percepcji wzrokowej,
koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej,
spostrzegawczości, koncentracji i skupienia, nauka nazywania i
rozróżniania kolorów, ćwiczenia orientacji
przestrzennej
Dziecko stoi w pewnej odległości od planszy z kolorami. Bierze do
ręki woreczek, mówi, jaki ma kolor i odszukuje ten sam kolor na
planszy. Opisuje, gdzie znajduje się otwór w kolorze woreczka,
podając jego położenie. Następnie stara się trafić woreczkiem w
otwór. Zabawa kończy się, gdy wszystkie otwory zostaną
zapełnione.
Tor ćwiczeń z woreczkami - rozwijanie percepcji
wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej,
spostrzegawczości, koncentracji i skupienia
Dziecko pokonuje tor ćwiczeń według instrukcji nauczyciela.
Wszystkie ćwiczenia w torze wymagają wykorzystania woreczków.
Ćwiczenia dostosowane są do możliwości i potrzeb dziecka. Może to
być np. podrzucanie woreczka oburącz oraz prawą lub lewą ręką,
wrzucanie woreczków do szarfy przy pomocy palców stóp, przenoszenie
woreczka na głowie lub na stopie tak, żeby nie spadł, przerzucanie
woreczka stopami za głowę w pozycji leżącej. Ostatnim elementem
toru są rzuty woreczkami w otwory na planszy. Zabawa kończy się,
gdy dziecko wykona poprawnie cały tor ćwiczeń.
Lustro – rozwijanie percepcji wzrokowej, koordynacji
wzrokowo-ruchowej, motoryki małej i dużej
Dzieci dobierają się w pary, każde dziecko otrzymuje woreczek.
Pierwsze dziecko z pary wykonuje dowolne ruchy i ćwiczenia z
woreczkiem. Zadaniem drugiego dziecka jest dokładne odwzorowanie
ruchów kolegi. Co zawiera?
Składana tablica,
4 plansze,
12 woreczków z fasolą,
przewodnik po aktywnościach.
Główne informacje
Wymiary
tablicy: 60 x 50 cm.
Wypełnienie
woreczków: fasola.
Wiek: produkt
przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 lat.
Tablicę można złożyć na płasko,
posiada uchwyt do przenoszenia oraz kieszenie do przechowywania
woreczków.