[Smak słowa]
Kategoria: Książki / Literatura obcojęzyczna
przykłady brzmią znajomo? A może chciałbyś raczej wywierać
wpływ na innych ludzi niż im ulegać? Jeżeli tak, to bez
wątpienia zainteresuje cię książka napisana przez dwóch psychologów
społecznych,...
Pełen opis produktu 'Sto technik wpływu społecznego. Kiedy i dlaczego wywieranie wpływu na innych jest skuteczne' »
Wchodzisz do sklepu, żeby kupić chleb, makaron i owoce. Po chwili
wychodzisz, a w siatce z zakupami, poza tym, co pierwotnie
zamierzałeś kupić, masz jeszcze paczkę chipsów, dwie gazety i los
na loterię. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego zdecydowałeś się
na zakup tych rzeczy? Któregoś dnia do twoich drzwi puka mężczyzna
oferujący nowy rodzaj łącza internetowego. W zasadzie jesteś
zadowolony z jakości usług oferowanych przez twojego obecnego
dostawcę, ale po kilku minutach rozmowy postanawiasz przyjąć nową
ofertę. Zamykasz drzwi i dopiero wtedy zadajesz sobie pytanie:
DLACZEGO? Czy te przykłady brzmią znajomo? A może chciałbyś raczej
wywierać wpływ na innych ludzi niż im ulegać? Jeżeli tak, to bez
wątpienia zainteresuje cię książka napisana przez dwóch psychologów
społecznych, którzy badają najczęściej stosowane techniki wpływu
społecznego. Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb analizują skuteczność
tych technik, a kiedy je opisują, za każdym razem odpowiadają na
trzy pytania: (1) Jaka idea przyświeca danej technice wpływu
społecznego? (2) Co na ten temat mówią badania? (3) Jaki mechanizm
psychologiczny decyduje o skuteczności danej techniki? Rekomendacje
wydawnicze: Ta książka przedstawia aż 100 takich technik,
obejmujących prawie wszystkie obszary życia codziennego – nie tylko
zakupy, lecz także bliskie relacje oraz nasze zachowania, zarówno w
sferze publicznej, jak i prywatnej. Każda z opisywanych technik
została naukowo zbadana i udokumentowana, autorzy jednak, zamiast
skupiać się na analizie statystycznej, koncentrują się na
rzeczywistym wpływie tych technik na nasze życie. O autorach:
Dariusz Doliński – profesor psychologii, ceniony psycholog
społeczny i renomowany badacz wpływu społecznego. Autor licznych
artykułów naukowych publikowanych w czołowych czasopismach
psychologicznych oraz 21 książek. Tomasz Grzyb – dr hab.
psychologii, profesor Uniwersytetu SWPS, psycholog społeczny,
prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, autor
licznych artykułów i książek. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i
krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego.
Rekomendacje wydawnicze: Nigdy wcześniej nie widziałem książki
opisującej tak wiele technik wpływu społecznego. Autorzy to obecnie
największe autorytety w tej dziedzinie, więc jeśli mówią, że te
sposoby działają, to możesz im zaufać. A jeśli nadal będziesz mieć
jakieś wątpliwości, to przy każdej z technik znajdziesz omówienie
badań potwierdzających jej skuteczność. - profesor Christopher J.
Carpenter, Western Illinois University Dariusz Doliński i Tomasz
Grzyb dokonali nadzwyczaj przejrzystego, a przy tym fascynującego
przeglądu wielu (tak, aż 100!) technik wpływu społecznego i
dokładnie wyjaśnili działanie każdej z nich. Przytoczyli również
przykłady eksperymentów, które dowiodły skuteczności tych technik.
Czytelnicy, którzy poszukują intrygującego wprowadzenia do sztuki
wywierania wpływu społecznego, na pewno nie będą rozczarowani. -
profesor Daniel J. O’Keefe, Northwestern University Dariusz
Doliński i Tomasz Grzyb swoją książką wyświadczyli nam wszystkim
wielką przysługę. Nie tylko opisali 100 efektywnych technik wpływu
społecznego, lecz także zbadali mechanizmy psychologiczne, które
sprawiają, że owe techniki działają. Nie ma bardziej użytecznej
książki dla kogoś, kto chciałby osiągnąć mistrzostwo w dziedzinie
perswazji. - profesor Robert Cialdini, Arizona State University,
autor książek „Wywieranie wpływu na ludzi” i „Pre-swazja”