[Rebel]
Kategoria: Gry planszowe > Strategie
W grze Wikingowie: Wojownicy Północy gracze wcielają się w
Jarlów wikingów, którzy walczą o władzę nad Północą i koronę
Konunga. Władzę zdobędzie ten, który jako pierwszy złupi wszystkie
wsie...
Pełen opis produktu 'Wikingowie: Wojownicy Północy' »
W grze Wikingowie: Wojownicy Północy gracze wcielają się w Jarlów
wikingów, którzy walczą o władzę nad Północą i koronę Konunga.
Władzę zdobędzie ten, który jako pierwszy złupi wszystkie wsie i
przywiezie z nich córki thanów do swojego portu, jako symbol
uznania jego praw do korony. W międzyczasie Jarlowie będą
walczyć z bestią morską i napadać się wzajemnie wśród wzburzonych
fal północnego morza. Ten, który wykaże się największym sprytem,
wolą walki, i któremu będą sprzyjać Bogowie, wyprawi wielką ucztę i
zostanie Konungiem Północy.
Rozgrywka toczy się przy użyciu sugestywnych figurek drakkarów i
potwora morskiego na planszy przedstawiającej morze otoczone
fjordami. Gracze mają do dyspozycji karty, które pozwalają im
żeglować swoimi okrętami, wpędzać innych w kłopoty i kompletować
skład swojej załogi, która znacząco poszerza możliwości gracza.
Gra jest szybka, dynamiczna i dostarcza bardzo wielu emocji i
dobrej zabawy przez około godzinę.
Dlaczego zachwycisz się tą grą?
Oprawa graficzna gry jest najwyższej klasy. Niemal każda
pojedyncza karta to małe dzieło sztuki, które istotnie wpływa na
klimat rozgrywki.
Gra obfituje w zwroty akcji, konieczność dostosowania działań
do nowej sytuacji - ani przez moment nie wieje nudą.
Gonitwy drakkarów pomiędzy fjordami dostarczają mnóstwo frajdy,
zwłaszcza gdy trzeba namówić innego gracza by pomógł nam w łapaniu
trzeciego gracza, bo "przecież on zaraz wygra!"
Sugestywne nazwy kart świetnie wkomponowują się w klimat i
akcję w grze, dodatkowo wzmacniając atmosferę gry.
Bardzo proste zasady wraz z różnorodnymi kartami akcji oferują
elastyczną rozgrywkę, świetnie poddającą się stylom różnych
graczy.
Na czym to polega?
Każdy z graczy dysponuje jedną figurką drakkara i planszą
gracza, na której może umieścić do 3 członków załogi.
W swojej turze gracz dociąga 2 karty (lub do 6 kart, gdy uda mu
się sprowadzić którąś z córek do swojego portu) i zagrywa je w
wybrany przez siebie sposób. Karty Wiatru służą do przesuwania
drakkara po planszy tak, jak kapryśny wiatr pozwoli; część kart
akcji stanowią członkowie załogi, którzy znacząco poszerzają
możliwości gracza, a pozostałe karty akcji pozwalają wpływać na
ruchy drakkarów, na sytuację członków załogi różnych graczy lub na
działania innych graczy.
Celem gry jest sprowadzenie do swojego portu trzech córek
thanów z trzech różnych wiosek i wyprawienie wielkiej uczty, co
będzie poświadczeniem łaskawości bogów i zgody okolicznych ludów na
panowanie danego Jarla nad krainą wikingów.
Liczba graczy: 3 - 4 osoby
Wiek: od 14 lat
Czas gry: ok. 60 minut
Wydawca: REBEL.pl
Projektant: Tomasz Kaznocha, Tomasz
Kaźmierski
Ilustrator: Jarek Nocoń, Bartek Fedyczak
Pasujące koszulki: standard ccg (110 szt.)
Wydanie: polskie
Zawartość pudełka:
1 plansza
4 figurki drakkarów
1 figurka potwora morskiego
1 kość 6 ścienna
4 karty gracza
110 kart akcji
instrukcja