[MT Biznes]
Kategoria: Rozwój osobisty / Kompetencje osobiste
na wysokości zadania, gdy przywódcy pomagają im uwierzyć w siebie
i w to, że mogą tego dokonać. Wiara w siebie to
nowa teoria i praktyka sukcesu, wyjaśniająca, dlaczego
sukces...
Pełen opis produktu 'Wiara w siebie.Jak zaczynają się i kończą dobre i złe passy' »
Czy sukces jest wyłącznie sprawą pieniędzy i talentu? A może
istnieją inne powody, dla których jedni ludzie i organizacje zawsze
spadają na cztery łapy, podczas gdy inni równie utalentowani wciąż
się potykają?
Istnieje fundamentalna zasada, którą należy stosować w działaniu -
to żywotny, choć wcześniej nie badany czynnik zwany wiarą w siebie,
pozwalający zupełnie nieoczekiwanym ludziom sięgać na wysoki poziom
osiągnięć przez systematyczne działania aktywujące talent. Wiara
w siebie wyjaśnia:
- Dlaczego kobieca drużyna koszykówki z Uniwersytetu Stanu
Connecticut wciąż wygrywa pomimo iż w jej najnowszym składzie brak
już takich talentów jak kiedyś
- Dlaczego niektóre firmy są zawsze pozytywnie postrzegane przez
pracowników, klientów, analityków giełdowych i media, podczas gdy
nad innymi wciąż zbierają się ciemne chmury
- W jaki sposób takie firmy jak Gillette czy takie drużyny jak
Chicago Cubs kończą swoją złą passę i przełamują zaklęty krąg
niepowodzeń
- Jak postać polityka takiego, jak Nelson Mandela, który oparł się
pokusie odwetu, po tym, jak został zwolniony z więzienia i doszedł
do władzy, może być przykładem zarówno dla przywódców w dojrzałych
demokracjach, jak i w niespokojnych miejscach, takich jak na
przykład Bliski Wschód
Od najprostszych gier w piłkę do najbardziej skomplikowanych
sytuacji gospodarczych i politycznych, wspólnym elementem
zwyciężania jest podstawowa prawda o ludziach: Stają na wysokości
zadania, gdy przywódcy pomagają im uwierzyć w siebie i w to, że
mogą tego dokonać.
Wiara w siebie to nowa teoria i praktyka sukcesu,
wyjaśniająca, dlaczego sukces i porażka nie są pojedynczymi
epizodami, lecz samostabilizującymi się trajektoriami. Rosabeth
Moss Kanter pokazuje, dlaczego organizacje wszelkich typów mogą być
przepełnione talentami, a mimo to nie wygrywać i oferuje ludziom
zajmującym pozycje przywódcze praktyczny program zarówno
podtrzymania dobrej passy, jak i odwrócenia spirali spadku.
Wiara w siebie bazuje na wyjątkowych badaniach nad sukcesem
i porażką w firmach takich jak Continental Airlines, Seagate czy
Verizon i drużynach sportowych takich jak kobieca drużyna piłki
nożnej z Uniwersytetu Północnej Karoliny, New England Patriots czy
Philadelphia Engels, jak również w szkołach, placówkach medycznych
i w polityce.
Wypełniona błyskotliwymi, praktycznymi sformułowaniami, takimi jak
"bezsilność deprawuje" czy "wstydliwa mierność", Wiara w
siebie jest źródłem świeżych przemyśleń na temat podtrzymywania
dobrej i kończenia złej passy we wszystkich aspektach życia - od
czynników, które mogą umacniać lub pogrążać korporacje i rządy, aż
po klucze do dobrych relacji w miejscu pracy i w domu.