[]
Kategoria: Nauki społeczne, ekonomiczne, prawne >Ekonomia. Marketing. Biznes.Wysyłka: od ręki
w miejsce produktów i usług oraz różne formy antykonsumpcji. Główny
cel książki i kluczowe jej przesłanie odzwierciedla sam tytuł,
odwołujący się do pojęcia supermarketu. Pojęcie to –
znajome,...
Pełen opis produktu 'W supermarkecie szczęścia' »
Książka ma na celu analizę konsekwencji, jakie dla jakości życia i
poczucia szczęścia ma codzienne życie w kulturze zdominowanej przez
konsumpcję. Przedstawia aktualne kierunki poszukiwań wyznaczników
decyzji i zachowań człowieka w tej sferze. Wskazuje nowe tendencje
i zjawiska w zachowaniach konsumenckich, takie jak „konsumowanie”
pracy, merkantylizacja religii, kupowanie doznań i doświadczeń w
miejsce produktów i usług oraz różne formy antykonsumpcji. Główny
cel książki i kluczowe jej przesłanie odzwierciedla sam tytuł,
odwołujący się do pojęcia supermarketu. Pojęcie to – znajome,
zrozumiałe i ujmujące charakterystyczne cechy naszego życia –
ułatwia skrótowe komunikowanie złożonych treści, odnoszących się do
wielu wymiarów ludzkiego bytowania w kulturze, edukacji, pracy,
religii, polityce czy rodzinie. Tytułowy supermarket, oferując
różnorodność obiektów, sensów i znaczeń, poprzez włączenie
ludzi-konsumentów w rozbudowany dyskurs handlowo-rozrywkowy,
powinien – wedle ich oczekiwań i nadziei – zapewnić im szczęście i
satysfakcję życiową. O tym, czy nadzieje te i oczekiwania zostają
spełnione, traktuje właśnie prezentowana książka. Ma ona charakter
interdyscyplinarny, autorzy rozdziałów to psychologowie,
socjologowie i ekonomiści. Zawiera zarówno prace empiryczne, w
których przedstawione są aktualne wyniki badań, jak i teoretyczne
rozdziały przeglądowe. Kierujemy ją do szerokiego kręgu odbiorców –
studentów i nauczycieli akademickich, praktyków zajmujących się
marketingiem, reklamą, zachowaniami konsumenckimi oraz do
wszystkich osób zainteresowanych jakością życia w kulturze
konsumpcji. Odbiorcami książki mogą być psychologowie, pedagodzy,
socjologowie, ekonomiści, rodzice, wychowawcy, terapeuci, ludzie
mediów, politycy oraz wszyscy ci, dla których ważna jest
problematyka konsumpcji jako zjawiska głęboko zakorzenionego we
współczesnej kulturze, oddziałującego na dobrostan jednostek i
społeczeństwa jako całości....