Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • [Uniwersytet Opolski]

    Kategoria: EKONOMIA

    : Wstęp Wprowadzenie Ekonomia polityczna Szkoła frankfurcka Komunikowanie i nauka o komunikowaniu Rozdział 1. Teoria imperializmu kulturowego Herberta I. Schillera... Pełen opis produktu 'Władza, media i pieniądze. Amerykańska ekonomia polityczna komunikowania (wybrane zagadnienia)' »

    Ta pierwsza w języku polskim monografia z zakresu ekonomii politycznej komunikowania porusza wiele wątków związanych z funkcjonowaniem mediów w ujęciu krytycznym. Porusza zagadnienia amerykańskiego imperializmu kulturowego i propagandy medialnej (model propagandy Edwarda S. Hermana i Noama Chomsky ego). Jeden z rozdziałów jest poświęcony nowym mediom, postrzeganym przez pryzmat podejścia fetyszyzmu towarowego i teorii wzniosłości. Praca jest adresowana do wszystkich zainteresowanych stykiem mediów, polityki i biznesu, zwłaszcza studentów dziennikarstwa, politologii, socjologii i ekonomii. Spis treści: Wstęp Wprowadzenie Ekonomia polityczna Szkoła frankfurcka Komunikowanie i nauka o komunikowaniu Rozdział 1. Teoria imperializmu kulturowego Herberta I. Schillera 1.1. Korzenie teorii imperializmu kulturowego 1.2. Główne założenia teorii imperializmu kulturowego - ich krytyka i wymiar praktyczny 1.2.1. Ramy teoretyczne 1.2.2. Kontrowersje wokół teorii imperializmu kulturowego 1.2.3. Wysiłki na rzecz ustanowienia nowego globalnego ładu komunikowania 1.3. Amerykanizacja mediów i jej sprzeczności 1.4. Zmierzch imperium - zmierzchem imperializmu? 1.5. Przyjazne spotkania kultur 1.6. Imperializm kulturowy - nowe spojrzenie Rozdział 2. Model propagandy Edwarda S. Hermana i Noama Chomsky‘ego 2.1. Wizja historii Noama Chomsky‘ego 2.2. U źródeł współczesnego fabrykowania przyzwolenia 2.2.1. Myśl Edwarda L. Bernaysa, Waltera Lippmana i Harolda Lasswella 2.2.2. Formuła Mohawk Valley 2.3. Założenia teoretyczne modelu propagandy 2.3.1. Filtr własności 2.3.2. Filtr uzależnienia od reklam 2.3.3. Filtr zaufania do potężnych źródeł informacji 2.3.4. Filtr ognia przeciwlotniczego i wymuszania posłuchu 2.3.5. Filtr ideologiczny (antykomunizmu) 2.4. Narzędzie propagandy: sztuczki słowne 2.5. Krytyka modelu propagandy Rozdział 3. Internet i nierówność. Stare zagrożenia w świecie nowych technologii komunikacyjnych w ujęciu Vincenta Mosco 3.1. Ideologiczny wymiar technologii 3.2. Mity nowych mediów 3.2.1. Kiedy stare technologie były nowe 3.2.2. Skutki uboczne ICT 3.3. Web 2.0: permanentna niby-rewolucja? 3.3.1. Media niezależne 3.3.2. Grodzenie wirtualnej przestrzeni 3.3.3. WikiLeaks - między alternatywą a głównym nurtem 3.4. Netokracja, czyli życie po kapitalizmie Zakończenie Bibliografia
    Ranking sklepy24.pl : 3

    Więcej o Władza, media i pieniądze. Amerykańska ekonomia polityczna komunikowania (wybrane zagadnienia)

  • [PWN Wydawnictwo Naukowe]

    Kategoria: Państwo. Władza. Partie polityczneWysyłka: od ręki

    każda forma politycznego zaangażowania jest uzależniona od kontrolowania przepływu i treści informacji. Odpowiada przy tym na pytania, dlaczego tak ważne jest zarządzanie procesami komunikacyjnymi... Pełen opis produktu 'Władza i komunikowanie' »

    Najnowsza książka Manuela Castellsa przenosi rozważania na temat wieku informacji w nowe stulecie. Castells podejmuje w niej temat wzajemnych związków między władzą a komunikacją, pokazując, na ile każda forma politycznego zaangażowania jest uzależniona od kontrolowania przepływu i treści informacji. Odpowiada przy tym na pytania, dlaczego tak ważne jest zarządzanie procesami komunikacyjnymi oraz jaką rolę odgrywa przemysł medialny i polityka państwa w rozwoju komunikacji masowej w ramach społeczeństwa sieci. Bazując na wielu przykładach, takich jak kampania prezydencka Baracka Obamy czy dezinformowanie społeczeństwa amerykańskiego na temat wojny w Iraku, wskazuje również na nowy emancypacyjny wymiar komunikacji, który określa mianem komunikacji ?ja?. Manuel Castells ? hiszpański socjolog wykładający na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, ale związany z uniwersytetami na całym świecie, gdzie prowadził swoje wieloletnie badania poświęcone społeczeństwu sieciowemu. Autor ponad 20 książek, laureat wielu prestiżowych nagród, którego nazwisko stało się już klasyką w socjologicznych badaniach internetu.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Władza i komunikowanie

  • [Naukowe PWN]

    Kategoria: Lideria.pl &qt; Książki &qt; Lit. Pop.-nauk. &qt; Naukowe &qt; SocjologiaWysyłka: od ręki

    każda forma politycznego zaangażowania jest uzależniona od kontrolowania przepływu i treści informacji Pełen opis produktu 'Władza i komunikowanie (Castells Manuel)' »

    Najnowsza książka Manuela Castellsa przenosi rozważania na temat wieku informacji w nowe stulecie. Castells podejmuje w niej temat wzajemnych związków między władzą a komunikacją, pokazując, na ile każda forma politycznego zaangażowania jest uzależniona od kontrolowania przepływu i treści informacji
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Władza i komunikowanie (Castells Manuel)


ksiegarnia.edu.pl

Książki naukowo-techniczne oraz podręczniki akademickie.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 20.11.2006
politechnika warszawska, uniwersytet adama mickiewicza w poznaniu, uniwersytet warmińsko-mazurski w olsztynie, politechnika białostocka, politechnika Śląska, wydawnictwa komunikacji i Łączności, politechnika gdańska, uniwersytet zielonogórski
Produkty w ofercie: 2666
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 11
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Lideria.pl

Książki, filmy, muzyka, multimedia oraz zabawki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 27.04.2010
naukowe pwn, wolters kluwer, firma księgarska jacek olesiejuk, egmont, c.h.beck, wam, bellona, helion, rebis, zielona sowa
Produkty w ofercie: 93816
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 93816
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, bellona, amber, zielona sowa
Produkty w ofercie: 296079
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 296079
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Być może odnajdziesz szukany produkt wśród: