[cedewu]
Kategoria: Nauki medyczne i weterynaryjne >MedycynaWysyłka: od ręki
Tematyka jakości w ostatnim czasie jest dość często podejmowana w
publikacjach dostępnych na naszym rynku wydawniczym, ale jednak
stosunkowo niewiele jest opracowań branżowych, ukazujących rolę i
miejsce...
Pełen opis produktu 'Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych' »
Tematyka jakości w ostatnim czasie jest dość często podejmowana w
publikacjach dostępnych na naszym rynku wydawniczym, ale jednak
stosunkowo niewiele jest opracowań branżowych, ukazujących rolę i
miejsce jakości w zarządzaniu konkretnymi instytucjami, zwłaszcza
służby zdrowia. Książka napisana pod kierunkiem profesora
Krzysztofa Opolskiego w szczególny sposób porusza tę problematykę.
Istotnym jest fakt, iż autorzy są dalecy od ingerowania w sztukę
lekarską, od oceny fachowości i pracy lekarzy oraz personelu
medycznego. Ich intencją jest ukazanie, jak poprawa jakości, w tak
ważnej dziedzinie jaką jest opieka zdrowotna, gdzie najważniejsze
jest zdrowie i życie człowieka, może wpływać na zadowolenie i
usatysfakcjonowanie klienta, a jednocześnie także ułatwiać i
wspomagać pracę pracowników służby zdrowia. Sposób ujęcia problemu,
jak i sama jego analiza czynią niniejszą publikację wartą polecenia
nie tylko kadrze zarządzającej instytucjami służby zdrowia
(szpitalami, placówkami podstawowej opieki zdrowotnej), tak
państwowymi, jak i prywatnymi, ale również lekarzom, personelowi
medycznemu oraz wszystkim innym osobom, które mają wpływ na
działalność służby zdrowia, aby jak najdokładniej uzmysłowić
wszystkim, że zdrowie i życie człowieka jest wartością najwyższą.
Nawiązując do mojej specjalności zawodowej –,, jakość oznacza
lepiej „,,słyszeć”,, potrzeby pacjentów, lepiej „,,słyszeć”,,
potrzeby pracowników, jak i lepiej „,,wsłuchiwać się”,, w potrzeby
rynku. Prof. dr hab. n. med. Henryk Skarżyski...