[BRAK]
Kategoria: Filtry fotograficzne > Filtry
Irix filtr Edge 100 IR ND128 2.1 7Stops 100x100mm [
IFE-100-IR-ND128 ] w rozmiarze 100x100mm to filtr neutralnie szary
pokryty dodatkowo specjalną powłoką redukującą ilość światła
podczerwone...
Pełen opis produktu 'Irix filtr Edge 100 IR ND128 2.1 7Stops 100x100mm [ IFE-100-IR-ND128 ]' »
Irix filtr Edge 100 IR ND128 2.1 7Stops 100x100mm [
IFE-100-IR-ND128 ]
w rozmiarze 100x100mm to filtr neutralnie szary pokryty dodatkowo
specjalną powłoką redukującą ilość światła podczerwonego
docierającego do matrycy, co pozwala na zapewnienie naturalnej
kolorystyki nawet przy długich czasach naświetlania. Wersja ND128 o
gęstości optycznej 2.1 wydłuża czas naświetlania o 7 stopni
przysłony. Filtr ten jest niezastąpiony w słoneczne dni, aby
skorzystać z maksymalnego otworu przysłony, gdy inne parametry
ekspozycji nie pozwalają na wydłużenie czasu naświetlania lub gdy
potrzebne jest rozmycie ruchu w obrębie fotografowanej sceny.
Filtry prostokątne z serii Irix Edge charakteryzują się najwyższą
starannością wykonania i jakością optyczną, by móc sprostać jakości
obrazu generowanego przez obiektywy Irix. Szklana powierzchnia
filtra została obustronnie pokryta wielowarstwowymi powłokami
antyrefleksyjnymi zapewniającymi wysoką transmisję światła i
naturalne kolory. Dzięki dodatkowej powłoce hydrofobowej NANO filtr
charakteryzuje się zwiększoną odpornością na mokre i tłuste
zabrudzenia, doskonale sprawdzając się w niesprzyjających warunkach
pogodowych, takich jak deszcz lub śnieg.
Jakość, której można zaufać
Do produkcji filtrów Irix Edge zastosowano najwyższej jakości szkło
optyczne, które charakteryzuje się 99,6% przepuszczalnością
światła. Na obie powierzchnie każdego filtra zostały naniesione
wielowarstwowe powłoki antyrefleksyjne, których zadaniem jest
zapewnienie obrazu pozbawionego flar, czy blików charakteryzującego
się jednocześnie doskonałym kontrastem i ostrością.
Stworzone przez fotografów
Wszystkie produkty Irix są tworzone przez fotografów z wieloletnim
doświadczeniem, którzy doskonale wiedzą na jakie warunki może być
narażony ekwipunek fotografa. Dlatego w celu zapewnienia wysokiego
komfortu użytkowania w filtrach Irix Edge zostały zastosowane
obustronne powłoki typu NANO o charakterystyce hydro- i
oleofobowej. Powłoki te są odpowiedzialne za zachowanie nienagannej
czystości powierzchni filtra - odpychają one wodę, a także
sprawiają, że zabrudzenia nie przywierają trwale do powierzchni
filtra. Nie ważne czy są narażone na deszcz, śnieg, kurz, pył czy
błoto - filtry Irix Edge zawsze będą gotowe do użycia.
Wyzwól w sobie kreatywność
Zadaniem filtrów Irix 100 Edge Full ND jest redukcja światła jakie
dociera do matrycy aparatu. Filtry szare Irix Edge pozwolą uzyskać
kilka niecodziennych efektów, które sprawią, że uzyskane zdjęcia
będą jeszcze bardziej spektakularne:
Gotowe na każdą wyprawę
Filtr jest zapakowany w praktyczny futerał chroniący całą
powierzchnię filtra przed czynnikami zewnętrznymi oraz wyposażony w
magnetyczny zatrzask, który chroni futerał przed dostaniem się do
jego wnętrza zanieczyszczeń, które mogłyby porysować
filtr. Rozmycie ruchu w kadrze
Dzięki redukcji światła rejestrowanego przez aparat można wydłużyć
czas naświetlania, a tym samym uzyskać efekt rozmytego ruchu. Efekt
rozmycia poruszających się obiektów sprawi, że zarejestrowane
zdjęcia urozmaicą portfolio fotografa.
Płytka głębia ostrości w najbardziej słoneczny
dzień
Filtry neutralnie szare Irix Edge umożliwiają wykorzystanie jasnych
obiektywów jakich jak f/1.8, f/1.4, a nawet jaśniejszych w
słoneczny letni dzień. Podczas fotografowania jasnym obiektywem
przy silnym Słońcu można zauważyć przepalone obszary w kadrze.
Oznacza to że aparat nie był w stanie skompensować za dużej ilości
światła, krótszym czasem naświetlania. Filtry szare Irix Edge
dzięki odcięciu określonej ilości światła umożliwią fotografowanie
z szeroko otwartą przysłoną, dzięki czemu można uzyskać płytką
głębię ostrości pożądaną np. przy zdjęciach portretowych.
Prawidłowy i stały czas naświetlania w filmie
Zastanawiałeś się kiedyś jak osiągnąć tak zwany „filmowy look?
Jedną ze składowych tego efektu jest odpowiedni czas naświetlania.
Przyjmuje się zasadę, że czas naświetlania powinien być
dwukrotnością ilości klatek na sekundę z jaką nagrywamy. Filmując
zatem w 24kl/s. powinno się ustawić czas naświetlania na wartość
1/48s. Filtry szare pozwolą zarejestrować film z prawidłowym
czasem naświetlania poszczególnych klatek, a zmiana wartości
przysłony posłuży Ci za modyfikowanie głębi ostrości. Uzyskaj
prawdziwie filmowe ujęcia dzięki filtrom szarym Irix Edge.
Specyfikacja filtra:
Typ filtra: neutralnie szary
Gęstość optyczna: 2,1 (ND128)
Redukcja ekspozycji: 7 stopni przesłony
Format filtra: 100x100mm
Grubość filtra: 2mm
Powłoki antyrefleksyjne: wielowarstwowe
Powłoki specjalnego typu: NANO, hydrofobowe, oleofobowe