[DrOmnibus]
Kategoria: Komputery > Oprogramowanie > Programy edukacyjne
opanowania materiału prezentowane są próby sprawdzające w postaci
posttestu. Procesy te są automatyczne, dzięki czemu z systemu może
korzystać nauczyciel podczas lekcji, terapeuta
behawioralny,...
Pełen opis produktu 'DrOmnibus Edukacja Włączająca ( Terapeuta - 10 kont) - licencja roczna' »
Wypróbuj za darmo! Dla kogo?Szkoły
specjalne Ośrodki szkolno-wychowawcze Ośrodki
rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawcze Klasy ogólne Klasy
integracyjne Dla edukacji Gry w aplikacji DrOmnibus w pełni zgodne
z podstawą programową przygotowane zostały specjalnie z myślą o
dzieciach z zaburzeniami zachowania i rozwoju. Stanowią idealne
narzędzie dla edukacji włączającej, ponieważ pozwalają na
równoczesną pracę wszystkich dzieci w klasie przy jednoczesnej
indywidualizacji zadań każdego ucznia.Dla edukacji
specjalnejDrOmnibus Edukacja Właczajaca jest jednym z pierwszych na
świecie i pierwszym na polskim rynku narzędziem, które proponuje
pełne zastosowanie Stosowanej Analizy Zachowania (ang. Applied
Behaviour Analysis) w formie atrakcyjnych dla dzieci
aplikacji.MetodologiaOpracowaliśmy system, który automatycznie
dostosowuje poziom trudności do możliwości poznawczych dziecka i
wyjściowego poziomu umiejętności, dzięki czemu jesteśmy w stanie
dokładnie określać i systematycznie kontrolować postępy. Podczas
ćwiczeń za udzielanie poprawnych odpowiedzi podopieczny zdobywa
żetony, a ich wymiana na atrakcyjne zabawy na tablecie motywuje do
regularnej pracy. Celem ułatwienia nauki nowego materiału
zastosowaliśmy procedurę “małych kroków”. Treści, które chcemy
przekazać dziecku, dzielimy na osobne komunikaty. Uczeń otrzymuje
pojedyncze polecenia dotyczące tego, co powinien zrobić.Zadania
składają się z prób uczących, podczas których poprawne odpowiedzi
uczestnika uzyskują wzmocnienie pozytywne, aewentualne błędy są
natychmiast korygowane przez podpowiedzi. Następnie celem
sprawdzenia opanowania materiału prezentowane są próby sprawdzające
w postaci posttestu. Procesy te są automatyczne, dzięki czemu z
systemu może korzystać nauczyciel podczas lekcji, terapeuta
behawioralny, terapeuta praktykujący eklektyczne metody.Gry dla
edukacji włączającejPołożyliśmy szczególny nacisk na to, by unikać
stosowania elementów wizualnych i dźwiękowych, które mogą stanowić
barierę dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Odpowiednio dobrana kolorystyka, wyraźne kształty i symbole oraz
nienarzucające się dźwięki tworzą przestrzeń przyjazną dla osób z
zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD czy z Zespołem
Downa. Każda gra tworzona jest przez zespół specjalistów oraz
testowana w ośrodkach terapeutycznych. W aplikacji występują
wyłącznie realistyczne postaci, odwołujące się do bliskich dziecku
doświadczeń. Tło nie zawiera niepotrzebnych dystraktorów, a
każdy pojawiający się w grze element graficzny i dźwiękowy jest
uzasadniony merytorycznie. Wszystkie parametry takie jak kształt,
kolor, rozmiar, reprezentacja symboliczna poszczególnych elementów
zostały skonsultowane z zespołem psychologów, behawiorystów i
terapeutów. Dążymy do tego, by stworzyć bezpieczne środowisko,
w którym dziecko będzie mogło bez nieuzasadnionych przeszkód
wypracowywać wybraną umiejętność, dlatego stawiamy na prostotę
samych narzędzi, które mają prowadzić do osiągnięcia konkretnego
edukacyjnego celu. Dbamy o usunięcie wszystkich
nieuzasadnionych barier w interakcji dziecka z naszą aplikacją.
Klarowny przekaz naszych gier i jasne komunikaty pozwalają na
samodzielną pracę dziecka bez konieczności ingerencji nauczyciela
czy terapeuty. Oferujemy automatyczną indywidualizację zadań
dla uczestników. Podczas pierwszej rozgrywki w obrębie każdej gry
sprawdzany jest poziom znajomości elementów w niej występujących.
Dzięki temu podczas dalszych ćwiczeń dziecko otrzymuje zbiór zadań
dotyczących materiału, którego do tej pory nie opanowało.Nagrody i
motywacjaDziecko po udzieleniu poprawnej odpowiedzi otrzymuje żeton
pełniący funkcję wzmocnienia. Nie każda poprawna odpowiedź prowadzi
do uzyskania żetonu. By zapobiec spadkom motywacji u dziecka,
zdecydowaliśmy się na zastosowanie rozkładu wzmocnień o zmiennych
proporcjach.System śledzenia postępówIstotą procesu edukacji i
terapii jest możliwość określenia postępów, jakiedokonuje dziecko.
Dzięki zautomatyzowaniu zapisu wyników, korzystającz systemu
DrOmnibus, nauczyciel nie musi koncentrować się na zliczaniu
izapisywaniu odpowiedzi podopiecznego. Prowadzący zajęcia po
wykonaniu przez dziecko określonego zadania ma możliwość uzyskania
statystyk dotyczących różnorodnych zmiennych. Gromadzone dane
dotyczą zarówno ogólnych charakterystyk pracy dziecka, jak i
kwestii szczegółowych.OrganizerKażde dziecko posiada w systemie
indywidualne konto, którym zarządza nauczyciel lub terapeuta. Na
koncie umieszczane są najważniejsze informacje dotyczące
podopiecznego, są to dane chronione i mają do nich dostęp jedynie
osoby pracujące z dzieckiem. Prowadzący może gromadzić na nim
prywatne notatki po każdych zajęciach. Nie będą one dostępne dla
nikogo poza nim. Może również zapisywać obserwacje do wglądu dla
pozostałych osób pracujących z dzieckiem. Umożliwia to płynną
wymianę informacji o jego trudnościach i postępach.Indywidualne
konto dla każdego dziecka i każdego nauczyciela. Planowanie działań
i zadań. Kontakt z innymi nauczycielami i terapeutami. Wszystkie te
funkcjonalności pozwalają na jeszcze lepszą organizację zajęć.
Sprawiają również, że nauczyciel może się skoncentrować w pełni na
uczniu, informacje nie przepadają, a wszystkie obserwacje pozostają
w systemie i mogą podlegać analizie na każdym etapie pracy z
dzieckiem.Opinie użytkowników ” Gry są interakcyjne, przyjazne w
użyciu dla dziecka, uwzględniają jegomożliwości i potrzeby.— dr
hab. inż. Jolanta Zielińska, kierownik katedry UP w Krakowie”
Chętnie podczas zajęć terapeutycznych wykorzystamy tak atrakcyjnyi
edukacyjny sprzęt komputerowy!— Teresa Chłosta, dyrektor OREW”
Aplikacje są świetną i przemyślaną propozycją dla wszystkich
dziecii idealną pomocą dla dzieci z niepełnosprawnościami
ruchowymi,intelektualnymi oraz sprzężeniami. Stanowią doskonały
dodatekposzerzający dostępne współcześnie instrumentarium.Gratuluję
przedsięwzięcia!— Justyna Puchałka-Stecyk, logopeda specjalny”
Bardzo trafiony pomysł! Gry jako jedne z nielicznych spełniają
warunkiuwzględniające dysfunkcje odbiorców moich zajęć, a szukam
już oddłuższego czasu aplikacji uwzględniających potrzeby i
dysfunkcje mojejgrupy pacjentów.— Marianna Karczmarczyk, psycholog,
Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób Głęboko Upośledzonych
"MAJA"