[aspra]
Kategoria: Historia. Archeologia >Historia krajów, narodów i miejscWysyłka: od ręki
zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm
telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej, P.
StępkaTom 6 - Aparat represji wobec inteligencji w latach
1945-1956, R. Habielski, D. RafalskaTom...
Pełen opis produktu 'Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej' »
W serii wydawniczej "Media początku XXI wieku" ukazały się:Tom 1 -
Mechanizmy propagandy. Wizerunek konfliktu kosowskiego w
publicystyce, Ł. SzurmińskiTom 2 - Etyka w polskim public
relations. Refleksje badawcze, J. OlędzkiTom 3 - Media masowe wobec
przemocy i terroryzmu, A. Kozieł, K. GajlewiczTom 4 - Komunikacja
sieciowa. Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, W. GogołekTom 5 -
Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm
telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej, P. StępkaTom 6 -
Aparat represji wobec inteligencji w latach 1945-1956, R.
Habielski, D. RafalskaTom 7 - Public relations w komunikowaniu
społecznym i marketingu, J. OlędzkiTom 8 - Media a rok 1989. Obraz
przemian i nowe zjawiska na rynku, Ł. SzurmińskiTom 9 - Polityka
informacyjna Polskiego Stronnictwa Ludowego (1945-1947), P.
SwachaTom 10 – Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią
badań medioznawczych, T. GackowskiTom 11 – Obraz muzułmanów we
Francji w tamtejszych tygodnikach opinii, K. Gajlewicz-KorabCelem
niniejszej książki jest rekonstrukcja i analiza modelu
zinstytucjonalizowanych (sformalizowanych) działań lobbingowych
podejmowanych przez największe europejskie firmy telewizyjne w
kontekście wspólnotowej polityki audiowizualnej. Należy tym samym
zastrzec, iż poza spektrum zainteresowania niniejszej pracy
znajdują się wszelkiego rodzaju działania lobbingowe wspomnianych
podmiotów o charakterze nieformalnym, poufnym i incydentalnym (np.
nieformalne spotkania towarzyskie). Przyczyną jest istotnie
ograniczona możliwość dotarcia do danych empirycznych świadczących
o tego typu działalności firm. Przedmiotem analizy pozostają więc
jedynie zinstytucjonalizowane działania lobbingowe, określane w
niniejszym opracowaniu także mianem "kanały wpływu", obejmujące
faktyczne udokumentowane rzecznictwo interesów, jak również
okoliczności uprawdopodabniające podjęcie tego typu działań, np.
członkostwo w grupach branżowych. Relacje te charakteryzują się
względną trwałością oraz, przede wszystkim, przejrzystością
umożliwiającą opinii publicznej śledzenie tego procesu. Badanie to
nie podejmuje zagadnienia skuteczności lobbingu wyselekcjonowanych
firm, lecz wskazuje jedynie na pewne strukturalne uwarunkowania,
które mogą przełożyć się także na rzeczywisty wpływ danych firm na
proces decyzyjny w Unii Europejskiej.Sformułowany w ten sposób
temat pracy ma charakter wieloaspektowy i stanowi ważne wyzwanie
badawcze. Warto bowiem zauważyć, iż praca ta podejmuje jednocześnie
kilka obszernych zagadnień: lobbingu w Unii Europejskiej,
aktywności lobbingowej dużych firm, metafory sieci czy, wreszcie,
specyfiki europejskiego sektora telewizyjnego. Każde z nich wymaga
na wstępie krótkiego omówienia, co pozwoli na pełniejsze
zrozumienie zaproponowanego tematu.Publikacja powstała we
współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu
Warszawskiego....