[MT Biznes]
Kategoria: Książki / Literatura obcojęzyczna
i wykorzystana informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z
najbardziej użytecznych narzędzi wspierania procesu nauki i
rozwoju. Autorki wyjaśniają, co się stało, że dziś feedback
tak...
Pełen opis produktu 'Feedback (i inne brzydkie słowa). Dlaczego informacja zwrotna jest tak ważna i jak to robić dobrze' »
Udzielanie informacji zwrotnej – takie proste, że aż trudne! Możemy
nie zdawać sobie z tego sprawy, ale udzielamy go… każdego dnia i to
wielokrotnie, nie zdając sobie z tego sprawy. Komentarze,
odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami – wszystko to to
właśnie feedback. Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o
informacji zwrotnej są często nieprawdziwe i kontrproduktywne.
Przez nieumiejętne jej wykorzystanie, zwłaszcza w kontekście
zawodowym, często bywa źle kojarzona: z nieobiektywną oceną, z
biurową polityką, z wzajemnymi pretensjami, z powątpiewaniem we
własne możliwości. Lecz właściwie przygotowana i wykorzystana
informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z najbardziej użytecznych
narzędzi wspierania procesu nauki i rozwoju. Autorki wyjaśniają, co
się stało, że dziś feedback tak źle się kojarzy. Podpowiadają też,
co zrobić, aby zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu,
które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują
jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm podczas
dawania informacji zwrotnej, a także jak formułować wypowiedzi w
sposób nieoceniający i modelujący konstruktywne zachowania ludzi.
Proponowane przez nie rozwiązania i narzędzia skupiają się na
promowaniu feedbacku nastawionego na wzrost i rozwój, nie tylko w
obrębie relacji menedżer – podwładny, ale przede wszystkim w
formule człowiek – człowiek oraz zespół – zespół, bez względu na
status w hierarchii organizacyjnej czy nazwę zajmowanego
stanowiska. Analizując zachowania ludzi, których określają mianem
Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można
skutecznie używać informacji zwrotnej w naszej codziennej pracy.
Ich książka Feedback (i inne brzydkie słowa) to praktyczny i
odważny przewodnik, który pomoże inaczej spojrzeć na feedback i
dostrzec w nim skuteczne narzędzie motywacyjno-aktywizujące. M.
Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish obalają szkodliwe mity i
dają nam konkretne narzędzia, które pozwalają na budowę
przejrzystych, celnych i konstruktywnych komunikatów. *** Szukasz
sposobu na to, aby budować zdrową kulturę nastawioną na współpracę
i rozwój? Przeczytaj tę książkę! Marshall Goldsmith, wybitny coach
i teoretyk przywództwa, uhonorowany przez Thinkers50 tytułem
#1Executive Coach i dwukrotnym tytułem #1 Leadership Thinker in the
World *** M. Tamra Chandler jest założycielką i dyrektor generalną
PeopleFirm, która została w 2018 roku zaliczona przez magazyn
„Forbes” do najlepszych amerykańskich firm konsultingowych
zajmujących się zarządzaniem. Do grona ich klientów zaliczają się
między innymi Microsoft, Nordstrom, Alaska Airlines, Nike,
WorldPay, Christiana Health Care System oraz Bill and Melinda Gates
Foundation. Tamra Chandler większość swojej trzydziestoletniej
kariery spędziła na modernizowaniu podejścia do zarządzania ludźmi
i przeobrażaniu modeli organizacyjnych. Jest nie tylko dyrektor
generalną i konsultantką, ale także pisarką i aktywną prelegentką.
Laura Dowling Grealish jest starszą konsultantką i trenerką w
PeopleFirm. Ukończyła studia pierwszego stopnia w zakresie
zarządzania na University of Montana i zdobyła tytuł MBA na Pacific
Lutheran University. Od dwudziestu lat zgłębia i wykorzystuje w
swojej pracy dokonania różnych dyscyplin naukowych, aby następnie
dzięki zdobytej wiedzy wspierać klientów w tworzeniu sprzyjającego
środowiska pracy, budowaniu efektywnych zespołów i wypracowywaniu
nowoczesnych technik zarządzania wynikami.