[ebookpoint]
Kategoria: Poradniki. Informatory. SpisyWysyłka: od ręki
wierzymy, że nasi pracownicy mają lepszą od nas, szefów,
intuicję co do tego, co powinni w sobie zmienić i nad czym
pracować. Rolą coacha jest zatem jedynie motywowanie
podopiecznych...
Pełen opis produktu 'Szef w roli coacha. Jak coaching on the job pomaga pracownikom' »
Z menedżera w coachaMyślą przewodnią tej książki jest przekonanie,
że podstawowym zadaniem coachingu on the job jest
pomoc podopiecznemu w zrealizowaniu celu, który sam sobie
wyznaczył. Głęboko wierzymy, że nasi pracownicy mają lepszą od nas,
szefów, intuicję co do tego, co powinni w sobie zmienić i nad czym
pracować. Rolą coacha jest zatem jedynie motywowanie
podopiecznych do podjęcia tej zmiany i dyskretne
ukierunkowanie ku odkrywanym w sobie rozwiązaniom. Tak
rozumiany coaching stanie się w najbliższych latach, jak sądzimy,
kluczową umiejętnością wymaganą od każdego odpowiedzialnego
menedżera.
Rozumiesz już, prawda? Twoją rolą jako coacha własnych pracowników
nie jest przekonanie ich do swojego zdania. Nie chodzi o narzucenie
im Twojego sposobu myślenia. Twoją rolą jest... coaching, czyli
nienachalne wspomaganie ich na drodze do
samorozwoju. Po co masz poświęcać na to swój czas?
Ponieważ to jedyna słuszna metoda zbudowania skutecznego zespołu,
rozumianego jako grupa samodzielnych ludzi, potrafiących
współpracować ze sobą. Takich, którzy staną się dla Ciebie
wsparciem. Z niniejszej książki dowiesz się tego, co Ty, polski
szef, powinieneś wiedzieć o wspomaganiu rozwoju swoich pracowników.
Trzymasz w ręku przewodnik coacha on the job. Studiuj go uważnie i
stosuj zawarte w nim rady, techniki i metody, a zagwarantujesz
rozwój. Swoim pracownikom i sobie samemu.Bo kto jest przewodnikiem,
ten wiedzie także sam siebie...
Robert Zych — absolwent Wydziału Prawa i
Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Zasad sprzedaży uczył się
w firmie Warszawa Coca-Cola Bottlers. Od 1997 roku prowadzi firmę
szkoleniową Kontrakt OSH razem ze swoimi mentorami i nauczycielami
Jerzym Gutem i Wojciechem Hamanem. Jest autorem książek Gen
sprzedawcy oraz Lider sprzedaży. Od ponad 20 lat pracuje jako
trener sprzedaży. Szkolił w Polsce firmy z listy 100 największych.
Specjalizuje się w szkoleniach ze sprzedaży dla handlowców i szefów
zespołów, pomaga sprzedawcom w aktywnym pozyskiwaniu klientów
poprzez coaching i naukę w miejscu pracy. Odpowiada także za
sprzedaż w swojej firmie szkoleniowej i codziennie zdobywa nowe,
praktyczne doświadczenia. Więcej o autorze na
www.kontraktosh.pl.
Wojciech Badura — urodzony w 1967 trener, coach
niezrzeszony i okazjonalnie wykładowca na wyższej uczelni.
Prywatnie wielki pasjonat gór, narciarstwa pozatrasowego i biegów
ultramaratońskich. Swoją przygodę z coachingiem rozpoczął na
początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Pracując w
zagranicznej korporacji, próbował pionierskimi metodami
przeszczepić na grunt polski założenia tej metody pracy z ludźmi.
Działania te nie zawsze spotykały się z aprobatą jego
podopiecznych, choć niewątpliwie przyczyniły się do pogłębionej
analizy coachingu jako zjawiska praktycznego i możliwego do
zastosowania w każdej organizacji. Nie trzymając się kurczowo
żadnej z doktryn, swoje upodobanie do relacji coachingowych
kontynuuje z powodzeniem do dzisiaj w grupie szkoleniowej Kontrakt
OSH. Pomaga swoim klientom w doskonaleniu umiejętności handlowych,
menedżerskich i trenerskich, zresztą nie tylko za pomocą coachingu.
Jest zwolennikiem rzadko podejmowanej w mediach koncepcji pracy
coachingowej z dziećmi i entuzjastą tego typu podejścia do
najmłodszych.