[MT Biznes]
Kategoria: Ekonomia, biznes, finanseWysyłka: od ręki
trendów, które już zdążyły mocno się zarysować. W swojej książce
Post Corona kreśli więc obraz kryzysu i szans, jakie przed
nami stoją. Dla niektórych firm, takich jak Facebook, Google,
Apple,...
Pełen opis produktu 'POST CORONA - od kryzysu do szans' »
Scott Galloway, profesor szkoły biznesu NYU i autor
bestsellerów z pierwszych miejsc listy „New York Timesa”,
przedstawia wnikliwą analizę tego, kto wygra, a kto może przegrać w
świecie po pandemii.
Epidemia COVID-19 zmieniła sypialnie w biura i poszerzyła przepaść
między bogatymi i biednymi, młodymi i osobami starszymi, noszącymi
maskę i nienawidzącymi masek. Niektóre firmy – takie jak sprzedawca
sprzętu do ćwiczeń w domu Peloton, dostawca oprogramowania do
wideokonferencji Zoom czy Amazon – z dnia na dzień zostały zasypane
lawiną zamówień. Nad innymi – restauracjami, biurami podróży,
hotelami czy organizatorami rozrywki na żywo – wisi widmo
bankructwa.
Jak jednak podkreśla bestsellerowy autor Scott Galloway, pandemia
nie tyle przyczyniła się do wystąpienia pewnych zmian, ile raczej
przyspieszyła rozwój trendów, które już zdążyły mocno się
zarysować. W swojej książce Post Corona kreśli więc obraz kryzysu i
szans, jakie przed nami stoją. Dla niektórych firm, takich jak
Facebook, Google, Apple, Spotify, Netflix, Tesla, Uber czy innych
technologicznych gigantów, czas zamętu będzie okresem rozkwitu. W
innych branżach, choćby w szkolnictwie i wyższej edukacji czy
opiece zdrowotnej, bez kontaktu osobistego trudno będzie dostarczyć
realną wartość swoim odbiorcom. Pandemia przyspieszyła też pewne
przemiany, które już dokonywały się w społeczeństwie i w polityce,
uwypuklając rozbieżność między wizją silnych państw a smutną
rzeczywistością naznaczoną obniżaniem się poziomu życia ich
obywateli.
Łącząc swój charakterystyczny humor i zuchwały styl z przenikliwymi
spostrzeżeniami biznesowymi i sporadycznie dawką słusznego gniewu,
Galloway oferuje w równym stopniu ostrzeżenia i nadzieje.
Nikt nie spodziewa się pochwały socjalizmu od amerykańskiego
przedsiębiorcy i profesora marketingu z Nowego Jorku. A jednak.
Post Corona to oparte na liczbach i purytańskim rozsądku
ostrzeżenie: dzisiejszy kapitalizm prowadzi nas do zguby. Przy
dużym współudziale Amazona, Apple’a, Google’a i Facebooka.
Błyskotliwa i dowcipnie napisana książka, która z perspektywy
gospodarczej pokazuje, jaki świat wyłoni się z pandemicznej
katastrofy.
Aleksandra Karasińska, redaktorka prowadząca „Forbes
Women Polska”
Lektura obowiązkowa dla wszystkich ciekawych świata
po pandemii, widzianego z perspektywy gigantów z Doliny Krzemowej.
Scott Galloway, jak zawsze bezkompromisowy i prowokujący w swoich
osądach, zajadły krytyk Big Techów, odkrywa, jak dzięki pandemii
całkowicie zdominowały one nasze życie, nie pozostawiając nam
wyboru. Na szczęście Galloway nie tylko straszy. Stara się znaleźć
w swych rozważaniach równowagę pomiędzy sceptycyzmem i nadzieją. To
jak szczepionka na bezrefleksyjność naszych czasów.
Joanna Mosiej-Sitek, dyrektor zarządzająca „Gazety
Wyborczej”, redaktor naczelna „Wysokie Obcasy Praca”
Koronawirus zmienił reguły gry. Nastąpiło wielkie
przyspieszenie. To, co miało się wydarzyć w ciągu dziesięciu lat,
nastąpiło zaledwie w ciągu kilku miesięcy, a Galloway, w swoim
klasycznym stylu, pędzi w poprzek tych trendów, łącząc kropki,
które dla innych są niewidoczne. I możesz się z nim nie zgadzać,
ale ta książka zmusi cię do myślenia. Doskonała lektura znakomitego
autora.
Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”
To paradoks: pandemia COVID-19, która sparaliżowała dużą część
światowej gospodarki, jednocześnie zdynamizowała zmiany.
Zapoczątkowała nowe trendy, inne zawróciła, ale przede wszystkim –
jak twierdzi Scott Galloway – wzmocniła dotychczasowe. Jego książka
to w zamyśle przewodnik po postpandemicznej rzeczywistości. Ale
nawet gdyby niektóre jego prognozy okazały się chybione, warto
zapoznać się z diagnozą, z której wyrastają. Zamknięci w domach
możemy sobie bowiem nie zdawać sprawy z tego, jak bardzo świat
przyspieszył.
Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz
„Parkietu” i „Rzeczpospolitej”
Z prof. Gallowayem można się zgadzać lub nie, ale
jego publikacje nie bez powodu wywołują szerokie dyskusje. Tak też
jest w przypadku Post Corony; podobnie jak wcześniejsza Wielka
Czwórka, tak i najnowsza książka Scotta Gallowaya zmusza do
refleksji – nad biznesem, gospodarką, wreszcie nad naszymi własnymi
nawykami. To ciekawy wstęp do tego, by kompleksowo zrozumieć, jak
daleko idące skutki będzie miała pandemia koronawirusa.
Michał Wąsowski, dziennikarz Business Insider
Polska
SARS jest zły, ale nie jest wieczny. Scott Galloway
ma pomysł, co zrobić, by i tym razem sprawdziło się porzekadło, że
nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Potraktujcie tę
książkę jako dobre otwarcie debaty, która powinna już trwać. Teraz
się decyduje, jak będziemy żyli, gdy szok tej pandemii
minie.
Jacek Żakowski, dziennikarz „Polityki”, kierownik Katedry
Dziennikarstwa w Collegium Civitas
Tę książkę czyta się szybko i płynnie, a zawartym w niej argumentom
trudno się oprzeć. To niesamowicie przejrzysta analiza bieżących
wydarzeń i ich potencjalnych konsekwencji dla
przyszłości.
„The Financial Times”
***
SCOTT GALLOWAY wykłada marketing na Stern School of
Business przy NUY, prowadzi też aktywną działalność
przedsiębiorczą. W 2012 roku został zaliczony przez Poets &
Quants do grona najlepszych światowych profesorów biznesu. Założył
dziewięć firm, w tym Prophet, Red Envelope oraz L2.
Jest autorem bestsellerów Wielka czwórka oraz The Algebra of
Happiness. Zasiadał w radach dyrektorów The New York Times Company,
Urban Outfitters oraz Haas School of Business przy UC
Berkeley.
Dociera do milionów odbiorców za pośrednictwem podcastów Prof G i
Pivot, bloga No Mercy/No Malice oraz kanału Prof G w serwisie
YouTube. W 2002 roku „Adweek” uznał Pivota za najlepszy podcast
biznesowy roku. W 2019 roku Galloway założył internetową platformę
edukacyjną Section4, za pośrednictwem której przekazuje praktykom
wiedzę na temat strategii biznesowej (section4.com).
Bezpłatny fragment:
Posłuchaj