[Impuls]
Kategoria: Pedagogika>Pedagogika ogólnaWysyłka: do 3 dni
Nierówność szans edukacyjnych Przyczyny skutki koncepcje
zmianKraków 2012, wydanie 1, format 160 x 235, objętość 486 str.,
oprawa miekkaTom, który prezentujemy Czytelnikom, poświęcony jest
Pełen opis produktu 'Nierówność szans edukacyjnych Przyczyny skutki koncepcje zmian' »
Nierówność szans edukacyjnych Przyczyny skutki koncepcje
zmianKraków 2012, wydanie 1, format 160 x 235, objętość 486 str.,
oprawa miekkaTom, który prezentujemy Czytelnikom, poświęcony jest
problematyce nierówności w dostępie do edukacji i udziału
poszczególnych grup społecznych w kształceniu różnego typu i na
różnych poziomach w Polsce oraz w innych krajach Europy.Artykuły
zostały zebrane w kilku grupach tematycznych. Zgodzę się z
redaktorami tomu, że zebrane w publikacji teksty obrazują złożoność
i wieloaspektowość podjętej problematyki. Od siebie dodam, że
bardzo dobrze ją oddają. Zaproszeni do współpracy autorzy w sposób
wyczerpujący, a jednocześnie bardzo dobrze osadzony w literaturze
tematu odkrywają przed czytelnikiem obszary, przyczyny,
uwarunkowania i oblicza nierówności edukacyjnych. Wnikliwy odbiorca
znajdzie w tym tomie materiał, który może zaskoczyć, zszokować,
wręcz zbulwersować, jak choćby wskazane przez jedną z autorek błędy
w podręcznikach dla uczniów klas I–III szkół podstawowych. Może
jednak również skłaniać do refleksji i zadania sobie pytań
podstawowych, o to, czym są dla nas równość, demokracja, jakiej
równości, jakiej demokracji chcemy, a na jaką się zgadzamy.Z
przyjemnością rekomenduję publikację pod redakcją Wiktora
Żłobickiego i Beaty Maj pod tytułem Nierówność szans edukacyjnych –
przyczyny, skutki, koncepcje zmian do druku i jestem przekonana, że
znajdzie ona szerokie grono czytelników. Spis treściCzęść IStan i
perspektywy współczesnej edukacjiBogusław ŚliwerskiDemokracja w
szkole – szkołą wyrównywania szans rozwojowychi edukacyjnych
uczniów Krystyna FerenzOblicza współczesnego egalitaryzmu
edukacyjnego Marek BudajczakO dyskryminacji i opresji w polskim
systemie oświatyz przypadku edukacji domowej metodami
semiotycznymiwywiedzionych Wiktor ŻłobickiWspieranie uzdolnień
jako oferta optymalizacji szansedukacyjnych uczniów Część
IIEdukacja w wybranych krajach europejskich –rys historyczny oraz
współczesnośćAnna JurekMetody nauki czytania i pisania w Polsce i
Rosji jako przykładnierównych szans edukacyjnych uczniów Božena
Šupšáková, Jaroslava MarkofováKeď sa lokálne stretne s globálnym:
reflexia politiky umeleckéhovzdelávania a globálnej vizuálnej
kultúry v kurikule umeleckejedukácie v európskych štátoch Tomasz
GmerekEdukacja wyższa i nierówności społeczne w Rosji –od
socjalizmu do neoliberalizmu Arleta SuwalskaZmiany w ideologiach
edukacyjnych w polityce oświatowejw Wielkiej Brytanii Katarzyna
WawrzynkowskaHolandia i Polska – nierówne szanse edukacyjne?Analiza
systemów kształcenia specjalnego Część IIIŚrodowiskowe
uwarunkowania dostępu do edukacjiBeata MajNierówność szans
edukacyjnych środowiskzróżnicowanych społecznie Katarzyna
PalkaSzanse edukacyjne dzieci i młodzieży ze wsiAnaliza temporalna
i środowiskowa Ewa KurekMiędzy rzeczywistością a światem
medialnymPustka aksjologiczna młodzieży gimnazjalnej żyjącejw
środowisku miasta robotniczego Iwona PaszendaNierówność dostępu
do edukacji w szkole wyższejWybrane tendencje i egzemplifikacje
Beata KrawiecNierówności w idiomie kulturowym
współczesnychwspólnot uczonych Janusz MajPluralizm wartości a
równość szans edukacyjnych Grażyna LubowickaRówność i
sprawiedliwość – u podstaw problematykinierówności i wyrównywania
szans Część IVDoświadczenia edukacyjne w różnych fazach życiaAneta
CzerskaEdukacja rodziców i jej rola w rozwoju małego dziecka
Marzena MożdżyńskaOsoby znaczące dla sukcesów i niepowodzeń
uczniówz punktu widzenia nauczycieli Emilia MazurekDoświadczenie
nierówności szans edukacyjnychw dzieciństwie i adolescencji z
perspektywy człowieka dorosłego Katarzyna Ziomek-MichalakUczenie
się przez całe życie na przykładzieuniwersytetu trzeciego wieku
Część VSzanse i bariery dostępu osób niepełnosprawnych do
edukacjiDorota Kornas-BielaPrzekraczanie barier edukacyjnych w
ujęciu pedagogikiniepełnosprawności Jeana Vaniera: inspiracje
biograficzne Marta PapiernikZnaczenie edukacji w życiu osób z
niepełnosprawnością fizyczną Marzena DychtFunkcjonalne następstwa
schorzeń narządu wzroku i zaburzeńwidzenia a jakość edukacji
dziecka słabowidzącego Iwona JagoszewskaMożliwości i ograniczenia
edukacji zawodowejmłodzieży niesłyszącej Agnieszka
JędrzejowskaWspomaganie rozwoju komunikacji u małego dzieckaz
zaburzeniami rozwoju z zastosowaniem elementów AAC Łukasz
BanaszakSzanse i bariery dostępu pacjentów terminalnych do edukacji
–egzemplifikacja ...