[MK EBOOKI]
Kategoria: MARKETING
Tytuł: Zarządzanie systemem
dystrybucji towarów na przykładzie firmy, Liczba
stron: 104, Wysyłka: gratis (poczta
elektroniczna e-mail), Język publikacji:
polski, Literatura: ...
Pełen opis produktu 'Zarządzanie systemem dystrybucji towarów na przykładzie firmy' »
Tytuł: Zarządzanie systemem
dystrybucji towarów na przykładzie firmy,
Liczba stron: 104,
Wysyłka: gratis (poczta elektroniczna
e-mail),
Język publikacji: polski,
Literatura: tak,
Przypisy: tak,
Format: publikacja w formacie pliku
PDF, do czytania na ekranie monitora za pomocą darmowego
oprogramowania Adobe Reader, tekst można również kopiować do
dowolnego edytora tekstu, np. Worda.
=========================================================================
Opis
Dystrybucja jest to zorientowana na osiąganie zysku działalność
obejmująca planowanie, realizację i kontrolę fizycznego przepływu
materiałów i finalnych produktów z miejsca pochodzenia (produkcji)
do miejsca ich zbycia. Celem dystrybucji jest zarządzanie
łańcuchami dostaw, czyli przepływami wartości od dostawców do
ostatecznych użytkowników.
Potocznie uważa się, że podstawowym celem dystrybucji jest
dostarczanie odpowiednich towarów w odpowiednie miejsce, w
odpowiednim czasie i po najniższym koszcie. Jednak jest to tylko
częściowa prawda, nie ma bowiem takiego systemu dystrybucji, który
potrafiłby jednocześnie maksymalizować poziom usług i minimalizować
koszty. Rozszerzenie usług wymaga zwiększenia liczby magazynów,
dobrego transportu, rozbudowanego systemu realizacji zamówień, a
wszystko to ponosi koszty. Niskie koszty dystrybucji to tani
transport i niewielka ilość towaru w zapasie i nieliczne
magazyny.
Punktem wyjścia dla określenia systemu dystrybucji towarów powinna
być odpowiedź na następujące pytanie: czego oczekuje klient i co
oferuje konkurencja. Klient zwykle zainteresowany jest dostawą
towaru na czas oraz gwarancją towaru podczas transportu. Firmy
muszą bardzo dokładnie poznać potrzeby swoich klientów oraz muszą
brać pod uwagę standard usług świadczonych przez konkurencję i być
w stanie oferować usługi przynajmniej na tym samym poziomie
pamiętając, iż celem działania jest maksymalizacja zysków, a nie
sprzedaży. Firmy muszą poznać sposoby działania swoich klientów,
tak aby właściwie planować własne posunięcia.
Po ustaleniu celów dystrybucji, firma jest gotowa do
zaprojektowania systemu dystrybucji, który pozwoli osiągnąć
założone cele przy minimalnych kosztach.
Polityka dystrybucji obejmuje wszelkie decyzje i czynności związane
z dostarczaniem wytworzonych produktów nabywcy. Zadaniem
dystrybucji jest rozmieszczenie produktów na rynku w sposób
umożliwiających nabywcom zakup pożądanych produktów w dogodnych dla
nich warunkach, odpowiadającym im miejscu i czasie oraz po
odpowiedniej cenie. Działania koordynacyjne umożliwiają zawarcie
transakcji kupna-sprzedaży. Zbieranie i przekazywanie informacji
rynkowych, promocję produktów i firm, poszukiwanie ofert,
nawiązywanie kontaktów, negocjowanie warunków umów i ich
zawieranie. Czynności organizacyjne wiążą się z realizacją
transakcji kupna-sprzedaży. Obejmują one zbieranie i przekazywanie
informacji rynkowych, promocję produktów i firm, poszukiwanie
ofert.
Głównym celem tej publikacji jest charakterystyka dystrybucji jako
elementu logistycznego zarządzania przedsiębiorstwem na przykładzie
firmy „X”. Do realizacji celu wykorzystano szereg najnowszych
pozycji literatury, prasy, a także informacje pozyskane z badanego
przedsiębiorstwa.
=========================================================================Spis
treściWSTĘPROZDZIAŁ I.
ISTOTA I MIEJSCE DYSTRYBUCJI W MARKETINGU
1. Pojęcie marketingu
2. Istota dystrybucji
3. Funkcje i rodzaje dystrybucji
4. Instrumenty i działania związane z dystrybucją towarów
5. Dystrybucja, a inne instrumenty marketinguROZDZIAŁ II.
ISTOTA I STRUKTURA KANAŁÓW DYSTRYBUCJI
1. Klasyfikacja kanałów dystrybucji
2. Charakterystyka podstawowych typów kanałów
2.1. Kanał bezpośredni
2.2. Kanał pośredni
3. Wybór i tworzenie kanałów dystrybucjiROZDZIAŁ III.
ZARZĄDZANIE KANAŁEM DYSTRYBUCJI
1. Menedżerowie dystrybucji
2. Struktury dystrybucji
3. Metody i techniki dystrybucjiROZDZIAŁ IV.
CHARAKTERYSTYKA BADANEJ FIRMY „X”
1. Historia powstania firmy
2. Kierunki działalności gospodarczej
3. Organizacja i zarządzanie w firmie „X”
4. Działalność handlowa
5. Otoczenie rynkowe badanej firmy
6. Mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia w firmie „X”
7. Kierunki rozwoju firmyROZDZIAŁ V.
ZARZĄDZANIE SYSTEMEM DYSTRYBUCJI TOWARÓW NA PRZYKŁADZIE FIRMY
„X”
1. Dystrybucja fizyczna produktów
2. Orientacja na odbiorcę – logistyka dystrybucji
3. Współdziałania i konflikt w procesie kształtowania dystrybucji
towarów
4. Formy organizacyjne dystrybucji towarów
4.1. Sprzedaż detaliczna
4.2. Handel hurtowy
5. Ocena zarządzania dystrybucją w firmie „X”WNIOSKI I
POSTULATYSPIS RYSUNKÓW I TABELLITERATURA