[Takom]
Kategoria: Modele do sklejania > InneWysyłka: od ręki
były wyposażone w pojazdy i czołgi, a towarzyszyły im stanowiska
remontowe składające się z suwnic o udźwigu do 6 ton.
Jednak po stawieniu czoła cięższym sowieckim czołgom na froncie
wschodnim,...
Pełen opis produktu 'Suwnica Strabokran 16t Hanomag SS100' »
Model plastikowy do sklejania w skali 1:35, niemieckiego żurawia
bramowego, suwnicy Fries Kran Strabokran 16t holowanego przez
ciągnik Hanomag SS100, z okresu II wojny światowej.
Zawartość:
- model do sklejania Strabokran 16t,
- model do sklejania Hanomag SS100,
- 2 nylonowe linki,
- metalowy łańcuszek,
- gumowe opony,
- kalkomania. Historia:Na początku II wojny
światowej niemieckie jednostki pancerne były wyposażone w pojazdy i
czołgi, a towarzyszyły im stanowiska remontowe składające się z
suwnic o udźwigu do 6 ton. Jednak po stawieniu czoła cięższym
sowieckim czołgom na froncie wschodnim, Wehrmacht zaczął ponosić
ciężkie straty i wkrótce zdał sobie sprawę z potrzeby bardziej
ciężkich czołgów do walki na szybko rozwijającym się polu bitwy.
Doprowadziło to do rozwoju ciężkich czołgów, takich jak Tygrysy i
Pantery, ważących nawet 30 ton. Istniejące suwnice bramowe w
jednostkach konserwacyjnych były zbyt słabe, aby obsłużyć nowe
ciężkie czołgi. Niemcy zwrócili się do producenta suwnic bramowych
J.S Fries w Frankfurcie nad Menem, które zostały opracowane w
latach 30-tych XX wieku, w celu podnoszenia ciężkich ładunków w
portach i obiektach kolejowych. Strabokran żuraw bramowy, składał
się z poziomej suwnicy wspieranej przez parę składanych wież. W
suwnicy znajdowała się wciągarka na wózku szynowym. Na jednym końcu
umieszczono silnik do napędzanego podnoszenia, a na przeciwległym
końcu zamontowano napędzane ręcznie koło łańcuchowe do napędzania
poziomego ruchu wózka. Strabokrans o udźwigu 15t, 16t i 20t zostały
opracowane w różnych latach i były holowane przez półgąsienicowe
Sd.Kfz.8 i Sd.Kfz.9. Zbudowano około 100 Strabokrans, z których
część została zbudowana do końca wojny na licencji w firmie
Stratenwerth w Duisburgu. Dostarczono je do jednostek wyposażonych
w czołgi Tiger i Panther.
W ramach motoryzacji z lat poprzedzających II wojnę światową,
niemieckie wojsko przejęło ciężki traktor SS100, oparty na
komercyjnie opracowanym pojeździe rolniczym. Był to pojazd roboczy
o udźwigu 20 ton dzięki niezawodnemu 6-cylindrowemu silnikowi
chłodzonego wodą. Rozlokowany przez niemiecką armię, Luftwaffe i
Marynarkę Wojenną, SS100 holował broń polową, samoloty, zbiorniki
paliwa i wody, rakiety V2, a nawet niesprawne pojazdy. Jego
wszechstronność i niezawodność sprawiają, że jest to bardzo dobry i
niezbędny wół roboczy. Malowanie:
Fries Kran Strabokran 16t:
Rubber & tires, matt white, polished metal, dunkelgelb mid war,
olivgrun opt.1, dunkelgelb aus'44 DGI, olivgrun opt.2.
Ammo Mig A.MIG033, A.MIG050, A.MIG192, A.MIG010, A.MIG001,
A.MIG011, A.MIG002.
Hanomag SS100:
Olivgrun, rubber & tires, silver, dunkelgelb, dunkelgrau,
crystal red.
AMMO Mig A.MIG001, A.MIG033, A.MIG195, A.MIG010, A.MIG008,
A.MIG093. Wymiary:
opakowanie: 38,5 x 25,5 x 13cm.