[Wydawnictwo SWPS]
Kategoria: Wydawnictwa naukowe i popularno-naukoweWysyłka: od ręki
przedsięwzięć, przekazywaniu informacji, przekonywaniu do
określonych zachowań dążeń, zmian.W mediach i reklamie
widoczny jest jednocześnie drugi trend ? systematyczny wzrost roli
obrazu w perswazji...
Pełen opis produktu 'Sugestia i perswazja' »
Pozycja interesująca zarówno dla psychologów, jak i dla osób
zajmujących się teorią estetyki, badaczy recepcji obrazów
artystycznych, a także analityków przekazu reklamowego. Tematyka
rozważań oraz przeprowadzone badania mają charakter pionierski zaś
badania autorki z pewnością należy traktować jako eksploracyjne.
Wydają się one ciekawe zarówno teoretycznie (psychologia poznawcza
i społeczna), jak i praktycznie (np. reklama, edukacja). Tym samym
powstała praca wysoce oryginalna, spełniająca wysokie standardy
empiryczne, w której wykazuje nie tylko erudycję, ale i umiejętność
twórczego rozwijania wiedzy i pomysłów badawczych.Umiejętne
kreowanie narracji wizualnej jest z pewnością wyzwaniem dla twórców
reklamy. Należy jednak pamiętać, że w czasach gdy w zasadzie każdy
z nas w łatwy sposób tworzy obrazy, narracja wizualna jest także
olbrzymim źródłem inspiracji i wiedzy o konsumentach. Jest to zatem
interesująca pozycja nie tylko dla branży reklamowej, ale dla
wszystkich, którzy pragną bardziej świadomie "czytać" obrazy, czy
za ich pomocą oddziaływać na odbiorcę.Robert Zydel Saatchi &
Saatchi Think Tank W wizjach rozwoju społeczeństw zachodnich często
pojawia się wątek odwrotu od słowa pisanego do obrazu, od
racjonalnej argumentacji do odwoływania się do marzeń, mitów i
pragnień, od analizy faktów do wciągających, poruszających
opowieści o ideach, ruchach politycznych, markach, osobistych
dążeniach (Jensen,2001). Coraz większa popularność pojęć
?marketingu narracyjnego?, ?zarządzania narracyjnego?,
?narracyjnych technik terapii? ujawnia, że człowiek w obliczu
zalewu informacji potrzebuje opowieści, która je uporządkuje i w
której przeżywanie mógłby się zaangażować. Sprawcza siła opowieści,
obecna od najdawniejszych czasów w kulturze, ujawnia się obecnie
także w planowaniu i tworzeniu wielkich przedsięwzięć,
przekazywaniu informacji, przekonywaniu do określonych zachowań
dążeń, zmian.W mediach i reklamie widoczny jest jednocześnie drugi
trend ? systematyczny wzrost roli obrazu w perswazji i
przekazywaniu informacji. Obraz ułatwia zrozumienie złożonej
informacji (Olson, 1997), jest lepiej zapamiętywany (Seifert, 1997)
i bardziej wyrazisty. W sytuacji przesycenia informacjami
niecodzienny, ciekawy obraz potencjalnie łatwiej przedostanie się
przez system obrony percepcyjnej odbiorcy niż niecodzienny, ciekawy
tekst.Fragment