[SILCOM MULTIMEDIA]
Kategoria: Menu > Pomoce dydaktyczne > Pomoce dydaktyczne przedszkole
interaktywnej przez nauczyciela w celu omawiania tematów lub pracy
grupowej całej klasy. Zalecane wymagania systemowe programu
Sprytne Kostki: System operacyjny: Windows 7/8/10
PL Pamięć...
Pełen opis produktu 'Sprytne kostki PL - multilicencja - CD-ROM' »
Sprytne kostki to pomoc dydaktyczna stworzona z myślą o dzieciach w
wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Za jego pomocą poszerzą
swoją wiedzę z zagadnień niezbędnych na tym etapie i przygotują się
do późniejszych etapów edukacji.Główne informacje:
Wersja językowa: polska
Ilość stanowisk: wielostanowiskowa sieciowa
Instalacja
sieciowa: wszystkie szkolne komputery są podłączone
(kablowo lub przez WiFi) do szkolnej sieci, przechowywanie danych
mają w jednym, wspólnym miejscu. Aktywację wystarczy przeprowadzić
tylko raz, na jednym wybranym PC, wtedy automatycznie przebiegnie
aktywacja na wszystkich pozostałych PC. Klucz aktywacyjny można
wykorzystać jeden raz.
Instalacja
stanowiskowa: wybór w sytuacji, w której komputery
nie przynależą do jednej sieci szkolnej (mało prawdopodobne w
dzisiejszych czasach). W takim wypadku programy muszą być
zainstalowane i aktywowane na każdym komputerze osobno.
Typ licencji: edukacyjna (dla placówek
edukacyjnych)
Ważność licencji: wieczysta
Placówki, które mają komputery bez napędów CD/DVD mogą
pobrać program instalacyjny ze strony
www.silcom-multimedia.pl/download/ a następnie uruchomić program
numerem seryjnym, który znajduje się w pudełku z płytą
CD. Aplikacja pozwoli dzieciom na poznanie liter
alfabetu, liczb, zwierząt, owoców, kalendarza, zegara oraz
ludzkiego ciała. Wszystkie zagadnienia przedstawiane są w taki
sposób by dziecko łatwo mogło je zrozumieć, przykładowo podczas
nauki alfabetu poszczególne literki prezentowane są z obrazkami
związanymi wyłącznie z tą literą.
Sprytne kostki można dostosować do możliwości poszczególnych
dzieci. Zadania matematyczne umożliwiają ustawienie zakresu
liczbowego (można ustawić liczenie do 5, 10 lub do 20), natomiast w
zadaniach z literami można zaznaczyć, czy mają się pojawiać znaki
diakrytyczne, oraz czy pismo ma być "obrazkowe" - literki mają
kolorowe, czy "zwykłe" - litery są w takich samych kolorach.
Nauczyciel wykorzystując program może urozmaicić lekcje oraz
zwiększyć przyswajanie wiedzy przez jego uczniów.
Interfejs programu przygotowany został z myślą o dzieciach. Jest
prosty w obsłudze, każdy aktywny obszar powoduje zmianę kursora,
więc od razu wiadomo, że kliknięcie spowoduje wykonanie czynności
dostępnej pod tym elementem.
Jedną z najważniejszych cech programu Sprytne kostki jest możliwość
zdobywania wiedzy poprzez zabawę! Dzięki temu dziecko chętniej
pracuje z programem i szybciej przyswaja informacje.
Podział na część teoretyczną oraz praktyczną oraz na rodzaj
poszczególnych zadań i gier pozwala nauczycielowi na dostosowanie
go do potrzeb ucznia lub klasy. W części teoretycznej dostępnych
jest 9 tematów, poruszających zarówno zagadnienia dzieci w wieku
przedszkolnym jak i pierwszych klasach szkoły podstawowej. Są one
następujące:
Alfabet - zawiera litery alfabetu, pod
którymi ukryte są słowa związane z daną literą
Liczby, kolory i kształty - przedstawia
liczby w formie cyfr, kropek, palców oraz godzin, kolory jako
powiązane z nim obrazki oraz kształty jako wizualizacje przedmiotów
(np., trójkąt, namiot, piramida)
Liczydło - umożliwia naukę dodawania, a
wynik przesuniętych kulek jest od razu wyświetlany zarówno w jednym
rzędzie jak i dla wszystkich elementów
Zwierzęta - przedstawia zwierzęta
występujące zarówno w otoczeniu dziecka jak i te niespotykane na co
dzień
Owoce i warzywa - przedstawia warzywa i
owoce widoczne w całości i po przekrojeniu
Rzeczy wokół nas - różnego rodzaju
przedmioty, z którymi dziecko ma do czynienia
Ludzkie ciało - prezentacja części ciała
wraz z pokazaniem ich miejsca w ludzkim ciele
Kalendarz - przedstawienie dni tygodnia,
miesięcy oraz pór roku
Zegar - wizualizacja zegara z cyframi
arabskimi i rzymskimi z możliwością ustawiania czasu co
kwadrans
Wiele ćwiczeń zawiera również funkcję pozwalającą na odsłuchanie
nazwy danego elementu miłym głosem lektora.
Na podstawie części teoretycznej przygotowane zostały gry, za
pomocą których można utrwalić zdobytą wiedzę. Do dyspozycja
użytkownika jest 25 różnych gier. Związane są one z literami,
liczbami, czasem, kolorami, kształtami. Dostępne są również gry
rozwijające spostrzegawczość - memo, układanie wg zadanych cech i
uzupełnianie brakujących pól. Większość gier posiada 3 stopnie
trudności, dzięki którym można je lepiej dostosować do możliwości
dziecka.
Dostępne są następujące gry: uzupełnij szereg, uszereguj, memory
obrazkowe, memory literowe, memory dźwiękowe, która godzina, ustaw
czas, znajdź kolor i figurę, znajdź kolor i rzecz, znajdź figurę,
znajdź kolor, wygląda jak, ludzkie ciało, układanka, owoce i
warzywa, znajdź literę, wstaw literę, pierwsza litera, ostatnia
litera, znajdź słowo, ułóż słowo, znajdź liczbę, wybierz znak,
porównaj liczby oraz uzupełnij liczbę.
Dziecko rozwiązując poprawnie zadanie nagradzane jest animacją oraz
otrzymuje w nagrodę kwiatki stanowiąc informację zwrotną dla
nauczyciela. W ten sposób ma on możliwość weryfikowania dziecka i
jego wyników. Główne cechy programu:
Podział na część teoretyczną i gry
Atrakcyjna forma, zachęcająca dzieci do
pracy
Współpraca z tablicami interaktywnymi
Licencja wielostanowiskowa sieciowa
Tematy z zakresu przedszkola i edukacji
wczesnoszkolnej
Aplikacja może zostać wykorzystana na komputerach aby uczniowie
samodzielnie pracowali z programem lub może zostać wykorzystana na
tablicy interaktywnej przez nauczyciela w celu omawiania tematów
lub pracy grupowej całej klasy. Zalecane wymagania
systemowe programu Sprytne Kostki:
System operacyjny: Windows 7/8/10 PL
Pamięć RAM: 4 GB
Procesor: Intel Core i3 lub odpowiednik
Karta graficzna wyświetlająca kolory w min.
24-bitowej głębi
Karta dźwiękowa 16-bitowa
Sprawdź inne pomoce dydaktyczne dla przedszkola oraz pomoce
dydaktyczne dla klas 1-3.