Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
Włączyłeś filtrowanie wyników wyszukiwania. Aby znaleźć więcej produktów wyłącz część lub wszystkie filtry.
  • [DK MEDIA]

    Kategoria: Medycyna > Psychiatria i neurologia

    Praktyczny podręcznik dla terapeutów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. Pierwsza część przedstawia na początku przegląd objawów schizofrenii, klasyfikację, diagnostykę różnicową,  dan... Pełen opis produktu 'Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii' »

    Praktyczny podręcznik dla terapeutów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej.Pierwsza część przedstawia na początku przegląd objawów schizofrenii, klasyfikację, diagnostykę różnicową, dane epidemiologiczne i na temat etiologii choroby, wynikibadań naukowych oraz psychologiczne modeletłumacząc objawy choroby. Druga część książki zawiera wyczerpujący i zorientowany na praktykę opis poznawczo-behawioralnych metod interwencyjnych poparty wieloma przykładami. Opiera się on zarówno na publikowanych przez wiodących badaczy tejdziedziny artykułach i podręcznikach jak również na własnych doświadczeniach klinicznych autorki w przeprowadzaniu  terapiipoznawczo-behawioralnej psychoz. Na płycie CD-ROM znajduje się szereg wykazów diagnostycznych i materiałów do celów terapeutycznych.  Spis treściPrzedmowaWprowadzenie I. Podstawy teoretyczneRozdział 1: Charakterystyka zaburzeń z kręgu schizofrenii1.2 Diagnoza, zastosowanie diagnozy oraz jej stygmatyzacja 1.3 Klasyfikacja1.4 Diagnostyka różnicowa1.5 Zaburzenia współwystępujące1.6 Przebieg irokowania1.7 Epidemiologia 1.7.1 Rozpowszechnienie schizofrenii1.7.2 Objawy psychozopodobne w normalnym społeczeństwieRozdział 2: Etiologia 2.1 Czynniki ryzyka2.1.1 Genetyczne czynniki ryzyka2.1.2 Czynniki ryzyka przed- i okołoporodowe2.1.3 Zaburzenia w rozwoju i czynności mózgu2.1.4 Krytyczne wydarzenia życiowe 2.1.5 Traumy z dzieciństwa2.1.6 Stresory w życiu codziennym2.2 Aspekty neurochemiczne i neurofarmakologiczne2.3 Modele podatności na stres2.4 Modele poznawczo-behawioralne powstawania choroby2.4.1 Psychologiczne badania podstawowe urojeń2.4.2 Poznawcze modele powstawania urojeń2.4.3 Badania psychologiczne nad powstawaniem halucynacji2.4.4 Modele poznawcze rozwoju halucynacji2.4.5 Badania psychologiczne nad powstawaniem objawów negatywnychRozdział 3: Postępowanie diagnostyczne 3.1 Cele diagnostyki3.2 Postępowanie diagnostyczne3.2.1 Narzędzia do sporządzania diagnozy3.2.2 Narzędzia do oceny objawów3.2.3 Metody oceny deficytów neuropsychologicznych3.2.4 Narzędzia do oceny dysfunkcyjnych przekonań poznawczych3.2.5 Narzędzia do oceny zmian w trakcie terapii poznawczo-behawioralnej4: Przegląd metod leczenia4.1 Klasyfikacja metod leczenia 544.2 Podejście farmakologiczne4.3 Podejście psychoterapeutyczne4.3.1 Interwencje rodzinne4.3.2 Psychoedukacja4.3.3 Trening umiejętności4.3.4 Treningi poznawcze 4.3.5 Programy szkoleniowe w celu zmniejszenia typowych dla schizofrenii Rozdział 5: Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii5.1 Co to jest terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii?5.2 Rozwój terapii poznawczo-behawioralnej5.3 Dotychczasowy stan badańII. TerapiaRozdział 6: Warunki ramowe6.1 Grupa docelowa6.2 Struktura i organizacja terapii6.3 Ustalenia i formalności6.4 Wkomponowanie terapii w inne usługi lecznicze6.5 Wymagania umożliwiające prowadzenie terapii6.6 Kształtowanie się relacjiRozdział 7: Wprowadzenie, wyjaśnienie celów, diagnostykai opracowanie modeli poznawczych 7.1 Wprowadzenie7.2 Wyjaśnienie celów i oczekiwań 7.3 Identyfikacja problemu i diagnostyka7.3.1 Cele diagnostyki7.3.2 Postawa terapeutyczna podczas etapu diagnostycznego7.3.3 Wprowadzenie do fazy diagnostycznej 7.3.4 Sporządzenie diagnozy7.3.5 Zrozumienie istotnych objawów7.3.6 Ocena rozwoju objawów7.3.7 Ocena deficytów neuropsychologicznych7.3.8 Ocena zrozumienia problemu7.4 Opracowanie modelu objaśniającego7.5 Cele pochodzące z modeluRozdział 8: Praca z halucynacjami8.1 Zmniejszenie poczucia odmienności8.2 Przygotowanie interwencji8.3 Wykorzystanie strategii radzenia8.4 Zmiana oceny głosów8.5 EkspozycjaRozdział 9: Praca z urojeniami9.1 Podstawowe wskazówki9.2 Wykrywanie punktów wyjścia dla urojeń 9.3 Omówienie mechanizmów kształtowania się przekonań9.4 Opracowanie modelu9.5 Wykrywanie konsekwencji rezygnacji z przekonań urojeniowych 9.6 Restrukturyzacja przekonań urojeniowych Rozdział 10: Interwencje dotyczące objawów negatywnych 10.1 Zmniejszająca poczucie odmienności postawa terapeuty10.2 Motywowanie i praca nad celami10.3 Stworzenie indywidualnej analizy problemów10.4 Opracowanie modeli objaśniających dla utrzymujących się objawów negatywnych10.5 Przekształcanie dysfunkcyjnych przekonań10.6 Program aktywności10.7 Przekazywanie umiejętności10.8 Zmiana dalszych warunków przyczynowych i utrwalających objawyRozdział 11: Praca z dalszymi objawami obciążającymi11.1 Zachowania impulsywne i samobójcze11.2 Dezorganizacja mowy11.3 Deficyty poznawcze11.4 LękRozdział 12: Przekształcanie podstawowych założeń dysfunkcyjnych12.1 Opracowanie podstawowych założeń dysfunkcyjnych12.2 Zmiana założeń dysfunkcyjnych12.2.1 Cechy szczególne pacjentów ze schizofrenią 12.2.2 Werbalna weryfikacja założeń12.2.3 Testowanie rzeczywistości12.2.4 Opracowanie następstw sposobów postrzegania12.2.5 Ugruntowanie zmienionych sposobów postrzegania Rozdział 13: Zapobieganie nawrotom13.1 Omówienie diagnozy choroby psychicznej13.2 Przygotowanie do nawrotów 13.3 Rozpoznawanie nawrotów 13.3.1 Rozpoznawanie sygnałów ostrzegawczych13.3.2 Rozpoznawanie nawracających objawów13.4 Postępowanie z sygnałami ostrzegawczymi i objawami13.4.1 Strategie poznawcze13.4.2 Postępowanie z czynnikami stresogennymi13.4.4 Plan kryzysowyRozdział 14 Wyjaśnienie celów i zakończenie
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii

  • Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych [Christoph Walther, Günther Wienberg, Michaela Berg] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    58,21 zł
    69,30 zł

    [DK Media]

    Kategoria: Książki - dział ogólny > MedycynaWysyłka: od ręki

    "Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych bazuje pod względem merytorycznym na koncepcji radzenia sobie z podatnością na stres, która w ciągu ostatnich trzech de... Pełen opis produktu 'Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych [Christoph Walther, Günther Wienberg, Michaela Berg]' »

    "Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych bazuje pod względem merytorycznym na koncepcji radzenia sobie z podatnością na stres, która w ciągu ostatnich trzech dekad ugruntowała się na całym świecie jako metateoria o znacznej mocy integracyjnej i dużym znaczeniu praktycznym.Pierwsza część książki przedstawia teoretyczne założenia i cele psychoedukacji grupowej oraz precyzuje praktyczne uwarunkowania jej przeprowadzania.Kolejne części szczegółowo opisują poszczególne sesje zajęć, skupiajac się na roli terapeutów i oczekiwań względem pacjentów.Książka jest zatem narzędziem pracy, które powinno wspierać zorientowaną na partnerstwo współpracę pacjentów i specjalistów w dziedzinie psychiatrii.Założenia programu psychoterapii PEGASUS opisanego w podręczniku to: - wspieranie zrozumienia oraz subiektywną integrację doświadczenia choroby i samooceny, - redukowanie lęku i niepewności oraz wspieranie pozytywnej samooceny, - wspieranie odpowiedzialności i niezależności w obchodzeniu się z indywidualną wrażliwością, - wzmocnienie aktywnego pokonywania choroby oraz współodpowiedzialności za leczenie, - dostosowanie dostępnych informacji po stronie pacjentów jak i specjalistów oraz wspieranie partnerskiej współpracy według motto: "negocjowanie zamiast leczenia".Na płycie CD-ROM znajdują się gotowe materiały do wykorzystania w pracy z pacjentami.SPIS TREŚCI:Przedmowa Teoretyczne podstawy programu PEGASUS Cele programu PEGASUS Psychoedukacja jako forma kształcenia dorosłych Struktura podręcznika Realizacja w praktyce Ramy czasowe i przestrzenne Postępowanie metodyczne i dydaktyczne Wymagania względem uczestników i moderatorów Miejsce realizacji programu Podział poszczególnych sesji Posługiwanie się podręcznikiemSESJA 1 Zapoznanie się grupy, cele i treści, reguły pracy w grupie, dotychczasowa wiedza uczestnikówCZĘŚĆ I. OPRACOWANIE MODELU ZABURZEŃSESJA 2 Pojęcie schizofrenii, objawy choroby, koncepcja podatności, model trójfazowy schizofreniiSESJA 3 Możliwe czynniki podatności na schizofrenięSESJA 4 Rozwój ostrych psychoz schizofrenicznychSESJA 5 Doświadczenie ostrej psychozySESJA 6 Stres, odporność, przeciążenieSESJA 7 Przebieg i wychodzenie z psychozy schizofrenicznejCZĘŚĆ II. NAJWAŻNIEJSZE METODY LECZENIASESJA 8 Leki przeciwpsychotyczne i ich działanieSESJA 9 Działania niepożądane i radzenie sobie z nimi. Ryzyko wystąpienia późniejszych powikłań leczeniaSESJA 10 Współodpowiedzialność pacjentów, współpraca z lekarzemSESJA 11 Sesje psychoterapeutyczne i możliwości leczeniaCZĘŚĆ III. ZAPOBIEGANIE NAWROTOM I ZARZĄDZANIE ANTYKRYZYSOWESESJA 12 Indywidualne objawy zwiastunowe oraz możliwości reakcjiSESJA 13 Stopniowy plan pokonywania kryzysuSESJA 14 Indywidualny plan antykryzysowy i zakończenie prac grupyBIBLIOGRAFIA
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych [Christoph Walther, Günther Wienberg, Michaela Berg]

  • [DK Media]

    Kategoria: Książki ogólne / medycyna

    "Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych” bazuje pod względem merytorycznym na koncepcji radzenia sobie z podatnością na stres, która w ciągu ostatnich trzech d... Pełen opis produktu 'Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych. Program PEGASUS + CD' »

    "Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych” bazuje pod względem merytorycznym na koncepcji radzenia sobie z podatnością na stres, która w ciągu ostatnich trzech dekad ugruntowała się na całym świecie jako metateoria o znacznej mocy integracyjnej i dużym znaczeniu praktycznym.Pierwsza część książki przedstawia teoretyczne założenia i cele psychoedukacji grupowej oraz precyzuje praktyczne uwarunkowania jej przeprowadzania.Kolejne części szczegółowo opisują poszczególne sesje zajęć, skupiajac się na roli terapeutów i oczekiwań względem pacjentów.Książka jest zatem narzędziem pracy, które powinno wspierać zorientowaną na partnerstwo współpracę pacjentów i specjalistów w dziedzinie psychiatrii.Założenia programu psychoterapii PEGASUS opisanego w podręczniku to: - wspieranie zrozumienia oraz subiektywną integrację doświadczenia choroby i samooceny, - redukowanie lęku i niepewności oraz wspieranie pozytywnej samooceny, - wspieranie odpowiedzialności i niezależności w obchodzeniu się z indywidualną wrażliwością, - wzmocnienie aktywnego pokonywania choroby oraz współodpowiedzialności za leczenie, - dostosowanie dostępnych informacji po stronie pacjentów jak i specjalistów oraz wspieranie partnerskiej współpracy według motto: "negocjowanie zamiast leczenia".Na płycie CD-ROM znajdują się gotowe materiały do wykorzystania w pracy z pacjentami.SPIS TREŚCI: Przedmowa Teoretyczne podstawy programu PEGASUS Cele programu PEGASUS Psychoedukacja jako forma kształcenia dorosłych Struktura podręcznika Realizacja w praktyce Ramy czasowe i przestrzenne Postępowanie metodyczne i dydaktyczne Wymagania względem uczestników i moderatorów Miejsce realizacji programu Podział poszczególnych sesji Posługiwanie się podręcznikiemSESJA 1 Zapoznanie się grupy, cele i treści, reguły pracy w grupie, dotychczasowa wiedza uczestnikówCZĘŚĆ I. OPRACOWANIE MODELU ZABURZEŃSESJA 2 Pojęcie schizofrenii, objawy choroby, koncepcja podatności, model trójfazowy schizofreniiSESJA 3 Możliwe czynniki podatności na schizofrenięSESJA 4 Rozwój ostrych psychoz schizofrenicznychSESJA 5 Doświadczenie ostrej psychozySESJA 6 Stres, odporność, przeciążenieSESJA 7 Przebieg i wychodzenie z psychozy schizofrenicznejCZĘŚĆ II. NAJWAŻNIEJSZE METODY LECZENIASESJA 8 Leki przeciwpsychotyczne i ich działanieSESJA 9 Działania niepożądane i radzenie sobie z nimi. Ryzyko wystąpienia późniejszych powikłań leczeniaSESJA 10 Współodpowiedzialność pacjentów, współpraca z lekarzemSESJA 11 Sesje psychoterapeutyczne i możliwości leczeniaCZĘŚĆ III. ZAPOBIEGANIE NAWROTOM I ZARZĄDZANIE ANTYKRYZYSOWESESJA 12 Indywidualne objawy zwiastunowe oraz możliwości reakcjiSESJA 13 Stopniowy plan pokonywania kryzysuSESJA 14 Indywidualny plan antykryzysowy i zakończenie prac grupyBIBLIOGRAFIA
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych. Program PEGASUS + CD

  • Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii z płytą CD. Podejście zorientowane na osobę [Tania Lincoln] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    58,21 zł
    69,30 zł

    [DK Media]

    Kategoria: Książki - dział ogólny > MedycynaWysyłka: od ręki

    Praktyczny podręcznik dla terapeutów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej.Pierwsza część przedstawia na początku przegląd objawów schizofrenii, klasyfikację, diagnostykę różnicową, dane Pełen opis produktu 'Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii z płytą CD. Podejście zorientowane na osobę [Tania Lincoln]' »

    Praktyczny podręcznik dla terapeutów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej.Pierwsza część przedstawia na początku przegląd objawów schizofrenii, klasyfikację, diagnostykę różnicową, dane epidemiologiczne i na temat etiologii choroby, wynikibadań naukowych oraz psychologiczne modele tłumacząc objawy choroby. Druga część książki zawiera wyczerpujący i zorientowany na praktykę opis poznawczo-behawioralnych metod interwencyjnych poparty wieloma przykładami. Opiera się on zarówno na publikowanych przez wiodących badaczy tej dziedziny artykułach i podręcznikach jak również na własnych doświadczeniach klinicznych autorki w przeprowadzaniu terapii poznawczo-behawioralnej psychoz. Na płycie CD-ROM znajduje się szereg wykazów diagnostycznych i materiałów do celów terapeutycznych.SPIS TREŚCI:PrzedmowaWprowadzenieI. Podstawy teoretyczneRozdział 1: Charakterystyka zaburzeń z kręgu schizofrenii 1.2 Diagnoza, zastosowanie diagnozy oraz jej stygmatyzacja 1.3 Klasyfikacja 1.4 Diagnostyka różnicowa 1.5 Zaburzenia współwystępujące 1.6 Przebieg irokowania 1.7 Epidemiologia 1.7.1 Rozpowszechnienie schizofrenii 1.7.2 Objawy psychozopodobne w normalnym społeczeństwieRozdział 2: Etiologia 2.1 Czynniki ryzyka 2.1.1 Genetyczne czynniki ryzyka 2.1.2 Czynniki ryzyka przed- i okołoporodowe 2.1.3 Zaburzenia w rozwoju i czynności mózgu 2.1.4 Krytyczne wydarzenia życiowe 2.1.5 Traumy z dzieciństwa 2.1.6 Stresory w życiu codziennym 2.2 Aspekty neurochemiczne i neurofarmakologiczne 2.3 Modele podatności na stres 2.4 Modele poznawczo-behawioralne powstawania choroby 2.4.1 Psychologiczne badania podstawowe urojeń 2.4.2 Poznawcze modele powstawania urojeń 2.4.3 Badania psychologiczne nad powstawaniem halucynacji 2.4.4 Modele poznawcze rozwoju halucynacji 2.4.5 Badania psychologiczne nad powstawaniem objawów negatywnychRozdział 3: Postępowanie diagnostyczne 3.1 Cele diagnostyki 3.2 Postępowanie diagnostyczne 3.2.1 Narzędzia do sporządzania diagnozy 3.2.2 Narzędzia do oceny objawów 3.2.3 Metody oceny deficytów neuropsychologicznych 3.2.4 Narzędzia do oceny dysfunkcyjnych przekonań poznawczych 3.2.5 Narzędzia do oceny zmian w trakcie terapii poznawczo-behawioralnej 4: Przegląd metod leczenia 4.1 Klasyfikacja metod leczenia 54 4.2 Podejście farmakologiczne 4.3 Podejście psychoterapeutyczne 4.3.1 Interwencje rodzinne 4.3.2 Psychoedukacja 4.3.3 Trening umiejętności 4.3.4 Treningi poznawcze 4.3.5 Programy szkoleniowe w celu zmniejszenia typowych dla schizofrenii Rozdział 5: Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii 5.1 Co to jest terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii? 5.2 Rozwój terapii poznawczo-behawioralnej 5.3 Dotychczasowy stan badańII. TerapiaRozdział 6: Warunki ramowe 6.1 Grupa docelowa 6.2 Struktura i organizacja terapii 6.3 Ustalenia i formalności 6.4 Wkomponowanie terapii w inne usługi lecznicze 6.5 Wymagania umożliwiające prowadzenie terapii 6.6 Kształtowanie się relacjiRozdział 7: Wprowadzenie, wyjaśnienie celów, diagnostyka i opracowanie modeli poznawczych 7.1 Wprowadzenie 7.2 Wyjaśnienie celów i oczekiwań 7.3 Identyfikacja problemu i diagnostyka 7.3.1 Cele diagnostyki 7.3.2 Postawa terapeutyczna podczas etapu diagnostycznego 7.3.3 Wprowadzenie do fazy diagnostycznej 7.3.4 Sporządzenie diagnozy 7.3.5 Zrozumienie istotnych objawów 7.3.6 Ocena rozwoju objawów 7.3.7 Ocena deficytów neuropsychologicznych 7.3.8 Ocena zrozumienia problemu 7.4 Opracowanie modelu objaśniającego 7.5 Cele pochodzące z modeluRozdział 8: Praca z halucynacjami 8.1 Zmniejszenie poczucia odmienności 8.2 Przygotowanie interwencji 8.3 Wykorzystanie strategii radzenia 8.4 Zmiana oceny głosów 8.5 EkspozycjaRozdział 9: Praca z urojeniami 9.1 Podstawowe wskazówki 9.2 Wykrywanie punktów wyjścia dla urojeń 9.3 Omówienie mechanizmów kształtowania się przekonań 9.4 Opracowanie modelu 9.5 Wykrywanie konsekwencji rezygnacji z przekonań urojeniowych 9.6 Restrukturyzacja przekonań urojeniowych Rozdział 10: Interwencje dotyczące objawów negatywnych 10.1 Zmniejszająca poczucie odmienności postawa terapeuty 10.2 Motywowanie i praca nad celami 10.3 Stworzenie indywidualnej analizy problemów 10.4 Opracowanie modeli objaśniających dla utrzymujących się objawów negatywnych 10.5 Przekształcanie dysfunkcyjnych przekonań 10.6 Program aktywności 10.7 Przekazywanie umiejętności 10.8 Zmiana dalszych warunków przyczynowych i utrwalających objawyRozdział 11: Praca z dalszymi objawami obciążającymi 11.1 Zachowania impulsywne i samobójcze 11.2 Dezorganizacja mowy 11.3 Deficyty poznawcze 11.4 LękRozdział 12: Przekształcanie podstawowych założeń dysfunkcyjnych 12.1 Opracowanie podstawowych założeń dysfunkcyjnych 12.2 Zmiana założeń dysfunkcyjnych 12.2.1 Cechy szczególne pacjentów ze schizofrenią 12.2.2 Werbalna weryfikacja założeń 12.2.3 Testowanie rzeczywistości 12.2.4 Opracowanie następstw sposobów postrzegania 12.2.5 Ugruntowanie zmienionych sposobów postrzegania Rozdział 13: Zapobieganie nawrotom 13.1 Omówienie diagnozy choroby psychicznej 13.2 Przygotowanie do nawrotów 13.3 Rozpoznawanie nawrotów 13.3.1 Rozpoznawanie sygnałów ostrzegawczych 13.3.2 Rozpoznawanie nawracających objawów 13.4 Postępowanie z sygnałami ostrzegawczymi i objawami 13.4.1 Strategie poznawcze 13.4.2 Postępowanie z czynnikami stresogennymi 13.4.4 Plan kryzysowyRozdział 14 Wyjaśnienie celów i zakończenieBibliografia
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii z płytą CD. Podejście zorientowane na osobę [Tania Lincoln]

  • Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii. Poradnik terapeuty z płytą CD [Roland Vauth, Rolf-Dieter Stieglitz] w sklepie internetowym Polishbookstore.pl

    Powiększ zdjęcie

    58,21 zł
    69,00 zł

    [DK Media]

    Kategoria: Książki - dział ogólny > MedycynaWysyłka: od ręki

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez drugi czas wyłącznym cel... Pełen opis produktu 'Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii. Poradnik terapeuty z płytą CD [Roland Vauth, Rolf-Dieter Stieglitz]' »

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez drugi czas wyłącznym celem terapeutycznym było opanowanie objawów, przede wszystkim urojeń i halucynacji. W ostatnich latach daje się natomiast zauważyć, że skuteczne leczenie deficytów poznawczych i objawów negatywnych stanowi o wiele większe wyzwanie dla złagodzenia przebiegu choroby. Objawy negatywne mają większe znaczenie niż objawy pozytywne dla skutecznej społecznej i zawodowej integracji pacjenta, jak również w kwestiach stosowania bardziej złożonych oddziaływań terapeutycznych nowoczesnej terapii behawioralnej, właściwych dla danego problemu czy zaburzenia. Ponadto inspirowane podejściem ewolucyjnym badania biologiczne dostarczyły w ostatnich latach istotnych wskazówek udowadniających, że schizofrenia to choroba "socjalnego funkcjonowania mózgu (Burns, 2006). Procesy poznawcze polegają przede wszystkim na interakcji społecznej. Ograniczenia neuroplastyczności w krytycznych dla rozwoju okresach czasowych rozwoju mogą wytworzyć niepokonywalne granice dla rozwoju własnego potencjału i osiągnięcia ważnych, z punktu widzenia osobistego, celów życiowych. Na drodze nowatorskiego zastosowania treningu dla polepszenia inteligencji emocjonalnej pacjenci ze schizofrenią i zaburzeniami schizoafektywnymi mogą wytrenować również te krytyczne aspekty poznania społecznego, które są istotne dla rozwoju i rehabilitacji. Przykładami obszarów funkcjonowania, na których skupia się ten trening, są społeczne samopostrzeganie i społeczne postrzeganie innych, umiejętność emocjonalnej zmiany perspektywy, umiejętności rozpoznawania celów działania innych osób, obchodzenie się z negatywnymi emocjami, takimi jak lęk, czy depresja (mechanizmy regulacji naprawczej nastroju), a także umiejętność intensyfikowania pozytywnych emocji i możliwie długofalowego ich utrzymywania (mechanizmy stabilizujące nastrój). Deficyty w tych obszarach są właściwie podstawową cechą zaburzeń z kręgu schizofrenii, związaną z ryzykiem chorowania. Nowe badania wykazały, że znacząco wpływają one nie tylko na możliwość nawrotów choroby, ale również na orientację w "przestrzeni międzyludzkiej. Co za tym idzie, decydują one o tym, czy człowiek mimo zachorowania na schizofrenię będzie mógł zrealizować osobiste cele życiowe, w takich dziedzinach życia jak partnerstwo, przyjaźń i praca. Trening inteligencji emocjonalnej skupia się na tych podstawowych procesach, aby w połączeniu z nowoczesnym leczeniem przeciwpsychotycznym poszerzać potencjał rehabilitacyjny i jakość życia pacjentów dotkniętych schizofrenią. Płyta zawiera w formie plików pdf materiały opublikowane w załączniku książki. Dane te mogą zostać odczytane i wydrukowane przy pomocy programu Acrobat ®Reader (bezpłatna wersja dostępna na stronie). Oprócz tego płyta zawiera w formacie jpg dziesięć zdjęć do treningu rozpoznawania emocji wyrażanych poprzez mimikę, które powinni Państwo wydrukować, najlepiej na dobrym gatunkowo papierze. SPIS TREŚCI: Rozdział 1:: ZABURZENIA Z KRĘGU SCHIZOFRENII:: KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA CHOROBY I JEJ PRZEBIEGU 1.1 Charakterystyka objawów 1.2 Epidemiologia i przebieg 1.3 Wskazówki diagnostyczne Rozdział 2:: PROFIL NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI - OGRANICZENIA FUNKCJONOWANIA POZNAWCZEGO, POZNANIA SPOŁECZNEGO I EMOCJONALNOŚCI 2.1 Zaburzenia poznawcze jako przeszkoda w leczeniu 2.2 Zaburzenia przetwarzania emocji i poznanie społeczne jako przeszkody w powodzeniu leczenia i rehabilitacji 2.3 Metody farmakologiczne oraz metody terapii poznawczo-behawioralnej stosowane w celu poprawy procesów przetwarzania emocji i poznania społecznego Rozdział 3:: TRENING INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ - PODSTAWY EMPIRYCZNE I OBEJMUJĄCE SESJE INSTRUKCJE POSTĘPOWANIA DLA TERAPEUTÓW 3.1 Formalna struktura sesji i identyfikacja osobistych celów terapii 3.2 Organizacja czasowa pojedynczej sesji i ćwiczeń między sesjami Rozdział 4:: PRZEBIEG POSZCZEGÓLNYCH SESJI 4.1 Przegląd całego treningu 4.2 Uczucie przygnębienia i depresji Bibliografia Załączniki
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii. Poradnik terapeuty z płytą CD [Roland Vauth, Rolf-Dieter Stieglitz]

  • [DK Media]

    Kategoria: Książki ogólne / medycyna

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez drugi czas wyłącznym cel... Pełen opis produktu 'Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii. Poradnik terapeuty + CD' »

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez drugi czas wyłącznym celem terapeutycznym było opanowanie objawów, przede wszystkim urojeń i halucynacji. W ostatnich latach daje się natomiast zauważyć, że skuteczne leczenie deficytów poznawczych i objawów negatywnych stanowi o wiele większe wyzwanie dla złagodzenia przebiegu choroby. Objawy negatywne mają większe znaczenie niż objawy pozytywne dla skutecznej społecznej i zawodowej integracji pacjenta, jak również w kwestiach stosowania bardziej złożonych oddziaływań terapeutycznych nowoczesnej terapii behawioralnej, właściwych dla danego problemu czy zaburzenia. Ponadto inspirowane podejściem ewolucyjnym badania biologiczne dostarczyły w ostatnich latach istotnych wskazówek udowadniających, że schizofrenia to choroba "socjalnego funkcjonowania mózgu (Burns, 2006). Procesy poznawcze polegają przede wszystkim na interakcji społecznej. Ograniczenia neuroplastyczności w krytycznych dla rozwoju okresach czasowych rozwoju mogą wytworzyć niepokonywalne granice dla rozwoju własnego potencjału i osiągnięcia ważnych, z punktu widzenia osobistego, celów życiowych. Na drodze nowatorskiego zastosowania treningu dla polepszenia inteligencji emocjonalnej pacjenci ze schizofrenią i zaburzeniami schizoafektywnymi mogą wytrenować również te krytyczne aspekty poznania społecznego, które są istotne dla rozwoju i rehabilitacji. Przykładami obszarów funkcjonowania, na których skupia się ten trening, są społeczne samopostrzeganie i społeczne postrzeganie innych, umiejętność emocjonalnej zmiany perspektywy, umiejętności rozpoznawania celów działania innych osób, obchodzenie się z negatywnymi emocjami, takimi jak lęk, czy depresja (mechanizmy regulacji naprawczej nastroju), a także umiejętność intensyfikowania pozytywnych emocji i możliwie długofalowego ich utrzymywania (mechanizmy stabilizujące nastrój). Deficyty w tych obszarach są właściwie podstawową cechą zaburzeń z kręgu schizofrenii, związaną z ryzykiem chorowania. Nowe badania wykazały, że znacząco wpływają one nie tylko na możliwość nawrotów choroby, ale również na orientację w "przestrzeni międzyludzkiej. Co za tym idzie, decydują one o tym, czy człowiek mimo zachorowania na schizofrenię będzie mógł zrealizować osobiste cele życiowe, w takich dziedzinach życia jak partnerstwo, przyjaźń i praca. Trening inteligencji emocjonalnej skupia się na tych podstawowych procesach, aby w połączeniu z nowoczesnym leczeniem przeciwpsychotycznym poszerzać potencjał rehabilitacyjny i jakość życia pacjentów dotkniętych schizofrenią. Płyta zawiera w formie plików pdf materiały opublikowane w załączniku książki. Dane te mogą zostać odczytane i wydrukowane przy pomocy programu Acrobat ®Reader (bezpłatna wersja dostępna na stronie). Oprócz tego płyta zawiera w formacie jpg dziesięć zdjęć do treningu rozpoznawania emocji wyrażanych poprzez mimikę, które powinni Państwo wydrukować, najlepiej na dobrym gatunkowo papierze. SPIS TREŚCI: Rozdział 1:: ZABURZENIA Z KRĘGU SCHIZOFRENII:: KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA CHOROBY I JEJ PRZEBIEGU 1.1 Charakterystyka objawów 1.2 Epidemiologia i przebieg 1.3 Wskazówki diagnostyczne Rozdział 2:: PROFIL NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI - OGRANICZENIA FUNKCJONOWANIA POZNAWCZEGO, POZNANIA SPOŁECZNEGO I EMOCJONALNOŚCI 2.1 Zaburzenia poznawcze jako przeszkoda w leczeniu 2.2 Zaburzenia przetwarzania emocji i poznanie społeczne jako przeszkody w powodzeniu leczenia i rehabilitacji 2.3 Metody farmakologiczne oraz metody terapii poznawczo-behawioralnej stosowane w celu poprawy procesów przetwarzania emocji i poznania społecznego Rozdział 3:: TRENING INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ - PODSTAWY EMPIRYCZNE I OBEJMUJĄCE SESJE INSTRUKCJE POSTĘPOWANIA DLA TERAPEUTÓW 3.1 Formalna struktura sesji i identyfikacja osobistych celów terapii 3.2 Organizacja czasowa pojedynczej sesji i ćwiczeń między sesjami Rozdział 4:: PRZEBIEG POSZCZEGÓLNYCH SESJI 4.1 Przegląd całego treningu 4.2 Uczucie przygnębienia i depresji Bibliografia Załączniki
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii. Poradnik terapeuty + CD

  • [DK Media]

    Kategoria: Książki ogólne / medycyna

    Praktyczny podręcznik dla terapeutów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej.Pierwsza część przedstawia na początku przegląd objawów schizofrenii, klasyfikację, diagnostykę różnicową, dane Pełen opis produktu 'Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii. Podejście zorientowane na osobę + CD' »

    Praktyczny podręcznik dla terapeutów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej.Pierwsza część przedstawia na początku przegląd objawów schizofrenii, klasyfikację, diagnostykę różnicową, dane epidemiologiczne i na temat etiologii choroby, wyniki badań naukowych oraz psychologiczne modele tłumacząc objawy choroby. Druga część książki zawiera wyczerpujący i zorientowany na praktykę opis poznawczo-behawioralnych metod interwencyjnych poparty wieloma przykładami. Opiera się on zarówno na publikowanych przez wiodących badaczy tej dziedziny artykułach i podręcznikach jak również na własnych doświadczeniach klinicznych autorki w przeprowadzaniu terapii poznawczo-behawioralnej psychoz. Na płycie CD-ROM znajduje się szereg wykazów diagnostycznych i materiałów do celów terapeutycznych.SPIS TREŚCI:PrzedmowaWprowadzenieI. Podstawy teoretyczneRozdział 1: Charakterystyka zaburzeń z kręgu schizofrenii 1.2 Diagnoza, zastosowanie diagnozy oraz jej stygmatyzacja 1.3 Klasyfikacja 1.4 Diagnostyka różnicowa 1.5 Zaburzenia współwystępujące 1.6 Przebieg i rokowania 1.7 Epidemiologia 1.7.1 Rozpowszechnienie schizofrenii 1.7.2 Objawy psychozopodobne w normalnym społeczeństwieRozdział 2: Etiologia 2.1 Czynniki ryzyka 2.1.1 Genetyczne czynniki ryzyka 2.1.2 Czynniki ryzyka przed- i okołoporodowe 2.1.3 Zaburzenia w rozwoju i czynności mózgu 2.1.4 Krytyczne wydarzenia życiowe 2.1.5 Traumy z dzieciństwa 2.1.6 Stresory w życiu codziennym 2.2 Aspekty neurochemiczne i neurofarmakologiczne 2.3 Modele podatności na stres 2.4 Modele poznawczo-behawioralne powstawania choroby 2.4.1 Psychologiczne badania podstawowe urojeń 2.4.2 Poznawcze modele powstawania urojeń 2.4.3 Badania psychologiczne nad powstawaniem halucynacji 2.4.4 Modele poznawcze rozwoju halucynacji 2.4.5 Badania psychologiczne nad powstawaniem objawów negatywnychRozdział 3: Postępowanie diagnostyczne 3.1 Cele diagnostyki 3.2 Postępowanie diagnostyczne 3.2.1 Narzędzia do sporządzania diagnozy 3.2.2 Narzędzia do oceny objawów 3.2.3 Metody oceny deficytów neuropsychologicznych 3.2.4 Narzędzia do oceny dysfunkcyjnych przekonań poznawczych 3.2.5 Narzędzia do oceny zmian w trakcie terapii poznawczo-behawioralnej Rozdział 4: Przegląd metod leczenia 4.1 Klasyfikacja metod leczenia 4.2 Podejście farmakologiczne 4.3 Podejście psychoterapeutyczne 4.3.1 Interwencje rodzinne 4.3.2 Psychoedukacja 4.3.3 Trening umiejętności 4.3.4 Treningi poznawcze 4.3.5 Programy szkoleniowe w celu zmniejszenia typowych dla schizofrenii Rozdział 5: Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii 5.1 Co to jest terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii? 5.2 Rozwój terapii poznawczo-behawioralnej 5.3 Dotychczasowy stan badańII. TerapiaRozdział 6: Warunki ramowe 6.1 Grupa docelowa 6.2 Struktura i organizacja terapii 6.3 Ustalenia i formalności 6.4 Wkomponowanie terapii w inne usługi lecznicze 6.5 Wymagania umożliwiające prowadzenie terapii 6.6 Kształtowanie się relacjiRozdział 7: Wprowadzenie, wyjaśnienie celów, diagnostyka i opracowanie modeli poznawczych 7.1 Wprowadzenie 7.2 Wyjaśnienie celów i oczekiwań 7.3 Identyfikacja problemu i diagnostyka 7.3.1 Cele diagnostyki 7.3.2 Postawa terapeutyczna podczas etapu diagnostycznego 7.3.3 Wprowadzenie do fazy diagnostycznej 7.3.4 Sporządzenie diagnozy 7.3.5 Zrozumienie istotnych objawów 7.3.6 Ocena rozwoju objawów 7.3.7 Ocena deficytów neuropsychologicznych 7.3.8 Ocena zrozumienia problemu 7.4 Opracowanie modelu objaśniającego 7.5 Cele pochodzące z modeluRozdział 8: Praca z halucynacjami 8.1 Zmniejszenie poczucia odmienności 8.2 Przygotowanie interwencji 8.3 Wykorzystanie strategii radzenia 8.4 Zmiana oceny głosów 8.5 EkspozycjaRozdział 9: Praca z urojeniami 9.1 Podstawowe wskazówki 9.2 Wykrywanie punktów wyjścia dla urojeń 9.3 Omówienie mechanizmów kształtowania się przekonań 9.4 Opracowanie modelu 9.5 Wykrywanie konsekwencji rezygnacji z przekonań urojeniowych 9.6 Restrukturyzacja przekonań urojeniowych Rozdział 10: Interwencje dotyczące objawów negatywnych 10.1 Zmniejszająca poczucie odmienności postawa terapeuty 10.2 Motywowanie i praca nad celami 10.3 Stworzenie indywidualnej analizy problemów 10.4 Opracowanie modeli objaśniających dla utrzymujących się objawów negatywnych 10.5 Przekształcanie dysfunkcyjnych przekonań 10.6 Program aktywności 10.7 Przekazywanie umiejętności 10.8 Zmiana dalszych warunków przyczynowych i utrwalających objawyRozdział 11: Praca z dalszymi objawami obciążającymi 11.1 Zachowania impulsywne i samobójcze 11.2 Dezorganizacja mowy 11.3 Deficyty poznawcze 11.4 LękRozdział 12: Przekształcanie podstawowych założeń dysfunkcyjnych 12.1 Opracowanie podstawowych założeń dysfunkcyjnych 12.2 Zmiana założeń dysfunkcyjnych 12.2.1 Cechy szczególne pacjentów ze schizofrenią 12.2.2 Werbalna weryfikacja założeń 12.2.3 Testowanie rzeczywistości 12.2.4 Opracowanie następstw sposobów postrzegania 12.2.5 Ugruntowanie zmienionych sposobów postrzegania Rozdział 13: Zapobieganie nawrotom 13.1 Omówienie diagnozy choroby psychicznej 13.2 Przygotowanie do nawrotów 13.3 Rozpoznawanie nawrotów 13.3.1 Rozpoznawanie sygnałów ostrzegawczych 13.3.2 Rozpoznawanie nawracających objawów 13.4 Postępowanie z sygnałami ostrzegawczymi i objawami 13.4.1 Strategie poznawcze 13.4.2 Postępowanie z czynnikami stresogennymi 13.4.4 Plan kryzysowyRozdział 14 Wyjaśnienie celów i zakończenieBibliografia
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Terapia poznawczo-behawioralna w leczeniu schizofrenii. Podejście zorientowane na osobę + CD

  • [DK Media Poland]

    Kategoria: MedycynaWysyłka: od ręki

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez drugi czas wyłącznym cel... Pełen opis produktu 'Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii DK Media Poland' »

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez drugi czas wyłącznym celem terapeutycznym było opanowanie objawów, przede wszystkim urojeń i halucynacji. W ostatnich latach daje się natomiast zauważyć, że skuteczne leczenie deficytów poznawczych i objawów negatywnych stanowi o wiele większe wyzwanie dla złagodzenia przebiegu choroby. Objawy negatywne mają większe znaczenie niż objawy pozytywne dla skutecznej społecznej i zawodowej integracji pacjenta, jak również w kwestiach stosowania bardziej złożonych oddziaływań terapeutycznych nowoczesnej terapii behawioralnej, właściwych dla danego problemu czy zaburzenia. Ponadto inspirowane podejściem ewolucyjnym badania biologiczne dostarczyły w ostatnich latach istotnych wskazówek udowadniających, że schizofrenia to choroba socjalnego funkcjonowania mózgu (Burns, 2006). Procesy poznawcze polegają przede wszystkim na interakcji społecznej. Ograniczenia neuroplastyczności w krytycznych dla rozwoju okresach czasowych rozwoju mogą wytworzyć niepokonywalne granice dla rozwoju własnego potencjału i osiągnięcia ważnych, z punktu widzenia osobistego, celów życiowych. Na drodze nowatorskiego zastosowania treningu dla polepszenia inteligencji emocjonalnej pacjenci ze schizofrenią i zaburzeniami schizoafektywnymi mogą wytrenować również te krytyczne aspekty poznania społecznego, które są istotne dla rozwoju i rehabilitacji. Przykładami obszarów funkcjonowania, na których skupia się ten trening, są społeczne samopostrzeganie i społeczne postrzeganie innych, umiejętność emocjonalnej zmiany perspektywy, umiejętności rozpoznawania celów działania innych osób, obchodzenie się z negatywnymi emocjami, takimi jak lęk, czy depresja (mechanizmy regulacji naprawczej nastroju), a także umiejętność intensyfikowania pozytywnych emocji i możliwie długofalowego ich utrzymywania (mechanizmy stabilizujące nastrój). Deficyty w tych obszarach są właściwie podstawową cechą zaburzeń z kręgu schizofrenii, związaną z ryzykiem chorowania. Nowe badania wykazały, że znacząco wpływają one nie tylko na możliwość nawrotów choroby, ale również na orientację w przestrzeni międzyludzkiej. Co za tym idzie, decydują one o tym, czy człowiek mimo zachorowania na schizofrenię będzie mógł zrealizować osobiste cele życiowe, w takich dziedzinach życia jak partnerstwo, przyjaźń i praca. Trening inteligencji emocjonalnej skupia się na tych podstawowych procesach, aby w połączeniu z nowoczesnym leczeniem przeciwpsychotycznym poszerzać potencjał rehabilitacyjny i jakość życia pacjentów dotkniętych schizofrenią.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii DK Media Poland

  • [DK Media Poland]

    Kategoria: KsiążkiWysyłka: od ręki

    Praktyczny podręcznik dla terapeutów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. Pierwsza część przedstawia na początku przegląd objawów schizofrenii, klasyfikację, diagnostykę różnicową, dane Pełen opis produktu 'TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA W LECZENI U SCHIZOFRENII BR. DK MEDIA9788393809981' »

    Praktyczny podręcznik dla terapeutów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej. Pierwsza część przedstawia na początku przegląd objawów schizofrenii, klasyfikację, diagnostykę różnicową, dane epidemiologiczne i na temat etiologii choroby, wynikibadań naukowych oraz psychologiczne modele tłumacząc objawy choroby. Druga część książki zawiera wyczerpujący i zorientowany na praktykę opis poznawczo-behawioralnych metod interwencyjnych poparty wieloma przykładami. Opiera się on zarówno na publikowanych przez wiodących badaczy tej dziedziny artykułach i podręcznikach jak również na własnych doświadczeniach klinicznych autorki w przeprowadzaniu terapii poznawczo-behawioralnej psychoz.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA W LECZENI U SCHIZOFRENII BR. DK MEDIA9788393809981

  • [DK Media Poland]

    Kategoria: KsiążkiWysyłka: od ręki

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez długi czas wyłącznym cel... Pełen opis produktu 'Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii' »

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez długi czas wyłącznym celem terapeutycznym było opanowanie objawów, przede wszystkim urojeń i halucynacji. W ostatnich latach daje się natomiast zauważyć, że skuteczne leczenie deficytów poznawczych i objawów negatywnych stanowi o wiele większe wyzwanie dla złagodzenia przebiegu choroby. Objawy negatywne mają większe znaczenie niż objawy pozytywne dla skutecznej społecznej i zawodowej integracji pacjenta, jak również w kwestiach stosowania bardziej złożonych oddziaływań terapeutycznych nowoczesnej terapii behawioralnej, właściwych dla danego problemu czy zaburzenia.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii

  • [DK MEDIA POLAND]

    Kategoria: Medycyna>Psychiatria i neurologiaWysyłka: do 3 dni

    Spis treściRozdział 1: Zaburzenia z kręgu schizofrenii: krótka charakterystyka choroby i jej przebiegu1.1 Charakterystyka objawów1.2 Epidemiologia i przebieg1 Pełen opis produktu 'Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii' »

    Spis treściRozdział 1: Zaburzenia z kręgu schizofrenii: krótka charakterystyka choroby i jej przebiegu1.1 Charakterystyka objawów1.2 Epidemiologia i przebieg1.3 Wskazówki diagnostyczneRozdział 2: Profil niepełnosprawności–ograniczenia funkcjonowania poznawczego, poznania społecznego i emocjonalności2.1 Zaburzenia poznawcze jako przeszkoda w leczeniu2.2 Zaburzenia przetwarzania emocji i poznanie społeczne jako przeszkody w powodzeniu leczenia i rehabilitacji2.3 Metody farmakologiczne oraz metody terapii poznawczo-behawioralnej stosowane w celu poprawy procesów przetwarzania emocji i poznania społecznegoRozdział 3: Trening inteligencji emocjonalnej – podstawy empiryczne i obejmujące sesje instrukcje postępowania dla terapeutów3.1 Formalna struktura sesji i identyfikacja osobistych celów terapeutycznych3.2 Organizacja czasowa pojedynczej sesji i ćwiczeń pomiędzy sesjamiRozdział 4: Przebieg poszczególnych sesji4.1 Przegląd całego treningu4.2 Uczucie przygnębienia i depresji4.2.1 Sesja pierwsza: depresja 14.2.2 Sesja druga: depresja 24.2.3 Sesja trzecia: depresja 34.2.4 Sesja czwarta: wspieranie uczuć pozytywnych 14.2.5 Sesja piąta: wspieranie uczuć pozytywnych 24.2.6 Sesja szósta: wspieranie uczuć pozytywnych 34.2.7 Sesja siódma: lęk 14.2.8 Sesja ósma: lęk 24.2.9 Sesja dziewiąta: lęk 34.2.10 Sesja dziesiąta: czas wolny i zainteresowania 14.2.11 Sesja jedenasta: czas wolny i zainteresowania 24.2.12 Sesja dwunasta: czas wolny i zainteresowania 3BibliografiaZałącznik CD ROM (Materiały do sesji)...
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii

  • [DK Media]

    Kategoria: PsychologiaWysyłka: od ręki

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez drugi czas wyłącznym cel... Pełen opis produktu 'Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii (z płytą CD)' »

    Stoimy na progu całkiem nowego spojrzenia na zaburzenia z kręgu schizofrenii, które otwiera nowe szansę na leczenie i rehabilitację pacjentów z tym schorzeniem. Przez drugi czas wyłącznym celem terapeutycznym było opanowanie objawów, przede wszystkim urojeń i halucynacji. W ostatnich latach daje się natomiast zauważyć, że skuteczne leczenie deficytów poznawczych i objawów negatywnych stanowi o wiele większe wyzwanie dla złagodzenia przebiegu choroby. Objawy negatywne mają większe znaczenie niż objawy pozytywne dla skutecznej społecznej i zawodowej integracji pacjenta, jak również w kwestiach stosowania bardziej złożonych oddziaływań terapeutycznych nowoczesnej terapii behawioralnej, właściwych dla danego problemu czy zaburzenia. Ponadto inspirowane podejściem ewolucyjnym badania biologiczne dostarczyły w ostatnich latach istotnych wskazówek udowadniających, że schizofrenia to choroba „socjalnego funkcjonowania mózgu (Burns, 2006). Procesy poznawcze polegają przede wszystkim na interakcji społecznej. Ograniczenia neuroplastyczności w krytycznych dla rozwoju okresach czasowych rozwoju mogą wytworzyć niepokonywalne granice dla rozwoju własnego potencjału i osiągnięcia ważnych, z punktu widzenia osobistego, celów życiowych. Na drodze nowatorskiego zastosowania treningu dla polepszenia inteligencji emocjonalnej pacjenci ze schizofrenią i zaburzeniami schizoafektywnymi mogą wytrenować również te krytyczne aspekty poznania społecznego, które są istotne dla rozwoju i rehabilitacji. Przykładami obszarów funkcjonowania, na których skupia się ten trening, są społeczne samopostrzeganie i społeczne postrzeganie innych, umiejętność emocjonalnej zmiany perspektywy, umiejętności rozpoznawania celów działania innych osób, obchodzenie się z negatywnymi emocjami, takimi jak lęk, czy depresja (mechanizmy regulacji naprawczej nastroju), a także umiejętność intensyfikowania pozytywnych emocji i możliwie długofalowego ich utrzymywania (mechanizmy stabilizujące nastrój). Deficyty w tych obszarach są właściwie podstawową cechą zaburzeń z kręgu schizofrenii, związaną z ryzykiem chorowania. Nowe badania wykazały, że znacząco wpływają one nie tylko na możliwość nawrotów choroby, ale również na orientację w „przestrzeni międzyludzkiej. Co za tym idzie, decydują one o tym, czy człowiek mimo zachorowania na schizofrenię będzie mógł zrealizować osobiste cele życiowe, w takich dziedzinach życia jak partnerstwo, przyjaźń i praca. Trening inteligencji emocjonalnej skupia się na tych podstawowych procesach, aby w połączeniu z nowoczesnym leczeniem przeciwpsychotycznym poszerzać potencjał rehabilitacyjny i jakość życia pacjentów dotkniętych schizofrenią. Bazylea, zimą 2007 Roland Yauth, Rolf-Dieter Stieglitz   CD-ROM Płyta zawiera w formie plików pdf materiały opublikowane w załączniku książki. Dane te mogą zostać odczytane i wydrukowane przy pomocy programu Acrobat ®Reader (bezpłatna wersja dostępna na stronie www.adobe.com/products/acrobat). Oprócz tego płyta zawiera w formacie jpg dziesięć zdjęć do treningu rozpoznawania emocji wyrażanych poprzez mimikę, które powinni Państwo wydrukować, najlepiej na dobrym gatunkowo papierze.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Trening inteligencji emocjonalnej w schizofrenii (z płytą CD)

  • [DK Media]

    Kategoria: PsychologiaWysyłka: od ręki

    "Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych” bazuje pod względem merytorycznym na koncepcji radzenia sobie z podatnością na stres, która w ciągu ostatnich trzech d... Pełen opis produktu 'Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych (z płytą CD)' »

    "Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych” bazuje pod względem merytorycznym na koncepcji radzenia sobie z podatnością na stres, która w ciągu ostatnich trzech dekad ugruntowała się na całym świecie jako metateoria o znacznej mocy integracyjnej i dużym znaczeniu praktycznym. Pierwsza część książki przedstawia teoretyczne założenia i cele psychoedukacji grupowej oraz precyzuje praktyczne uwarunkowania jej przeprowadzania Kolejne części szczegółowo opisują poszczególne sesje zajęć, skupiając się na roli terapeutów i oczekiwań względem pacjentów. Książka jest zatem narzędziem pracy, które powinno wspierać zorientowaną na partnerstwo współpracę pacjentów i specjalistów w dziedzinie psychiatrii. Założenia programu psychoterapii PEGASUS opisanego w podręczniku to: - wspieranie zrozumienia oraz subiektywną integrację doświadczenia choroby i samooceny, - redukowanie lęku i niepewności oraz wspieranie pozytywnej samooceny, - wspieranie odpowiedzialności i niezależności w obchodzeniu się z indywidualną wrażliwością, - wzmocnienie aktywnego pokonywania choroby oraz współodpowiedzialności za leczenie, - dostosowanie dostępnych informacji po stronie pacjentów jak i specjalistów oraz wspieranie partnerskiej współpracy według motto: "negocjowanie zamiast leczenia".   Na płycie CD-ROM znajdują się gotowe materiały do wykorzystania w pracy z pacjentami.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Psychoedukacja grupowa w schizofrenii i zaburzeniach schizoafektywnych (z płytą CD)


Polishbookstore.pl

Książki, multimedia oraz zabawki
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 25.06.2015
wiedza powszechna, rea, delta w-z, festina, edgard, lingea, dreams, universitas, poltext, wagros
Produkty w ofercie: 2414
Promocje: 2308
Wysyłka do 3 dni: 2404
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

ksiegarnia-marki.pl

Książki, artykuły szkolne, gry i zabawki
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 19.02.2018
egmont, olesiejuk sp. z o.o., novae res, znak, revell, adam marszałek, helion, leantoys, prószyński i s-ka, wsip
Produkty w ofercie: 70000
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 70000
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

LiberMed.pl

Księgarnia medyczna i weterynaryjna.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 15.12.2018
pzwl, edra urban & partner, medipage, wydawnictwo naukowe pwn, difin, medpharm, wydawnictwo uniwersytetu jagiellońskiego, medical education, czelej, medical tribune
Produkty w ofercie: 4210
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 4210
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, zielona sowa, bellona, wolters kluwer
Produkty w ofercie: 329777
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 329777
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Ksiazki-medyczne.eu

Książki oraz podręczniki medyczne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 26.02.2012
wydawnictwo naukowe pwn, wydawnictwo lekarskie pzwl, elsevier urban & partner, helion, pascal, wydawnictwo uniwersytetu jagiellońskiego, impuls, galaktyka, illuminatio, wydawnictwo uniwersytetu warszawskiego
Produkty w ofercie: 11145
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Księgarnia.Poltax.waw.pl

Książki językowe oraz podręczniki do nauki języka polskiego dla obcokrajowców.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 28.09.2005
edgard, lektorklett, olesiejuk, level trading, rea, wiedza powszechna, marksoft, pwn s.a., delta, arti
Produkty w ofercie: 9154
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 4
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Sportowo-Medyczna.pl

Podręczniki akademickie i naukowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 05.01.2007
wydawnictwo lekarskie pzwl, edra urban & partner, harmonia, vital, medipage, impuls, pwn, medpharm polska, difin, uniwersytet jagielloński
Produkty w ofercie: 5018
Promocje: 105
Wysyłka do 3 dni: 5017
Opinie pozytywne: 1
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0