[Linguae Mundi]
Kategoria: Polski dla obcokrajowców / Dla odbiorcy angielskojęzycznego
nauczania do potrzeb imigrantów. Moje dziecko idzie do szkoły.
Rozmówki polsko-angielskie powstały z
myślą o rodzicach, których dzieci będą uczęszczały lub już
uczęszczają do...
Pełen opis produktu 'Rozmówki polsko-angielskie dla rodziców i opiekunów. Moje dziecko w polskiej szkole' »
Intensywne migracje ludności w XXI wieku stały się wyzwaniem dla
osób i środowisk zaangażowanych w kształcenie językowe
cudzoziemców, a także wyzwoliły konieczność dostosowania materiałów
i metod nauczania do potrzeb imigrantów.Moje dziecko idzie
do szkoły. Rozmówki polsko-angielskie powstały z myślą o
rodzicach, których dzieci będą uczęszczały lub już uczęszczają do
szkoły podstawowej w Polsce. Stanowią praktyczną pomoc dla tych
rodziców i opiekunów, którzy nie posługują się językiem polskim w
stopniu umożliwiającym porozumiewanie się w sytuacjach
komunikacyjnych związanych z funkcjonowaniem dziecka w placówce
edukacyjnej.Publikacja jest pierwszą na rynku wydawniczym pomocą
dydaktyczną adresowaną do rodziców cudzoziemców. Odpowiada na ich
specyficzne potrzeby językowe, kładąc przy tym szczególny nacisk na
elementy realioznawcze. Zawarte w Rozmówkach informacje, dotyczące
polskiego systemu edukacji, sposobu pracy szkoły w Polsce czy
organizacji roku szkolnego, będą dla adresatów publikacji pomocne w
procesie wyrównywania szans edukacyjnych i w procesie
integracji.Treści Rozmówek zawierają materiał leksykalny zebrany w
oparciu o badanie potrzeb językowych rodziców (imigrantów) dzieci w
wieku wczesnoszkolnym oraz o analizę wypowiedzi nauczycieli, którzy
pracują z dziećmi cudzoziemskimi w pierwszych klasach szkoły
podstawowej. Obie grupy badanych - rodzice i nauczyciele, swoimi
odpowiedziami, ocenami i sugestiami dotyczącymi problemów w
komunikacji w języku polskim w szkole wpłynęły na treść, zasób
leksykalny oraz formę Rozmówek Frazy, które znalazły się w
Rozmówkach są oparte na autentycznych materiałach: dokumentacji
szkolnej, dzienniczku ucznia, materiałach dotyczących zdrowia
dziecka, stronach internetowych szkół, ogłoszeniach, informatorach
szkolnych i informatorach kuratorium, ofertach klubów osiedlowych,
kin, teatrów i biur turystycznych, publikacjach organizacji
rządowych.Taka zawartość Rozmówek może służyć urozmaiceniu i
wzbogaceniu kursów języka polskiego ogólnego, a także wspomagać
pracę kadry szkolnej i pedagogicznej z rodzicami i dziećmi
cudzoziemskimi.Pierwsza część Rozmówek - Świat i Człowiek - zawiera
zwroty użyteczne w komunikacji codziennej. Kolejne części - Dziecko
i Dom - są węższe tematycznie i obejmują słownictwo związane z
dzieckiem. Najobszerniejsze, a jednocześnie najbardziej
specjalistyczne, są części poświęcone szkole. Składają się z dwóch
dużych całości. Pierwsza zbiera słownictwo z dziedziny szeroko
pojętej edukacji, druga zaś określa sytuacje komunikacyjne, w
jakich może się znaleźć rodzic lub opiekun w szkole iw środowisku
szkoły.Użytkownik Rozmówek znajdzie w nich zarówno pojedyncze
słowa, jak i zwroty, wyrażenia, a także całe zdania. Przejrzysta i
czytelna prezentacja najbardziej potrzebnych, użytecznych fraz oraz
logiczne ich pogrupowanie ułatwiają skuteczną komunikację w języku
polskim.Rozmówki zostały przygotowane w czterech wersjach
językowych: polsko-angielskiej, polsko-wietnamskiej,
polsko-chińskiej i polsko-rosyjskiej.