[Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego]
Kategoria: Książki / Literatura obcojęzyczna
są uznanymi na świecie autorytetami w dziedzinie opartych na
dowodach psychoterapii dzieci i
młodzieży, a ich książka jest lekturą obowiązkową. To
wydanie różni się...
Pełen opis produktu 'Metody w psychoterapii dzieci i młodzieży oparte na dowodach' »
Kompleksowe źródło wiedzy dla terapeutów pracujących z dziećmi i
młodzieżą Drugie, zmienione wydanie podręcznika światowej sławy
specjalistów zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do prowadzenia
skutecznej terapii dzieci i młodzieży. Niniejszy tom uwzględnia
również najbardziej aktualne udoskonalenia i adaptacje metod
leczenia oraz przedstawia dodatkowe interwencje oparte na dowodach.
Najważniejszą część podręcznika stanowią zwięzłe rozdziały
poświęcone konkretnym programom psychoterapii. Autorzy
poszczególnych metod omawiają ich teoretyczne podstawy, opisują
sposób przeprowadzania interwencji sesja po sesji, podsumowują
wyniki badań na temat skuteczności terapii oraz wskazują
nierozwiązane problemy, z którymi należy się uporać. Ten
kompleksowy podręcznik będzie przydatny zarówno dla psychologów
zajmujących się dziećmi i młodzieżą, jak i dla psychiatrów i
specjalistów z pokrewnych dziedzin (niezależnie od orientacji
teoretycznej), badaczy i studentów. Podręcznik zawiera metody
leczenia: lęku, depresji, zaburzeń stresu pourazowego, anoreksji
psychicznej, moczenia się, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych,
opozycyjno-buntowniczych i zaburzeń zachowania, ADHD, zaburzeń ze
spektrum autyzmu, zaburzeń związanych z używaniem substancji
psychoaktywnych samouszkodzeń i myśli samobójczych, bulimii
psychicznej oraz zanieczyszczania się kałem- nieuwzględnionych w
poprzednim wydaniu „Weisz i Kazdin są uznanymi na świecie
autorytetami w dziedzinie opartych na dowodach psychoterapii dzieci
i młodzieży, a ich książka jest lekturą obowiązkową. To wydanie
różni się od poprzednich znacznie szerszym zakresem oraz
wnikliwością w ocenie dowodów. Chociaż omawiane problemy są dość
złożone, całość napisana jest w sposób potoczysty i przystępny.
Każdy, kto interesuje się tymi zagadnieniami, będzie czerpał
przyjemność z lektury tej książki, a jednocześnie znacznie poszerzy
swoją wiedzę”. Michael Rutter, M.D., Instytut Psychiatrii,
Psychologii i Neurobiologii, King’s College London, Wielka Brytania
Największym wyzwaniem, przed jakim stoją dzisiejsi psychoterapeuci
i badacze psychoterapii, jest personalizacja psychoterapii opartej
na dowodach przy wykorzystaniu dostępnego zestawu metod
terapeutycznych i narzędzi monitorowania. Dotyczy to zarówno
psychoterapii osób dorosłych, jak i dzieci i młodzieży. Trudno mi
sobie wyobrazić lepsze źródło do uporania się z tym zadaniem niż ta
wybitna książka. Wolfgang Lutz, Ph.D., Wydział Psychologii,
Uniwersytet w Trewirze, Niemcy „Nikt nie ma tak głębokiej i
rozległej wiedzy na temat opartych na dowodach praktyk dla dzieci i
młodzieży – ich opracowania, ewaluacji i wdrożenia, jak również ich
zalet i ograniczeń – jak Weisz i Kazdin. W tym wydaniu dokładnie
przedstawiono niemal wszystkie problemy, jakim muszą stawiać czoło
klinicyści, a w osobnej części omówiono wdrażanie interwencji
opartych na dowodach w rozmaitych kontekstach klinicznych. Każdy
klinicysta i badacz kliniczny będzie chciał mieć to autorytatywne
źródło na swojej półce, a dla nauczycieli będzie ono doskonałą
pomocą na zaawansowanych kursach poświęconych interwencjom
psychologicznym”. David H. Barlow, Ph.D., A.B.P.P., emerytowany
profesor psychologii i psychiatrii oraz założyciel, Ośrodek
Zaburzeń Lękowych i Pokrewnych, Uniwersytet Bostoński, Stany
Zjednoczone John R. Weisz, Ph.D., A.B.P.P., jest profesorem
psychologii na Wydziale Medycznym Uniwersytetu Harvarda. Jego
zainteresowania badawcze skupiają się na opracowywaniu i testowaniu
programów psychoterapii przeznaczonych dla młodzieży, a także na
metaanalizach i systematycznych przeglądach badań nad
psychoterapią. Był przewodniczącym Society of Clinical Child and
Adolescent Psychology (Oddział 53 Amerykańskiego Towarzystwa
Psychologicznego) oraz International Society for Research in Child
and Adolescent Psychopathology. Otrzymał James McKeen Cattell
Lifetime Achievement Award od Towarzystwa Nauk Psychologicznych
oraz Nagrodę im. Klausa Grawego za rozwój innowacyjnych badań w
dziedzinie psychologii klinicznej i psychoterapii od szwajcarskiej
Fundacji Klausa Grawego. Alan E. Kazdin, Ph.D., A.B.P.P., jest
profesorem psychologii i psychiatrii dziecięcej na Uniwersytecie
Yale oraz dyrektorem Yale Parenting Center, poradni dla dzieci i
ich rodzin. Kierował zakładem psychologii w Yale, Yale Child Study
Center na Wydziale Medycznym oraz poradnią zdrowia psychicznego w
szpitalu Yale-New Haven. Jest autorem lub redaktorem ponad 750
artykułów, rozdziałów i książek poświęconych psychoterapii dzieci i
młodzieży, wychowaniu, zachowaniom agresywnym i antyspołecznym oraz
metodologii badań. Był przewodniczącym Amerykańskiego Towarzystwa
Psychologicznego i otrzymał od niego nagrody za wybitne osiągnięcia
naukowe w dziedzinie psychologii stosowanej oraz za wyróżniające
się życiowe dokonania na polu psychologii.