[PWN]
Kategoria: Literatura medyczna / Psychologia
psychologii. Do książki dołączona jest płyta
CD-ROM zawierająca podstawowe eksperymenty i demonstracje
zjawisk omawianych w poszczególnych rozdziałach podręcznika. 8
października 2006...
Pełen opis produktu 'Psychologia poznawcza z CD-ROM(0013921))' »
Znakomity, aktualny podręcznik do psychologii
poznawczej!
Nowoczesny podręcznik zarówno w sposobie ujęcia, jak też w
obudowie dydaktycznej.
Książka:
zapoznaje z podstawowymi problemami, pojęciami i metodami
psychologii procesów poznawczych;
omawia nie tylko \"klasyczne\" problemy psychologii poznawczej, ale
także najnowsze koncepcje;
przedstawia najważniejsze paradygmaty eksperymentalne i ilustruje
szczególnie interesujące zjawiska opisami konkretnych badań;
pokazuje, że czynności pozornie proste i zrozumiałe (np. czytanie,
rozpoznawanie twarzy ludzkiej lub koordynacja czynności
jednoczesnych) są kontrolowane przez niezwykle złożony i
wyrafinowany mechanizm poznawczy;
demistyfikuje uproszczone sądy i pseudoteorie na temat procesów
poznawczych człowieka;
ukazuje nowe możliwości zastosowania pojęć i metod psychologii
poznawczej do analizy wielu zjawisk, zwykle nie rozpatrywanych w
tym kontekście, np. zjawisk społecznych lub zaburzeń
psychicznych.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i
wykładowców psychologii.
Do książki dołączona jest płyta CD-ROM zawierająca podstawowe
eksperymenty i demonstracje zjawisk omawianych w poszczególnych
rozdziałach podręcznika.
8 października 2006 roku na XIII Krajowych Targach Książki
Akademickiej ATENA publikacja otrzymała Nagrodę Rektora
Uniwersytetu Warszawskiego. więcej
Opinia wykładowcy:
Ujmuje wiele ważnych kwestii z zakresu psychologii pamięci i
uczenia się, spostrzegania, reprezentacji poznawczych, także
bardziej złożonych procesów poznawczych: myślenia, rozwiązywania
problemów, podejmowania decyzji, języka i mowy. Bardzo cennym jest
wprowadzenie rozdziałów o umyśle i o wiedzy - brakowało takich
informacji w dotychczasowych podręcznikach.
(dr Urszula Dębska, Uniwersytet Wrocławski)
Wydanie: pierwsze, dodruk
Wydawnictwo Naukowe PWN i ACADEMICA Wydawnictwo SWPS, 2008
(copyright 2007)
ISBN: 978-83-01-14586-6
Format: 16,5x24 cm
Gratuluję wydania
Psychologia poznawcza ujmuje wiele ważnych kwestii z zakresu
psychologii pamięci i uczenia się, spostrzegania, reprezentacji
poznawczych, także bardziej złożonych procesów poznawczych:
myślenia, rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji, języka i
mowy. Bardzo cennym jest wprowadzenie rozdziałów o umyśle i o
wiedzy – brakowało takich informacji w dotychczasowych
podręcznikach.
(...) Gratuluję wydania takiego podręcznika i dziękuję zarazem,
gdyż będzie on stałą pomocą do prowadzonych przeze mnie zajęć z
psychologii procesów poznawczych.
dr Urszula Dębska, Uniwersytet Wrocławski
2008-09-22
Ukazuje białe plamy na mapie psychologii
poznawczej
Publikacja bezapelacyjnie uzupełnia lukę na rynku polskich książek
z zakresu psychologii poznawczej. Jest bardzo rzetelną, wręcz
analityczną syntezą dorobku i najnowszych osiągnięć psychologii
poznawczej światowej i polskiej. Znajdują się w niej też refleksje
oceniające oraz ukazujące białe plamy na mapie psychologii
poznawczej, co może być inspiracją dla badaczy.
Poza tym wiele miejsca poświęcono w niej na prezentację
eksperymentów, ich omówienie i interpretację. Taki sposób
prezentacji treści bardzo ułatwia zrozumienie zagadnień
teoretycznych i jest wręcz znakomitą pomocą w projektowaniu i
przeprowadzaniu badań własnych przez studentów. Dołączona płyta z
wybranymi eksperymentami jest bezcenną pomocą dydaktyczną w świetle
powyższych rozważań.
dr Ryszarda Ewa Bernacka, Uniwersytet Marii
Curie-Skłodowskiej 2008-09-22
Książka zawiera niezwykle bogaty materiał
empiryczny
Książka stanowi pierwszy polski podręcznik akademicki, podejmujący
w tak obszernym wymiarze i ujętą tak wszechstronnie problematykę
psychologii poznawczej, która jest spadkobierczynią tradycyjnie
pojętej psychologii jako nauki o życiu umysłowym człowieka oraz
jednym z działów współczesnej kognitywistyki.
(...) Książka zawiera niezwykle bogaty materiał empiryczny, a w
wielu miejscach Autorzy wprowadzają czytelnika w sekrety własnego
warsztatu badawczego i we własną praktykę badań. Poświadczają tym
samym swą dogłębną znajomość przedmiotu badań i wysokie
kompetencje, podbudowane olbrzymią erudycją i własnym ugruntowanym
dorobkiem naukowym.
dr Maria Zając, Uniwersytet Śląski 2008-09-22