[onepress]
Kategoria: PoradnikiWysyłka: od ręki
Jaka jest różnica między wygranym i przegranym życiem zawodowym?
Pielęgnuj swoje marzenia. Trzymaj się swoich ideałów. Maszeruj
śmiało według muzyki, którą tylko ty słyszysz. Wielkie biografie
powstają...
Pełen opis produktu 'Od przedstawiciela handlowego do prezesa spółki giełdowej, czyli co robić i czego unikać, aby osiągnąć zawodowy sukces' »
Jaka jest różnica między wygranym i przegranym życiem
zawodowym?Pielęgnuj swoje marzenia. Trzymaj się swoich
ideałów. Maszeruj śmiało według muzyki, którą tylko ty słyszysz.
Wielkie biografie powstają z ruchu do przodu, a nie z oglądania się
do tyłu
Paulo Coelho,
AlchemikZwycięzcę poznaje się nie po tym, jak zaczyna, ale
po tym, jak kończy
Powyższe słowa - parafraza wypowiedzi jednego z polskich
polityków - pierwotnie oczywiście odnosiły się do sytuacji w
świecie polityki. Jednak biznes i polityka są dosyć podobne. Tu i
tu toczy się walka o stanowiska bądź pieniądze. W obu przypadkach
mamy wygranych i przegranych. I co ciekawe, zarówno na arenie
zmagań polityków, jak i w biznesie zdarza się, że po najwyższe
laury sięgają ludzie, którym początkowo nie wróżylibyśmy sukcesu -
czy to z racji wykształcenia, czy też wybranej początkowo ścieżki
zawodowej. Czy istnieją jakieś szczególne predyspozycje do
osiągnięcia sukcesu? Cechy osobowości? Rodzaj inteligencji? A może
decyduje przypadek?
Autor tej książki, nauczyciel akademicki i człowiek biznesu
równocześnie, posiadający ogromne doświadczenie w zakresie
działania mechanizmów gospodarczych w naszym kraju, stara się
odpowiedzieć na te pytania. W oparciu o własną ścieżkę kariery i
sytuacje, z jakimi miał do czynienia, rozszerza obszar rozważań o
kontekst makro- i mikroekonomiczny. Pisząc np. o roli
wykształcenia, analizuje zagadnienie dogłębnie - od racjonalności
wyboru podstawowego kierunku studiów, poprzez kształcenie
podyplomowe, MBA, kursy doszkalające etc. Książka nie jest jednak
tylko zbiorem przemyśleń. Stanowi praktyczny poradnik dla
wszystkich, którzy wiedzą, że drzemie w nich zwycięzca, i tylko
szukają sposobu na to, by go obudzić.
Zbigniew Mendel - doktor nauk humanistycznych, absolwent
Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Śląskiej i SGH w Warszawie. Do
1998 roku nauczyciel akademicki. W 1993 roku rozpoczął pracę w
biznesie. Od piętnastu lat zatrudniony na kluczowych stanowiskach
(prezes zarządu - dyrektor generalny) w przedsiębiorstwach polskich
i zagranicznych. Ponadto prezes i właściciel firmy Mendel Company,
podmiotu o szerokim spektrum działania. Konsultant i doradca
strategiczny przedsiębiorstw. Trener biznesu. Autor wielu
publikacji naukowych o współczesnej Francji i zarządzaniu.