[APN PROMISE]
Kategoria: InformatykaWysyłka: od ręki
Książka jest przeznaczona dla początkujących bez żadnej wiedzy ani
doświadczenia w programowaniu gier albo
programowaniu w ogóle i uczy podstaw silnika gier Unity,
języka programowania...
Pełen opis produktu 'Programowanie gier przy użyciu Unity i C#' »
Książka jest przeznaczona dla początkujących bez żadnej wiedzy ani
doświadczenia w programowaniu gier albo programowaniu w ogóle i
uczy podstaw silnika gier Unity, języka programowania C# oraz
sztuki programowania zorientowanego obiektowo. Nowe pojęcia są nie
tylko wyjaśniane, ale też dokładnie demonstrowane.
Zaczynając od wprowadzenia do Unity, dowiemy się wiele o scenach,
elementach GameObject, prefabrykatach, składnikach i stosowaniu
różnych okien do interakcji z tym silnikiem gier. Następnie
zagłębimy się w podstawy programowania, zajmując się regułami
składni, formatowaniem, metodami, zmiennymi, obiektami i typami,
klasami oraz dziedziczeniem podczas samodzielnego pisania i
testowania kodu. Później wyjaśnimy, jak udostępniać dane skryptów w
oknie Inspector oraz podstawy systemu serializacji w
Unity.
Następnie książka poprowadzi nas przez proces planowania i
rozwijania projektów prostych gier opracowanych w taki sposób, aby
ćwiczyć pojęcia związane z programowaniem, a odkładać na bok mniej
istotne sprawy, co pozwoli skupić się przede wszystkim na
implementowaniu mechanizmów gier. W przykładowych projektach
nauczymy się obsługi urządzeń wejściowych, używania w grze
sztywnych obiektów podlegających prawom fizyki, kolizji między
obiektami, wykorzystania kamer, tworzenia obiektów z prefabrykatów,
ładowania scen, projektowania i kodowania interfejsu użytkownika
itd.
Na koniec uzyskamy solidne podstawy programowania, które utorują
drogę do zrozumienia podstawowej składni C# i podstaw programowania
zorientowanego obiektowo, żeby wiedzieć nie tylko co pisać, ale
dlaczego i jak to naprawdę działa. Programowanie gier przy użyciu
Unity i C# pomoże nam dobrze poznać silnik gier Unity i jego
dokumentację oraz pokaże, jak niezależnie szukać dalszych
informacji na temat nieporuszonych tutaj pojęć i wyzwań.
Dzięki tej książce będziemy mogli:
Zrozumieć podstawy programowania zorientowanego obiektowo, w tym
zagadnienia szczególnie związane z grami.
Wykorzystać podstawowe i średnio zaawansowane możliwości języka
programowania C# i jego składni.
Zapoznać się ze wszystkimi głównymi typami składników silnika gier
Unity: kolizjami i sztywnymi obiektami, światłami, kamerami,
skryptami, itd.
Wykorzystać podstawową znajomość silnika gier Unity i jego funkcji
do równoważenia mechanizmów rozgrywki, aby zapewniać ciekawe
wrażenia w grach.