[WSiP Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne]
Kategoria: Szkoła podstawowaWysyłka: od ręki
UKŁAD TREŚCI: założenia programu i ich uzasadnienie,
ogólne i szczegółowe cele edukacyjne oraz zakładane osiągnięcia
uczniów, materiał nauczania, strategie osiągania
założonych celów,...
Pełen opis produktu 'Przygoda z klasą. Program nauczania zintegrowanego w klasach 1,2,3' »
UKŁAD TREŚCI: założenia programu i ich uzasadnienie, ogólne i
szczegółowe cele edukacyjne oraz zakładane osiągnięcia uczniów,
materiał nauczania, strategie osiągania założonych celów,
proponowane metody oceniania, obudowa dydaktyczna programu,
propozycje lektur dla ucznia i wykaz literatury pegagogicznej i
metodycznej. NE ZAŁOŻENIA PROGRAMU: zintegrowany materiał
nauczania, oparcie kształcenia na aktywności dziecka w tworzeniu
własnej wiedzy oraz na jego naturalnej ciekawości poznawczej i
twórczości, podkreślenie roli indywidualizacji w procesie
kształcenia, nacisk na kształtowanie umiejętności uczniów, a nie na
przyswajanie wiadomości, zgodność ze środowiskiem życia i
potrzebami współczesnego człowieka, podkreślenie wagi oceny
opisowej. Y PROGRAMU: całkowita zgodność z podstawą programową
jasny i przejrzysty układ spójność programu i obudowy dydaktycznej
proponowane podstawowe strategie nauczania: projekty edukacyjne w
pracy z dziećmi, działania terenowe z dziećmi, gry dydaktyczne,
drama i gry dramowe, twórczość artystyczna dzieci, praca w grupie,
ścisła współpraca z rodzicami pozwalają na wykorzystanie wiedzy
osobistej uczniów, wyzwalają ich twórczą aktywność, zapewniają
wszechstronny rozwój dziecka: poznawczy, emocjonalny, duchowy i
fizyczny umożliwia wniesienie przez nauczyciela własnych rozwiązań
dotyczących doboru treści, metod pracy z uczniem i form oceny
wielostronnie ukazuje proces wychowawczy wychowanie jest zadaniem
priorytetowym jest próbą integracji oddziaływań
wychowawczo-dydaktycznych nauczycieli i rodziców, proponuje formy
rzeczywistej współpracy między nauczycielem a rodzicami.