[WYDAWCA]
Kategoria: Kultura i rozrywka > Książki i Komiksy > Książki naukowe i popularnonaukowe > Marketing i zarządzanieWysyłka: do 7 dni
PRAKTYKA ZARZĄDZANIA NAJSŁYNNIEJSZA KSIĄŻKA O
ZARZĄDZANIU P F DRUCKER „Jeżeli chcesz przeczytać tylko
jedną książkę o zarządzaniu - powtarza swoim ludziom
prezes jednego...
Pełen opis produktu 'PRAKTYKA ZARZĄDZANIA NAJSŁYNNIEJSZA KSIĄŻKA O ZARZĄDZANIU P F DRUCKER' »
PRAKTYKA ZARZĄDZANIA NAJSŁYNNIEJSZA KSIĄŻKA O ZARZĄDZANIU P F
DRUCKER „Jeżeli chcesz przeczytać tylko jedną książkę o zarządzaniu
- powtarza swoim ludziom prezes jednego z największych banków
świata - to przeczytaj Praktykę zarządzania”. Książka Praktyka
zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz
przedsiębiorstwo jako na całość. To pierwszy opis zarządzania jako
oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako
przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje
przedsiębiorstwo w trzech wymiarach: - po pierwsze jako „biznes”,
czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki
ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta; - po
drugie jako „organizację”, opartą na składniku ludzkim i mającą
charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich
rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a
z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i
formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością; - po
trzecie jako „instytucję społeczną”, osadzoną w społeczeństwie i w
społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu
publicznego. *** Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście,
zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących
sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker odkrył światu znaczenie
menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej,
ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama
własność prywatna nie wystarczy dziś dla sukcesów w gospodarce. Nie
wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze – ta
książka w sposób żywy i przystępny informuje, co trzeba umieć i co
robić dla powodzenia biznesu. Jest to książka fundamentalna dla
wiedzy o zarządzaniu i nie darmo jej autora nazywa się „ojcem
założycielem” zarządzania (i wręcz – jego „papieżem”). To
rzeczywiście „biblia” biznesu – żywy, codzienny poradnik we
wszystkich sprawach prowadzenia biznesu i zarządzania
przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z kompleksem
naszego zapóźnienia. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć – dzięki wiedzy,
umiejętnościom i woli sukcesu. - Stefan Bratkowski, dziennikarz,
publicysta, pisarz *** Urodzony w Wiedniu w 1909 roku, Peter F.
Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929
rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako
ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937
pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w
grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie
jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i
zagranicznych firmach doradczych. Prawdziwą karierę zrobił jako
wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i
filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia
lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New
York University. Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w
Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005.