Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA > Silnik

    PORADNIK SERWISOWY SILNIK 1.3 MULTIJET (75-90 KM) SYSTEM STEROWANIA MARELLI MJD 6F3 NR 03/2012   Spis treści WSTĘP 1. OGÓLNIE O SYSTEMIE MULTIJET 1.1. Cechy charakterystyczne systemu... Pełen opis produktu 'SILNIK 1.3 MULTIJET (75-90 KM). PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY SILNIK 1.3 MULTIJET (75-90 KM) SYSTEM STEROWANIA MARELLI MJD 6F3 NR 03/2012  Spis treści WSTĘP 1. OGÓLNIE O SYSTEMIE MULTIJET1.1. Cechy charakterystyczne systemu sterowania silnikiem MJD 6F3 1.2. Funkcja autodiagnostyki 1.3. Podzespoły silnika 1.3 Multijet 1.4. Urządzenia redukujące emisję zanieczyszczeń 2. OBWÓD PALIWA 2.1. Autodiagnostyka obwodu paliwa MJD 6F3 (75 KM) 2.2. Autodiagnostyka obwodu paliwa MJD 6F3 (90 KM) 3. OBWÓD DOPROWADZENIA POWIETRZA DO SILNIKA3.1. Obwód powietrza doładowania 3.2. Czujnik ciśnienia doładowania 4. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH DPF (DIESEL PARTICULATE FILTER) 4.1. Działanie filtra DPF 4.2. Sygnalizacje dla użytkownika 5. LINIOWA SONDA LAMBDA UEGO 5.1. Wymiana sondy lambda 6. PROCEDURY UCZENIA 7. SCHEMATY ELEKTRYCZNE I PIN OUT Kup Teraz! Poradnik serwisowy na temat systemu sterowania silnikiem MARELLI MJD 6F3 - polecamy!
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o SILNIK 1.3 MULTIJET (75-90 KM). PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA > Układ napędowy

    PORADNIK SERWISOWY DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA DAEWOO FSO MATIZ NR 05/2004   Elementy sterujące układem Daewoo Matiz (FSO Matiz). Lokalizacja bezpieczników i prze... Pełen opis produktu 'DAEWOO FSO MATIZ DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA DAEWOO FSO MATIZ NR 05/2004   Elementy sterujące układem Daewoo Matiz (FSO Matiz). Lokalizacja bezpieczników i przekaźników. Procedury usuwania usterek nie określonych kodem DTC. Procedury usunięcia usterek określonych kodem generowanym przez ECM.   PORADNIK MOTORYZACYJNY. MATIZ - DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA   Od autora Niniejszy poradnik powinien stanowić dla warsztatu pomoc przy wykrywaniu przyczyn usterki zasygnalizowanej kontrolką SES. Podane w publikacji procedury odnoszą się do poszczególnych kodów błędów, które można odczytać poprzez kod błyskowy kontrolki, jak również przy pomocy diagnoskopów Scanner 11 lub Scan 100. W niektórych przypadkach np. obsługa immobilizera, prawidłowa diagnostyka układu jest niemożliwa bez użycia diagnoskopu. Informacje zawarte w tym poradniku są odzwierciedleniem wiedzy teoretycznej i praktycznej zdobytej w czasie pracy przy obsłudze i naprawach samochodu Matiz. Autor: Waldemar Kierylak Spis treści:   1. Elementy sterujące układem - Sterowaniem wtryskiem paliwa - Pompa paliwa - Regulator ciśnienia paliwa - Magistrala paliwa - Sekwencyjny wtrysk paliwa - Układ odpowietrzania - Kompensacja obrotów silnika - Układ zapłonowy - Świece zapłonowe - Cewka zapłonowa - Rozdzielacz zapłonu - ECM - Kontrolka SES - MAP - MAT - CTS - TPS - Czujnik tlenu - Katalizator - Błąd obwodu wtryskiwaczy - Czujnik optyczny - CCP - VSS - IACV - Obwód przekaźnika sprężarki klimatyzatora (A/C) - Wolne obroty wentylatora - Wysokie obroty wentylatora - Czujnik spalania stukowego - Zawór recyrkulacji spalin - Immobilizer - Termistor parownika 2. Lokalizacja bezpieczników i przekaźników 3. Procedury usuwania usterek nie określonych kodem DTC 3.1. Kody diagnostyki 3.2. Numer pinu - opis 3.3. Kontrola układu diagnostycznego 3.4. Problemy, które nie powodują generowania DTC - Rozrusznik pracuje - silnik nie uruchamia się - brak DTC - Silnik nie sprawny - kontrolka SES nie zapala się brak DTC - Kontrolka SES po zwarciu A i C w złączu ALDL, mimo zapamiętanych DTC, nie błyska - Sprawdzanie obwodu przekaźnika głównego - brak DTC - Sprawdzanie MAP - ciśnienie w kolektorze ssącym - brak DC - Układ sterowania obrotów biegu jałowego silnika - brak DTC - Usterka układu zapłonowego - brak DTC - Nie pracuje wentylator - wolne i wysokie obroty - brak DTC 4. Procedury usunięcia usterek określonych kodem generowanym przez ECM - DTC 0105 - niski sygnał MAP - DTC 0105 - wysoki sygnał MAP - DTC 0110 - niski sygnał czujnika MAT - DTC 0110 - wysoki sygnał czujnika MAT - Czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym - DTC 0115 - niski sygnał czujnika CTS - Czujniki temperatury płynu chłodzącego - DTC 0115 - zbyt wysoki sygnał CTS - DTC 0120 - niski sygnał czujniki TPS - DTC 0120 - wysoki sygnał czujnika TPS - DTC 0130 - sonda lambda (czujnik tlenu) - DTC 0201 - wtryskiwacz i zwarcie do masy lub akumulatora - DTC 0202 - wtryskiwacz II zwarcie do masy lub akumulatora - DTC 023 - wtryskiwacz III zwarcie do masy lub akumulatora - DTC 0320 - błędne działanie czujnika optycznego prędkości obrotowej silnika - DTC 0325 - uszkodzony czujnik spalania detonacyjnego - DTC 0340 - błędne działanie czujnika optycznego - DTC 0400 - niski sygnał włączania/wyłączania zaworu EGR - DTC 0400 - wysoki sygnał włączane/wyłączanie - DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do masy - DTC 0440 - zawór elektromagnetyczny pochłaniacza par paliwa - zwarcie do prądu - DTC 0500 - błędny sygnał czujnika prędkości pojazdu - DTC 0505 - usterka zaworu sterującego powietrzem na biegu jałowym (IAC) - DTC 0560 - zbyt wysokie lub zbyt niskie napięcie akumulatora - DTC 0601 - błąd modułu ECM - DTC 110 - nie działa funkcja korekcji składu mieszanki - DTC 1500 - przerwa w obwodzie parownika - DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego - kontrola obwodu - DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego zawarty do akumulatora - DTC 1600 - błąd immobilizera wykrywany przez ECM - brak odpowiedzi - DTC 1601 - błąd imobilizera - odpowiedź nieprawidłowa - DTC 1602 - bład immobilizera - zablokowany ECM - DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do masy - DTC 1610 - obwód cewki przekaźnika głównego zwarty do prądu - DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do masy - DTC 1620 - wyłącznik klimatyzatora - zwarcie do prądu - DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora: przerwa w połączeniach lub zwarcie do masy - DTC 1630 - przekaźnik niskich obrotów wentylatora przerwa w połączeniach lub zwarcie do prądu - DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę lub zwarcie do masy - DTC 1631 - przekaźnik wysokich obrotów wentylatora ma przerwę w połączeniach lub zwarcie do prądu  
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o DAEWOO FSO MATIZ DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW STERUJĄCYCH PRACĄ SILNIKA. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA > Układ zasilania

    PORADNIK SERWISOWY TDI BEZ TAJEMNIC - CZĘŚĆ 2 NR 04/2009 Silniki z pompowtryskiwaczami PDE-PPD i filtrem DPF Elektroniczny system sterowania silników o zapłonie samoczynnym EDC. Układy... Pełen opis produktu 'TDI BEZ TAJEMNIC - część 2. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY TDI BEZ TAJEMNIC - CZĘŚĆ 2 NR 04/2009 Silniki z pompowtryskiwaczami PDE-PPD i filtrem DPF Elektroniczny system sterowania silników o zapłonie samoczynnym EDC. Układy z pompowtryskiwaczami. Diagnostyka silników wysokoprężnych z systemami PDE, PLD i PPD. Pompowtryskiwacze, ciśnienie i fazy wtrysku. Regulacja początku tłoczenia. Wałki wyrównoważające, filtr DPF, koła rozrządu wału korbowego. Elementy systemu EDC. Układ recyrkulacji spalin. Układ UIS i PDE. PORADNIK MOTORYZACYJNY. TDI BEZ TAJEMNIC (CZ. 2) Spis treści 1. WPROWADZENIE 2. ELEKTRONICZNY SYSTEM STEROWANIA SILNIKÓW O ZAPŁONIE SAMOCZYNNYM (EDC) 3. UKŁADY Z POMPOWTRYSKIWACZAMI 4. DIAGNOSTYKA SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH Z SYSTEMAMI PDE/PLD ORAZ PPD4.1. Świece żarowe 4.2. Zasilanie powietrzem 4.3. Zasilanie paliwem 4.3.1. Dawka rozruchowa i dawka wtrysku 4.3.2. Pomiary ciśnień w układach wtryskowych 5. POMPOWTRYSKIWACZE5.1. Zasada działania pompowtryskiwacza elektromagnetycznego 5.2. Demontaż i montaż pompowtryskiwaczy 5.1.1. Demontaż pompowtryskiwaczy 5.1.2. Montaż pompowtryskiwaczy 5.1.3. Regulacja pompowtryskiwaczy 6. CIŚNIENIE I FAZY WTRYSKU 7. REGULACJA POCZĄTKU TŁOCZENIA 8. WAŁKI WYRÓWNOWAŻAJĄCE 9. FILTR DPF9.1 Filtr cząstek stałych 9.1.1. Budowa filtra cząstek stałych 9.1.2. Określanie poziomu nasycenia 9.1.3. Procesy regeneracji 9.1.4. Problemy serwisowe z regeneracją 9.1.5. Płyn addytywny 9.2. Komponenty mające wpływ na proces regeneracji filtra DPF 9.2.1. Czujniki temperatury spalin 9.2.2. Szerokopasmowa sonda lambda 9.2.3. Czujnik różnicowy ciśnienia spalin 9.2.4. Masowy przepływomierz powietrza 10. KOŁA ROZRZĄDU WAŁU KORBOWEGO 11. WYBRANE INNE ELEMENTY SYSTEMU EDC11.1. Czujnik Halla - jako czujnik obrotów wału korbowego 11.2. Czujnik temperatury paliwa 11.3. Czujnik ciśnienia doładowania 11.4. Czujnik ciśnienia atmosferycznego 11.5. Włącznik przy pedale sprzęgła 11.6. Przełącznik na pedale hamulca 12. UKŁAD RECYRKULACJI SPALIN 13. PRZYKŁADOWE FUNKCJE DIAGNOSTYCZNE13.1. Test silnika na recyrkulację spalin 13.2. Test silnika na regulację ciśnienia doładowania 14. UKŁADY UIS/PDE – PODSUMOWANIE 15. DODATEK15.1. Rysunki budowy różnych pompowtryskiwaczy 15.2. Karta serwisowa silnika 1,9 TDI typ AJM pojazdu VW PASSAT [8] 15.3. Wybrane pojazdy z silnikami TDI 16. LITERATURA     Zobacz również część pierwszą poradnika: TDI BEZ TAJEMNIC Wybierz zestaw, aby kupić dwa numery w cenie promocyjnej: ZESTAW PORADNIKÓW TDI BEZ TAJEMNIC             Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów: elektronika elektryka diagnostyka technologia napraw mechanicznych lakiernictwo i blacharstwo Artykuły zawierają: wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów, opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej, technologie napraw najnowocześniejszych układów, porady ekspertów z branży, prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów, omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o TDI BEZ TAJEMNIC - część 2. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA > Układ zasilania

    PORADNIK SERWISOWY TDI BEZ TAJEMNIC - CZĘŚĆ 1 NR 02/2009 TDI bez tajemnic. Silniki o zapłonie samoczynnym ze sterowaniem elektronicznym EDC. Diagnostyka silników wysokoprężnych. Zawór... Pełen opis produktu 'TDI BEZ TAJEMNIC - część 1. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY TDI BEZ TAJEMNIC - CZĘŚĆ 1 NR 02/2009 TDI bez tajemnic. Silniki o zapłonie samoczynnym ze sterowaniem elektronicznym EDC. Diagnostyka silników wysokoprężnych. Zawór ELAB odcinający dopływ paliwa. Świece żarowe. Zasilanie powietrzem i paliwem. Elementy systemu Electronic Diesel Control. Budowa pompy wtryskowej VP 44 oraz VE. Rozruszniki i alternatory. Fragment Poradnika TDI (skrót z ang. Turbodiesel Direct Injection (Diesel Motor)) - dieslowska wysokoprężna jednostka silnikowa, zasilana bezpośrednim wtryskiem do komory spalania, stosowana w samochodach należących do Koncernu Volkswagena (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda). Sensacją salonu samochodowego we Frankfurcie w 1989 r. był silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) z bezpośrednim wtryskiem paliwa, sygnowany oznaczeniem TDI. Wystawiła go wówczas firma Audi. Silniki TDI zastąpiły dotychczas stosowane jednostki napędowe z wtryskiem pośrednim. Jedną z głównych zalet silnika TDI było o 15% mniejsze zużycie oleju napędowego w stosunku do poprzedników TD z wtryskiem pośrednim. Pomimo początkowych trudności z opanowaniem tzw. twardego biegu i głośnej pracy, silnik TDI zdobywał coraz większą popularność. W 1993 r. wprowadzono do m.in. do modelu VW Passat IV generacji. Trzy lata później opracowano mocniejszą wersję o mocy maksymalnej 110 KM. W 1998 r. pompę rozdzielaczowi zastąpiono pompowtryskiwaczami i wprowadzono do produkcji silnik V6 o mocy maksymalnej 150 KM. Gamę silników TDI sukcesywnie rozszerzano o kolejne wersje, wprowadzając turbosprężarkę o zmiennej geometrii i chłodnice powietrza... PORADNIK MOTORYZACYJNY. TDI BEZ TAJEMNIC (CZ. 1) Spis treści 1. Wstęp 2. Silniki o zapłonie samoczynnym ze sterowaniem elektronicznym EDC (Electronic Diesel Control) 2.1. Diagnostyka silników wysokoprężnych 2.2. Zawór odcinający dopływ paliwa (ELAB) 2.3. Świece żarowe 2.4. Zasilanie powietrzem 2.5. Zasilanie paliwem 2.5.1. Dawka rozruchowa 2.5.2. Statyczne ustawienie początku tłoczenia 2.5.3. Dynamiczny pomiar początku tłoczenia 2.5.4. Pomiary ciśnień w układach wtryskowych silników wysokoprężnych 2.5.5. Kontrola wtryskiwaczy 2.6. Elementy systemu EDC 2.6.1. Czujnik indukcyjny jako czujnik obrotów silnika 2.6.2. Czujnik położenia wałka rozrządu (czujniki fazy) 2.6.3. Czujnik położenia pedału przyspieszenia 2.6.4. Masowy przepływomierz powietrza 2.6.5. Czujnik położenia iglicy wtryskiwacza (NBF) 2.6.6. Czujnik ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym 2.6.7. Czujnik położenia nastawnika dawki (HDK) 2.6.8. Zawór regulacji kąta początku wtrysku 2.6.9. Układ recyrkulacji spalin 2.6.10. Czujnik na pedale hamulca 2.6.11. Włącznik na pedale sprzęgła 2.7. Literatura 2.8. Przykłady serwisowe z diagnostyki systemu sterowania SDC 15 M z pompą VP 44 2.9. Schemat instalacji elektrycznej silnika 1.9 TDI AGR 2.10. Budowa pompy wtryskowej VP 44 2.11. Budowa pompy wtryskowej VE 2.12. Rozruszniki i alternatory 2.13. Karta serwisowa silnika 1.9 TDI AGR 2.14. Karta serwisowa silnika 1.9 TDI AHU/AFN 2.15. Karta serwisowa silnika 2.5 TDI AFB 2.16. Wybrane części zamienne do silnika AFB 2.17. Dodatek – rysunki pomp wtryskowych: VE 4/8F, VE 4/9F, VE 5/8F       Zobacz również część drugą poradnika: TDI BEZ TAJEMNIC Wybierz zestaw, aby kupić dwa numery w cenie promocyjnej: ZESTAW PORADNIKÓW TDI BEZ TAJEMNIC               Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów: elektronika elektryka diagnostyka technologia napraw mechanicznych lakiernictwo i blacharstwo Artykuły zawierają: wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów, opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej, technologie napraw najnowocześniejszych układów, porady ekspertów z branży, prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów, omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o TDI BEZ TAJEMNIC - część 1. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: WARSZTAT SAMOCHODOWY

    PORADNIK SERWISOWY ZAWIESZENIA HYDROPNEUMATYCZNE I HYDROPNEUMATYCZNE AKTYWNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH - część 1 NR 06/2009 Podział zawieszeń w samochodach. Opis elementów składowych z... Pełen opis produktu 'ZAWIESZENIA HYDROPNEUMATYCZNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH - CZĘŚĆ 1. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY ZAWIESZENIA HYDROPNEUMATYCZNE I HYDROPNEUMATYCZNE AKTYWNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH - część 1NR 06/2009 Podział zawieszeń w samochodach. Opis elementów składowych zawieszeń hydropneumatycznych. Różnice między zawieszeniami hydropneumatycznymi, a zawieszeniami klasycznymi. PORADNIK MOTORYZACYJNY. ZAWIESZENIE HYDROPNEUMATYCZNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH Spis treści 1. GENEZA I EWOLUCJA ZAWIESZEŃ HYDROPNEUMATYCZNYCH 2. ZAWIESZENIA HYDROPNEUMATYCZNE – WŁASNOŚCI I BUDOWA 2.1. Podział zawieszeń 2.2. Zadania realizowane przez zawieszenia hydropneumatyczne samochodów 2.3. Podział i zadania elementów składowych zawieszeń hydropneumatycznych 2.4. Różnice konstrukcyjne zawieszeń hydropneumatycznych w odniesieniu do zawieszeń klasycznych 2.5. Układy elementów wodzących, tłumiących i sprężystych zawieszeń hydropneumatycznych 2.6. Zalety i wady zawieszeń hydropneumatycznych Literatura ZAWIESZENIE HYDROPNEUMATYCZNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH Wstęp Poszukiwanie komfortu podróżowania było nierozłącznym czynnikiem towarzyszącym rozwojowi motoryzacji. W samochodach układem kojarzonym z komfortem jest zawieszenie. W niniejszym Poradniku Serwisowym przybliżone zostaną Czytelnikowi rozwiązania konstrukcyjne zawieszeń hydropneumatycznych oraz hydropneumatycznych aktywnych, stosowanych w wybranych modelach firmy Citroen. Pojęcie zawieszeń hydropneumatycznych w samochodach osobowych nierozerwalnie wiąże się z tym właśnie producentem systemów hydrauliczno-gazowych. Rozwiązania te można obecnie uznać za najbardziej rozwiniętą i technologicznie dopracowaną konstrukcję stosowaną w produkcji seryjnej samochodów, zarówno w odniesieniu do skali, jak i nowatorstwa rozwiązań. Przekonanie dające pierwszeństwo firmie Citroen jest prawdziwe, ale zarazem nierównoznaczne z wyłącznością. Do dokonania analizy rozwoju konstrukcji zawieszeń hydropneumatycznych należy uwzględnić rozwiązania innych producentów. Dlatego odniesiono się także do zawieszeń pneumatycznych, powszechnie stosowanych w rozwiązaniach producentów niemieckich: BMW, Mercedes-Benz czy audi/VW. Celem wykazania różnic konstrukcyjnych oraz problematyki diagnostycznej, dokonano także porównania zawieszeń hydropneumatycznych z zawieszeniami klasycznymi. Podjęcie tematu zawieszeń hydropneumatycznych jest również zwróceniem uwagi na znaczną ekspansję tych zawieszeń, z którymi wielu kierowców i warsztatów spotyka się praktycznie codziennie. Ze względu na obszerność tematu i dużą liczbę ilustracji Poradnik Serwisowy został podzielony na dwie części. W pierwszej części przedstawiono genezę, ewolucję i budowę zawieszeń hydropneumatycznych. W drugiej zaś zostaną omówione rozmazania konstrukcyjne elementów zawieszeń oraz zagadnienia dotyczące diagnostyki.           Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów: elektronika elektryka diagnostyka technologia napraw mechanicznych lakiernictwo i blacharstwo Artykuły zawierają: wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów, opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej, technologie napraw najnowocześniejszych układów, porady ekspertów z branży, prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów, omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o ZAWIESZENIA HYDROPNEUMATYCZNE W SAMOCHODACH OSOBOWYCH - CZĘŚĆ 1. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: CZASOPISMA I MAGAZYNY MOTORYZACYJNE > PORADNIK SERWISOWY > Wydanie 2013

    PORADNIK SERWISOWY - Numer 1/2013 Badania Techniczne Pojazdów Szkolenia Podstawowe Diagnostów Ustawa Prawo o ruchu drogowym określa wysokie wymagania wobec osób, które zamierzają wykonywać... Pełen opis produktu 'BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW. SZKOLENIA PODSTAWOWE DIAGNOSTÓW. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY - Numer 1/2013 Badania Techniczne Pojazdów Szkolenia Podstawowe Diagnostów Ustawa Prawo o ruchu drogowym określa wysokie wymagania wobec osób, które zamierzają wykonywać zawód diagnosty samochodowego. Warunkiem uzyskania uprawnień do wykonywania tego zawodu jest m.in. odbycie wymaganego szkolenia oraz zdanie egzaminu kwalifikacyjnego. Kursy z zakresu diagnostyki samochodowej prowadzone przez jednostki szkoleniowe stanowią uzupełnienie kształcenia realizowanego w średnim i wyższym szkolnictwie technicznym. W rozporządzeniu w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do diagnostów podzielono szkolenie na podstawowe i specjalistyczne oraz zamieszczono programy nauczania. W celu ułatwienia kandydatom na diagnostów opanowania obszernego materiału objętego programem nauczania w Poradniku Serwisowym nr 1/2013 przedstawiono zagadnienia związane ze szkoleniem podstawowym. Spis treści: 1. PODSTAWOWE ZASADY BEZPIECZEŃSTWA PRACY 2. PRZEPISY DOTYCZĄCE BADAŃ TECHNICZNYCH POJAZDÓW 2.1. System badań technicznych pojazdów 2.2. Wymagania dotyczące diagnostów 2.3. Rodzaje badań technicznych 2.4. Terminy badań technicznych 2.5. Istota i zakres badań technicznych 2.6. Postępowanie diagnosty 3. STACJE KONTROLI POJAZDÓW 3.1. Działalność gospodarcza w zakresie prowadzenia stacji  13 3.2. Rodzaje i uprawnienia stacji kontroli pojazdów  14 3.3. Wymagania organizacyjno-techniczne dla stacji kontroli pojazdów  15 3.3.1. Wymagania ogólne  15 3.3.2. Wymagania dotyczące stanowiska kontrolnego  16 3.4. Wyposażenie kontrolno-pomiarowe  18 3.5. Stanowisko zewnętrzne do pomiarów akustycznych  18 4. IDENTYFIKACJA POJAZDU  20 4.1. Cechy identyfi kacyjne pojazdu  20 4.1.1. Numer identyfi kacyjny pojazdu VIN  20 4.1.2. Numer nadwozia, podwozia lub ramy  22 4.2. Tabliczka znamionowa producenta  23 4.3. Oznakowanie ogumienia  23 5. OGÓLNA KONTROLA STANU TECHNICZNEGO PODWOZIA I NADWOZIA 26 5.1. Ocena stanu technicznego wybranych układów podwozia  26 5.1.1. Kontrola organoleptyczna układów podwozia  26 5.1.2. Badanie układów podwozia na liniach diagnostycznych  29 5.2. Ocena stanu technicznego nadwozia  32 6. BADANIE STANU TECHNICZNEGO UKŁADÓW HAMULCOWYCH  34 6.1. Metody diagnozowania układów hamulcowych  34 6.1.1. Układy hamulcowe sterowane hydraulicznie  34 6.1.2. Układy hamulcowe sterowane pneumatycznie  35 6.2. Badanie skuteczności i równomierności działania hamulców  36 6.3. Urządzenia do diagnozowania układów hamulcowych  38 7. DIAGNOZOWANIE OŚWIETLENIA ZEWNĘTRZNEGO  41 7.1. Kontrola i ocena działania świateł oświetleniowych  44 7.2. Pomiar ustawienia świateł oraz światłości i natężenia oświetlenia  44 7.3. Kontrola i ocena działania świateł sygnałowych  48 7.4. Ocena stanu technicznego instalacji elektrycznej  48 8. BADANIE UKŁADÓW ZWIĄZANYCH Z OCHRONĄ ŚRODOWISKA  48 8.1. Analiza spalin  48 8.2. Pomiar zadymienia spalin  51 8.3. Ocena hałasu zewnętrznego pojazdu 54 9. WYBRANE RODZAJE BADAŃ DODATKOWYCH POJAZDU  55 9.1. Badanie dodatkowe taksówki  55 9.2. Badanie dodatkowe pojazdu uprzywilejowanego  56 9.3. Badanie dodatkowe pojazdu do nauki jazdy i egzaminowania  58 10. BADANIE POJAZDU ZABYTKOWEGO  59 11. LITERATURA  62  
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o BADANIA TECHNICZNE POJAZDÓW. SZKOLENIA PODSTAWOWE DIAGNOSTÓW. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: WARSZTAT SAMOCHODOWY

    BHP W WARSZTATACH SAMOCHODOWYCH PORADNIK SERWISOWY Obowiązki i uprawnienia w zakresie BHP. Nadzór ustawodawczy nad warunkami pracy. Ogólne zagrożenia związane z obsługą i naprawą samochodów.... Pełen opis produktu 'BHP W WARSZTATACH SAMOCHODOWYCH. PORADNIK SERWISOWY' »

    BHP W WARSZTATACH SAMOCHODOWYCH PORADNIK SERWISOWY Obowiązki i uprawnienia w zakresie BHP. Nadzór ustawodawczy nad warunkami pracy. Ogólne zagrożenia związane z obsługą i naprawą samochodów. Właściwe oświetlenie i wentylacja warsztatu. Ubrania robocze i indywidualne środki ochrony osobistej stosowane w warsztatach. Zagrożenie pożarowe.   UWAGA! Poradnik Serwisowy nr 3/2007 dostępny tylko w wersji elektronicznej (płyta CD-ROM)   PORADNIK MOTORYZACYJNY. BHP W WARSZTATACH SAMOCHODOWYCH   Od autora: W branży motoryzacyjnej, podobnie jak we wszystkich innych sferach usługowych, bardzo ważna jest jakość świadczonych usług, wykonanie ich z jak największą rzetelnością, fachowością i w określonym terminie. Niestety, w dzisiejszych czasach ostrej i coraz bardziej zaciętej konkurencji na rynku usług motoryzacyjnych właściciele warsztatów samochodowych nierzadko zapominają o kwestii najważniejszej, a mianowicie: zapewnienia wszelkich dostępnych sposobów i środków gwarantujących zatrudnionym w warsztacie pracownikom odpowiednich warunków pracy. Zapewnienie w warsztacie samochodowym należytych środków bezpieczeństwa i właściwej higieny pracy musi być celem nadrzędnym każdego pracodawcy, w tym przypadku właściciela warsztatu. Zgodnie bowiem z obowiązującymi przepisami ochrona zdrowia i życia ludzkiego jest w procesie pracy rzeczą najważniejszą. Przyjęty przez ustawodawstwo Kodeks Pracy jednoznacznie określa zakresy obowiązków i uprawnień zarówno pracodawców, jak i pracowników. To pracodawca ponosi pełną odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w prowadzonej przez niego jednostce organizacyjnej, a obowiązkiem każdego pracownika jest przestrzeganie obowiązujących przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy. Trzeba mieć jednak świadomość, że tylko współpraca i odpowiedzialność w tych kwestiach obu stron jednocześnie stanowią gwarancje zapewnienia bezpieczeństwa i należytej higieny w miejscu pracy. Autor: mgr Andrzej Kowalewski  
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o BHP W WARSZTATACH SAMOCHODOWYCH. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA > Układ zasilania

    PORADNIK SERWISOWY ZASILANIE SILNIKÓW HDI NR 04/2004 Opis wtrysku bezpośredniego HDi. Układ doprowadzenia powietrza. Układ recyrkulacji spalin. Pozostałe elementy układu wtryskowego.... Pełen opis produktu 'ZASILANIE SILNIKÓW HDI. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY ZASILANIE SILNIKÓW HDI NR 04/2004 Opis wtrysku bezpośredniego HDi. Układ doprowadzenia powietrza. Układ recyrkulacji spalin. Pozostałe elementy układu wtryskowego. Fazy działania układu wtryskowego. Serwisowanie układu wtryskowego. Motoryzacyjny poradnik serwisowy pt. Zasilanie silników HDI dostępny TYLKO w wersji elektronicznej (CD-ROM) Od autora W silnikach HDi wtrysk paliwa jest realizowany pod bardzo wysokim ciśnieniem utrzymywanym we wspólnym dla wszystkich cylindrów zasobniku paliwa (nazwanym również szyną lub kolektorem), połączonym z elektrohydraulicznymi wtryskiwaczami. Przebieg procesu wtryskiwania paliwa jest zbliżony do idealnego, dzięki dokładnemu sterowaniu początkiem i czasem wtrysku. W poradniku zostały zawarte szczegółowe informacje dotyczące silników DW10 o pojemności 1997 cm3 z systemem wtrysku bezpośredniego HDi, stosowanych w samochodach koncernu PSA od 1998r. (dotyczy wersji bez filtra cząstek stałych FAP). Opisano budowę, funkcję i sposób działania poszczególnych elementów układu oraz wyjaśniono zasadę ich wzajemnej współpracy. Autor: Szymon Węgiel Spis treści 1. Silniki z wtryskiem bezpośrednim 1.1. Silniki HDi 1.2. Podstawy budowy silnika DW10 2. Ogólny opis wtrysku bezpośredniego HDi 3. Układ zasilania paliwem 3.1. Schemat budowy i działania 3.2. Pompa zasilająca niskiego ciśnienia 3.3. Filtr paliwa z termostatem 3.4. Podgrzewacz paliwa 3.5. Pompa wysokiego ciśnienia 3.6. Zawory pompy wysokiego ciśnienia 3.7. Zasobnik paliwa 3.8. Wtryskiwacze 3.9. Chłodnica paliwa 4. Układ doprowadzenia powietrza 4.1. Schemat budowy i działania 4.2. Filtr powietrza 4.3. Turbosprężarka 4.4. Czujnik ciśnienia atmosferycznego 4.5. Wymiennik ciepła typu powietrze/powietrze 4.6. Czujnik ciśnienia doładowania 4.7. Pompa podciśnienia 4.8. Nastawnik ciśnienia doładowania 5. Układ recyrkulacji spalin 5.1. Przepływomierz powietrza 5.2. Pompa podciśnienia 5.3. Zawór recyrkulacji spalin 5.4. Katalizator 6. Pozostałe elementy układu wtryskowego 6.1. Akumulator 6.2. Podwójny przekaźnik układu wtryskowego 6.3. Czujnik położenia pedału przyspieszenia 6.4. Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego 6.5. Czujnik położenia wału rozrządu 6.6. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 6.7. Czujnik temperatury powietrza 6.8. Czujnik temperatury paliwa 6.9. Czujnik ciśnienia paliwa w zasobniku 6.10. Czujnik prędkości jazdy 6.11. Czujnik położenia pedału hamulca 6.12. Sterownik wtrysku 6.13. Sterowanie wtryskiwaczami 6.14. świece żarowe 6.15. Sterownik świec żarowych 6.16. Układ sterowania chłodzeniem silnika 6.17. Sterowanie ogrzewaniem niezależnym 6.18. Wyłączanie sprężarki klimatyzacji 6.19. Sterowanie immobilizerem 7. Fazy działania układu wtryskowego 7.1. Ogólny schemat działania 7.2. Zadania najważniejszych map wtrysku 7.3. Określanie dawki wtryskiwanego paliwa 7.4. Korekty działania układu wtryskowego 7.5. Regulacja ciśnienia paliwa w obwodzie wysokiego ciśnienia 7.6. Fazy wtrysku 7.7. Regulacja ciśnienia doładowania 7.8. Regulacja recyrkulacji spalin 7.9. Uruchamianie silnika 7.10. Wyłączanie silnika 7.11. Działanie urządzeń zabezpieczających 7.12. Wspomaganie rozruchu z opóźnionym wyłączaniem Świec żarowych 7.13. Praca w trybie awaryjnym 7.14. Sygnały informacyjne dla kierowcy 8. Serwisowanie układu wtryskowego 8.1. Zalecenia dotyczące bezpieczeństwa 8.2. Wymiana elementów układu wtryskowego 8.3 Kontrola ciśnienia Karta serwisowa Peugeot 306 HDi               Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów: elektronika elektryka diagnostyka technologia napraw mechanicznych lakiernictwo i blacharstwo Artykuły zawierają: wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów, opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej, technologie napraw najnowocześniejszych układów, porady ekspertów z branży, prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów, omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o ZASILANIE SILNIKÓW HDI. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA

    DIAGNOSTYKA UKŁADÓW ZAWIESZENIA I BADANIE SPALIN. PORADNIK SERWISOWY Wymagania dla stanowisk diagnostycznych. Kontrola ustawienia kół jezdnych. Diagnostyka zawieszenia pojazdu. Toksyczność... Pełen opis produktu 'DIAGNOSTYKA UKŁADÓW ZAWIESZENIA I BADANIE SPALIN. PORADNIK SERWISOWY' »

    DIAGNOSTYKA UKŁADÓW ZAWIESZENIA I BADANIE SPALIN. PORADNIK SERWISOWY Wymagania dla stanowisk diagnostycznych. Kontrola ustawienia kół jezdnych. Diagnostyka zawieszenia pojazdu. Toksyczność spalin. Spalanie zupełnie i spalanie całkowite.   PORADNIK MOTORYZACYJNY. DIAGNOSTYKA UKŁADÓW ZAWIESZENIA I BADANIE SPALIN   Od autora Stacja kontroli pojazdów staje się obiektem coraz bardziej skomplikowanym, kryjącym w swoim wnętrzu nie tylko odpowiednie rozwiązania technologiczne (infrastruktura budowlana i urządzenia), ale przede wszystkim wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy stają się w coraz większym stopniu odpowiedzialni za prawidłowe posługiwanie się i wykorzystanie dużej liczby urządzeń, znajomość przepisów i procedur technicznych, w końcu również za bezpieczeństwo naszych pojazdów i nas samych na drodze.   Warto więc, aby diagnosta był kimś, kto dysponuje szeroką i interdyscyplinarną wiedzą, mógł wykorzystać ją „ku pożytkowi” wszystkich zainteresowanych. Diagnosta jest nie tylko mechanikiem dokonującym przeglądu technicznego (i dysponującym w związku z tym wiedzą z zakresu budowy, działania pojazdu oraz niezbędnych metod diagnostycznych) ale również urzędnikiem podejmującym decyzję o dopuszczeniu pojazdu do ruchu. W przedstawionym materiale celowo ograniczono przytaczanie zapisów obowiązujących w stosownych aktach prawnych, traktując ich znajomość jako oczywista dla diagnosty. Przedstawiony materiał stanowi w założeniu rozszerzenie wiedzy technicznej, która jest podstawą dla zrozumienia procesu badania stanu pojazdu SKP, stając się dla diagnosty istotnym wsparciem uzupełniającym jego ogólne umiejętności i doświadczenia.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o DIAGNOSTYKA UKŁADÓW ZAWIESZENIA I BADANIE SPALIN. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: WARSZTAT SAMOCHODOWY

    PRZYRZĄDY DIAGNOSTYCZNE. PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH Poradnik serwisowy 11-12/2008. Standard EOBD. Rodzaje i zastosowanie przyrządów diagnostycznych. Wykorzystanie multimetru.... Pełen opis produktu 'PRZYRZĄDY DIAGNOSTYCZNE. PORADNIK SERWISOWY' »

    PRZYRZĄDY DIAGNOSTYCZNE. PORADNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH Poradnik serwisowy 11-12/2008. Standard EOBD. Rodzaje i zastosowanie przyrządów diagnostycznych. Wykorzystanie multimetru. Diagnozowanie układów elektronicznych wybranymi przyrządami diagnostycznymi. Motoryzacyjny poradnik serwisowy pt. Przyrządy diagnostyczne. Poradnik dla początkujących dostępny TYLKO w wersji elektronicznej (CD-ROM) Wprowadzenie Urządzenia do przeprowadzania diagnostyki stały się niezbędne w niemal każdym warsztacie naprawiającym samochody. Niniejszy Poradnik Serwisowy przedstawia możliwości pracy niektórych testerów diagnostycznych dostępnych na naszym rynku. Poradnik jest przeznaczony dla początkujących w sferze "elektroniki" pracowników warsztatów, którzy w swojej pracy muszą pracować na podobnych urządzeniach. Mamy nadzieje że układ Poradnika " krok po kroku" pomoże mniej zorientowanym w zapoznaniu się z typowym postępowaniem w obsługiwaniu tego typu urządzeń. Spis treści   WSTĘP 1. STANDARD EOBD 2. ZASTOSOWANIE I RODZAJE PRZYRZĄDÓW DIAGNOSTYCZNYCH 3. WYKORZYSTANIE MULTIMETRU 4. DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW ELEKTRONICZNYCH WYBRANYMI PRZYRZĄDAMI4.1. Diagnozowanie przy użyciu testera diagnostycznego X-431 4.2. Diagnozowanie przy użyciu interfejsu diagnostycznego Multi Diag Access 4.3. Diagnozowanie przy użyciu testera diagnostycznego SOLUS PRO 4.4. Testery KTS 4.4.1. Tester KTS 200 4.4.2. Tester KTS 650 4.4.3. Testery KTS 530/540/570 4.4.4. Przykłady zastosowań testerów KTS 4.5. Przykłady diagnozowania usterek wybranych podzespołów pojazdu 4.5.1. Układ sterowania silnikiem 4.5.2. Układ hamulcowy z systemem ABS 4.5.3. Układ recyrkulacji oparów paliwa 4.5.4. Magistrala danych CAN 5. ZAKOŃCZENIE           Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z nastepujących działów: elektronika elektryka diagnostyka technologia napraw mechanicznych lakiernictwo i blacharstwo Artykuły zawierają: wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów, opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej, technologie napraw najnowocześniejszych układów, porady ekspertów z branży, prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów, omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o PRZYRZĄDY DIAGNOSTYCZNE. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA

    PORADNIK SERWISOWY OSCYLOSKOP W DIAGNOSTYCE SAMOCHODOWEJ - CZĘŚĆ 2 NR 04/2003 Opracowanie na temat oscyloskopu powstało na bazie cyklu artykułów, które ukazały się w ostatnich latach... Pełen opis produktu 'OSCYLOSKOP W DIAGNOSTYCE SAMOCHODOWEJ - CZĘŚĆ 2. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY OSCYLOSKOP W DIAGNOSTYCE SAMOCHODOWEJ - CZĘŚĆ 2 NR 04/2003 Opracowanie na temat oscyloskopu powstało na bazie cyklu artykułów, które ukazały się w ostatnich latach w miesięczniku Auto Moto Serwis. Omówiono w nim podstawowe właściwości i zastosowanie oscyloskopu przy diagnozowaniu współczesnych pojazdów. Są tu zawarte informacje na temat budowy i funkcji oscyloskopu, metody przeprowadzania pomiarów, przykładowe przebiegi elektryczne dla typowych systemów oraz podstawowe informacje na temat omawianych elementów. Z uwagi na obszerność tematu, materiał został podzielony na dwie części. W numerze 3/2003 umieszczono rozdziały 1-12, natomiast w numerze 4/2003 - pozostałe. Motoryzacyjny poradnik serwisowy pt. Oscyloskop w diagnostyce samochodowej dostępny TYLKO w wersji elektronicznej (CD-ROM) Spis treści: 13. Sondy lambda (czujniki tlenu)13.1. Czujniki cyrkonowe 13.2. Czujniki z przesuniętym potencjałem zerowym 13.3. Czujniki tytanowe (rezystancyjne) 13.4. Czujniki szerokopasmowe 13.5. Kontrola katalizatora w układzie z dwiema sondami lambda 14. Czujniki z przetwornikiem potencjometrycznym14.1. Potencjometryczne czujniki położenia przepustnicy 14.1. Przepływomierz klapowy z czujnikiem potencjometrycznym 15. Zawory sterowane elektrycznie15.1. Zawory regulacyjne biegu jałowego 15.2. Elektrozawory sterowane sygnałem o zmiennym współczynniku wypełnienia 15.3. Silniki krokowe 15.4. Silnik krokowy mechanizmu regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego 15.5. Pomiary prądowe w obwodzie silnika krokowego 16. Sygnały sterownika 17. Sygnały na złączach diagnostycznych 18. Układ ładowania i akumulator18.1. Nieprawidłowe przebiegi z alternatora 19. Pomiary podczas rozruchu19.1. Pomiar napięcia na akumulatorze podczas rozruchu 19.2. Pomiar prądu rozruchowego 20. Pomiary w tradycyjnych silnikach z zapłonem samoczynnym (Diesla) 21. Pomiary w silnikach z zapłonem samoczynnym sterowanych elektronicznie21.1. Sygnały dla podstawowych elementów silnika 1.9 TDI 21.2. Sygnały w silniku typu Common Rail 22. Pomiary w układach "wielopunktowego" wtrysku gazu 23. Wykorzystanie funkcji omomierza przy sprawdzaniu układów elektronicznych 24. Sprawdzanie rezystancji wejściowej (wewnętrznej) przyrządu pomiarowego Słownik podstawowych nazw i skrótów stosowanych w technice oscyloskopowej   ZOBACZ RÓWNIEŻ:Oscyloskop w diagnostyce samochodowej. Część pierwsza - Zasada działania oscyloskopu - Podstawowe parametry - Wybór rodzaju oscyloskopu - Wyposażenie i podstawowe układy regulacyjne oscyloskopu - Ogólne zasady pomiarów oscyloskopowych - Diagnostyka układów zapłonowych - Układ wtryskowy - Czujniki magnetoindukcyjne (zapłonu, położenia wału, ABS) - Czujniki hallotronowe - Czujniki fotooptyczne - Czujniki ciśnienia - Czujniki spalania stukowego                 Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów: elektronika elektryka diagnostyka technologia napraw mechanicznych lakiernictwo i blacharstwo Artykuły zawierają: wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów, opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej, technologie napraw najnowocześniejszych układów, porady ekspertów z branży, prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów, omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o OSCYLOSKOP W DIAGNOSTYCE SAMOCHODOWEJ - CZĘŚĆ 2. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA > Układ hamulcowy

    PORADNIK SERWISOWY ABS W SAMOCHODACH DAEWOO NR 03/2004 Ogólne zasady funkcjonowania układów ABS. Elementy składowe układu ABS VI. Obwody modulatora. Schematy elektryczne, informacja o... Pełen opis produktu 'ABS W SAMOCHODACH DAEWOO. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY ABS W SAMOCHODACH DAEWOO NR 03/2004 Ogólne zasady funkcjonowania układów ABS. Elementy składowe układu ABS VI. Obwody modulatora. Schematy elektryczne, informacja o złączach. Diagnostyka układu.  
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o ABS W SAMOCHODACH DAEWOO. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA > Układ hamulcowy

    DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW HAMULCOWYCH. PORADNIK SERWISOWY Rodzaje i zadania układów hamulcowych. Wymagania prawne dotyczące układów hamulcowych. Parametry diagnostyczne i kryteria oceny stanu... Pełen opis produktu 'DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW HAMULCOWYCH. PORADNIK SERWISOWY' »

    DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW HAMULCOWYCH. PORADNIK SERWISOWY Rodzaje i zadania układów hamulcowych. Wymagania prawne dotyczące układów hamulcowych. Parametry diagnostyczne i kryteria oceny stanu układów hamulcowych. Metody diagnozowania układów hamulcowych. Urządzenia do diagnozowania układów hamulcowych.   PORADNIK MOTORYZACYJNY. DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW HAMULCOWYCH   Określenie stanu technicznego układów hamulcowych pojazdów samochodowych wymaga znajomości metod diagnozowania, parametrów diagnostycznych i kryteriów oceny stanu technicznego oraz urządzeń diagnostycznych stosowanych na stacjach kontroli pojazdów. W grupie urządzeń stanowiskowych szczególna rolę odgrywają urządzenia do oceny skuteczności i równomierności działania hamulców: stanowiska rolkowe i stanowiska płytowe do pomiaru siły hamowania na kołach. W urzędowych stacjach kontroli pojazdów najbardziej rozpowszechnione urządzenia rolkowe do badania skuteczności działania hamulców metodą quasi-statystyczną (...)   Od autora W ostatnich latach nastąpił znaczny postęp w konstrukcji urządzeń do badania układów hamulcowych pojazdów samochodowych. W szczególności dotyczy to nowej generacji urządzeń rolkowych uniwersalnych i do badania samochodów ciężarowych , najnowszych rozwiązań przyrządów do badania opóźnienia hamowania i kontroli układów przeciwblokujących oraz skomputeryzowanych stanowisk do badania powietrznych zespołów hamulcowych Autor: dr inż. Kazimierz Sitek  
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o DIAGNOZOWANIE UKŁADÓW HAMULCOWYCH. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA > Układ hamulcowy

    PORADNIK SERWISOWY NR 01/2001 HAMULCE TARCZOWE Hamulce tarczowe. Klocki a tarcza hamulcowa. Uszkodzenia. Ocena zużycia tarcz hamulcowych. Środki w naprawach. Płyny hamulcowe. UWAGA!... Pełen opis produktu 'HAMULCE TARCZOWE. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY NR 01/2001 HAMULCE TARCZOWE Hamulce tarczowe. Klocki a tarcza hamulcowa. Uszkodzenia. Ocena zużycia tarcz hamulcowych. Środki w naprawach. Płyny hamulcowe. UWAGA! Towar dostępny tylko w wersji elektronicznej (CD-ROM) Od Autora Hamulce tarczowe są stosowane w samochodach od wielu lat. Przechodzą modyfikacje, bowiem stawiane im wymagania stale rosną. Kiedyś uznawano hamulce za dobre, jeśli droga hamowania wynosiła ok. 40 m, a dziś mówi się, że droga hamowania powinna być skrócona do 30 m. Postęp ten spowodował, że:   niewielkie odstępstwa jakości elementów hamulców, zwłaszcza klocków i tarcz hamulcowych, od jakości wymaganej przez producenta, uszkodzenia elementów podwozi, błędy w obsłudze hamulców, które dawniej nie powodowały nic niepokojącego, dziś objawiają się piskiem lub drganiami podczas hamowania. Pracujący w serwisach mają za zadanie usuwanie uszkodzeń, powodujących nieprawidłową pracę hamulców. Ich znalezienie nie jest łatwe. Od problemów tych nie da się uciec, ponieważ w układach hamulców sterowanych elektrycznie, które na pewno za kilka lat będą seryjnie montowane w samochodach, tarcze i klocki hamulcowe będą nadal stosowane. Mam nadzieję, że ten zeszyt „Poradnika Serwisowego” będzie pomocny przy rozwiązywaniu problemów z hamulcami. Są w nim zawarte zarówno ilustrowane porady, co zrobić przy konkretnych uszkodzeniach, jak i niezbędny według mnie „zastrzyk” informacji o pracy hamulców tarczowych. Na podstawie własnego doświadczenia opisałem posługiwanie się czujnikiem zegarowym, który zamocowany w uchwycie powinien być podstawowym narzędziem pomiarowym w serwisach zajmujących się naprawą hamulców (mile widziane są również suwmiarki do pomiaru grubości tarcz hamulcowych). Wiele miejsca poświęciłem płynowi hamulcowemu, aby coraz więcej serwisów traktowało jego okresową wymianę jako normalną czynność obsługową. Kończąc, chcę podziękować pracownikom następujących krajowych przedstawicielstw firm oraz firm macierzystych: Bendix; Brembo S.A.; Continental Teves A.G. (ATE); CRC Industries Europę n.v. (przedstawiciel: Inter Cars SA.); DELPHI Automotive Systems; Henkel Polska - dział Loctite; Lucas Automotive Ltd. (przedstawiciel: J.R.Motor SERVICES G.B. Sp. z o.o.); Piętro Pilenga S.A.; Raasm (przedstawiciel: Olkim); TMD Friction GmbH (Textar); Vacula Tools A.G. (przedstawiciel: Orion); Wurth-Polska Sp. z o.o.; ZCh Organika S.A., za przychylność, udostępnienie materiałów szkoleniowych wraz z możliwością wykorzystania zdjęć z tych materiałów oraz przekazane informacje. mgr inż. Stefan Myszkowski
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o HAMULCE TARCZOWE. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA > Układ zasilania

    PORADNIK SERWISOWY INSTALACJE ZASILANIA GAZEM NR 01/2004 Alternatywne paliwa gazowe. Adaptacja pojazdu do zasilania gazem. Systemy elektronicznego sterowania przepływem gazu. System OBD... Pełen opis produktu 'INSTALACJE ZASILANIA GAZEM. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY INSTALACJE ZASILANIA GAZEM NR 01/2004 Alternatywne paliwa gazowe. Adaptacja pojazdu do zasilania gazem. Systemy elektronicznego sterowania przepływem gazu. System OBD a zasilanie gazem. System zasilania nadciśnieniowego. Wtryskowy system zasilania gazem. Motoryzacyjny poradnik serwisowy pt. Instalacje zasilania gazem dostępny TYLKO w wersji elektronicznej (CD-ROM) Opracowanie jest skierowane przede wszystkim do mechaników, którzy zajmują się profesjonalnie adaptacją pojazdów do zasilania gazem. Będzie również pomocne dla warsztatów samochodowych, które prowadzą ogólne naprawy i obsługę pojazdów, a zamontowana instalacja gazowa jest dla nich zasadniczą przeszkodą we właściwym wnioskowaniu o stanie technicznym silnika. Autorem Poradnika jest dr inż. Marek Flekiewicz, pracownik naukowy Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej w Katowicach. W swoim opracowaniu zebrał zarówno wiedzę zdobytą w trakcie wieloletniej pracy związanej z projektowaniem gazowych instalacji zasilających, jak i sumę doświadczeń związanych z diagnostyczną pracą warsztatową. Poniższy numer Poradnika Serwisowego jest bogato ilustrowany i zawiera wiele praktycznych tabel. Spis treści: Wprowadzenie 1. Alternatywne paliwa gazowe1.1. Właściwości paliw gazowych 1.2. Porównanie właściwiości paliw alternatywnych 1.3. Ogólna charakterystyka pracy silnika na paliwach gazowych 1.4. Ogólne informacje dotyczące paliwa LPG 2. Elementy klasycznego systemu zasilania gazem2.1. Parownik – regulator ciśnienia 2.1.1. Zasada działania parownika-regulatora ciśnienia gazu 2.1.2. Zasada montażu reduktora 2.1.3. Możliwe uszkodzenia i sposoby ich usuwania 2.2. Kontrola stanowiska parownika-regulatora ciśnienia 2.2.1. Demontaż i montaż komory 1. stopnia redukcji parownika-regulatora ciśnienia 2.2.2. Demontaż elektrozaworu odcinającego (parownik-regulator typu G79 se) 2.2.3. Demontaż komory regulacyjnej i komory odciążającej w parowniku regulatorze G79 2.2.4. Procedury kontrolne realizowane w trakcie montażu reduktora (parownika-regulatora ciśnienia G79 i G79 se) 2.3. Mieszalnik gazu i powietrza 2.3.1. Zalecenia montażowe 2.3.2. Usuwanie przyczyn niesprawnosci 2.4. Regulator przepływu 2.5. Zawory odcinające 2.5.1. Zalecenia montażowe dotyczące zaworu odcinającego dopływ gazu 2.5.2. Uszkodzenia zaworu gazowego 2.5.3. Zalecenia montażowe dotyczące elektrozaworu paliwowego 2.5.4. Uszkodzenia elektrozaworu benzynowego 2.6. Zawór zwrotny paliwowy 2.6.1. Instrukcja montażu 2.7. Przewody wysokociśnieniowe 2.7.1. Instrukcja montażu przewodów wysokociśnieniowych 2.7.2. Połączenia – złącza przewodów 2.8. Zbiornik, ramka zbiornika i inne elementy związane ze zbiornikiem 2.8.1. Ramka zbiornika 2.8.2. Instrukcja montażu zbiornika 2.8.3. Zewnetrzny wlew paliwa 2.8.4. Weryfikacja uszkodzeń 2.9. Specjalna procedura oprużniania zbiornika 3. Adaptacja pojazdu do zasilania gazem z wykorzystaniem klasycznej instalacji zasilającej 3.1. Adaptacja silników z systemem wtrysku K i KE-Jetronic 3.1.1. Podciśnieniowe urządzenie uchylające klapę spiętrzającą 3.1.2. Mieszalniki w układach K i KE-Jetronic z przepływomierzami górnossącymi 3.1.3. Mieszalniki w układach K i KE-Jetronic z przepływomierzami dolnossącymi 3.1.4. Wyłączanie zasilania bezyną 3.2. Adaptacja silników z systemem wtrysku LH-Jetronic 3.2.1. Sposób montażu urządzenia odcinajacego dopływ gazu do mieszalnika 3.2.2. Przekaźnik odcinający dopływ paliwa 3.2.3. Stałe ograniczenie przepływu 3.3. Przełączanie zasysania powietrza lato-zima 4. Systemy elektronicznego sterowania przepływem gazu 4.1. Zasady regulacji składu mieszanki 4.2. Regulacja przepływu gazu 4.2.1. Charakterystyka układu regulacji przepływu gazu 4.2.2. Regulator przepływu 4.3. Połączenia elektryczne 4.4. Przełącznik rodzaju zasilania 4.5. Symulacja pracy sondy lambda 4.6. Urządzenia pomocnicze 4.6.1. Symulatory wtryskiwaczy 4.6.2. Stabilizatory biegu jałowego 4.6.3. Korektory kąta wyprzedzenia zapłonu 4.7. Diagnostyka układów regulacji przepływu gazu 4.8. Emisja spalin samochodów zasilanych alternatywnie gazem, z wykorzystaniem klasycznych układów zasilania z regulacją przepływu gazu 5. System OBD a zasilanie gazem 5.1. Geneza OBD 5.2. Podstawowe założenia algorytmów kontroli stanu pracy silnika 5.3. System OBD w odniesieniu do paliw alternatywnych 5.4. Rozwiązania konstrukcyjne umozliwiające prawidłową współpracę systemów zasilania benzyna i gazem 6. System zasilania nadciśnieniowego 6.1. Elementy składowe systemu ETAGAS 6.1.1. Reduktor i dystrybutor – zasada działania 6.2. Uwagi dotyczące montażu systemu ETAGAS 6.2.1. Układ hydrauliczny 6.2.2. Instalacja elektryczna 6.3. Silnik krokowy – budowa i działanie 6.4. Uruchamianie silnika oraz zmiana rodzaju paliwa zasilającego 6.5. Układ elektryczny 6.5.1. Urządzenie sterujące 6.6. Regulacja układu zasilania 6.6.1. Pierwsze uruchomienie systemu ETAGAS 7. Wtryskowy system zasilania gazem 7.1. Elementy układu hydraulicznego 7.2. Zasada działania 7.3. Wyniki badań samochodów wyposażonych w systemy wtrysku gazu w fazie ciekłej                 Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów: elektronika elektryka diagnostyka technologia napraw mechanicznych lakiernictwo i blacharstwo Artykuły zawierają: wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów, opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej, technologie napraw najnowocześniejszych układów, porady ekspertów z branży, prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów, omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o INSTALACJE ZASILANIA GAZEM. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: WARSZTAT SAMOCHODOWY

    PORADNIK SERWISOWY PROGRAMY KOMPUTEROWE DLA WARSZTATU SAMOCHODOWEGO  NR 03/2009 Klasyfikacja i wykaz programów warsztatowych. Programy wspierające naprawę samochodów osobowych. Programy... Pełen opis produktu 'PROGRAMY KOMPUTEROWE DLA WARSZTATÓW. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY PROGRAMY KOMPUTEROWE DLA WARSZTATU SAMOCHODOWEGO  NR 03/2009 Klasyfikacja i wykaz programów warsztatowych. Programy wspierające naprawę samochodów osobowych. Programy do obsługi warsztatów samochodowych. Programy wspierające kosztorysy napraw, wycena wartości pojazdów samochodowych, kody VIN. Katalogi części zamiennych. PORADNIK MOTORYZACYJNY. PROGRAMY KOMPUTEROWE DLA WARSZTATÓW Spis treści: 1. KLASYFIKACJA PROGRAMÓW WARSZTATOWYCH 2. WYKAZ PROGRAMÓW WARSZTATOWYCH 3. PROGRAMY WSPIERAJĄCE NAPRAWĘ SAMOCHODÓW OSOBOWYCH3.1. ESI [tronic] 3.2. Autodata 3.3. INFO-TECH 3.4. AuDaConAIS 3.5. PORÓWNANIE PROGRAMÓW WSPIERAJĄCYCH NAPRAWĘ POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH 4. PROGRAMY PRZEZNACZONE DO OBSŁUGI WARSZTATÓW SAMOCHODOWYCH 4.1. Firma 2000 4.2. Integra Car 7 4.3. IC_Sklep 4.4. Moto-Warsztat 5. KOSZTORYSY NAPRAW, WYCENA WARTOŚCI POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH, KODY VIN5.1. CARWERT 5.2. INFO – EKSPERT 5.3. AudaNet 5.4. AutoVIN 6. KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH6.1. TecDoc Catalog / TecDoc Web Catalog 6.2. Integra Katalog / Integra Web Katalog 6.3. eKatalog WPROWADZENIE W obecnych czasach rynek motoryzacyjny nie może istnieć bez oprogramowania komputerowego służącego do diagnostyki pojazdu. Dzięki rosnącej konkurencji, jesteśmy świadkami gwałtownego rozwoju informatyki komputerowej ukierunkowanej na branżę motoryzacyjną. Nawet zwykła naprawa pojazdu wymaga w warsztacie samochodowym uzycia kilku różnych programów komputerowych: do wystawienia zlecenia naprawy, opracowania kosztorysu usługi, dobrania odpowiednich części zamiennych oraz, w razie potrzeby, skorzystania z niezbędnych danych technicznych wspierających naprawę pojazdu. W niniejszym Poradniku Serwisowym zaprezentowano programy warsztatowe, głównie pod względem ich praktycznego zastosowania. mamy nadzieję, że informacje zamieszczone w Poradniku pozwolą tym z Państwa, którzy dotychczas nie korzystali z warsztatowych programów komputerowych, zapoznać się z ich możliwościami. Temu celowi mają również służyć zamieszczone zrzuty ekranowe. Ciągłe udoskonalenia w konstrukcjach pojazdów wymuszają także z miany w programach warsztatowych wspomagających ich naprawę i serwisowanie. Ich modyfikacje z reguły nie naruszają podstawowej budowy i schematu postępowania. Decydując się na zakup programu warto prześledzić oferowane na rynku produkty, zapoznając sie z wersjami demonstracyjnymi, prześledzić warunki zakupu czy częstotliwość aktualizacji. Program komputerowy powinien kojarzyć się z wygodą, oszczędnością czasu oraz z precyzyjnie wykorzystaną usługą warsztatową. Tak właśnie jest, ale tylko pod warunkiem, że dokonamy właściwego wyboru programu. Mamy nadzieję, że Poradnik okaże się pomocny w podjęciu decyzji.           Seria Poradnik serwisowy swoją zawartością stanowi kompendium praktycznej, a zarazem nowoczesnej wiedzy warsztatowej. Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych już z Auto Moto Serwisu autorów, poruszają zagadnienia z następujących działów: elektronika elektryka diagnostyka technologia napraw mechanicznych lakiernictwo i blacharstwo Artykuły zawierają: wiele praktycznych informacji z dziedziny budowy i eksploatacji samochodów, opisy spotykanych w samochodach rozwiązań technicznych, oparte na unikalnych materiałach fabrycznych i literaturze zagranicznej, technologie napraw najnowocześniejszych układów, porady ekspertów z branży, prezentowanie zagadnień budowlanych i technologicznych, związanych z projektowaniem, wyposażaniem i modernizowaniem warsztatów, omówienie zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o PROGRAMY KOMPUTEROWE DLA WARSZTATÓW. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: DIAGNOSTYKA I NAPRAWA

    PORADNIK SERWISOWY - Numer 5/2013 Vademecum stosowania olejów silnikowych Artur Błażej WPROWADZENIE Dlaczego smarowanie, czyli stosowanie olejów smarowych czy smarów, jest tak ważne?... Pełen opis produktu 'PORADNIK SERWISOWY. VADEMECUM STOSOWANIA OLEJÓW SILNIKOWYCH' »

    PORADNIK SERWISOWY - Numer 5/2013 Vademecum stosowania olejów silnikowych Artur Błażej WPROWADZENIEDlaczego smarowanie, czyli stosowanie olejów smarowych czy smarów, jest tak ważne? Każdy ruchomy element maszyny czy pojazdu narażony jest na proces tarcia, a co za tym idzie przyspieszonego zużycia. Aby wyhamować te procesy, należy rozdzielić poruszające się elementy i tu pojawia się kwestia olejów smarowych. Tak więc zadaniem oleju jest wytworzenie trwałej warstewki, zwanej filmem olejowym, zapobiegającej bezpośredniemu stykowi pracujących elementów metalowych. Posługując się prostą analogią wyobraźmy sobie czynność, która bardzo często wykonywana jest w większości domów, a mianowicie smażenie na oleju. Wylewając olej na patelnię wytwarzamy „film olejowy”, który między innymi ma zapobiegać przywieraniu smażonej potrawy do powierzchni patelni. Jeżeli film olejowy będzie zbyt cienki możemy przypalić potrawę i obejść się smakiem. W przypadku olejów smarowych, choć ich pracy nie widzimy, dzieje się podobnie – ważne jest wytworzenie trwałej warstwy oleju. Oczywiście zadania oleju smarowego są zdecydowanie inne niż oleju podczas smażenia. Olej smarowy jest integralną częścią silnika, więc jego odpowiedni dobór ma niebagatelny wpływ na poprawną i bezpieczną eksploatację samochodu. W ostatnich latach zmiany w konstrukcjach silników i wymagania ochrony środowiska skutkują ciągłym udoskonalaniem olejów smarowych oraz coraz mniejszą ich uniwersalnością. Koncerny samochodowe w swoich książkach obsługi i eksploatacji samochodów zalecają oleje spełniające ich wewnętrzne wymagania i specyfikacje, co przekłada się na coraz większą ilość olejów silnikowych dostępnych na rynku i oczywiście trudniejszy dobór optymalnego produktu. Jak doskonale zdajemy sobie sprawę, rynek motoryzacyjny krajów Europy Zachodniej różni się od rynku polskiego. Na przełomie ostatnich kilkunastu lat w Polsce obserwujemy duży przyrost samochodów starszych w różnym stopniu wyeksploatowania, głównie sprowadzanych z Europy Zachodniej. Rynek samochodów w Polsce możemy podzielić na trzy podstawowe grupy: pojazdy objęte serwisem gwarancyjnym, samochody nowoczesne w różnym stopniu wyeksploatowania nie objęte serwisem gwarancyjnym (3-letnie i starsze), auta starszych konstrukcji. Nie trzeba się specjalnie interesować motoryzacją, aby stwierdzić, że największy przyrost odbywa się wśród pojazdów z drugiej grupy. Powyższy podział został pokazany celowo, ponieważ dobór i stosowanie olejów silnikowych w poszczególnych grupach odbywa się nieco inaczej, co będzie omówione szczegółowo w dalszej części Poradnika. Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, Polacy jeżdżą coraz starszymi autami. Średni wiek samochodów w Polsce przekracza już 15,5 roku, a ponad 70% pojazdów w naszym kraju ma więcej niż 10 lat (według innych danych średni wiek samochodów w Polsce wynosi 11-12 lat, przyp. red.). W rozwiniętych krajach UE średni wiek pojazdów wynosi 8 lat. Taka sytuacja wpływa przede wszystkim na bezpieczeństwo. Większość aut w wieku powyżej 15 lat zdecydowanie odbiega od idealnego stanu technicznego, co może wpływać na wzrost liczby wypadków drogowych. Kolejną kwestią jest ekologia. Auta spełniające starsze normy dotyczące emisji szkodliwych substancji – to jest Euro 1 lub Euro 2 – emitują do środowiska nawet 5 razy więcej szkodliwych substancji niż produkowane współcześnie. Kup Teraz! Poradnik Serwisowy nr 5-2013 - Vademecum stosowania olejów silnikowych  
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o PORADNIK SERWISOWY. VADEMECUM STOSOWANIA OLEJÓW SILNIKOWYCH

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: WARSZTAT SAMOCHODOWY

    PORADNIK SERWISOWY 01/2008. Podnośniki warsztatowe dla samochodów osobowych i ciężarowych. Rodzaje stanowisk obsługowo-naprawczych przy obsłudze podwozi samochodowych. Podział podnośników... Pełen opis produktu 'PODNOŚNIKI WARSZTATOWE DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I CIĘŻAROWYCH. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY 01/2008. Podnośniki warsztatowe dla samochodów osobowych i ciężarowych. Rodzaje stanowisk obsługowo-naprawczych przy obsłudze podwozi samochodowych. Podział podnośników ze względu na rodzaje zastosowanej siły. Podział podnośników ze względu na rodzaj przeniesienia napędu. Podział podnosników ze wzgledu na zastosowaną konstrukcję. Podnośniki do samochodów ciężarowych i pojazdów użytkowych. Podnośniki pomocnicze stoswane w praktyce warsztatowej. Dopuszczanie podnośników do użytku i dozór techniczny przy ich eksploatacji.   PODNOŚNIKI WARSZTATOWE DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I CIĘŻAROWYCH - Poradnik Stacji Obsługi Samochodów   Od autora Każdy pojazd samochodowy wymaga obsługi technicznej. Do wszystkich czynności związanych z pracami przy podwoziach pojazdów samochodowych potrzeba obsługującej je osobie minimum niezbędnej, a zarazem bezpiecznej przestrzeni roboczej. Dotyczy to zarówno czynności diagnostycznych, obsługowych, jak i naprawczych. W związku z tym właściciele warsztatów samochodowych zastanawiają się, jak zorganizować stanowisko obsługowo-naprawcze. Mają do wyboru tradycyjne stanowisko kanałowe lub - coraz częściej stosowane - stanowisko wyposażone w podnośnik. W niniejszej publikacji prezentujemy poszczególne typy podnośników, ich zalety i mankamenty. Opisujemy podnośniki przeznaczone do samochodów osobowych, ciężarowych i pojazdów użytkowych. Końcowy rozdział poświęcamy warunkom technicznym, jakie muszą spełniać. Oferta tych urządzeń, dostępnych na rynku, jest bardzo bogata. Mamy nadzieję, że publikacja ta pozwoli na dobór optymalnego typu podnośnika do własnych potrzeb. Autor: mgr Andrzej Kowalewski  
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o PODNOŚNIKI WARSZTATOWE DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I CIĘŻAROWYCH. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: WARSZTAT SAMOCHODOWY

    PORADNIK SERWISOWY DIAGNOSTYKA W SKP. UKŁAD HAMULCOWY I ŚWIATŁA NR 06/2005   Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych autorów. Układ hamulcowy.... Pełen opis produktu 'DIAGNOSTYKA W SKP. UKŁAD HAMULCOWY I ŚWIATŁA. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY DIAGNOSTYKA W SKP. UKŁAD HAMULCOWY I ŚWIATŁA NR 06/2005   Artykuły o charakterze przeglądowym i szkoleniowym, przygotowane przez znanych autorów. Układ hamulcowy. Światła samochodu.   PORADNIK MOTORYZACYJNY. DIAGNOSTYKA W SKP. UKŁAD HAMULCOWY I ŚWIATŁA   Od autora: Założeniem tego poradnika jest przekazanie ogólnej wiedzy niezbędnej diagnoście pracującemu w SKP do rzetelnego przeprowadzenia badań technicznych pojazdów.   Poradnik nie jest jednak zbiorem przepisów obowiązujących w Polsce, nie stanowi również ich interpretacji i nie może być traktowany jako zbiór tzw. wykładni prawnej odnoszącej się do prezentowanych zagadnień. Poradnik jest jedynie szczególna forma uzupełnienia wiedzy diagnostów, w celu lepszego zrozumienia procesów i zjawisk zachodzących podczas badania pojazdów. Tym samym stanowi materiał wspomagający samodzielne jej zdobywanie i uzupełnienie. Poradnik może stanowić źródło wskazówek i szczególnego rodzaju podpowiedzi ułatwiających codzienna i odpowiedzialna pracę diagnosty SKP.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o DIAGNOSTYKA W SKP. UKŁAD HAMULCOWY I ŚWIATŁA. PORADNIK SERWISOWY

  • [Instalator Polski]

    Kategoria: ELEKTRONIKA I TELEKOMUNIKACJA

    PORADNIK SERWISOWY NR 05/2005 SAMOCHODOWE SIECI INFORMATYCZNE Magistrale informacyjne. Systemy połączeń komponentów magistrali. Sieci lokalne. Sieci optyczne. Sieć FlexRay. Sieci bez... Pełen opis produktu 'SAMOCHODOWE SIECI INFORMATYCZNE. PORADNIK SERWISOWY' »

    PORADNIK SERWISOWY NR 05/2005 SAMOCHODOWE SIECI INFORMATYCZNE Magistrale informacyjne. Systemy połączeń komponentów magistrali. Sieci lokalne. Sieci optyczne. Sieć FlexRay. Sieci bezprzewodowe Bluetooth. Uwaga! Towar dostępny tylko w wersji elektronicznej (CD-ROM)  
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o SAMOCHODOWE SIECI INFORMATYCZNE. PORADNIK SERWISOWY


MOTODANE

Książki serwisowe i instrukcje obsługi samochodu oraz samochodowe poradniki serwisowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 10.09.2008
haynes, wydawnictwo wkŁ, autoelektro, instalator polski, kabe, wydawnictwo auto, buk rower, wydawnictwo zp grupa, wydawnictwa naukowo-techniczne, olesiejuk
Produkty w ofercie: 1086
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 136
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Autodata - Księgarnia motoryzacyjna dla warsztatów

Ksiązki i programy z danymi do naprawy samochodow.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 23.12.2012
wkiŁ, instalator polski, autodata, auto, stihl, eurotax, bosch
Produkty w ofercie: 134
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 4
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0