[ebookpoint]
Kategoria: Poradniki. Informatory. SpisyWysyłka: od ręki
. Bez znajomości dobrych manier, o których interesująco
pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z klientem. Nawet
najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy prezentując ją, popełnimy
faux...
Pełen opis produktu 'Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik dobrych manier w pracy. Wydanie II rozszerzone' »
Kulisy biznesowego savoir-vivre’uCyceron mawiał, że człowieka
czynią maniery i charakter. Miał rację, jednak z tym zastrzeżeniem,
że charakteru napotkanej osoby nie odkryjemy po pierwszym
spotkaniu, rozmowie czy wymianie kilku listów. Trzeba miesięcy,
czasem lat, by kogoś naprawdę poznać. Tymczasem umysł lubi
generalizować i wydawać szybkie osądy. Tu z pomocą przychodzi
pewien z góry ustalony kodeks zachowań, zwany dobrymi manierami.
Stosowanie się do zasad savoir-vivre’u czyni z nas osoby
cywilizowane i kulturalne. Także w biznesie.
Reguł grzeczności pomocnych w zwykłych, codziennych sytuacjach
uczymy się w młodości, zwykle od rodziny, w szkole, czasem od
innych dorosłych. Wiemy, komu należy ustąpić miejsca w autobusie,
jak używać słów „proszę”, „przepraszam” i „dziękuję”, z której
strony talerza kłaść nóż, a z której widelec. Z tymi podstawowymi
umiejętnościami wkraczamy w świat ludzi pracujących... i zaczynają
się pytania. Kto pierwszy podaje rękę: osoba wyższa stopniem czy
kobieta? Co należy zrobić z otrzymaną wizytówką, by okazać szacunek
rozmówcy? Jak rozpoczyna się list biznesowy? Czy wypada omawiać
służbowe problemy przez telefon, podczas podróży pociągiem?
Drugie wydanie książki Etykieta w biznesie uzupełnione zostało o
rozdział poświęcony regułom zachowania w podróży służbowej.
Lektura książki Adama Jarczyńskiego prowadzi do konstatacji
oczywistej jedynie dla wąskiej grupy socjologów i historyków
obyczaju, a zadziwiająco nieznanej szerszemu gronu czytelników:
dobre maniery służą celom praktycznym, wygodzie i zdrowiu — zawsze
pozostają też w zgodzie ze zdrowym rozsądkiem i dobrym sercem.
Książka okazuje się przyjemna w czytaniu i bez wątpienia
pouczająca. Ze spokojnym sumieniem można polecić ją do porannego
przeglądania nad tostem i filiżanką kawy, ale też potraktować jako
wstęp do bardziej systematycznych studiów, prowadzonych
samodzielnie lub w ramach jednego z kursów savoir-vivre’u. Rzecz
niezwykle wartościowa i całkowicie unikalna na gruncie polskiej
literatury przedmiotu.
Krzysztof
Kruszewski,
Prezes Millward Brown SMG/KRC, Dyrektor Badań Jakościowych Millward
Brown, odpowiedzialny za region Europy Kontynentalnej i Wielkiej
Brytanii
Niemal w każdej branży sprzedaż jest nieodzownym elementem
rozwoju organizacji. Niezależnie od tego, czy mówimy o poważnych
kontraktach poprzedzonych negocjacjami na wysokim szczeblu czy o
sprzedaży detalicznej na linii sprzedawca–klient, to od organizacji
i jej pracowników zależy, jak będzie ona postrzegana podczas tych
działań. Dzięki zasadom etykiety biznesowej wiemy, jak należy
okazywać szacunek naszym dotychczasowym i potencjalnym klientom w
każdej sytuacji. Bez znajomości dobrych manier, o których
interesująco pisze Adam Jarczyński, trudno prowadzić rozmowy z
klientem. Nawet najlepsza oferta może wypaść kiepsko, gdy
prezentując ją, popełnimy faux pas. Mimo iż nie jest to książka o
sprzedaży, polecam ją każdemu menedżerowi.
Sławomir Pięta,
Wiceprezes zarządu Kolportera, odpowiedzialny za Departament
Dystrybucji FMCG
Przed przeczytaniem książki Adama Jarczyńskiego zastanawiałam
się, czy będę miała do czynienia z kolejną publikacją, która
traktuje o ciekawej materii, ale ma niewiele wspólnego z praktyką,
ze współczesnością. Okazało się, że Etykieta w biznesie porusza
sprawy jak najbardziej na czasie, a przy tym jest praktycznym, tak
rzadko spotykanym przewodnikiem po dobrych manierach w życiu
zawodowym. Autor, będący pasjonatem savoir-vivre’u, dzieli się
doświadczeniem i cennymi spostrzeżeniami dotyczącymi sytuacji,
które jako praktyk ma możliwość codziennie obserwować i aktywnie w
nich uczestniczyć. Lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą
poznać dokładnie zasady zawodowego bon tonu. Polecam.
Małgorzata Barska,
Prezes Zarządu ING IM (Polska) S.A.
Adam Jarczyński. Współzałożyciel Polskiej Akademii
Protokołu i Etykiety, od lat związany zawodowo z public relations i
brandingiem. Praktyk i pasjonat protokołu dyplomatycznego, etykiety
biznesowej i savoir-vivre’u. Doświadczenie zdobywał w Polsce i za
granicą pod czujnym okiem wybitnych dyplomatów. Częsty gość
publicznych, a także komercyjnych mediów. Autor analiz i artykułów
z zakresu bon tonu, prowadzi rubrykę „Savoir Vivre” w miesięczniku
LOGO. Doradza korporacjom, administracji, małym firmom i
pojedynczym klientom. Miał przyjemność szkolić menedżerów,
kelnerów, handlowców, wojskowych, przyszłych pracowników służby
zagranicznej, badaczy, lekarzy i wielu innych. Wykładowca m.in.
Europejskiej Akademii Dyplomacji. Twórca bezpłatnej poradni
internetowej z zakresu dobrych manier. Prowadzi bloga www.sv24h.pl.
Szczęśliwy mąż i ojciec, były zawodnik tenisa ziemnego, miłośnik
teatru, książek, win i gotowania. Uważa, że świat bez Monty Pythona
byłby o wiele uboższy. Po godzinach pełni obowiązki lokaja dwóch
kotek — Anarchii i Sparty.