Przejdź do wyników wyszukiwania
Sortuj:
Zainstaluj wyszukiwarkę
  • [Universal Music]

    Kategoria: Rozrywka/Wykonawcy polscyWysyłka: do 7 dni
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Popkultura - Popkultura

  • [10160] Popkultura - Popkultura - CD TR 2013/IV (P)2012 w sklepie internetowym Fan.pl

    Powiększ zdjęcie

    10,99 zł
    35,99 zł

    [UNIVERSAL MUSIC]

    Kategoria: Muzyka > PopWysyłka: do 3 dni
    Ranking sklepy24.pl : 4

    Więcej o [10160] Popkultura - Popkultura - CD TR 2013/IV (P)2012

  • Naznaczeni popkulturą w sklepie internetowym Prolibri.pl

    Powiększ zdjęcie

    36,00 zł
    40,00 zł

    []

    Kategoria: Nauki humanistyczne >Kulturoznawstwo. AntropologiaWysyłka: od ręki

    o mediach, popkulturze, komunikacji, małych strukturach społecznych. (...) Nie waham się (...) stwierdzić, że praca stanowić będzie coś w rodzaju reference book dla przyszłych badaczy prowincjonalności... Pełen opis produktu 'Naznaczeni popkulturą' »

    „Gdyby zastanowić się nad profilem recenzowanej książki, najtrafniejszym chyba określeniem byłaby kwalifikacja jej do ram kulturoznawstwa zaangażowanego, uwzględniającego ekonomiczno-kapitałowe uwarunkowania wpływające na jakoś partycypacji w kulturze zapośredniczonej medialnie”. prof. Wojciech J. Burszta„Rozprawa ma duże walory poznawcze i może stanowić cenną pomoc dydaktyczną w zakresie wiedzy o mediach, popkulturze, komunikacji, małych strukturach społecznych. (...) Nie waham się (...) stwierdzić, że praca stanowić będzie coś w rodzaju reference book dla przyszłych badaczy prowincjonalności i lokalności w epoce popkultury, komputera i sieci”. prof. Kazimierz KrzysztofekBogusław Dziadzia - medioznawca, socjolog, artysta. Adiunkt w Zakładzie Edukacji Kulturalnej na Uniwersytecie Śląskim. Autor prac z zakresu problematyki dotyczącej komunikowania masowego, kultury popularnej oraz upowszechniania kultury. Członek Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Współzałożyciel Fundacji Animacji Społeczno-Kulturalnej. Poza pracą naukowo-dydaktyczną zajmuje się praktycznymi wymiarami animacji kultury (współtworząc min. Biennale w Wenecji Cieszyńskiej), uprawia malarstwo sztalugowe, fotografię, projektowanie graficzne, jak również hobbystycznie pisarstwo....
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Naznaczeni popkulturą

  • [Katedra Wydawnictwo Naukowe]

    Kategoria: KsiążkiWysyłka: od ręki

    o mediach, popkulturze, komunikacji, małych strukturach społecznych. (...) Nie waham się (...) stwierdzić, że praca stanowić będzie coś w rodzaju reference book dla przyszłych badaczy prowincjonalności... Pełen opis produktu 'Naznaczeni popkulturą' »

    „Gdyby zastanowić się nad profilem recenzowanej książki, najtrafniejszym chyba określeniem byłaby kwalifikacja jej do ram kulturoznawstwa zaangażowanego, uwzględniającego ekonomiczno-kapitałowe uwarunkowania wpływające na jakoś partycypacji w kulturze zapośredniczonej medialnie”. prof. Wojciech J. Burszta„Rozprawa ma duże walory poznawcze i może stanowić cenną pomoc dydaktyczną w zakresie wiedzy o mediach, popkulturze, komunikacji, małych strukturach społecznych. (...) Nie waham się (...) stwierdzić, że praca stanowić będzie coś w rodzaju reference book dla przyszłych badaczy prowincjonalności i lokalności w epoce popkultury, komputera i sieci”. prof. Kazimierz KrzysztofekBogusław Dziadzia - medioznawca, socjolog, artysta. Adiunkt w Zakładzie Edukacji Kulturalnej na Uniwersytecie Śląskim. Autor prac z zakresu problematyki dotyczącej komunikowania masowego, kultury popularnej oraz upowszechniania kultury. Członek Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Współzałożyciel Fundacji Animacji Społeczno-Kulturalnej. Poza pracą naukowo-dydaktyczną zajmuje się praktycznymi wymiarami animacji kultury (współtworząc min. Biennale w Wenecji Cieszyńskiej), uprawia malarstwo sztalugowe, fotografię, projektowanie graficzne, jak również hobbystycznie pisarstwo.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Naznaczeni popkulturą

  • Popkultura pop czy kultura? w sklepie internetowym Prolibri.pl

    Powiększ zdjęcie

    24,21 zł
    26,90 zł

    [novae res]

    Kategoria: Historia. Archeologia >Historia krajów, narodów i miejscWysyłka: od ręki

    zjawisk popkultury wpływa na rozumienie tego, czego doświadczamy?Na te pytania stara się odpowiedzieć Joanna Bogusławska, która na kartach Popkultury przeanalizowała wartość i potencjał... Pełen opis produktu 'Popkultura pop czy kultura?' »

    Kiedy popkulturowe produkcje, takie jak Lśnienie Kinga, film Mała Miss czy seriale Californication i Czysta krew, niosą ze sobą wyłącznie niewymagającą rozrywkę dla mas, a kiedy stanowią okno, przez które można podglądać dzieła kultury i odkrywać klasyki kina, muzyki czy sztuki?Aria operowa w reklamie sieci komórkowej, gangsterska ekranizacja Romea i Julii, Luciano Pavarotti nagrywający piosenki z gwiazdami muzyki popularnej. Profanacja największych osiągnięć kultury wysokiej czy udane próby komercjalizacji i przybliżenia ich masowemu odbiorcy?Jak bardzo nieznajomość lub ignorowanie powszechnych zjawisk popkultury wpływa na rozumienie tego, czego doświadczamy?Na te pytania stara się odpowiedzieć Joanna Bogusławska, która na kartach Popkultury przeanalizowała wartość i potencjał omawianego zjawiska, przybliżając nie tylko produkcje dobrze znane w Polsce, lecz również te, które dopiero czekają u nas na odkrycie.W XXI wieku granica między kulturą wysoką a niską zaciera się coraz bardziej.Doceniane są potrzeby odbiorcy masowego, który otrzymuje produkty coraz lepszej jakości, a sama popkultura w widoczny sposób kształtuje naszą rzeczywistość.W niniejszej książce poddano analizie co ciekawsze zjawiska popkulturowe w telewizji, kinie i literaturze, aby pokazać, jak dużo kultury wysokiej może być odnalezione w ich treściach....
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Popkultura pop czy kultura?

  • [SEDNO]

    Kategoria: Historia Polski 1990Wysyłka: od ręki

    W akademickim eseju ? kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje ?twarze i maski? kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym K... Pełen opis produktu 'Kuba i inni Twarze i maski popkultury' »

    W akademickim eseju ? kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje ?twarze i maski? kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym Kubą Wojewódzkim na czele. Autor od lat bada celebrytów i celebrytyzm ? wprowadzał te pojęcia do badań medioznawczych w Polsce. Stwierdza, że współczesne media są zdominowane przez popkulturę i nic nie może odwrócić tego procesu - popkultura dominuje w mediach elektronicznych, kształtuje ich estetykę i język komunikacji. Jest to zapewne pierwsza publikowana w Polsce praca opisująca tak wnikliwie zjawisko pod nazwą ?Kuba Wojewódzki? (maska), zarazem niewolna od psychologiczno-socjologicznej analizy postaci (twarz). Z zachowaniem rygorów rozprawy akademickiej, Godzic pomaga nam poznać i zrozumieć mechanizmy popkultury, pokazuje napięcia między tym, co sztuczne i tym, co autentyczne. W tych rozważaniach autor pozwala nam dostrzec w Kubie Wojewódzkim więcej niż tylko maskę performera, zadaje ciekawe pytania ? to Kuba jest gościem tej książki, a autor swoistym performerem ?przepytującym? swojego bohatera. Stawia m.in. pytanie o kres ?Kuby? ? kto i jaki typ programu może zastąpić jego show. W tym kontekście ciekawie pisze m. in. o ?20 m2 Łukasza? i ?Bez maski? Moniki Jaruzelskiej. Czytelnik znajdzie także autorskie diagnozy i prognozy na temat teraźniejszości i przyszłości mediów elektronicznych w dobie wielkich zmian technologicznych i towarzyszących im zmian sposobów kreowania oferty programowej. W książce pojawia się cała plejada nazwisk z pierwszych stron kolorowych gazet i programów telewizyjnych o największej oglądalności. Czytelnik być może nie ze wszystkim zgodzi się z autorem, ale w żadnym momencie nie będzie znużony lekturą książki.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kuba i inni Twarze i maski popkultury

  • [WEKTORY]

    Kategoria: Publicystyka, esej polskiWysyłka: od ręki

    Katolicyzm i popkultura. Połączenie raczej zaskakujące, bo przywykliśmy do specjalizacji: teologowie piszą o religii, a pisma popularne i telewizja promują popkulturę. Znalazł się jednak... Pełen opis produktu 'Wojna światów w popkulturze' »

    Katolicyzm i popkultura. Połączenie raczej zaskakujące, bo przywykliśmy do specjalizacji: teologowie piszą o religii, a pisma popularne i telewizja promują popkulturę. Znalazł się jednak ktoś, kto czuje i jedno, i drugie, a na dodatek osobiście dobrze poznał Amerykę. O niej jest więc głównie ta książka, i słusznie, bo popkultura stamtąd płynie. Tam jest też ona najbardziej wyrazista i zróżnicowana. W jej języku mówią i bluźnierczy propagatorzy aborcji, i konserwatyści; upadli moralnie i nawróceni. Jest o czym ciekawie pisać i o czym czytać.Prof. Michał Wojciechowski,teolog, wykładowca akademicki, publicystaŁukasz Adamski z pasją śledzi postępowych pożytecznych idiotów w przestrzeni sztuki, filmu czy kultury. I nie tylko ich piętnuje, ale także pokazuje, jakie są fundamenty ich myślenia i skutki ich działania. Ale czytelnik znajdzie w tej książce nie tylko krytykę, ale także teksty pokazujące, jak konserwatysta powinien o kulturę walczyć, i liczne przykłady pozytywne takiej walki. A do tego, co też nie bez znaczenia, uważna lektura tych tekstów pozwala zorientować się w światopoglądowych wędrówkach najbardziej znanych postaci show-biznesu i już choćby dlatego warto ją przeczytać. Do czego szczerze wszystkich zachęcam.Tomasz P. Terlikowski,dr filozofii, wykładowca akademicki, dziennikarz, pisarz, publicysta.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Wojna światów w popkulturze

  • [Academica]

    Kategoria: Nauki humanistyczneWysyłka: do 3 dni

    rzeczywistości, otrzymujemy pewien spójny sposób myślenia o kulturze i świecie. Między mową magiczną a poligłosowością popkultury rozpięta jest refleksja o dylematach dzisiejszej antropologii.... Pełen opis produktu 'Od mowy magicznej do szumów popkultury' »

    Oto zbiór dwudziestu wybranych szkiców i esejów jednego z najwybitniejszych polskich antropologów kultury i kulturoznawców ? Wojciecha J. Burszty, publikowanych na przestrzeni ostatnich dwóch dekad. Autor nadał mu nową konstrukcję porządkową, a więc zaprojektował także pewną ciągłość narracji. (?) Zasugerował także Czytelnikowi jeden z wariantów lektury tej nowej całości. Znana w antropologii metafora betwixt & between wskazuje na szczególną sytuację współczesnego badacza kultury, jako uczestnika kulturowego świata i zarazem jego interpretatora. (?) Autor wykazuje erudycyjny szacunek dla cudzej myśli, którą podsuwa Czytelnikowi i dyskretnie skierowuje ją na położone przez siebie tory myślowe. Czy to będzie temat klasyczny, tzw. temat stały w antropologii, czy to będzie refleksja o dzisiejszej rzeczywistości, otrzymujemy pewien spójny sposób myślenia o kulturze i świecie. Między mową magiczną a poligłosowością popkultury rozpięta jest refleksja o dylematach dzisiejszej antropologii. Antropologii myślącej, refleksyjnej, która ma nie tylko walor edukacyjny, ale może przede wszystkim kreacyjny ? wszak nawet z szumów popkultury pozwala nam usłyszeć, wychwycić budującą się nową harmonię. (?) Z Przedmowy autorstwa dr Krzysztofa Piątkowskiego (?) Książka Świetnie napisana, zalecająca się Czytelnikowi oryginalnością pomysłów, dobrze skonceptualizowana (klarowność tematyczna rozdziałów) znajdzie uznanie nie tylko u najbardziej wymagającego odbiorcy akademickiego, ale również wśród szerszej grupy czytelników interesujących się potocznym brzmieniem słowa kultura. (?) Przynosi oryginalne pomysły badawcze, nowe interpretacje kultury współczesnej, konsekwentnie rozwija główne wątki teorii antropologicznej, klarownie wyznacza przedmiot antropologii kultury popularnej w Polsce. Znajdzie odbiorców wśród socjologów, politologów, literaturoznawców, folklorystów oraz ? co oczywiste ? antropologów i kulturoznawców. Prof. dr hab. Roch Sulima, Uniwersytet Warszawski Wojciech Józef Burszta ? antropolog kultury, kulturoznawca i eseista. Profesor zwyczajny, kierownik Katedry Antropologii Kultury w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Stypendysta Fulbrighta i Fundacji Kościuszkowskiej. Wykładał w Yale, Chicago i Paryżu. Kieruje także Zakładem Badań Narodowościowych Instytutu Slawistyki PAN w Poznaniu. Prezes Instytutu im. Oskara Kolberga, redaktor naukowy półrocznika ?Sprawy Narodowościowe?, przewodniczący Rady Naukowej kwartalnika ?Kultura Popularna?. Autor kilkudziesięciu książek i ponad 200 artykułów naukowych. Prywatnie miłośnik kryminałów, klasycznego rocka i futbolu. PATRONI MEDIALNI: Narodowe Centrum Kultury Czas Kultury Charaktery
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Od mowy magicznej do szumów popkultury

  • [Dragon]

    Kategoria: /Książki/Nauka/Historia/
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Popkultura w PRL-u

  • [ACADEMICA]

    Kategoria: AntropologiaWysyłka: od ręki

    rzeczywistości, otrzymujemy pewien spójny sposób myślenia o kulturze i świecie. Między mową magiczną a poligłosowością popkultury rozpięta jest refleksja o dylematach dzisiejszej antropologii.... Pełen opis produktu 'Od mowy magicznej do szumów popkultury' »

    Oto zbiór dwudziestu wybranych szkiców i esejów jednego z najwybitniejszych polskich antropologów kultury i kulturoznawców ? Wojciecha J. Burszty, publikowanych na przestrzeni ostatnich dwóch dekad. Autor nadał mu nową konstrukcję porządkową, a więc zaprojektował także pewną ciągłość narracji. (?) Zasugerował także Czytelnikowi jeden z wariantów lektury tej nowej całości. Znana w antropologii metafora betwixt & between wskazuje na szczególną sytuację współczesnego badacza kultury, jako uczestnika kulturowego świata i zarazem jego interpretatora. (?) Autor wykazuje erudycyjny szacunek dla cudzej myśli, którą podsuwa Czytelnikowi i dyskretnie skierowuje ją na położone przez siebie tory myślowe. Czy to będzie temat klasyczny, tzw. temat stały w antropologii, czy to będzie refleksja o dzisiejszej rzeczywistości, otrzymujemy pewien spójny sposób myślenia o kulturze i świecie. Między mową magiczną a poligłosowością popkultury rozpięta jest refleksja o dylematach dzisiejszej antropologii. Antropologii myślącej, refleksyjnej, która ma nie tylko walor edukacyjny, ale może przede wszystkim kreacyjny ? wszak nawet z szumów popkultury pozwala nam usłyszeć, wychwycić budującą się nową harmonię. (?)Z Przedmowy autorstwa dr Krzysztofa Piątkowskiego (?) Książka Świetnie napisana, zalecająca się Czytelnikowi oryginalnością pomysłów, dobrze skonceptualizowana (klarowność tematyczna rozdziałów) znajdzie uznanie nie tylko u najbardziej wymagającego odbiorcy akademickiego, ale również wśród szerszej grupy czytelników interesujących się potocznym brzmieniem słowa kultura. (?) Przynosi oryginalne pomysły badawcze, nowe interpretacje kultury współczesnej, konsekwentnie rozwija główne wątki teorii antropologicznej, klarownie wyznacza przedmiot antropologii kultury popularnej w Polsce. Znajdzie odbiorców wśród socjologów, politologów, literaturoznawców, folklorystów oraz ? co oczywiste ? antropologów i kulturoznawców.Prof. dr hab. Roch Sulima, Uniwersytet Warszawski
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Od mowy magicznej do szumów popkultury

  • [SEDNO]

    Kategoria: / Książki naukowe i popularnonaukowe / Sztuka, kultura i etnologia

    W akademickim eseju – kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje „twarze i maski” kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym K... Pełen opis produktu 'Kuba i inni Twarze i maski popkultury' »

    W akademickim eseju – kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje „twarze i maski” kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym Kubą Wojewódzkim na czele. Autor od lat bada celebrytów i celebrytyzm – wprowadzał te pojęcia
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kuba i inni Twarze i maski popkultury

  • [Scholar]

    Kategoria: Kultura. Cywilizacja. EtnografiaWysyłka: od ręki

    Praca jest przykładem inteligentnie pomyślanej i zrealizowanej socjologii współczesności, która zwracając się ku historii, antropologii, politologii czy kulturoznawstwu, nawiązuje do ogólniejszej refleksji... Pełen opis produktu 'Flirty tradycji z popkulturą' »

    Praca jest przykładem inteligentnie pomyślanej i zrealizowanej socjologii współczesności, która zwracając się ku historii, antropologii, politologii czy kulturoznawstwu, nawiązuje do ogólniejszej refleksji nad kulturą oraz nad zmieniającym się nieustannie światem, gdzie pamięć staje się instrumentem zabawy, a zabawa nie może obejść się bez ?miejsc pamięci".Książka odsłania kulisy socjologicznych zmagań z materią skomplikowanego związku przenikniętej metakulturą współczesności z problemem pamięci kulturowej, tradycji i stosunku do przeszłości. To kawał świetnej naukowej roboty i autorom należą się gratulacje. Efekt ich solidnej pracy daje wielką satysfakcję czytelniczą, a co najważniejsze prowokuje do zastanowienia się, w jakim miejscu znaleźliśmy się ? na równi zakorzenieni w lokalności i funkcjonujący w Sieci ? w końcu pierwszej dekady XXI wieku.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Flirty tradycji z popkulturą

  • [NOVAE RES]

    Kategoria: Historia Polski 1990Wysyłka: od ręki

    zjawisk popkultury wpływa na rozumienie tego, czego doświadczamy?Na te pytania stara się odpowiedzieć Joanna Bogusławska, która na kartach Popkultury przeanalizowała wartość i potencjał... Pełen opis produktu 'Popkultura pop czy kultura' »

    Kiedy popkulturowe produkcje, takie jak Lśnienie Kinga, film Mała Miss czy seriale Californication i Czysta krew, niosą ze sobą wyłącznie niewymagającą rozrywkę dla mas, a kiedy stanowią okno, przez które można podglądać dzieła kultury i odkrywać klasyki kina, muzyki czy sztuki?Aria operowa w reklamie sieci komórkowej, gangsterska ekranizacja Romea i Julii, Luciano Pavarotti nagrywający piosenki z gwiazdami muzyki popularnej. Profanacja największych osiągnięć kultury wysokiej czy udane próby komercjalizacji i przybliżenia ich masowemu odbiorcy?Jak bardzo nieznajomość lub ignorowanie powszechnych zjawisk popkultury wpływa na rozumienie tego, czego doświadczamy?Na te pytania stara się odpowiedzieć Joanna Bogusławska, która na kartach Popkultury przeanalizowała wartość i potencjał omawianego zjawiska, przybliżając nie tylko produkcje dobrze znane w Polsce, lecz również te, które dopiero czekają u nas na odkrycie.W XXI wieku granica między kulturą wysoką a niską zaciera się coraz bardziej.Doceniane są potrzeby odbiorcy masowego, który otrzymuje produkty coraz lepszej jakości, a sama popkultura w widoczny sposób kształtuje naszą rzeczywistość.W niniejszej książce poddano analizie co ciekawsze zjawiska popkulturowe w telewizji, kinie i literaturze, aby pokazać, jak dużo kultury wysokiej może być odnalezione w ich treściach.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Popkultura pop czy kultura

  • [DRAGON]

    Kategoria: Historia Polski 1945-1989Wysyłka: od ręki

    nutką nostalgii wspominamy zabawy na osiedlowym trzepaku, prywatki w mieszkaniu kolegi, pochody pierwszomajowe czy wodę z saturatora. W książce "Popkultura w PRL-u" Czytelnik odnajdzie zarówno... Pełen opis produktu 'POPKULTURA W PRL-U OP HISTORICA 9788362521661' »

    Okres PRL-u to niewątpliwie niechlubny czas w historii naszego kraju. I mimo że nie tęsknimy za kilkusetmetrowymi kolejkami, pustymi półkami w sklepach czy oczekiwaniem na przydział mieszkania, to z nutką nostalgii wspominamy zabawy na osiedlowym trzepaku, prywatki w mieszkaniu kolegi, pochody pierwszomajowe czy wodę z saturatora. W książce "Popkultura w PRL-u" Czytelnik odnajdzie zarówno wspomnienia związane z problemami życia codziennego, jak również zapiski o radosnych i zabawnych aspektach PRL-owskiej egzystencji. Kolejne rozdziały opisują sytuacje, z którymi zmagał się każdy obywatel ówczesnej Polski, zaś ilustracje przedstawiające kultowe dziś przedmioty ożywią z pewnością wspomnienia o czasie minionej epoki. Książka została wzbogacona archiwalnymi fotografiami, fotosami z kultowych filmów i seriali oraz ilustracjami z rozchwytywanych czasopism tamtych czasów. "Popkultura w PRL-u" umożliwi starszym Czytelnikom powrót do niepowtarzalnego klimatu dawnych lat, do czasów młodości i dzieciństwa; nieco młodszych zabierze w podróż do epoki znanej dotąd jedynie z opowieści rodziców i dziadków.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o POPKULTURA W PRL-U OP HISTORICA 9788362521661

  • [Katedra Wydawnictwo Naukowe]

    Kategoria: Kultura. Cywilizacja. EtnografiaWysyłka: od ręki

    o mediach, popkulturze, komunikacji, małych strukturach społecznych. (...) Nie waham się (...) stwierdzić, że praca stanowić będzie coś w rodzaju reference book dla przyszłych badaczy prowincjonalności... Pełen opis produktu 'Naznaczeni popkulturą' »

    ?Gdyby zastanowić się nad profilem recenzowanej książki, najtrafniejszym chyba określeniem byłaby kwalifikacja jej do ram kulturoznawstwa zaangażowanego, uwzględniającego ekonomiczno-kapitałowe uwarunkowania wpływające na jakoś partycypacji w kulturze zapośredniczonej medialnie?. prof. Wojciech J. Burszta?Rozprawa ma duże walory poznawcze i może stanowić cenną pomoc dydaktyczną w zakresie wiedzy o mediach, popkulturze, komunikacji, małych strukturach społecznych. (...) Nie waham się (...) stwierdzić, że praca stanowić będzie coś w rodzaju reference book dla przyszłych badaczy prowincjonalności i lokalności w epoce popkultury, komputera i sieci?. prof. Kazimierz KrzysztofekBogusław Dziadzia - medioznawca, socjolog, artysta. Adiunkt w Zakładzie Edukacji Kulturalnej na Uniwersytecie Śląskim. Autor prac z zakresu problematyki dotyczącej komunikowania masowego, kultury popularnej oraz upowszechniania kultury. Członek Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Współzałożyciel Fundacji Animacji Społeczno-Kulturalnej. Poza pracą naukowo-dydaktyczną zajmuje się praktycznymi wymiarami animacji kultury (współtworząc min. Biennale w Wenecji Cieszyńskiej), uprawia malarstwo sztalugowe, fotografię, projektowanie graficzne, jak również hobbystycznie pisarstwo.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Naznaczeni popkulturą

  • [WAiP]

    Kategoria: Publicystyka, esej polskiWysyłka: od ręki

    towary, nie tylko sytuują jednostkę w społeczeństwie, ale stanowią istotny element jej wizerunku, jako rekwizyty roli społecznej. Książka ukazała się w serii "Popkultura i media" "Lansując dziesięć... Pełen opis produktu 'Gadżety popkultury' »

    Zbiór artykułów prezentujących wybrane, charakterystyczne dla współczesności przedmioty w świetle historii, estetyki i praktyk społecznych. Autorzy starają się udowodnić, że rzeczy, przedmioty czy towary, nie tylko sytuują jednostkę w społeczeństwie, ale stanowią istotny element jej wizerunku, jako rekwizyty roli społecznej. Książka ukazała się w serii "Popkultura i media" "Lansując dziesięć lat temu karty kredytowe, angielskie banki obiecywały, że "They will take the waiting out of wanting". Karty obietnicę tę spełniły i nadal ją rzetelnie spełniają. Jeżeli w kieszeni masz kartę kredytową (a jeszcze lepiej portfel kartami wypchany) - nie musisz już zwlekać z zaspokojeniem zachcianki aż zarobisz i odłożysz na nią wystarczającą sumę pieniędzy. Posiadacz karty kredytowej może powtórzyć za Juliuszem Cezarem: przyszedłem, zobaczyłem, zdobyłem..."
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Gadżety popkultury

  • [SEDNO]

    Kategoria: KsiążkiWysyłka: od ręki

    W akademickim eseju – kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje „twarze i maski” kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym K... Pełen opis produktu 'Kuba i inni Twarze i maski popkultury' »

    W akademickim eseju – kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje „twarze i maski” kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym Kubą Wojewódzkim na czele. Autor od lat bada celebrytów i celebrytyzm – wprowadzał te pojęcia do badań medioznawczych w Polsce. Stwierdza, że współczesne media są zdominowane przez popkulturę i nic nie może odwrócić tego procesu - popkultura dominuje w mediach elektronicznych, kształtuje ich estetykę i język komunikacji. Jest to zapewne pierwsza publikowana w Polsce praca opisująca tak wnikliwie zjawisko pod nazwą „Kuba Wojewódzki” (maska), zarazem niewolna od psychologiczno-socjologicznej analizy postaci (twarz). Z zachowaniem rygorów rozprawy akademickiej, Godzic pomaga nam poznać i zrozumieć mechanizmy popkultury, pokazuje napięcia między tym, co sztuczne i tym, co autentyczne. W tych rozważaniach autor pozwala nam dostrzec w Kubie Wojewódzkim więcej niż tylko maskę performera, zadaje ciekawe pytania – to Kuba jest gościem tej książki, a autor swoistym performerem „przepytującym” swojego bohatera. Stawia m.in. pytanie o kres „Kuby” – kto i jaki typ programu może zastąpić jego show. W tym kontekście ciekawie pisze m. in. o „20 m2 Łukasza” i „Bez maski” Moniki Jaruzelskiej. Czytelnik znajdzie także autorskie diagnozy i prognozy na temat teraźniejszości i przyszłości mediów elektronicznych w dobie wielkich zmian technologicznych i towarzyszących im zmian sposobów kreowania oferty programowej. W książce pojawia się cała plejada nazwisk z pierwszych stron kolorowych gazet i programów telewizyjnych o największej oglądalności. Czytelnik być może nie ze wszystkim zgodzi się z autorem, ale w żadnym momencie nie będzie znużony lekturą książki.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Kuba i inni Twarze i maski popkultury

  • [GRIN Verlag]

    Kategoria: Książki / Literatura obcojęzyczna

    Diplomarbeit aus dem Jahr 1999 im Fachbereich Medien / Kommunikation - Public Relations, Werbung, Marketing, Note: 1,0, Ludwig-Maximilians-Universität München (Betriebswirtschaft), Sprache: Deutsch, Abstract:... Pełen opis produktu 'Marketing und kommerzielle Verwertung subkultureller Jugend- und Popkultur' »

    Diplomarbeit aus dem Jahr 1999 im Fachbereich Medien / Kommunikation - Public Relations, Werbung, Marketing, Note: 1,0, Ludwig-Maximilians-Universität München (Betriebswirtschaft), Sprache: Deutsch, Abstract: 1 EinführungSeit meiner Kindheit beschäftige ich mich mit Musik in unterschiedlichster Ausprägung. Während ich in der frühen Kindheit keine Sendung der Top-10 auf Bayern-3 ausließ, interessierte mich diese Art von Musik in der Pubertät ungewöhnlicherweise nicht mehr. Ich hörte ausschließlich noch klassische Musik und dies in einem Umfang, daß mir nahestehende Personen begannen, sich ernstlich Gedanken um mich und meine Sozialisation, Gleichaltrige betreffend zu machen. Besonders beeindruckt war ich in dieser Zeit von den Bayreuther Richard-Wagner-Festspielen. Der Geist und die Intensität, die von jener und anderer klassischer Musik ausging faszinierte mich in einer Form, wie dies später auch Independent-Musik tun sollte. Vielleicht hat der Trendforscher Bolz recht, wenn er schreibt, jedes prägnante Ereignis funktioniere als eine Art Ganzheitsersatz. Das sei schon der Sinn von Richard Wagners Bayreuther Musikdramen gewesen und das sei auch der Sinn von Woodstock oder der Berliner Love Parade. Wenn also Musik für jemanden wie mich eine solche Rolle spielt, beschäftigt er sich eingehend mit ihr, ihren Hintergründen und ihrem Umfeld. Nahezu jeder Musiker transportiert mit seinem Werk etwas von sich. Dies kann auch für den Hörer eine Bereicherung darstellen, wenn er sich darauf einläßt. Musik mit dem Zweck bloßer Hintergrundsberieselung wird ihrem Charakter nicht gerecht. Bei jeglicher analytischer Betrachtung scheint es mir dennoch wichtig zu betonen, daß immer ein Funken mystischer Unergründbarkeit bleibt und auch bleiben sollte, denn Musik ist nicht zuletzt auch Gefühl. Dies betrifft sowohl die klassische als auch die moderne Musik.Kurz nach meiner Volljährigkeit, nachdem ich mich auch wieder der aktuellen, sog. U-Musik zuwandte, begann ich als Disc Jockey (DJ) zu arbeiten, einer Tätigkeit, der ich nun schon seit neun Jahren regelmäßig nachgehe. Fünf Jahre dieser Zeit arbeitete ich auch in der Musikredaktion von lokalen Radiostationen, wie LoRa München oder M94.5, dem Aus- und Fortbildungsradio in München. [...]_____(1) Das aufgeführte Werk Kult-Marketing wurde von Bolz und Bosshart gemeinsam verfaßt. Da[...](2) Bolz, Norbert / Bosshart, David: Kult-Marketing. Die neuen Götter des Marktes. Düsseldorf, ECON Verlag, 1995. S.360.(3) Natürlich wird Musik unter [...](4) Als Mitglied des Anbietervereins von M94.5 war ich in der Startphase und danach beim Aufbau und der Bestückung des Musikarchivs beteiligt.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Marketing und kommerzielle Verwertung subkultureller Jugend- und Popkultur

  • [Schüren Verlag]

    Kategoria: Książki / Literatura obcojęzyczna

    als Kartograph von Popkultur erstreckt sich somit von der Anknüpfung an bestehende Kunstwerke bis hin zur Verortung und Einbindung des Rezipienten an das von ihm aufgespannte Netzwerk. Pełen opis produktu 'Mind the map. Jim Jarmusch als Kartograph von Popkultur' »

    Bereits in seinem Debutfilm Permanent Vacation (1980) zitiert Jim Jarmusch diverse Elemente der Populärkultur: Filme, Songs, Romane. In seinen nachfolgenden zehn Filmen sind Zitate, Verweise, Referenzen, Anspielungen und Assoziationen bereits feste Bestandteile in Coffee and Cigarettes (2003) erreicht er wohl die höchste Dichte an Bezugnahmen, um sie in The Limits of Control (2009) zum vorherrschenden und sinnerzeugenden Stil- und Strukturmerkmal zu machen, das einen Großteil der Handlung ersetzt.§Die in Jarmuschs Oeuvre aufzufindenden Zitate, Referenzen und Andeutungen aus einzelnen Werken und übergreifenden Genres der Film-, Musik-, Kunst- und Literaturgeschichte eröffnen jeweils neue Blickwinkel und Bedeutungsfelder. In unzähligen inhaltlichen Schleifen und Assoziationsketten spannt der Regisseur ein weitgreifendes, rhizomatisches Netzwerk, das sich aus popkulturellen Zitaten speist und in das sich der Zuschauer von jedem beliebigen Punkt aus einklinken und daran mit eigenen Assoziationen partizipieren kann. Das Medium Film und seine Rezeption werden dadurch zum aktiven intellektuellen Austausch, der das Netzwerk stetig in Bewegung hält und rekonfiguriert.§Die vorliegende Arbeit analysiert diese fluktuierende und variable Struktur mithilfe einer Netzwerktheorie, welche die Assoziationsketten des Regisseurs und die des Zuschauers in Beziehung setzt und zeigt auf, wie Jarmusch durch Hall- und Echoeffekte sowie Sampling und Loops bereits bestehende künstlerische Elemente aufgreift, im eigenen Werk verarbeitet und kommentiert.§In miteinander vernetzten Analysen aller Filme werden die umfangreichen und thematisch breitgefächerten Verweise in Jarmuschs Werk aufgezeigt und in ihrem popkulturellen Rahmen verortet. Eine beigefügte Mindmap visualisiert das Ausmaß der in Jarmuschs Oeuvre angelegten rhizomatischen Strukturen und erleichtert die Orientierung im Text erleichtert. Das Kartographieren der Verweisstruktur in einem Diagramm wird somit Teil der wissenschaftlichen Arbeit bei der Erschließung eines Netzwerkes, aber auch zu einer eigenständigen visuellen Darstellung von künstlerischer Arbeit, die dem Rezipienten als Lageplan bei der Verortung des eigenen kulturellen Erfahrungsschatzes dient. Jim Jarmuschs Rolle als Kartograph von Popkultur erstreckt sich somit von der Anknüpfung an bestehende Kunstwerke bis hin zur Verortung und Einbindung des Rezipienten an das von ihm aufgespannte Netzwerk.
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Mind the map. Jim Jarmusch als Kartograph von Popkultur

  • []

    Kategoria: Książki & Multimedia > KsiążkiWysyłka: do 3 dni

    Piekarskiego, prof. UŁ Nazwa - Obraz przestrzeń popkultura Autor - Maria Mendel, Marek Ejsmont, Beata Kosmalska Oprawa - Miękka Wydawca - Adam Marszałek ... Pełen opis produktu 'Obraz przestrzeń popkultura - Maria Mendel, Marek Ejsmont, Beata Kosmalska' »

    Opis - Publikacja jest niezwykle interesującą pozycją badawczą, znacząco poszerzającą zakres poszukiwań badawczych pedagogiki społecznej, inspirującą także tych badaczy, których uwaga koncentruje się na dążeniu do lepszego rozumienia procesów składających się na formację podmiotum, jako zakorzenienie kulturowe oraz społeczne uczestnictwo.Fragment z recenzji wydawniczej dr. hab. Jacka Piekarskiego, prof. UŁ Nazwa - Obraz przestrzeń popkultura Autor - Maria Mendel, Marek Ejsmont, Beata Kosmalska Oprawa - Miękka Wydawca - Adam Marszałek Kod ISBN - 9788376112336 Kod EAN - 9788376112336 Rok wydania - 2009 Język - polski Format - 16.0x22.5cm Ilość stron - 313 Podatek VAT - 5%
    Ranking sklepy24.pl : 0

    Więcej o Obraz przestrzeń popkultura - Maria Mendel, Marek Ejsmont, Beata Kosmalska


Dalga.pl

Płyty CD, SACD, DVD z muzyką klasyczną, jazzową, bluesową, popową, rockową oraz folkową.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 01.03.2005
universal music, naxos, sony music, warner music, galapagos, emi, deutsche grammophon, decca, mtj, harmonia mundi
Produkty w ofercie: 28292
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 3160
Opinie pozytywne: 86
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Godi.pl

Książki dla dzieci oraz naukowe i kulinarne.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 14.05.2005
wydawnictwo naukowe pwn, lexisnexis, umcs, harmonia, wydawnictwo szkolne pwn, w.a.b., adam marszałek wydawnictwo, egmont, skrzat, muza
Produkty w ofercie: 50822
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 125
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 2

Albertus.pl

Poradniki oraz encyklopedie i słowniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 28.09.2005
wydawnictwo naukowe pwn, zysk i s-ka, adam marszałek, lonely planet publications, pwn, rebis, wnt, muza, penguin, wydawnictwo literackie
Produkty w ofercie: 30292
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 30292
Opinie pozytywne: 1
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 2

Selkar.pl

Literatura popluarnonaukowa oraz książki wielogatunkowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 06.03.2007
pwn wydawnictwo naukowe, egmont, helion, Świat książki, wolters kluwer polska, albatros, c.h. beck, bellona, w.a.b., olesiejuk sp. z o.o.
Produkty w ofercie: 74490
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 72862
Opinie pozytywne: 5
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 1

Fan.pl

Płyty CD i DVD oraz winylowe z muzyka różnych gatunków i wykonawców.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 17.03.2007
ace records, columbia, repertoire records, ecm records [editions of contemporary mu, polydor, universal music, sony music entertainment, metal mind productions, virgin records, emi
Produkty w ofercie: 18481
Promocje: 18481
Wysyłka do 3 dni: 4999
Opinie pozytywne: 2558
Opinie neutralne: 3
Opinie negatywne: 4

InBook.pl

Książki , płyty CD, DVD, multimedia, zegarki, zabawki
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 19.04.2008
Produkty w ofercie: 162278
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 162278
Opinie pozytywne: 9
Opinie neutralne: 1
Opinie negatywne: 6

Madbooks.pl

Książki i komiksy oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 15.04.2009
wydawnictwo naukowe pwn, helion, wolters kluwer, olesiejuk, c.h. beck, zielona sowa, prószyński media, egmont, wam, difin
Produkty w ofercie: 83659
Promocje: 48532
Wysyłka do 3 dni: 83659
Opinie pozytywne: 4
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Kumiko.pl

Książki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 12.10.2009
wydawnictwo naukowe pwn, helion, cambridge university press, wolters kluwer, zielona sowa, olesiejuk, egmont, pzwl, wydawnictwo uniwersytetu warszawskiego, lektorklett
Produkty w ofercie: 95700
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Lideria.pl

Książki, filmy, muzyka, multimedia oraz zabawki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 27.04.2010
naukowe pwn, wolters kluwer, firma księgarska jacek olesiejuk, egmont, c.h.beck, wam, bellona, helion, rebis, zielona sowa
Produkty w ofercie: 93816
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 93816
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Booknet.net.pl

Książki oraz podręczniki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 09.03.2011
pwn wydawnictwo naukowe, wydawnictwo olesiejuk, egmont, helion, c.h. beck, cambridge university press, wsip wydawnictwo szkolne i pedagogiczne, bellona, amber, zielona sowa
Produkty w ofercie: 296079
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 296079
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Wieszcz.pl

Książki nowe oraz używane.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 04.05.2011
warszawa, czytelnik warszawa, wydawnictwo naukowe pwn, piw warszawa, wolters kluwer, cambridge university press, nasza księgarnia warszawa, olesiejuk, kiw warszawa, helion
Produkty w ofercie: 171594
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 2
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Prolibri.pl

Książki i audiobooki.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 27.05.2011
wydawnictwo naukowe pwn, wolters kluwer, cambridge university press, olesiejuk, helion, c.h. beck, egmont, zielona sowa, umcs, wydawnictwo uniwersytetu jagiellońskiego
Produkty w ofercie: 91482
Promocje: 89618
Wysyłka do 3 dni: 91482
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

NaszaSzkolna.pl

Książki, podręczniki oraz książki językowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 10.08.2011
wydawnictwo naukowe pwn, -, zielona sowa, wolters kluwer, bellona, olesiejuk, egmont, zysk i s-ka, helion, skrzat
Produkty w ofercie: 109261
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 109261
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

E-Fun24.pl

Artykuły wielobranżowe.
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 17.11.2013
wydawnictwo naukowe pwn, wolters kluwer, helion, olesiejuk, egmont, c.h. beck, difin, umcs, bellona, rebis
Produkty w ofercie: 85364
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: 81807
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0

Libristo.pl

Książki
Sklepy24.pl - przewodnik kupujących online Sklep wpisany: 25.06.2015
springer, berlin, grin verlag, books on demand, cambridge university press, lap lambert academic publishing, bibliolife, oxford university press, bertrams, springer netherlands, betascript publishing
Produkty w ofercie: 600000
Promocje: b/d
Wysyłka do 3 dni: b/d
Opinie pozytywne: 0
Opinie neutralne: 0
Opinie negatywne: 0