[polskie wydawnictwo muzyczne]
Kategoria: Kultura. Sztuka. >Muzyka Taniec ŚpiewWysyłka: do 3 dni
flamenco, uczyła się u mistrzów polskich, niemieckich,
słowackich i oczywiście hiszpańskich, wyznaje zasadę, że flamenco
może tańczyć każdy, gdyż emocje są uniwersalne bez względu
na...
Pełen opis produktu 'Flamenco na polskiej scenie' »
Pierwsza literacka publikacja znanej polskiej tancerki flamenco
Urszuli Żebrowskiej-Kacprzak to owoc wieloletniego doświadczenia
scenicznego autorki oraz jej wyobraźni estetycznej i artystycznej
pomysłowości. Autorka sugeruje zarówno sprawdzone jak i nowatorskie
rozwiązania, aby występy flamenco w polskich warunkach były jak
najbardziej efektowne. Ponadto przybliżona jest historia kultury
flamenco, opisane podstawowe formy w tym tańcu, nieco uwagi
poświęca się rekwizytom i stepowaniu. Książka ta jest połączeniem
podręcznika, poradnika i zbioru wspomnień i ciekawych obserwacji
dotyczących flamenco. Wszystko, co potrzebne początkującemu i
bardziej zaawansowanemu tancerzowi flamenco w Polsce. Daj się
ponieść flamenco! Urszula Żebrowska-Kacprzak tancerka, choreograf,
instruktor rekreacji ruchowej i nauczycielka flamenco. Ekonomistka
z wykształcenia, iberystka z zamiłowania, rozpoczynała naukę tańca
w roku 1996 u prekursorki ruchu flamenco w Polsce Grażyny Adamczyk
Lidtke. W trakcie swojej przygody z flamenco, uczyła się u mistrzów
polskich, niemieckich, słowackich i oczywiście hiszpańskich,
wyznaje zasadę, że flamenco może tańczyć każdy, gdyż emocje są
uniwersalne bez względu na narodowość. Właścicielka największego
sklepu z akcesoriami do flamenco Tienda Flamenca oraz wieloletnia
współpracownica najbardziej znanych polskich artystów z kręgu
flamenco Sławomira Dolaty, Marka Długosza, Roberta Gawrona,
Ireneusza Folusza, obecnie prowadzi warsztaty tańca flamenco w
Polsce i zagranicą oraz występuje w Duecie Flamenco, dużej formacji
tanecznej Casi Flamenco, a także w zespołach, grających muzykę na
żywo, m. in w swoim autorskim projekcie Tres Flamenkos y una Chica.
W pracy naukowej poświęca się badaniom nad marketingiem w
kontekście różnic kulturowych oraz prowadzi wykłady o kulturze
regionów hiszpańskich....