[WKiŁ]
Kategoria: Albumy, Historia
. Historię tych motocykli, ich wytwórni i ludzi
zaangażowanych w tworzenie polskich jednośladów, znajdzie
Czytelnik w tej właśnie książce. W jej kolejnym, trzecim wydaniu
zamieszczono...
Pełen opis produktu 'Polskie motocykle 1918-1945, wyd. 3' »
W okresie dwudziestolecia międzywojennego
funkcjonowało w Polsce łącznie około 20 wytwórni motocykli,
motorowerów i silników przyczepnych do rowerów. Oprócz słynnych,
spotykanych po dzień dzisiejszy Sokołów, produkowano motocykle
marek mniej znanych, a w obecnych czasach poszukiwanych i wysoko
cenionych przez kolekcjonerów, jak choćby MOJ, Perkun, Podkowa,
Niemen, Wul-Gum, Lech, Tornedo, SM, czy Zuch. Historię tych
motocykli, ich wytwórni i ludzi zaangażowanych w tworzenie polskich
jednośladów, znajdzie Czytelnik w tej właśnie książce.
W jej kolejnym, trzecim wydaniu zamieszczono 30 nowych, unikatowych
fotografii (m.in. motocykli Lech, Lot, Wul-Gum-I). Treść książki
uzupełniono nowymi ustaleniami Autora, a dotyczą one większości
opisywanych
konstrukcji. Całość stanowi skarbnicę wiedzy o
polskich dokonaniach konstrukcyjnych i produkcyjnych na polu
jednośladów w okresie II Rzeczypospolitej.
Jan
Tarczyński - absolwent Uniwersytetu Warszawskiego,
historyk, publicysta, dziennikarz, pasjonat starych pojazdów, w
szczególności motocykli. Znany i ceniony w światku motocyklistów i
miłośników pojazdów militarnych, współzałożyciel Fundacji Ochrony
Zabytków Militarnych Polskiego Towarzystwa Historycznego w Wielkiej
Brytanii. Autor kilkunastu książek m.in. Pojazdy Armii Krajowej w
Powstaniu Warszawskim (książka dostępna w
bibliotekach), Samochody osobowe Polski
Fiat 508 i 518 i wielu artykułów
prasowych.
Spis treści:
Od Autora /7
Zamiast wstępu
/9
CZĘŚĆ I
Motocyklizm w II Rzeczpospolitej /19
Rozdział 1. Pierwsze polskie zamierzenia produkcyjne /19
Rozdział 2. Rozwój produkcji seryjnej w przemyśle
państwowym
i wytwórczość prywatna
/25
Rozdział 3. Motocykle w Wojsku Polskim /48
CZĘŚĆ II
Motocykle, motorowery i silniki przyczepne /59
Rozdział 1.
Motocykle produkowane na podstawie własnych
projektów
/59
Lech
/59
CWS M 55
/65
CWS M 111-Sokół 1000 M 111
/79
Sokół 600 RT M 211 /112
MOJ 130
/133
SM 98
/144
WNP 98
/144
Zuch 98 /144
Tornedo /151
Sokół 200 M 411 /155
Łucznik
/161
Rozdział 2.
Motocykle produkowane seryjnie z importowanymi
zespołami napędowymi
/164
Niemen R 75 /164
Niemen R 100 /164
Niemen 100 DS /169
Niemen 100 DV Unit
/169
Niemen 125 DV /169
Niemen 150 DV /169
Wul-Gum-Prior /173
Wuj-Gum 98 /173
Wul-Gum-l /173
SHL 98 /176
Perkun 98 (100
P) /183
Podkowa 98 /190
Rozdział 3.
Motocykle prototypowe i produkowane w krótkich seriach
informacyjnych
/197
Choiński
/197
Wisła 75
/200
Lot
/201
CWS - JAP 1000
/202
Orlę 350
/207
SM 500 /210
MK 350
/217
CWS 600 typ T / 218
CWS M 111 typ T
/221
Sokół 500 RS M 311 /223
Sokół 1000 M 121
/226
Sokół 600 RT M 231 /229
Perkun 125 /
230
Fabiański 75
/234
S-150 (Sokół 150?)
/237
Rozdział 4.
Silniki przyczepne do rowerów /240
Kempisty 85
/240
Malcherek 50
/244
Fabiś
/246
Zakończenie
/247
Załącznik 1. Zestaw indywidualnego wyposażenia motocykla
Sokół
1000
z przyczepką do rkm
/248
Załącznik 2. Szczegóły wyposażenia motocykla Sokół 1000
z przyczepką /249
Załącznik 3. Dalsze losy Towarzystwa Fabryki Motorów
"Perkun" S.A.
w świetle dokumentów Zarządu
/252
Bibliografia /256
Indeks
nazwisk
/258