[Linguae Mundi]
Kategoria: Polski dla obcokrajowców / B1 - The Threshold
dzienniczka ucznia, fragmenty audycji radiowych z udziałem
psychologa szkolnego, i in.). Seria Moje dziecko w
polskiej szkole obejmuje (każdy komponent do nabycia
oddzielnie):...
Pełen opis produktu 'Moje dziecko w polskiej szkole. Podręcznik studenta z płytą CD. Podręcznik komunikacyjny do nauki języka polskiego jako obcego dla rodziców i opiekunów na poziomie A2/B1' »
Moje dziecko w polskiej szkole to podręcznik
komunikacyjny do nauki języka polskiego jako obcego przeznaczony
dla rodziców dzieci w wieku szkolnym i opiekunów. Uwzględnia on
sytuacje komunikacyjne oraz zadania językowe, sprzyjające
kształceniu kompetencji językowych rodziców niezbędnych do pełnego
uczestnictwa w procesie edukacji dzieci w obszarach związanych z
nauką, zdrowiem i sprawowaniem opieki.Korzystający z podręcznika
studenci:
uczą się po polsku zapisać dziecko do szkoły, na zajęcia
sportowe, kupić wyprawkę, opisać postępy w nauce syna czy córki,
usprawiedliwić nieobecność ucznia na lekcjach, wezwać pogotowie, i
in.,
poznają polski system edukacji, opieki medycznej, polską
obyczajowość, styl życia,
pracują z materiałami bliskimi autentycznym (ogłoszenia o
rekrutacji do szkół, notatki z dzienniczka ucznia, fragmenty
audycji radiowych z udziałem psychologa szkolnego, i in.).
Seria Moje dziecko w polskiej
szkole obejmuje (każdy komponent do nabycia
oddzielnie):
Podręcznik studenta z płytą CD
Materiały dydaktyczne dla nauczyciela (tabele gramatyczne,
ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, gry i zabawy językowe)
Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i
opiekunów polsko-angielskie
Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i
opiekunów polsko-rosyjskie
Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i
opiekunów polsko-chińskie
Moje dziecko w polskiej szkole - rozmówki dla rodziców i
opiekunów polsko-wietnamskie
RECENZJAOtwarcie
granic i związane z tym intensywne migracje ludności spowodowały
wiele zmian o charakterze społecznym, kulturowym. Zmiany te
dotykają znacząco językowych procesów dydaktycznych. Nauczanie
języków w XXI wieku to realizacja licznych i ambitnych celów,
których wspólnym mianownikiem jest wyposażenie uczących się w
kompetencje, które zapewnią im lepszy start w życiu, przyczynią się
do sukcesu osobistego i zawodowego, pozwolą zrealizować marzenia,
pragnienia, plany, umożliwią samorealizację. Jest to szczególnie
aktualne w procesie nauczania/uczenia się języków w środowiskach
migrantów.Dlatego z największym uznaniem należy powitać inicjatywę
tworzenia materiałów nauczania dostosowanych do konkretnych,
życiowych potrzeb uczących się. Recenzowany podręcznik [...] to
jedna z części serii materiałów dydaktycznych, przeznaczonych do
kształcenia rodziców dzieci cudzoziemskich, przebywających w
Polsce. [ ... ]Mocną stroną podręcznika są teksty (pisemne i
ustne). Są one w większości preparowane, ale to co uderza, to
autentyczny charakter, widoczny zarówno w ich strukturze jak i
użytych formach językowych. Można śmiało stwierdzić, że są one
"dydaktycznie autentyczne" (M. Dakowska 2001: 128). Autorki,
bazując na szeroko zakrojonej analizie materiałów edukacyjnych
potrafiły stworzyć teksty, które przenoszą słuchacza/czytelnika w
świat polskiej szkoły podstawowej. Pomaga to oczywiście w
osiągnięciu priorytetowego celu nauczania języka polskiego, jakim
jest sprawna komunikacja w konkretnych sytuacjach i w specyficznym
kontekście socjokulturowym.Z recenzji dr hab. Iwony
Janowskiej
Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie
Uniwersytet JagiellońskiZajrzyj do środka książki